Gå til innhold

Vi uten barn blir også irritert

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Den Monday, April 18, 2016 at 12.05, AnonymBruker skrev:

Herregud for en gjeng sippete sutrekopper dere uten barn er altså! 

Anonymkode: e3e71...826

Takk i lige måte ;) 

Anonymkode: 3335d...dae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe vits i å bry seg om slike artikler. I min omgangskrets er det heldigvis normale mennesker som ikke klager over alt mulig eller lar seg tråkke på tærne for alt. Jeg bare leser om slike folk som i den artikkelen, jeg omgås ikke slike folk heldigvis. 

Mine barn er ikke små lengre, men selv i småbarnsalderen så klarte jeg å oppføre meg og forsto at det fantes en verden utenom boblen min.

Anonymkode: 3e203...7e1

Skrevet

Hørtes ut som om at den personen som lagde den artikkelen er ganske bitter, og lager problemer ut av alt med å ha unge. Jeg kan sjeldent bli med ut på ting, men jeg syns det er hyggelig at vennene min spør meg og tenker på meg når de planlegger noe. Kan jo ikke bli sur for noe sånt, og ville aldri falt meg inn å glefsa tilbake. Og jeg kan ofte ta meg tid til å lese litt i en bok eller se på serier på kveldstid istedenfor å f.eks rydde/vaske. Det handler om prioriteringer. 

Hadde ikke giddet å blitt provosert av en sånn artikkel, blir heller ikke provosert over artikler om "ting barnløse irriterer seg over med folk som har barn". 

Skrevet

Sykt provoserende artikkel altså. "Humoristisk" eller ei. Skulle tro at artikkelforfatteren ble tvunget til å få barn, og har fullstendig glemt av at det er et valg man selv tar. Skulle tro det var tortur å sette et barn til verden?

Jeg har forresten fått inntrykk av at enkelte (selvfølgelig ikke alle!) småbarnsforeldre er mer sytete og tåler mindre enn hva folk gjorde før i tiden. Da spratt både tre-fire-åtte (og langt mer enn det) barn ut i løpet av en livstid, og man hadde vanvittig mye mer å gjøre generelt enn hva folk gjør nå til dags med alle de moderne hjelpemiddel man har. Dengang var man sikkert sliten, men ingen levde lette liv og folk var sterkere og gjorde bare det de måtte gjøre for å klare seg. Nå til dags syter man for alt og ingenting virker det som (for valg man tar SELV)...

• Liker 4
Skrevet

Kjenner meg overhode ikke igjen i artikkelen, og blir ikke provosert av noe som står der ;) .

Det som derimot er provoserende er folk som må dra alle småbarnsforeldre fordi de har opplevd noen som oppfører seg som i artikkelen. Småbarnsforeldre er like forskjellige som barnløse. Og min erfaring er at småbarnsforeldre som klager, syter og er bleiete, var også klagete, sytete og bleiete før de fikk barn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en småbarnsmor som man knapt kan si noe som helst til uten at det vinkles til at ting er mye verre for de med barn. Eksempler, noen sier at de skal på kino, hun sier "ja, sånt kan ikke vi med barn gjøre uten videre". Noen sier de har bestilt et hotell som var litt dyrt. "Det er myye dyrere for oss med barn, heldige dere som kan bo på enkeltrom". Noen har stått i lang kø i butikken. "Du skulle prøvd å stå der med en masete unge". Og sånn fortsetter det uansett hvilket tema man snakker om. Det morsomme er at dama nekter å tro at frivillig barnløshet finnes, alle vil jo egentlig ha barn. Uansett hvor ille det tydeligvis er. 

Anonymkode: e2e59...63f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

hvor er far i denne artikkelen? Er det helt på jordet å spørre han om han kan passe barnet på kort varsel? Har forfatteren av denne artikkelen klart å rote seg bort i en mann som trenger 2 til 3 ukers forvarsel for å passe på sitt egent barn?! hjelpes. 

Anonymkode: e28dd...089

• Liker 8
Skrevet
Den 18.4.2016 at 7.04, Juanita skrev:

Vi har vært dere.

Dere har ikke vært oss.

Hvordan er det mulig å ha vært så mange mennesker egentlig?:klo: Eller er det sånn at man deles inn i to grupper; barnløse og de med barn? Er disse gruppene identiske altså?

Hva man ikke lærer på nett!:fnise:

• Liker 7
Gjest Juanita
Skrevet
Den Monday, April 18, 2016 at 10.52, AnonymBruker skrev:

Ja... og? 

Anonymkode: eead3...fa0

Det betyr at vi kan huske hvordan det var å være uten barn ( vel, forhåpentligvis) :)

Gjest Juanita
Skrevet
Den Monday, April 18, 2016 at 11.01, AnonymBruker skrev:

Og der viste du akkurat hvorfor "dere" oppfattes som utålelige, arrogante bedrevitere.

Anonymkode: 8afb4...4f1

Hm. Det er bare et faktum.

Kan f eks sammenligne det med en som har vært veldig overvektig, men klart å slanke seg, som da vet hvordan det føles å være tjukk - i motsetning til de som alltid har vært normalvektige. Eller at en som jobber, kan veie "slitsomhetsgraden" i arbeidsliv og studenttilværelse opp mot hverandre fordi hun har vært student også, mens studenten kanskje ikke helt kan se for seg hvordan det er med den aktuelle heltidsjobben.

