Gå til innhold

Muntlig jobbtilbud, men nå har de ringt referansen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Før helga fikk jeg et jobbtilbud på telefonen og beskjed om at det ville komme skriftlig i løpet av denne uken. Men nå har jeg fått beskjed om at de i ettertid av dette har snakket med mine referanser. Bør jeg være bekymra for at de angret seg og vurderer å ikke gi meg tilbudet? Jeg har jo takket nei til intervjuer pga at jeg har fått jobbtilbud allerede, selv om det bare har vært muntlig....

Anonymkode: c7e7a...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm... Jeg forstår ikke helt problemet? 

Du har fått et muntlig jobbtilbud pr tlf, de har tatt kontakt med referansene dine og nå er du bekymret for at de ikke skal gi deg jobben allikevel?

Som jeg forstår det så har du sendt inn søknad og CV med info om referanser, de har kontaktet referansene som du har gitt dem og nå er du bekymret fordi du ikkke regnet med at de skulle ringe referansene?

Har du dårlige referanser?

De kan trekke jobbtilbudet ja.

Anonymkode: dd4be...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnAngel skrev:

Har de sagt at de angrer seg og vurderer og ikke gi deg jobbtilbudet?

Jeg har ikke hørt noe siden jeg fikk tilbudet rett før helgen. Fikk beskjed av ene referansen, så spurte den andre.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm... Jeg forstår ikke helt problemet? 

Du har fått et muntlig jobbtilbud pr tlf, de har tatt kontakt med referansene dine og nå er du bekymret for at de ikke skal gi deg jobben allikevel?

Som jeg forstår det så har du sendt inn søknad og CV med info om referanser, de har kontaktet referansene som du har gitt dem og nå er du bekymret fordi du ikkke regnet med at de skulle ringe referansene?

Har du dårlige referanser?

De kan trekke jobbtilbudet ja.

Anonymkode: dd4be...ac0

Jeg har ikke dårlige referanser, nei. Jeg er særdeles trygg på referansene mine, og det de eventuelt vil trekke frem som mine utfordringer er ting jeg selv sa under intervjuet. Men jeg er bekymret fordi jeg fikk et muntlig tilbud, mens de nå rett over helgen bestemmer seg for å ringe referansene. Jeg trodde ikke det var vanlig å gjøre dette etter man hadde gitt et jobbtilbud..

Anonymkode: c7e7a...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare mandag i dag. Tror nok du kan slappe helt av. Har du ikke hørt noe på fredag derimot kan du kanskje begynne å bli litt bekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå forstår jeg. Har du gode referanser så tror jeg ikke du skal bekymre deg. Litt spesielt at de kommer med jobbtilbud først for så å ringe referanser, det burde vært omvendt. Men de har kanskje bare gjort det for sikkerhets skyld :9 Jeg tar sjansen og gratulerer deg med ny jobb :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnAngel skrev:

Ok, nå forstår jeg. Har du gode referanser så tror jeg ikke du skal bekymre deg. Litt spesielt at de kommer med jobbtilbud først for så å ringe referanser, det burde vært omvendt. Men de har kanskje bare gjort det for sikkerhets skyld :9 Jeg tar sjansen og gratulerer deg med ny jobb :)

Takk for beroligende ord! Så håper jeg at jeg får den :) 

ts 

Anonymkode: c7e7a...e19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Hva slags type jobb er det?

Anonymkode: 1fbd2...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. april 2016 at 22.12, AnonymBruker skrev:

Gratulerer! Hva slags type jobb er det?

Anonymkode: 1fbd2...991

Tusen takk! Har pratet med rektor å fått jobben enda mer konkret. Er en undervisningsstilling 100% :) 

ts

Anonymkode: c7e7a...e19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...