Amfeila Skrevet 11. april 2016 #41 Skrevet 11. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lenge det finnes kvinner som gir etter for mas om sex vil det være menn som voldtar. Det gjør at de tror de kan være innpåslitne og at et nei ikke er et nei. Det er der vi må starte. Det er selvfølgelig guttens feil, men man må jo tenke fornuftig for å få bukt med problemet. Synes også det er utrolig at kvinner går alene på natten. De har selvfølgelig rett til det, men det er fryktelig dumt gjort Anonymkode: cfc30...a1e Atte, what? Nei, vi skal ikke starte med hvordan jentene skal oppføre seg eller ikke. Vi skal starte med å oppfostre gutter som vet forskjell på rett og galt og vet at å ha sex med en som ikke vil eller som ikke er i stand til å si nei er galt. Der skal vi starte. At vi i mellomtiden dessverre lære jenter hvordan de skal passe på seg selv og andre får så være, men det er ikke der vi skal starte. 2
Jolene Skrevet 11. april 2016 #42 Skrevet 11. april 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skjedde både før og etter 15-års alder av det jeg erfarte, og skolen har vel noe av det samme innholdet i disse dager. Men man kan dessverre ikke gardere seg helt mot at enkelte likevel blir kriminelle. Enkelte voldtektsmenn er også psykisk syke, og dette er dessverre de som ikke ble fanget opp av psykiatrien. Anonymkode: 7ba70...2d8 Det er jeg klar over. Jeg er bare lei av å se så mye "tips" til jenter, uten at gutter får de samme "tipsene". 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2016 #43 Skrevet 11. april 2016 6 minutter siden, Jolene skrev: Det er jeg klar over. Jeg er bare lei av å se så mye "tips" til jenter, uten at gutter får de samme "tipsene". Men jeg påpekte altså at gutter får haugevis av tips, både i skolealder og gjennom kampanjer. Anonymkode: 7ba70...2d8 1
Jolene Skrevet 11. april 2016 #44 Skrevet 11. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg påpekte altså at gutter får haugevis av tips, både i skolealder og gjennom kampanjer. Anonymkode: 7ba70...2d8 Så vis til en eneste sak hvor politiet går ut å sier at gutter ikke bør voldta? 1
StineN Skrevet 12. april 2016 #45 Skrevet 12. april 2016 (endret) Den 11.4.2016 at 15.48, Jolene skrev: Igjen, det er holdningskampanjer rettet inn mot gutter man burde legge hovedfokuset på. Samt ta vare på hverandre. Jeg er lei av at fokuset bare skal ligge på hva jenter burde gjøre, ikke hva gutter IKKE burde gjøre... Er så enig med deg. Fokuser bør være på gutta! Men når det er sagt. Så er det lurt å fokusere på begge deler. Mine tips er å skaffe seg pepperspray. Gå med gode sko, som du kan løpe i. Og om du først skal stå i mot, ikke slutt å spark eller slå. Gå etter baller, leggene, nese, mage og øyene. Og spark, slå, klyp og klør til han ikke rører seg lenger. Og så løp så langt du orker. Og ikke fortell noen om du skadet han for mye. Det slår tilbake på deg. Endret 12. april 2016 av Raven Emerald
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #46 Skrevet 12. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge det finnes kvinner som gir etter for mas om sex vil det være menn som voldtar. Det gjør at de tror de kan være innpåslitne og at et nei ikke er et nei. Det er der vi må starte. Det er selvfølgelig guttens feil, men man må jo tenke fornuftig for å få bukt med problemet. Synes også det er utrolig at kvinner går alene på natten. De har selvfølgelig rett til det, men det er fryktelig dumt gjort Anonymkode: cfc30...a1e Hvordan ellers skal jeg komme meg hjem fra jobb mener du? Anonymkode: 1374a...f07 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #47 Skrevet 12. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ellers skal jeg komme meg hjem fra jobb mener du? Anonymkode: 1374a...f07 Jobb på dagtid Anonymkode: 41e86...555
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #48 Skrevet 12. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobb på dagtid Anonymkode: 41e86...555 Med mindre man vil leve av å snylte på andre, så er ikke det alltid et alternativ. Anonymkode: 1374a...f07
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #49 Skrevet 12. april 2016 Det beste tipset for å ikke bli voldtatt er å aldri bevege seg ut av huset, samt sørge for at man ikke har noen vinduer og en solid dør med flere låser. Alle tips for å unngå voldtekt handler om å begrense kvinners frihet. Og man ser jo at i andre land hvor kvinner ikke har lov til å gå ute alene at dette problemet ikke finnes i det hele tatt! Eller var det verre der? hm... Anonymkode: 1374a...f07
