Gå til innhold

Vi uten barn blir også irritert

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snart 3 barn på under 4 år, og artikkelen provoserte meg også. Blir flau på småbarnsforeldrenes vegne...

Anonymkode: 3dd04...90e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er sånn som man kan finne på å tenke, når man ikke får sove mer enn to timer i slengen og maks fem timer til sammen hver natt i  måneder, samt har et kolikkbarn som man bærer rundt på om kveldene, slik at man ikke får med seg annet enn det som foregår på tv, de sekundene det tar å passere den.

Man kan bli utrolig grumpy av å bli frarøvet søvn i lengre perioder - det er en grunn til at det brukes som torturmetode og at folk kan bli psykotiske av det.

Ellers ble jeg litt provosert over artikkelen jeg også.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barn, og synes artikkelen var litt arrogant. Samtidig kjenner jeg meg igjen i det første punktet om søvn. Jeg trodde jeg var sliten og trøtt før jeg fikk barn, men det kan faktisk ikke sammenlignes i det hele tatt med babytiden. Jeg var alene med en baby med kolikk, og sov ikke mer enn en halvtime sammenhengende (på det verste) i 9 måneder. Jeg var så trøtt at jeg sovnet stående. Fikk lavt stoffskifte, raste ned i vekt og hadde hukommelse som en gullfisk. Da ble jeg faktisk litt provosert da ei venninne klagde over at hun kun hadde sovet 6 timer en natt. Mulig jeg er arrogant nå, men jeg tror de færreste uten barn har opplevd å være så sliten som det jeg var. 

Anonymkode: 8a428...f4d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag går jeg på Facebook og leser 11 irriterende ting foreldre får høre av de uten barnhttp://www.newsner.com/no/2016/04/11-irriterende-ting-foreldre-faar-hoere-fra-personer-uten-barn/

Anonymkode: eead3...fa0

Altså, hvem gidder å lage sånne lister? Jeg fatter ikke at det blir at man skal hån forskjellige grupper og denne krigen mot barnløse - ikke barnløse. Kan vi ikke ha litt respekt for hverandre istedenfor? Jeg forstår at mine barnløse venninner er helt jævlig trøtt når de har lest hele natten fordi at det skal gjøres en eller annen gruppe på studiet. Mine venninner forstår at jeg jævlig trøtt når jeg mitt barn har kastet opp hele natten og når han endelig sover så må jeg skrubbe gulvet fordi vi kom oss ikke raskt nok til toalettet. Jeg forstår at mine venninner har en helt annen timeplan enn meg, og har derfor muligheten til å kaste seg rundt på en spontan fest, men de forstår også at jeg ikke alltid kan komme, men alltid hyggelig å bli tenkt på og at de har lyst til å ha meg med (noe jeg forteller dem hver gang)! 

Hvorfor kan vi ikke alle bare være snille mot hverandre? :rope:

Anonymkode: 17f6c...168

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hvem gidder å lage sånne lister? Jeg fatter ikke at det blir at man skal hån forskjellige grupper og denne krigen mot barnløse - ikke barnløse. Kan vi ikke ha litt respekt for hverandre istedenfor? Jeg forstår at mine barnløse venninner er helt jævlig trøtt når de har lest hele natten fordi at det skal gjøres en eller annen gruppe på studiet. Mine venninner forstår at jeg jævlig trøtt når jeg mitt barn har kastet opp hele natten og når han endelig sover så må jeg skrubbe gulvet fordi vi kom oss ikke raskt nok til toalettet. Jeg forstår at mine venninner har en helt annen timeplan enn meg, og har derfor muligheten til å kaste seg rundt på en spontan fest, men de forstår også at jeg ikke alltid kan komme, men alltid hyggelig å bli tenkt på og at de har lyst til å ha meg med (noe jeg forteller dem hver gang)! 

Hvorfor kan vi ikke alle bare være snille mot hverandre? :rope:

Anonymkode: 17f6c...168

AMEN!

Jeg venter min første nå, og jeg håper inderlig at hvis jeg begynner å bitche om at "Du har ikke barn, så ikke snakk til meg om å være trøtt!" eller "Tror du jeg har tid til å se på tv når noen andre faktisk er helt avhengig av meg for å overleve?!" mot barnløse venner eller kjente, så har jeg noen rundt meg som kan fike til meg og be meg :scorpis:

Anonymkode: 09c7e...b4e

• Liker 4
Skrevet

Med andre ord, det går ikke an å snakke med småbarnsforeldre om noe. 

:sarkasme:

• Liker 4
Gjest Juanita
Skrevet

Hoooooiiii.....hva slags lesere er dere da, nye på nett? 

Dette er jo knapt en artikkel, bare en sammenraska "humoristisk" greie, med irriterende språkfeil og som tydeligvis ikke en gang treffer siden dere tar den så gravalvorlig. Sånne finnes det jo haugevis av, gjerne dårlig oversatt fra engelsk: 10 grunner til at svigermor irriterer deg, 10 ting jenter liker, 10 ting vi skulle ønske vi visste før vi fikk barn (bare å google). 

Ta det helt med ro, det er ikke en liste som er stemt fram enstemmig av alle foreldre i Norge :fnise:

Men for folk uten unger som irriterer seg over oss med unger, kan det jo være verdt å huske: 

Vi har vært dere.

Dere har ikke vært oss.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Juanita skrev:

Men for folk uten unger som irriterer seg over oss med unger, kan det jo være verdt å huske: 

Vi har vært dere.

Dere har ikke vært oss.

Ja... og? 

Anonymkode: eead3...fa0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Juanita skrev:

Vi har vært dere.

