Gå til innhold

Har noen kommet inn på master med D i snitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg har en D i snitt, men kravene for å gå på en master så må man ha C i snitt. 
Har noen kommet inn på masterstudiet før med dårligere snitt enn hva kravene tilsier? 

Anonymkode: d488e...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får da tro at ingen har det. Det er en grunn til at kravene er der. 

Anonymkode: 27fe9...9b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vell an på søkertallet?? Men tror ikke du kommer inn med så lågt snitt dessverre..

Anonymkode: d488e...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat skolen jeg gikk på måtte man ha C (eller bedre) i  snitt for å komme inn på master :) vet ikke om reglene der du går

Anonymkode: c3e78...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vell an på søkertallet?? Men tror ikke du kommer inn med så lågt snitt dessverre..

Anonymkode: d488e...385

Hvorfor svarer du deg selv? 

 

Lave søkertall vil ikke si at man senker kravet. På min master var det 8 ledige plasser og nok av søkere, men de tok kun inn de som hadde et snitt på C eller høyere. 

Anonymkode: 27fe9...9b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minstekrav ved de aller fleste masterutdanninger er C/2.7. At det er et minstekrav betyr at de ikke tar inn folk med dårligere karakterer enn det - uavhengig av søkertall. Hvis det finnes unntak eller eventuelt andre regler står dette helt sikkert forklart på de aktuelle nettsidene for studiet/utdanningsinstitusjonen du vil søke deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet må du ha et snitt tilsvarende C eller bedre for å få opptak til masterstudiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer du deg selv? 

 

Lave søkertall vil ikke si at man senker kravet. På min master var det 8 ledige plasser og nok av søkere, men de tok kun inn de som hadde et snitt på C eller høyere. 

Anonymkode: 27fe9...9b1

Schizofren kanskje 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...