Det betyr ikke at alle situasjoner er like eller at det er noen fasit. Som sagt er jo artikkelen bare svada uansett, men at jeg som mor kan sammenligne livet før og etter barn er jo - bare et faktum.

Gjest Juanita
Skrevet
Den Wednesday, April 20, 2016 at 19.27, AnonymBruker skrev:

DU har ALDRI vært MEG.

Ikke innbill deg at du vet hvordan livet mitt er bare fordi jeg er barnløs og du en gang var det. Det er mye annet som skjer i livet enn barn. Og de tingene kan man også bli utmattet av, skjønner du.

Anonymkode: 1ac89...ed0

Hahaha, har jeg sagt at jeg er deg? 

Altså, jeg gjentar: det er en dårlig sammenrasket artikkel i samme gate som tusenvis av andre med lignende tema. Blås nå i den! Den generaliserer og overdriver for å være morsom, uten akkurat å få det til...

Den beskriver naturligvis ikke sannheten verken om det ene eller det andre.

Men det er jo sånn at de fleste som har barn også har opplevd livet uten barn, kanskje med unntak for tenåringsforeldre. Hvordan du klarer å tolke det til "alle mennesker med barn er like/ alle mennesker uten barn er like" er et mysterium....

Gjest Juanita
Skrevet
Den Wednesday, April 20, 2016 at 23.30, Jolene skrev:

Hvordan er det mulig å ha vært så mange mennesker egentlig?:klo: Eller er det sånn at man deles inn i to grupper; barnløse og de med barn? Er disse gruppene identiske altså?

Hva man ikke lærer på nett!:fnise:

Å hjelp..... Det var en talemåte :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Flaut å være barnehater, ts.

Anonymkode: 52064...0a0

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Juanita skrev:

Det betyr ikke at alle situasjoner er like eller at det er noen fasit. Som sagt er jo artikkelen bare svada uansett, men at jeg som mor kan sammenligne livet før og etter barn er jo - bare et faktum.

Du kan sammenligne ditt eget liv før og etter barn. Noen barnløse fester dagen lang, andre jobber livet av seg for å dekke opp for folk som går tidlig eller er i permisjon. Folk har helt ulike livssituasjoner. Det finnes mange barnløse som har en mye slitsommere hverdag enn folk med barn. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Juanita skrev:

Hahaha, har jeg sagt at jeg er deg? 

Altså, jeg gjentar: det er en dårlig sammenrasket artikkel i samme gate som tusenvis av andre med lignende tema. Blås nå i den! Den generaliserer og overdriver for å være morsom, uten akkurat å få det til...

Den beskriver naturligvis ikke sannheten verken om det ene eller det andre.

Men det er jo sånn at de fleste som har barn også har opplevd livet uten barn, kanskje med unntak for tenåringsforeldre. Hvordan du klarer å tolke det til "alle mennesker med barn er like/ alle mennesker uten barn er like" er et mysterium....

"Hahaha", jepp, det var akkurat det du sa.

Quote:

"Vi har vært dere.

Dere har ikke vært oss."

• Liker 8
Gjest Juanita
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan sammenligne ditt eget liv før og etter barn. Noen barnløse fester dagen lang, andre jobber livet av seg for å dekke opp for folk som går tidlig eller er i permisjon. Folk har helt ulike livssituasjoner. Det finnes mange barnløse som har en mye slitsommere hverdag enn folk med barn. 

JA! 

Nå har jeg ikke mindre teskjeer. Noen som kan låne meg en mokkaskje?

Gjest Juanita
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Hahaha", jepp, det var akkurat det du sa.

Quote:

"Vi har vært dere.

Dere har ikke vært oss."

Okei, nå med mokkaskje: vi har selvfølgelig ikke vært akkurat dere, helt bokstavelig. Det er en talemåte.

Alle voksne har f eks vært barn, vært tenåringer, og som oftest også vært barnløse voksne, med mindre man fikk barn veldig tidlig. Vi har det erfaringsgrunnlaget. Vi har f eks ikke erfaring med å være eldre og pleietrengende. Dermed har man noen referanserammer om situasjonen GENERELT, selv om alle mennesker selvsagt er ulike og har vidt forskjellige liv og omstendigheter. Men dette tok utgangspunkt i en generalisert artikkel hvor eneste skillelinje var om man hadde barn eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Juanita skrev:

Hm. Det er bare et faktum.

Kan f eks sammenligne det med en som har vært veldig overvektig, men klart å slanke seg, som da vet hvordan det føles å være tjukk - i motsetning til de som alltid har vært normalvektige. Eller at en som jobber, kan veie "slitsomhetsgraden" i arbeidsliv og studenttilværelse opp mot hverandre fordi hun har vært student også, mens studenten kanskje ikke helt kan se for seg hvordan det er med den aktuelle heltidsjobben.

Det folk reagerer på er at du deler inn i to grupper, "oss" (med barn) og "dere" (uten barn). De fleste oppegående mennesker skjlnner at individene i disse gruppene ikke er en homogen gruppe, I tillegg fremstår det som utrolig arrogant å tro at man ikke kan sette seg inn i en situasjon uten å ha opplevd den selv. Mulig du har problemer med det, men andre har ofte en viss innlevelsesevne. 

Anonymkode: bdd8f...c2b

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...