Dere har ikke vært oss.

Og der viste du akkurat hvorfor "dere" oppfattes som utålelige, arrogante bedrevitere.

Anonymkode: 8afb4...4f1

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en gjeng sippete sutrekopper dere uten barn er altså! 

Anonymkode: e3e71...826

Skrevet

😂 jeg har to små, men kjenner meg ikke igjen i den listen. Selvsagt har man lov til å være trøtt selv om man ikke har barn. Jeg er vel heller litt mer: "ta deg sammen, det er du som har valgt å få barn" hvis noen syter konstant om å være trøtt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir for dumt. Jeg har 3 små barn og kunne aldri tenke meg å svare sånt eller tenke sånn. Jeg husker tiden før jeg fikk barn, da jobbet og studerte jeg, og var like sliten som nå og hadde lite tid til å finne på noe annet. Personem som skrev artikkelen virker ikke som den skarpeste kniven i skuffen.

Anonymkode: 1849b...579

• Liker 3
Skrevet

Alle småbarnsforeldre er ikke sånn! :opplyser: Ikke skjær alle over én kam her a :fnise:.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har barn, og synes artikkelen var litt arrogant. Samtidig kjenner jeg meg igjen i det første punktet om søvn. Jeg trodde jeg var sliten og trøtt før jeg fikk barn, men det kan faktisk ikke sammenlignes i det hele tatt med babytiden. Jeg var alene med en baby med kolikk, og sov ikke mer enn en halvtime sammenhengende (på det verste) i 9 måneder. Jeg var så trøtt at jeg sovnet stående. Fikk lavt stoffskifte, raste ned i vekt og hadde hukommelse som en gullfisk. Da ble jeg faktisk litt provosert da ei venninne klagde over at hun kun hadde sovet 6 timer en natt. Mulig jeg er arrogant nå, men jeg tror de færreste uten barn har opplevd å være så sliten som det jeg var. 

Anonymkode: 8a428...f4d

Altså, jeg har fryktelig stor forståelse for at man blir uendelig sliten når man har det sånn som du beskriver. Jeg har ikke barn, så jeg kan ikke engang sette meg inn i det. Det jeg reagerer på er at JEG ikke har lov til å være sliten siden jeg ikke har barn. Og nei, jeg er kanskje ikke så utkjørt som det en småbarnsmor er, men for MEG er jeg alikevel så trøtt og sliten at jeg tror at jeg stuper. Jeg må få lov til å nevne det uten å få høre at du har det mye værre enn meg.... 

Sier ikke at du hadde sagt dette AB, men det var tilfeldigvis deg jeg siterte :) 

• Liker 8
Skrevet

For en arrogant holdning. Vi har alle rett til å være slitne og trøtt, men man kommer ingen vei med å oppføre seg som i den artikkelen der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er heldigvis frivillig å få barn. Ikke forvent at folk som har valgt ikke å få barn skal ta spesielle hensyn til deg fordi du valgte å få barn. Dine barn, dine problemer, ditt ansvar. 

Anonymkode: b032c...e1a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Enig med TS. Det som forundrer og irriterer litt med småbarnsforeldre, er klagingen og negativiteten. Jeg valgte omsider å få barn da jeg fylte 40 og oppdaget at det er mye mer varme, humor og glede ved å ha barn, enn jeg hadde trodd. Mange har spurt om det er slitsomt, jeg er mye trett, liten tid - men ingen spør meg "er det ikke morsomt?" 

Og nå har jeg normale arbeidstider og legitim grunn til å gå tidlig i blant. Er det noen som har rett til å klage er det single og barnløse som må høre på selvopptatte foreldre som blir stum og ikke finner på noe mer å snakke om når man svarer nei på spørsmål om man har barn.,

Anonymkode: acef6...2c0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre ER vel ikke nødvendigvis sånn som i den artikkelen der. Joda, man kan være trøtt... men har f.eks. inntrykk av at min søster som ikke har barn ofte er trøttere enn meg, uten at jeg tenker at hun ikke har rett til å være det.

Videre slenger jeg meg gjerne på en fest og andre sosiale ting rett i forveien. Så lenge mannen da ikke har planer, så går jo det helt fint at han er alene hjemme med barnet (som uansett sover fra klokken syv, sånn at han får sett tv-serier eller lest bøker, eller får et par kompiser over på besøk...).

Anonymkode: 60fce...70c

AnonymBruker
Skrevet
Den 18. april 2016 at 7.04, Juanita skrev:

Hoooooiiii.....hva slags lesere er dere da, nye på nett? 

Dette er jo knapt en artikkel, bare en sammenraska "humoristisk" greie, med irriterende språkfeil og som tydeligvis ikke en gang treffer siden dere tar den så gravalvorlig. Sånne finnes det jo haugevis av, gjerne dårlig oversatt fra engelsk: 10 grunner til at svigermor irriterer deg, 10 ting jenter liker, 10 ting vi skulle ønske vi visste før vi fikk barn (bare å google). 

Ta det helt med ro, det er ikke en liste som er stemt fram enstemmig av alle foreldre i Norge :fnise:

Vi har vært dere.

Dere har ikke vært oss.

DU har ALDRI vært MEG.

Ikke innbill deg at du vet hvordan livet mitt er bare fordi jeg er barnløs og du en gang var det. Det er mye annet som skjer i livet enn barn. Og de tingene kan man også bli utmattet av, skjønner du.

Anonymkode: 1ac89...ed0

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Signerer deg TS.  Kunne ikke vært mer enig. Småbarnsforeldre er noe av det mest irriterende som finnes!  :angry:

Anonymkode: 3335d...dae

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...