AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #41 Skrevet 14. april 2016 Den 13. april 2016 at 19.23, AnonymBruker skrev: Problemet er at jeg har tatt det som en selvfølge at samboer er med å betaler for sin familie, og nå sitter jeg med skjegget i postkassa da jeg ikke har råd til å betale for 36 gjester alene. Ja, jeg burde selvfølgelig fått dette bekreftet på forhånd, men jeg dreit på draget her ved å ta det for gitt. Anonymkode: 0b945...1b3 Vet du, jeg hadde også tatt det for gitt. Vanskelig situasjon, håper stefar skjønner at han egentlig tar litt feil i denne situasjonen. Anonymkode: f4847...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #42 Skrevet 14. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har akkurat samboer foreslått å tilby datteren min 7000 kr for å droppe hele konfirmasjonen. Dette var etter han så forlaget mitt til bordplassering og uttalte at han aldri kom til å sitte ved samme bord som eksen min 😡 Anonymkode: 0b945...1b3 Er dette TS? Er samboeren din virkelig så umoden at han tilbyr en konfirmant 7000 kr for å droppe konfirmasjonen fordi han ikke vil sitte på samme bord som biofar? Ærlig talt, dette er jo ikke stefar sin store dag, dette handler ikke om han! Dette handler jo om din datter, og da bør stefar forstå at hun ønsker å feire dagen sin med biofar og nær familie fra hans side også. Når han holder på sånn mot henne så ødelegger han jo noe av gleden hennes over det store dagen. Han bør holde seg for god for å ødelegge for henne, han er jo tross alt voksen (selv om det ikke virker sånn). Kanskje er det derfor han er så vanskelig med tanke på å betale for sin del av familien som kommer i konfirmasjonen også, fordi han håper far vil trekke seg om han må betale halvparten av selskapet når det kommer kun 4 fra biofar sin side? I så fall syns jeg stefar er en skikkelig drittsekk i denne saken her. Anonymkode: f4847...1ae 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #43 Skrevet 14. april 2016 Den 13.4.2016 at 19.28, AnonymBruker skrev: Ingen reagerer på at det skrives biofar, men hvis noen så mye som prøver seg på å skrive biomor så kommer hele hylekoret med at det finnes bare en mor. Dobbeltmoralen på sitt beste! Anonymkode: f66bb...e4e Har du tenkt på at det kanskje er de samme personene som klikker på flere ting? Hva med å være glad for at man holder seg til det tråden faktisk handler om. Anonymkode: a6695...094 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #44 Skrevet 14. april 2016 Hvorfor skriver dere bio far? Anonymkode: 607f2...df6 1
MapleSirup Skrevet 14. april 2016 #45 Skrevet 14. april 2016 Du kan levere kvitteringer for mat, pynt, konf.avgift, kjole etc til nav og kreve far for deler av utgiftene. Nav foretar da en vurdering ift hvor mye som skal kreves inn av far. I all hovedsak skal far betale halvparten så lenge utgiftene er nøkterne (normale, ikke ekstravagante) Dette kan du jo gjøre i etterkant, så slipper du diskusjonen nå. Samboeren din er for øvrig like smålig som far til barnet ditt. Din svigerfamilie er også inviterte gjester. Det ville vært rart å dele regningen inn i kuverter, slik du holder på! Men enda rarere at dere ikke har et mer sammenføyet liv slik at ikke du skal sitte med alt alene. Hos meg hadde det vært helt naturlig at vi betalte så godt vi kunne begge to. You sure now how to pick`em! 1
MapleSirup Skrevet 14. april 2016 #46 Skrevet 14. april 2016 PS: Det er KONFIRMANTEN sin familie som legges til grunn her - ikke foreldrenes!! Skjerpings! 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #47 Skrevet 14. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver dere bio far? Anonymkode: 607f2...df6 Fordi alle stemødre skriver biomor. Da må vel mødre få lov til å skrive biofar, eller hur? Anonymkode: 85caf...edb
AnonymBruker Skrevet 14. april 2016 #48 Skrevet 14. april 2016 Jeg håper du ble rasende på din samboer når han er villig til å betale for å IKKE ha selskap? Men da er jo saken grei, ikke noe problem å trekke invitasjonene til de 16(20?) fra hans side, og han får holde seg unna. Lager han trøbbel fordi det er i deres hjem, leier du og faren et lokale, har det hos dine foreldre eller noe, dere blir jo 24, det er passe. Far kan kreves for halve utgiften i etterkant. Stefar står jo fritt til å arrangere et eget selskap for henne når som helst, hvis dette med konfirmasjon og slektskap og selve jenta betyr noe for ham. Nei altså, nå er det på tide med hastetime på familivernkontoret, sånn kan han ikke behandle deg og jenta. Anonymkode: fa64b...dd6 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #49 Skrevet 15. april 2016 Hjelpes... Forslagene om å trekke stefars familie sine invitasjoner virker mer og mer fornuftig... Og da stefars invitasjon også, siden han ikke vil dele bord med faren. Anonymkode: c5e19...00e 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2016 #50 Skrevet 15. april 2016 Den 13. april 2016 at 10.23, AnonymBruker skrev: Problemet er at jeg har tatt det som en selvfølge at samboer er med å betaler for sin familie, og nå sitter jeg med skjegget i postkassa da jeg ikke har råd til å betale for 36 gjester alene. Ja, jeg burde selvfølgelig fått dette bekreftet på forhånd, men jeg dreit på draget her ved å ta det for gitt. Anonymkode: 0b945...1b3 Skjønner at du tok det for gitt! NAV gjør vel også det når de regner på støtte, at de tar med samboers inntekt? Hørt om de som er på trygd og oppfyller krav i høyeste grad til ekstrastønad pga sine barn, men faller likevel bort pga samboers inntekt. Kanskje NAV tenker slik om stønad til konfirmasjon også? Jeg vet ikke, men mulig det er slik? Blir ikke samboere over 2år regnet på lik linje med ekteskap? Tenker på i systemet når det er snakk om stønader? Trodde det. Det høres ut som dere er et godt etablert par, og ville da gjort som deg, tatt det for gitt at samboer selvsagt er med og betaler! Syns det høres sært ut av din samboer, da halvparten av gjestene er hans familie, og han er den daglige faren til konfirmanten! Håper ikke konfirmanten vet at din samboer ikke ønsker å betale..... Anonymkode: 959ed...df2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå