Gå til innhold

Kan homofile helbredes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, debatant skrev:

Tragisk at du blir provosert av den eneste som kan frelse deg :/

jeg er irrelevant

Tragisk at du er blitt så hjernevasket at du i 2016 sitter med så middelalderske meninger. Du sier du er fri men det er du ikke, som ikke klarer deg uten en gud som må diktere hele livet ditt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med denne holdningen er at den er dødelig. Er du klar over hvor mange homofile som tar livet sitt fordi mennesker som deg påstår at det er noe man kan "løses fra"? Hvor mange som lever i et helvete under hjernevasken som du og dine like påfører dem? 

Anonymkode: 0123e...566

Igjen skyver du selvmord forran deg. Det er utrolig kvalmende.

Jeg kjenner ingen homofile som har tatt selvmord. Jeg vet om noen menigheter og....

Hvor har DU statistikken du bygger en så drøy anklage på?

Det er fremdeles frihet i å omvende seg fra synd, heldigvis :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, debatant skrev:

Igjen skyver du selvmord forran deg. Det er utrolig kvalmende.

Jeg kjenner ingen homofile som har tatt selvmord. Jeg vet om noen menigheter og....

Hvor har DU statistikken du bygger en så drøy anklage på?

Det er fremdeles frihet i å omvende seg fra synd, heldigvis :)

Det som er kvalmende er at du fronter en holdning som i siste konsekvens kan føre til at noen tar livet sitt. Er du stolt av deg selv? 

 

Anonymkode: 0123e...566

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
58 minutter siden, debatant skrev:

Mange tar livet sitt av mange årsaker. At homser skyver selvmord forran seg er sykt i seg selv. Sier litt om deres absurde og manipulative bruk av statistikk. Har du hørt om hetrofile som sliter??????

Deres grunleggende problem er at de lever i synd.

Du burde skamme deg! Mennesker som deg er en av årsakene til at homofile sliter. Deg og dine likesinnede såkalte kristne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
16 minutter siden, debatant skrev:

Igjen skyver du selvmord forran deg. Det er utrolig kvalmende.

Jeg kjenner ingen homofile som har tatt selvmord. Jeg vet om noen menigheter og....

Hvor har DU statistikken du bygger en så drøy anklage på?

Det er fremdeles frihet i å omvende seg fra synd, heldigvis :)

Igjen evner du ikke i å ta innover deg fakta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, debatant skrev:

det er en synd i henhold til bibelen , homofile kan bli løst fra. Ingen går inn i et homofilt forhold uten å ville det...

Homofile har forhold med likekjønnede fordi de tiltrekkes av likekjønnede. Selvsagt må man ville være i et forhold for å kunne ha et forhold. Den homofile legningen kan en ikke velge å ha eller ikke ha. 

At en eventyrbok mener at noe er galt har ingen betydning, med mindre man selv som enkeltmenneske ønsker å leve etter slike regler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snuppi skrev:

Igjen evner du ikke i å ta innover deg fakta! 

det er forskjell på fakta og oppdiktede statistikker.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk enkelte homofile kan bli religiøst helbredet for sine lidelser. 

Mennesker kan hjernevaskes til å tro på noe så sterkt at de mener det beste er å ta livet av familien sin, utføre grusomme handlinger mot andre mennesker eller drepe seg selv. At mennesker da også kan hjernevaskes til å undertrykke en del av seg selv tror derfor er mulig. Det er ikke dermed sagt at de vil få et lykkelig liv av det, men at det går an tror jeg. 

Når det er sagt krever det selvsagt at man ser på en annen legning enn heterofil som en sykdom hvor det kreves helbredelse og at man selv kan hjernevaskes, og da må man vel til en viss grad også ønske det litt selv. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, debatant skrev:

det er forskjell på fakta og oppdiktede statistikker.....

darkages.gif

Anonymkode: 0123e...566

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, debatant skrev:

Igjen skyver du selvmord forran deg. Det er utrolig kvalmende.

Jeg kjenner ingen homofile som har tatt selvmord. Jeg vet om noen menigheter og....

Hvor har DU statistikken du bygger en så drøy anklage på?

Det er fremdeles frihet i å omvende seg fra synd, heldigvis :)

Det er ingen hemmelighet at kirken tidligere har snakket om homofili som en vederstyggelighet. Blant annet at homofili er synd, men frelsen kunne redde deg fra evig fortapelse og at homofili er en samfunnsfare av dimmensjoner . Hva tror du det har å si for unge homofile som vokser opp i sterkt religiøse hjem? Hvordan tror du det påvirker oppdragelsen? At homofile har dobbelt så mange selvmordsforsøk som heterofile er ingen tilfeldighet. Det er selvfølgelig ikke kirkens feil alene, men at skammingen som kirken har stått for, tror jeg definitivt har vært en medvirkende årsak i mange tilfeller. 

Anonymkode: 6f370...4ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

darkages.gif

Anonymkode: 0123e...566

Her var tema homofile og selvmord. Men takk for at du eksponerer at moderne vitenskap er et produkt av reformasjonen og Luther :)

Legg merke til at hedningne i vikingtia bidro lite. Og at moderne vitenskap er et produkt av reformasjonen. Av forskere har ingen vært større enn kristne Newton og Maxwell...

Newton brukte en betydelig del av sin gjerning til å tilbakevise mye av våset til Aristoteles og co.

Grafen hadde vært mer imponerende om en gjorde den om til en skyggelagt kakediagram :P

 

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
5 timer siden, debatant skrev:

det er forskjell på fakta og oppdiktede statistikker.....

Du er så lite opplyst at det er en skam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Snuppi skrev:

Du er så lite opplyst at det er en skam!

Hvilken statistikk sikter du til.

Du vet vel at det er galt å dikte opp usannheter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Hvilken statistikk sikter du til.

Du vet vel at det er galt å dikte opp usannheter.....

Du evner ikke å komme med argumenter uten å måtte sitere bibelen, som igjen er oppdiktede historier skrevet av mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, debatant skrev:

Hvilken statistikk sikter du til.

Du vet vel at det er galt å dikte opp usannheter.....

Hvilke oppdiktede statistikker er det du sikter til? Du sitter å lyver om homofili, selvmord ol. Kristen sier du? Pisspreik! 

Anonymkode: ae58f...d41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke oppdiktede statistikker er det du sikter til? Du sitter å lyver om homofili, selvmord ol. Kristen sier du? Pisspreik! 

Anonymkode: ae58f...d41

Du trenger ikke hisse deg opp fordi det ikke finnes ekte statistikk som sier det samme som dere gjør....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, debatant skrev:

Du trenger ikke hisse deg opp fordi det ikke finnes ekte statistikk som sier det samme som dere gjør....

Vet du hvem som trenger helbredelse her? Du

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. april 2016 at 18.22, Gud skrev:

 

Jeg synes forøvrig homofili er helt topp. Likevel er det viktig å tenke over sine egne holdninger før man begynner å kritisere andre sine holdninger. At noen synes homofili er galt er ikke annerledes enn at Norge synes at sex mellom to brødre er galt.

Nå har Gud bekreftet at homofili er greit. Gud elsker alle sine barn. Så da kan diskusjonen rundt kristendommen og homofili avsluttes :fnise:

 

(Unnskyld - fristet såå mye!)

Anonymkode: 6601e...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snuppi skrev:

Du evner ikke å komme med argumenter uten å måtte sitere bibelen, som igjen er oppdiktede historier skrevet av mennesker.

Hva om du tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...