Millimani Skrevet 19. april 2016 #21 Skrevet 19. april 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er halvt norsk, men etter jeg var ferdig på skolen har jeg aldri feiret 17.mai. Makan til styr. Hater bunader, barn, pølser, is, korps, norske flagg, ja generelt liker jeg ikke mas og bråk. Så i år igjen stikker jeg til den franske rivieraen. Virker som jeg er ganske alene om dette, venner blir alltid sure når jeg ikke feirer 17.mai med de. Bunaden solgte jeg, makan til stygt plagg. Flere som er litt som meg? Anonymkode: 534d4...bcb Jeg liker bunader, barn, pølser, is, korps og flagg. Men jeg liker ikke 17.mai med alt mas og fjas og stress! Generelt er ikke jeg heller noe begeistra for mas og bråk nei.. Du er ikke alene, det er mange andre i Norge som ikke gidder å bry seg. Ingen har grunn til å bli sur på deg fordi du ikke vil feire. 17. mai er en fin dag for å være helt i fred om man vil. Det er den dagen "alle" skal noe, - bare ikke jeg... 42 minutter siden, MortenOslo skrev: Misliker det fordi det egentlig er en feiring hvor vi bruker tid på å huske at vi ble solgt som krigsutbytte fra Danmark til Sverige. 7. Juni 1905, ville ha vært mer korrekt mener nå jeg. Men elsker at alle pynter seg. Spesielt damene. Bunad eller ikke:) 17. mai er grunnlovs-dagen, og som Honey Dew skriver så er det grunnloven vi feirer. Ikke unions-oppløsningen. Det er to forskjellige dager, og det er ingen grunn til å fly i taket av begeistring eller sinne for hverken den ene eller andre dagen. 1
Olava Skrevet 19. april 2016 #22 Skrevet 19. april 2016 Spørs hvordan man feirer tenker jeg. Man kan pynte seg litt casual hvis man vil. Går an å bare være noen venner utpå ettermiddagen/kvelden og grille, ha godt drikke og kose seg mer internt hjemme, enn å dra ut på byen etter en ytterst slitsom dag med masse støy og bråk rundt seg.. Jeg liker å se noen tog først, også dra hjem og spise og kose meg med venner og familie. Blir jo fryktelig slitsomt å være ute lenge.. 1
Jolene Skrevet 19. april 2016 #23 Skrevet 19. april 2016 Elsker 17. mai jeg. Skulle gjerne hatt meg bunad, men det får vente til jeg har råd. Derimot så misliker jeg at dette også skal være "barnas dag". Det er da da ikke?! Nasjonaldagen er for å feire Norge, ikke gjøre unger fornøyde. 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #24 Skrevet 19. april 2016 God grunn til å stikke utenlands: Grusomme bunader. Anonymkode: 2d9e3...577 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #25 Skrevet 19. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er halvt norsk, men etter jeg var ferdig på skolen har jeg aldri feiret 17.mai. Makan til styr. Hater bunader, barn, pølser, is, korps, norske flagg, ja generelt liker jeg ikke mas og bråk. Så i år igjen stikker jeg til den franske rivieraen. Virker som jeg er ganske alene om dette, venner blir alltid sure når jeg ikke feirer 17.mai med de. Bunaden solgte jeg, makan til stygt plagg. Flere som er litt som meg? Anonymkode: 534d4...bcb Mistenker dette stikker litt dypere....har du opplevd rasisme i Norge ? bunader er forresten veldig vakre, det synes til og med utlendinger.Da er det i såfall du som har dårlig smak hehe Anonymkode: 90338...a46 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #26 Skrevet 19. april 2016 Mannen min misliker både den, og andre helligdager/fridager, egentlig. Men nå har vi barn, enebarn, og det er første året som skolebarn i toget. Så jeg tror faktisk han ser litt frem til det i år. Men det er virkelig ikke det som er normalen. Anonymkode: d656f...eac
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #27 Skrevet 19. april 2016 Jeg elsker bunader, men synes 17.mai er en utrolig slitsom dag. Pleier derfor å holde meg unna de store samlingene av mennesker og heller møte familien eller venner til middag på ettermiddagen. På den måten har jeg også muligheten til å ha en lang morgen, noe jeg setter veldig pris på. Anonymkode: 2e24e...cbc
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #28 Skrevet 19. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er halvt norsk, men etter jeg var ferdig på skolen har jeg aldri feiret 17.mai. Makan til styr. Hater bunader, barn, pølser, is, korps, norske flagg, ja generelt liker jeg ikke mas og bråk. Så i år igjen stikker jeg til den franske rivieraen. Virker som jeg er ganske alene om dette, venner blir alltid sure når jeg ikke feirer 17.mai med de. Bunaden solgte jeg, makan til stygt plagg. Flere som er litt som meg? Anonymkode: 534d4...bcb Kan ikke si at jeg misliker 17.mai, men jeg feirer ikke. Er voksen, uten barn, så da blir det naturlig at det ikke er en festdag for meg. Men, jeg synes det er fint å se feiringen på tv. Masse glade barn er jo flott å se på Anonymkode: a22a8...42b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #29 Skrevet 19. april 2016 52 minutter siden, Fireball skrev: Jeg skal være enig i at ikke alle bunader er like fine, men synes du er litt vel drøy i ordbruken her. Men jeg syns bunad er uglamorøst. Anonymkode: 534d4...bcb 1
