Gå til innhold

Hva ville du gjort med denne situasjonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Jacuzzi skrev:

Hvorfor er det en trygghet å eie? Man vet aldri hva som kan skje med boligmarkedet. Utleieleiligheter vil man alltid klare å finne, over hele verden. Jeg leier selv, har aldri følt meg utrygg

HVORFOR ER MENNESKER I DETTE LANDET BESATT AV Å EIE BOLIG? Hvordan er det mer forsvarlig å sette seg i enorm gjeld enn å være gjeldsfri?

Jeg ser absolutt hva du mener. Men nå er vi forskjellige, og for noen er det en trygghet å eie for å slippe å få beskjed fra utleier om at nå må du flytte. Jeg har vært der og. Uforskyldt. Og det er ikke bare bare å være ufør, stille med depositumgaranti, når utleier helst vil ha studenter eller arbeidere.

Anonymkode: 13039...ef9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser absolutt hva du mener. Men nå er vi forskjellige, og for noen er det en trygghet å eie for å slippe å få beskjed fra utleier om at nå må du flytte. Jeg har vært der og. Uforskyldt. Og det er ikke bare bare å være ufør, stille med depositumgaranti, når utleier helst vil ha studenter eller arbeidere.

Anonymkode: 13039...ef9

Ser den ja... sikkert mange stigmaer som følger med når man har status som ufør, dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville flyttet ut av byen, og inn i en skikkelig leilighet i et rolig strøk. Du har jo hverken venner eller jobb som gjør at du må bo i Oslo? Selv flyttet vi fra en 80 kvm stor leilighet i Oslo, til en veldig stor enebolig like utenfor byen. Da hadde vi fremdeles penger igjen til megler, flytting og dokumentavgift. I dag kunne jeg ikke tenke meg å flytte til byen igjen. 

Anonymkode: 5dd40...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvant "vennene" dine sammen med uførediagnosen? det var da litt av noen "venner";).......

ønsker deg alt godt.:dagens-rose:

Anonymkode: 03069...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Drammen? Er flere små rimelige leiligheter i sentrum her. Og her er det mange bra tilbud i sentrum, og kort vei med toget til Oslo hvis du må inn dit. Jeg er innflytter i Drammen, og elsker byen, og har fått venner her og. Er egentlig fra Oslo, men jeg er nesten aldri i Oslo, da man har alt man trenger i Drammen.

Anonymkode: 4cbc8...58e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med over, Drammen er bedre enn sitt rykte :)

Anonymkode: 5e6e7...d56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

16000 er ikke mye når en god del går til medisinering og behandling hver mnd. Og som ufør vil jeg ikke få lån i ordinær bank. 

Anonymkode: 13039...ef9

Også skrev du at du har bostøtte, den pleier vel å ligge på rundt 3.000? Du har ikke så dårlig inntekt da :)

Jeg ville ha flyttet innad i Oslo, til et område utenfor sentrum. Sånn for å svare på spørsmålet :)

Lykke til!

 

Anonymkode: f21af...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville flyttet ut av byen, og inn i en skikkelig leilighet i et rolig strøk. Du har jo hverken venner eller jobb som gjør at du må bo i Oslo? Selv flyttet vi fra en 80 kvm stor leilighet i Oslo, til en veldig stor enebolig like utenfor byen. Da hadde vi fremdeles penger igjen til megler, flytting og dokumentavgift. I dag kunne jeg ikke tenke meg å flytte til byen igjen. 

Anonymkode: 5dd40...eaa

Det er ikke leiligheten som er problemet her. Den er skikkelig selv om den er liten. 

Det er sant, det er ingen som binder meg her. Bortsett fra at jeg selv elsker livet her da. Hadde det ikke vært for kriminalitet og rusmisbrukere ville jeg nok ikke tenkt tanken på å flytte engang. 

Jeg er igrunn veldig usikker på om jeg har helse til å eie en enebolig. Det er et ganske stort ansvar, og noe helt annet når man er to. Likeens med store leiligheter. Det er derfor jeg lufter alt her, få litt innspill. 

Anonymkode: 13039...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsvant "vennene" dine sammen med uførediagnosen? det var da litt av noen "venner";).......

ønsker deg alt godt.:dagens-rose:

Anonymkode: 03069...07b

Ja de gjorde det. I visse kretser er uførhet en dødsdom.

Anonymkode: 13039...ef9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Drammen? Er flere små rimelige leiligheter i sentrum her. Og her er det mange bra tilbud i sentrum, og kort vei med toget til Oslo hvis du må inn dit. Jeg er innflytter i Drammen, og elsker byen, og har fått venner her og. Er egentlig fra Oslo, men jeg er nesten aldri i Oslo, da man har alt man trenger i Drammen.

Anonymkode: 4cbc8...58e

Absolutt noe å tenke på. Takk for tips.

Anonymkode: 13039...ef9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også skrev du at du har bostøtte, den pleier vel å ligge på rundt 3.000? Du har ikke så dårlig inntekt da :)

Jeg ville ha flyttet innad i Oslo, til et område utenfor sentrum. Sånn for å svare på spørsmålet :)

Lykke til!

 

Anonymkode: f21af...eca

3000,-? Ja du kan jo drømme. Nå som det er blitt endringer i uføre, har veldig mange av oss mistet store deler av den bostøtta. Og enda har de ikke ordnet til det nye bostøttesystemet enda. Pr dags dato får jeg knappe 700,- pr mnd. Det brukte være ca 2000,-.

Anonymkode: 13039...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammen er ganske dyrt, men når du kommer til Sørlandet er det forskjell. I Oslo har alt steget og små boliger har gått opp mest. Det er også billig nedover i Østfold, Halden for eksempel og Fredrikstad. Utenfor Oslo er det dyrt. Rimeligere i Hakadal og mulig Strømmen. Gjøvik har rimelige priser.

Hva du enn gjør så ikke bosett deg milevis fra mennesker på landet. I en liten by kan du i alle fall dra nytte av tilbud som kino, treningssenter, cafeliv, bibliotek, kurs og andre aktiviteter. På landet kan du raskt føle bygdedyret, uføretrygdet og uten noe nettverk. Husk også på at et hus krever vedlikehold og du bør ha penger til det.

 

Anonymkode: c094f...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...