Gå til innhold

Økonomi i familie med dine og mine barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Jon Are skrev:

Det der er feil. Oftemå man jøpe annen mat fordi barn ike liker maten. De barn som er i vekst trenger mye, dessuten koster detmed treninger og all dusjingen etterpå. Tror en voksen er billigere sånn sett. Jeg er særbo og slipper alt dette,men tror en sånn kakefordeling er det mest rettferdige.

Med hilsen fra

Jon Are

Du sier så utrolig mye dumt,Jon Are.

Anonymkode: 6730d...1f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krav om forenklet regnskap? Dette hva barnebidrag og offentlige midler gikk til. Dette er ikke noe urimelig krav for en bidragsmottaker. Har bidragsmottaker i stedet vært verge for et voksent barn som trenger verge måtte dette gjøre og sendes fylkesmannen .  I prinsippet er det ingen forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordningen med barnebidrag er fra 60 tallet. Den er laget for samfunnet som var I Norge den gangen. Der er gjort små endringer på bidragslovgivningen. Bidrag for barn en ikke noe med er laget for en annen tid. Altså med dette mener jeg før det som dine og mine barn. Det et ikke gjort endringer tilpasset flere kull med flere partnere og ny partner. Her mye ugjort rett og slett. 

Det kan tenkes det hadde skjedd med dette  om ikke Karita Bekkemellem ble mobbet ut av politikken.  For de som ikke vet var dette en AP politiker som var en drivkraft bak endringer I 2003 der en mann kunne kreve DNA  test ved fastsettelsen av farskap. At det ble samværsfradrag oppdelt I klasser. Denne politikern tråkket noen feminister på tærne. Siden feministene står så sterkt Norge ble hun skviset ut og ble tvungen til å gi seg. 

Det er selvfølgelig aynd at en likestillingspolitiker blir behandlet slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peter007 skrev:

Ordningen med barnebidrag er fra 60 tallet. Den er laget for samfunnet som var I Norge den gangen. Der er gjort små endringer på bidragslovgivningen. Bidrag for barn en ikke noe med er laget for en annen tid. Altså med dette mener jeg før det som dine og mine barn. Det et ikke gjort endringer tilpasset flere kull med flere partnere og ny partner. Her mye ugjort rett og slett. 

Det kan tenkes det hadde skjedd med dette  om ikke Karita Bekkemellem ble mobbet ut av politikken.  For de som ikke vet var dette en AP politiker som var en drivkraft bak endringer I 2003 der en mann kunne kreve DNA  test ved fastsettelsen av farskap. At det ble samværsfradrag oppdelt I klasser. Denne politikern tråkket noen feminister på tærne. Siden feministene står så sterkt Norge ble hun skviset ut og ble tvungen til å gi seg. 

Det er selvfølgelig aynd at en likestillingspolitiker blir behandlet slik.

Det er gjort STORE endringer i bidragsloven. Den er tilpasset inntekt og samvær. Bidrag skal ikke tilpasset "nye kull" etc.

Rettelse: med nye kull, mener jeg her stebarn. Antall personer i hver husstand legges til grunn for en beregning.

Endret av MapleSirup
rettelse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MapleSirup skrev:

Det er gjort STORE endringer i bidragsloven. Den er tilpasset inntekt og samvær. Bidrag skal ikke tilpasset "nye kull" etc.

Rettelse: med nye kull, mener jeg her stebarn. Antall personer i hver husstand legges til grunn for en beregning.

Dette gjelder bare bidragsyter. Det er enda ikke kommet stordriftsfordel beregnet for  BM. Det er snart ferdig  forslag om dette .  Siste endringer  endringer kom I 2003 som nevnt.

Antall  husstands-medlemmer som er egne barn regnes. Boende stebarn gir ikke mindre bidrag for BY. Det skulle bare mangle at egne barn som er boende regnes på lik linje med bidragsbarn. Dette et en naturlig følge av samværsfradrag og antall barn som kom ved  2003 endringer. 

Er det noen som har inntekt er dette ikke fordel BY med inntekt under bidragdyktig. Til sammenligning blir ikke inntekt til ny partner for BM medregnet. Altså skjevt her med, selv om dette gir stordriftsfordeler. 

Altså temaet kontroll over hvem som bruker bidrags-pengene er ikke løst. Bidragsmottaker kan brukerbidrags-pengene fritt. Det er et alvorlig problem. Dette når ens eget barnebidrag også går  BMs nye barn og stebarn. 

Endret av Peter007
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Peter007 skrev:

Dette gjelder bare bidragsyter. Det er enda ikke kommet stordriftsfordel beregnet for  BM. Det er snart ferdig  forslag om dette .  Siste endringer  endringer kom I 2003 som nevnt.

Antall  husstands-medlemmer som er egne barn regnes. Altså ikke stebarn gir fordel mindre bidrag. Det skulle bare mangle at egne barn boende regnes på lik linje med bidragsbarn. Dette et en naturlig føge6av samværsfradrag og antall barn 2003 endringer. 

Er det her en som har inntekt er dette ikke fordel BY med inntekt under bidragdyktig. Til sammenligning blir ikke inntekt til ny partner for BM medregnet. Altså skjevt her med selv om dette gir stordriftsfordeler. 

Altså temaet kontroll over hvem som brukerbidrags-pengene er ikke løst. Bidragsmottaker kan brukerbidrags-pengene fritt. Det er et alvorlig problem  

Jeg kjenner jeg er så oppgitt over deg.

"Stordrift".... ? Fordeler med stebarn?

Du har stor interesse for et område som du ikke helt evner å forstå, likevel. I tillegg er du veldig selvhøytidelig i måten du fremlegger dette på. Den kombinasjonen er uheldig på KG.

Det er ikke et stort samfunnsproblem at en forelder disponerer bidragspenger, nei. For et tullprat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 30. april 2016 at 14.15, Jon Are skrev:

Det der er feil. Oftemå man jøpe annen mat fordi barn ike liker maten. De barn som er i vekst trenger mye, dessuten koster detmed treninger og all dusjingen etterpå. Tror en voksen er billigere sånn sett. Jeg er særbo og slipper alt dette,men tror en sånn kakefordeling er det mest rettferdige.

Med hilsen fra

Jon Are

Tydelig at du er enslig uten barn, ja, for dette har du null peiling på.

Anonymkode: 069bb...83c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MapleSirup skrev:

Jeg kjenner jeg er så oppgitt over deg.

"Stordrift".... ? Fordeler med stebarn?

Du har stor interesse for et område som du ikke helt evner å forstå, likevel. I tillegg er du veldig selvhøytidelig i måten du fremlegger dette på. Den kombinasjonen er uheldig på KG.

Det er ikke et stort samfunnsproblem at en forelder disponerer bidragspenger, nei. For et tullprat. 

Kan du forklare meg hva jeg ikke evner forstå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Peter007 skrev:

Kan du forklare meg hva jeg ikke evner forstå? 

Nei, det går jo ikke. Det viser historikken din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, MapleSirup skrev:

Nei, det går jo ikke. Det viser historikken din.

Vi har nok heller forskjellig syn på det vi diskuterer, eller det jeg evner forstå som du vil ha frem. Det er helt  I orden at vi ikke er enige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Peter007 skrev:

Vi har nok heller forskjellig syn på det vi diskuterer, eller det jeg evner forstå som du vil ha frem. Det er helt  I orden at vi ikke er enige. 

Og der viser du den manglende forståelsen igjen.

Du legger frem ting som fakta av og til, der jeg kan vise til fakta. Det er ikke uenighet.

Endret av MapleSirup
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...