Harlekin Skrevet 13. april 2016 #21 Skrevet 13. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Undersøkelser på bleiebruk og bleielsutt i dag kontra for 10 15 år siden og enda lenger etilbake i tid viser at barn i dag bruker bleier i langt flere år i dag enn de gjorde tidligere. Dette blir av noen karateriserte som "latskap" fra travle foreldre, det er langt enklere å ta på en bleie og ikke stresse med å passe på å gå på do. Fortell meg bare ikke at barns modenhet for å gå på do selv har sunket så dramatsik at de må bruke bleier i 1 til 2 år lenger i dag enn deres foreldre og betseforeldre gjorde. Jeg googla litt før i dag og leste en del av undersøkelsene og rådene rundt alder på bleieslutt, og fikk en aha opplevelse. Faktisk så har min jobb vært og er å være hjemme og ta meg av barna. Tre barn på under 20 måneder er en jobb i seg selv. Anonymkode: 6b72f...9b4 Men hva er problemet med det? Hvorfor er det så problematisk at barn bruker bleier lenger i dag? At foreldre i dag er mer oppdaterte og flere velger å la barna selv være med å gjøre seg klare til bleieslutt, synes jeg bare er positivt. Dessuten, husk at vanligvis har foreldre i dag mindre tid fordi begge jobber, og det er slett ikke latskap at man da ikke synes at bleieslutt akkurat er topprioritet.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2016 #22 Skrevet 13. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Undersøkelser på bleiebruk og bleielsutt i dag kontra for 10 15 år siden og enda lenger etilbake i tid viser at barn i dag bruker bleier i langt flere år i dag enn de gjorde tidligere. Dette blir av noen karateriserte som "latskap" fra travle foreldre, det er langt enklere å ta på en bleie og ikke stresse med å passe på å gå på do. Fortell meg bare ikke at barns modenhet for å gå på do selv har sunket så dramatsik at de må bruke bleier i 1 til 2 år lenger i dag enn deres foreldre og betseforeldre gjorde. Anonymkode: 6b72f...9b4 Vår helsesøster har forklart at dagens bleier er så gode at det ikke blir ubehagelig for barnet når de tisser i dem. Dermed får ikke hjernen de riktige signalene som vil koble tissing med ubehag, og de bruker lengre tid på å slutte. I tillegg har man det faktum at de aller fleste foreldre i dag jobber utenfor hjemmet, og har begrenset tid med ungene sine. Jeg er ikke bekymret for tidspunktet sønnen min slutter på, lurte mest på fremgangsmåten. Ts Anonymkode: d5e07...7a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå