Gå til innhold

Zara barneklær - hvilken str. til 2-åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har handlet barneklær fra Zara? Hvordan er størrelsene? Har hørt de er små i str., så jeg er litt usikker. 

Jenta mi er 2 år, veier 11,5 kg. Vet ikke hvor lang hun er. Bruker 86 og 92 i klær nå. Bør jeg gå for 98 siden de er små i str., eller holder det med 92? :) 

Anonymkode: 76962...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har handlet til min jente på 2,5 år på zara mange ganger, og de er faktisk romslige i størrelsen, selv om det er en spansk kjede og de er kjent for å ha mindre størrelser der. Men jeg har handlet på zara i både miami, london, rhodos og her i Norge, og ikke opplevd noe kluss med størrelsene! Nå er jenta mi 90 cm lang og hun bruker 92/98 (veier 12-13kg), og hun bruker enda ei jakke som er i 86 derfra og den er romslig og god! Men jeg ville vurdert å tatt 92/98 om jeg var deg så kan hun ha klærne ei stund også :) Vet ikke om du skal handle på nett eller i butikk, men du ser det selv på klærne om du handler i butikken!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må handle på nett, så får ikke sett klærne på forhånd. Jeg får vel bare ta en sjanse :) Går for 92 i en kjole hun skal bruke nå og 98 i noen andre plagg. 

Anonymkode: 76962...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet til min 2,5-åring der nå i helga. Hun bruker 92 tiø vanlig. Kjøpte 98 på Zara fordi jeg synes de er små i str. Den genseren passet fint. Har stortsett alltid gått opp en str, spesielt i kjoler.

Anonymkode: 0004d...123

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Zara er små i størrelsen, men det er litt forskjell på ulike plagg. Jakkene har jeg opplevd at kan være ganske romslige, mens kjolene blir veldig korte i "riktig" størrelse. Jeg har en jente på 2 som akkurat fikk seg en kjole i str 92 fra Zara, og den dekker bare såvidt over rumpa. Mulig det er meningen å bruke med tights under, men jeg hadde foretrukket at den var ørlite lenger. 

Anonymkode: a839f...3e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies

Jeg synes de er store i str. Mine er 7 og 8 år da,kanskje annerledes med klær i større str.

Kjøpte en body i 68 også,den var mindre i str enn klær fra HM og liknende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått klærne i dag :-) Kjolen i 98 passer bra, men kjolen i 92 var i korteste laget - den hadde vært finere i 98. Bestilte også en jumpsuit i 98. Den har vi ikke prøvd enda, men synes den ser litt liten ut

Anonymkode: 76962...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, April 18, 2016 at 22.06, AnonymBruker skrev:

Noen som har handlet barneklær fra Zara? Hvordan er størrelsene? Har hørt de er små i str., så jeg er litt usikker. 

Jenta mi er 2 år, veier 11,5 kg. Vet ikke hvor lang hun er. Bruker 86 og 92 i klær nå. Bør jeg gå for 98 siden de er små i str., eller holder det med 92? :) 

Anonymkode: 76962...030

Wr det Zara barn, som de har i Spania? Da varierer størrelsene etter hvilke plagg det er snakk om. Handlet i fysisk butikk for noen uker siden. 

Må jo være bedre for deg at det er for stort enn for lite? 

Anonymkode: f5150...199

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asdas123

Zara har veldig små størrelser. Mine barn må opp 1 og noen ganger 2 str for at det skal passe. 2-åringen må faktisk ha fra 4 år på en del plagg. 

Endret av Kronellermynt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wr det Zara barn, som de har i Spania? Da varierer størrelsene etter hvilke plagg det er snakk om. Handlet i fysisk butikk for noen uker siden. 

Må jo være bedre for deg at det er for stort enn for lite? 

Anonymkode: f5150...199

Det er den butikken, ja :) Pleier alltid å kjøpe for store klær som hun kan vokse i. Men denne gang ville jeg ha en kjole som passer perfekt nå til helgen :) Kjolen i 98 passet bra og kjolen i 92 var litt liten, men kan bruke den også 

Anonymkode: 76962...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det varierer litt, men inntrykket mitt er at de er gjennomgående små. Jeg har kjøpt en størrelse større enn normalt, og det har pleid å være greit. Men så har vi en duffelcoat som er heller litt stor/normal i str, så det er mulig jakkene er større? Jeg har en fin skjorte derfra i str 98, som trolig nå er for trang til min (riktignok store) gutt som nylig fylte 2. Veldig irriterende, siden jeg liker småguttklærne (opp til str 98) mye bedre enn storguttklærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...