MortenOslo Skrevet 19. april 2016 #30 Skrevet 19. april 2016 25 minutter siden, Jolene skrev: Elsker 17. mai jeg. Skulle gjerne hatt meg bunad, men det får vente til jeg har råd. Derimot så misliker jeg at dette også skal være "barnas dag". Det er da da ikke?! Nasjonaldagen er for å feire Norge, ikke gjøre unger fornøyde. Godt sagt:) 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #31 Skrevet 19. april 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man skal ha respekt for nasjonaldagen. Råtpeiser som sitter inne og surmuler denne dagen må skjerpe seg kraftig. Anonymkode: 8875f...541 Sitter jo ikke inne, ligger på stranden med en kald chablis og koser meg Langt vekk fra alt styr i Norge. Anonymkode: 534d4...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #32 Skrevet 19. april 2016 Møkklei 17 mai. Pliktkjør. Anonymkode: 01db4...bf2 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #33 Skrevet 19. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sitter jo ikke inne, ligger på stranden med en kald chablis og koser meg Langt vekk fra alt styr i Norge. Anonymkode: 534d4...bcb Da feirer du på ditt vis. Men å sitte i å fise i sofaen med joggebukse og forbanne alle som har det trivelig, er bare stakkarslig. Anonymkode: 8875f...541 8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #34 Skrevet 19. april 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mistenker dette stikker litt dypere....har du opplevd rasisme i Norge ? bunader er forresten veldig vakre, det synes til og med utlendinger.Da er det i såfall du som har dårlig smak hehe Anonymkode: 90338...a46 Rasisme..? Absolutt ikke Syns bare 17,mai er kjedelig. Alle mine venner i UK og Frankrike syns bunader er sykt uglamorøst. Gleder meg til rivieraen. Du er sikkert bare misunnelig Anonymkode: 534d4...bcb 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #35 Skrevet 19. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da feirer du på ditt vis. Men å sitte i å fise i sofaen med joggebukse og forbanne alle som har det trivelig, er bare stakkarslig. Anonymkode: 8875f...541 Kan du ikke lese..? Jeg skal jo ikke sitte inne. Jeg skal ta på meg Louis Vuitton-bikinien min og ligge på stranda sier jeg Anonymkode: 534d4...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #36 Skrevet 19. april 2016 Jeg har aldri likt 17. mai, ikke som barn en gang. Gikk i korps i mange år og hadde fullt program hvert år i barndommen, men jeg tror det ble i meste laget rett og slett. Var helt utkjørt da kvelden kom. De siste årene har jeg ikke gjort så mye ut av dagen. Da jeg var student hadde jeg ingen å feire med, så da satt jeg alene i leiligheten, men det var helt greit for min del. Nå har jeg barn, så i år inviterer vi noen venner på besøk. Dropper byen enn så lenge. Må nok gjøre litt mer ut av dagen og gå til byen når barnet blir større Anonymkode: c3229...f6b
deedee_ Skrevet 19. april 2016 #37 Skrevet 19. april 2016 Hvorfor er det så vanskelig å innse at ikke alle folk i hele verden syns bunad er fint? Det er stortsett kun nordmenn eller folk med tilknytning til Norge som synes det. Har sjeldent møtt noen fra andre land som syns det er pent. Ser ut som en usexy versjon av oktoberfest-antrekk. Ser ut som noen amishbudeier hele gjengen. 2
SunnivaOslo Skrevet 19. april 2016 #38 Skrevet 19. april 2016 Elsker dagen. Og jeg mener at det blir hva man gjør det til..Jeg pleier å være med familie og treffe på venner på dagen og etterpå bytter jeg finklærne med turt øy og tar meg en tur I marka❤ med mindre jeg har noe fast avtale da.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #39 Skrevet 19. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke lese..? Jeg skal jo ikke sitte inne. Jeg skal ta på meg Louis Vuitton-bikinien min og ligge på stranda sier jeg Anonymkode: 534d4...bcb Haha, jo. Jeg sa " da feirer du på ditt vis, MEN...." Altså er din feiring grei, men det var ikke typer som deg jeg siktet til. Anonymkode: 8875f...541 2
SunnivaOslo Skrevet 19. april 2016 #40 Skrevet 19. april 2016 2 minutter siden, deedee_ skrev: Hvorfor er det så vanskelig å innse at ikke alle folk i hele verden syns bunad er fint? Det er stortsett kun nordmenn eller folk med tilknytning til Norge som synes det. Har sjeldent møtt noen fra andre land som syns det er pent. Ser ut som en usexy versjon av oktoberfest-antrekk. Ser ut som noen amishbudeier hele gjengen. Da har du ikke møtt mange folk fra andre land☺ 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå