Gå til innhold

Motivasjonstråd- å få noe ut av dagen din.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag (eller, blir vel egentlig i går) gikk jeg to lange fjellturer og plukket masse tyttebær. Skal se å fortsette på særemnet så snart jeg klarer å presse meg til det. Utsetter og utsetter. :( Men er godt å være på hytta og ha fri fra både skole OG jobb. For én gangs skyld...

Anonymkode: e30e1...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner til det med utsettelse :) 

I dag har jeg vasket stua. Tenkte å gå meg en tur veldig snart.

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 etter utskrivelse fra et middels langt opphold

Og jeg har spist alt jeg skal, pakket ut og ryddet i klesskapet.

Ganske stolt hehe, for etterpå skal jeg til og med ut på cafe:kul:

Anonymkode: 9d315...943

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått en lang tur, lengste jeg har gått på en stund. Synes det er så fint å se på alle de forskjellige fargene på bladene, se på fuglelivet, og kjenne den gode samvittigheten når jeg setter meg i godstolen etterpå. Har pakket meg inn i pledd og lest bok, drukket kaffe og hørt rolig musikk.

Rart, egentlig, når starten på dagen ikke var så god. Men jeg klarte å snu den! :) Jeg tenker at nå som det er mørkere ute, så er det enda viktigere å få nok dagslys. Rett og slett prioritere det å gå tur. Noe annet som skal opp på prioriteringslista er å bli flinkere til å tøye.

Jeg har endel tøyeøvelser jeg har fått hos fysioterapeut, som jeg vet vil gjøre meg godt. Trenger rett og slett å få inn en rutine på det. Hvordan går det med dere andre? 

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle trent i dag, men etter praksis var jeg en tur innom senteret og så måtte jeg ha litt mat da jeg kom hjem. Og etter det var jeg så sliten. Blir helt slått ut av praksis, orker ingen ting etter vakt. Har fått laget lønsj til i morgen til både mannen og meg da (og kveldsmat til han, om han vil ha når han kommer hjem), og vasket opp. Så noe har jeg gjort. Tror jeg skal ta med meg treningstøy til praksis i morgen, og litt ekstra mat, så kan jeg dra rett derfra til trening. Jeg trenger å trene. (og så håper jeg på at jeg orker å brette klesvaska jeg vaska på søndag... Den ligger i posen sin fortsatt....:sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg gått en lang tur, lengste jeg har gått på en stund. Synes det er så fint å se på alle de forskjellige fargene på bladene, se på fuglelivet, og kjenne den gode samvittigheten når jeg setter meg i godstolen etterpå. Har pakket meg inn i pledd og lest bok, drukket kaffe og hørt rolig musikk.

Rart, egentlig, når starten på dagen ikke var så god. Men jeg klarte å snu den! :) Jeg tenker at nå som det er mørkere ute, så er det enda viktigere å få nok dagslys. Rett og slett prioritere det å gå tur. Noe annet som skal opp på prioriteringslista er å bli flinkere til å tøye.

Jeg har endel tøyeøvelser jeg har fått hos fysioterapeut, som jeg vet vil gjøre meg godt. Trenger rett og slett å få inn en rutine på det. Hvordan går det med dere andre? 

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

Så flink du er som fikk snudd dagen din. Det er deilig når man klarer det :) Og enig i at det er lurt med så mye dagslys som mulig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat idet jeg tenkte at nå har jeg snudd mange dårlige vaner og har ting på stell, så kommer angsten og biter meg i ræva igjen.

Men jeg har ikke tenkt å gi opp, angsten skal ikke få vinne. Så nå skal jeg ut og gjøre noe jeg har gruet meg til. Skal skru av alle de negative tankene, eller bare la dem surre i bakgrunnen som en litt irriterende radio, og ri av denne stormen også.

Hva har du for noen planer i dag? 

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det? Jeg er hjemme sjuk, så har satt ned tempoet. Gleder meg allerede til å bli frisk igjen. Har tatt opp lesinga igjen, og det føles veldig bra :) 

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, helt glemt bort tråden 😜

Her har jeg vært flink og gjort yoga nesten hver eneste dag. Har også slengt inn litt styrke inn i timen også

Ellers har jeg fått vaskedilla, men fant fort ut at jeg må ta det litt med ro etter at ryggen tok kvelden her om dagen. Prøver derfor å ta ett og ett skap, en og en oppgave og bruke god tid mens jeg holder på

I dag ble det vask av kjøleskapet utvendig. Dro det frem og støvsugde vak og under, og vasket alle flater. Ble litt av en jobb siden kjøleskapet var dekket med bilder, papirer og en mengde magneter :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også glemt av tråden :O 

Jeg har byttet praksisplass til et sted jeg trives godt :) Nesten så jeg gleder meg til hver dag! Dét er framskritt det! Kommet i gang med trening har jeg og gjort igjen, mandag-onsdag-torsdag og i dag hittil denne uka :) 

I dag og i morgen har jeg egentlig masse å gjøre, får middagsselskap i mårra og skal lage tre forskjellige retter (skjønner ikke hvorfor vi ikke bare kunne servere én rett men... Slik er kulturen til mannen så da så).

Nå i dag har jeg begynt å føle at jeg trenger å bare lukke meg inne. Være alene. Hadde vært så godt å være alene noen dager. Bare meg. Men så er det skummelt også. Jeg er redd for at det skal bli som i fjor vinter, er så glad for at nesten hele høsten har gått fint. Men når jeg tenker over det... Kanskje det har med  at den sosiale delen av hodet mitt er slitent? Praksis (rusbehandling) går med til å (små)prate osv med pasienter (og ansatte) hele dagen. Det er krevende for en som egentlig ikke er så sosial i utgangspunktet. 

(Har også fått svar på hvorfor jeg er sjuk hele tiden - bihulene er fulle av guff. Så nå er det medisiner og evt operasjon på gang. Blæ. Medisinene hjelper ikke særlig hittil i hvert fall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og poff så var jeg singel... Livet suger og det gjør helt sinnsykt vondt. Jeg var sikker på at vi kom til å forlove oss snart, prøve på barn fra neste år en gang, kjøpe leilighet... Men nei. Slik skulle det ikke bli. Så det gjør jo så jeg ikke får gjort så mye annet da.. Burde skrive ferdig en oppgave (drittoppgave :( ) og så er jeg invitert til venninna mi i kveld en tur. Tror jeg skal dra til henne. Og ellers er det mye praktisk som må ordnes. Og jeg er så sliten av at jeg griner hele tiden, av alt. Er så sår i øynene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en litt dårlig periode i det siste der jeg har snudd døgnet helt og sovet altfor mye.
Men i dag våknet jeg rundt 8-8:30, har hatt en veldig rolig start på dagen og skal snart ha kjøretime.
Nå gjelder det bare å greie å la være å gi etter for trøttheten som pleier å komme utpå ettermiddagen og holde ut helt til leggetid! :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daryl Dixon

Får jeg slenge meg på?

Jeg er langtidssykmeldt og synes dagene blir utrolig lange! Jeg sliter med mye kvalme og en slags ufrivillig spiseforstyrrelse etter å ha vært igjennom cellegift og mye annet. Etter at hunden min døde så har jeg ikke så mye å henge fingrene i. I dag hadde jeg ikke noe lyst  å stå opp, men så stod min mor på døra, hun besøker meg aldri. Hun er ganske kald og dømmende, var ikke et hyggelig besøk. Ble liggende på sofaen etterpå. Prøver å legge noen planer for i morgen så jeg kommer meg opp og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går flyttet han ut for en liten periode så jeg får samla meg litt før jeg skal flytte inn til foreldrene mine som en slags mellomstasjon, dessverre. Det var vondt. Skikkelig vondt. 

Men i dag føles livet mye lysere. Jeg er lettere til sinns. Kjenner hvor mange som er glade i meg og vil meg vel, til og med hans familie! 

Nå er jeg endelig hjemme etter en lang dag. Burde skrive ferdig/endre på oppgaven jeg har skrevet, men... Fryser og føler meg ikke helt i form igjen (vondt i halsen), så mye mulig jeg skal ta meg en varm dusj og en stor kopp te veldig snart i stedet. Kanskje se på en film. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daryl Dixon skrev:

Får jeg slenge meg på?

Jeg er langtidssykmeldt og synes dagene blir utrolig lange! Jeg sliter med mye kvalme og en slags ufrivillig spiseforstyrrelse etter å ha vært igjennom cellegift og mye annet. Etter at hunden min døde så har jeg ikke så mye å henge fingrene i. I dag hadde jeg ikke noe lyst  å stå opp, men så stod min mor på døra, hun besøker meg aldri. Hun er ganske kald og dømmende, var ikke et hyggelig besøk. Ble liggende på sofaen etterpå. Prøver å legge noen planer for i morgen så jeg kommer meg opp og ut.

Æsj, giftige familiemedlemmer er utrolig nedbrytende... :(

Finnes det et sted for hjemløse dyr i nærheten av der du bor, f.eks i regi av dyrebeskyttelsen? De er ofte ute etter frivillige som kan komme og sosialisere med dyrene og hjelpe til med praktiske ting; kanskje det kunne vært en fin aktivitet for deg? :) Om du er i form til det går det også an å være fosterhjem for et dyr som venter på omplassering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Anoia skrev:

Har hatt en litt dårlig periode i det siste der jeg har snudd døgnet helt og sovet altfor mye.
Men i dag våknet jeg rundt 8-8:30, har hatt en veldig rolig start på dagen og skal snart ha kjøretime.
Nå gjelder det bare å greie å la være å gi etter for trøttheten som pleier å komme utpå ettermiddagen og holde ut helt til leggetid! :sprettoy:

Jeg er fortsatt våken! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
2 timer siden, Anoia skrev:

Æsj, giftige familiemedlemmer er utrolig nedbrytende... :(

Finnes det et sted for hjemløse dyr i nærheten av der du bor, f.eks i regi av dyrebeskyttelsen? De er ofte ute etter frivillige som kan komme og sosialisere med dyrene og hjelpe til med praktiske ting; kanskje det kunne vært en fin aktivitet for deg? :) Om du er i form til det går det også an å være fosterhjem for et dyr som venter på omplassering.

Jeg har veeeldig lyst på katt så har faktisk tenkt å sjekke omplassering eller bli fosterhjem :)

Fortsatt våken da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...