Antlers Skrevet 12. april 2016 #50 Skrevet 12. april 2016 Etter at jeg selv ble forsøkt overfallsvoldtatt (i samme periode som det var en lokal voldtektsepidemi) i tillegg til å ha opplevd mye annet dritt, kjøpte jeg tykk kjetting og hengelås på Jernia og brukte det som belte - kombinert med bukse i tykt stoff med solide hemper. Skulle jeg ut for å lufte hunden, lå nøkkelen igjen hjemme. Dro jeg på fest, ga jeg nøkkelen til en person jeg stolte på, som kunne låse opp når jeg måtte på toalettet. I den verste perioden gikk jeg også med kniv i jakkelommen. Den kunne kanskje blitt brukt mot meg, men det viktigste var å vite at jeg i det minste hadde en sjanse til å forsvare meg selv. Jeg var helt avhengig av dette for å tørre å bevege meg utendørs igjen. Det var selvfølgelig ingen garanti mot voldtekt, men bedre enn ingenting - det ville i alle fall gitt meg litt ekstra tid til å slåss, forsøke å flykte, eller påkalle andres oppmerksomhet. Dette er noe man kan velge å gjøre, hvis man føler at det gir ekstra trygghet, men ikke pokker om jeg hadde akseptert det hvis noen fortalte meg at det var noe jeg burde gjøre. Jeg synes heller vi bør slutte å slippe inn menn fra kulturer som ser på voldtekt som en naturlig del av gatebildet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #51 Skrevet 12. april 2016 15 timer siden, Jolene skrev: Eller så kan fokuset ligge på at gutter ikke skal voldta jenter. Å legge inn tiltak og "tips" for å IKKE bli voldtatt, er ikke veien å gå. Å ta kilden til problemet - altså guttene, hadde vært mye bedre. Når det er sagt, så er det selvsagt mange ting som man som kvinne bør tenke på. Å ikke gå alene er én av dem, men den viktigste er å si NEI. Eventuelt skrike, gjøre motstand etc. Jepp, det samme kan jo sies om terror. Bare å drite i alle advarsler, og dra ti Syria og andre steder med høy terrorfare, og heller fokusere på at disse terroristene må la være å sprenge seg selv og andre i lufta........ Anonymkode: 38c76...9ed 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #52 Skrevet 12. april 2016 15 timer siden, Jolene skrev: Igjen, det er holdningskampanjer rettet inn mot gutter man burde legge hovedfokuset på. Samt ta vare på hverandre. Jeg er lei av at fokuset bare skal ligge på hva jenter burde gjøre, ikke hva gutter IKKE burde gjøre... Seriøst? Mender du at fokuset BARE ligger på hva jenter skal gjøre? De siste årene har det jo vært veldig mange kampanjer rettet mot gutter og deres holdninger. Dette er en påstand jeg er sterkt uenig i. 15 timer siden, Tamsi skrev: Vi liker ikke at det skal være vårt ansvar å ikke bli voldtatt. Voldatte har en tendens til å ta på seg skylden uansett, dette gjør det ikke noe bedre. Man kan enten erkjenne virkeligheten, eller man kan bestemme seg for at vi lever i en eventyrverden. I den virkelige verden finner vi alle former for forbrytere, fra den mildeste formen som de som stjeler en tyggis på kiosken til de som dreper og voldtar og mishandler på det groveste. Enten erkjenner man at vi har disse svina rundt oss, eller ikke. Hvis vi erkjenner at de er her, så vet vi også at de fleste av disse er ikke snakkende til. Man fokusere så mye man vil mot overgripere, voldtektsemenn og drapsmenn, men for svært mange av disse vil det ikke nytte. Mye fordi mange av disse er mennesker som ikke er normale. Mange er psykisk syke, til dels alvorlig, og mange mangler empati. Å sette likhetstegn mellom å ta forholdsregler og det å være ansvarlig for å bli voldtatt blir helt galt. Selvsagt skal man ta forholdsregler fordi man vet at det finnes mennesker der ute som vil oss vondt, uansett hvor mye gode holdninger man øser ut med. Sånn er virkeligheten, og hadde det ikke vært det, så hadde jo politi og rettsvesen vært unødvendig. Jeg har to døtre. Skal jeg bare la være å snakke med dem om denne trusselen fordi det uansett ikke er deres feil om de skulle bli voldtatt? Hva hjelper om at det ikke er deres feil om det skjer? Hadde det ikke vært bedre at de lot være å gå i den mørke bakgaten, alene? Hvorfor skal det være galt å beskytte seg på forhånd? Jeg synes det er kjempeflott med tiltak som kan hindre at en ung jente blir voldtatt med de følgende dette får. Hvorfor er det galt å komme med konkrete råd om dette? Jeg sier ikke at man skal gi opp, men man er nødt til å tenke to tanker samtidig. Selvsagt ønsker vi alle at jenter skal ferdes fritt i vårt land uten å være redd for dette, men det er dessverre ikke virkeligheten. Og vi er også nødt til å erkjenne at det har blitt mer utrygt å ferdes etter at så mange mennesker fra andre kulturer har slått seg ned i vårt land. De kommer fra en helt annen verden og oppdragelse, med et kvinnesyn som mildt sagt er hakket verre enn her til lands. Detter også forhold man må ta inn over seg, og la være å stikke hodet i sanden og anklage folk for rasisme og fremmedhat fordi de nevner det. Det hjelper faktisk ingen. Anonymkode: 38c76...9ed 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #53 Skrevet 12. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Mender du at fokuset BARE ligger på hva jenter skal gjøre? De siste årene har det jo vært veldig mange kampanjer rettet mot gutter og deres holdninger. Dette er en påstand jeg er sterkt uenig i. Man kan enten erkjenne virkeligheten, eller man kan bestemme seg for at vi lever i en eventyrverden. I den virkelige verden finner vi alle former for forbrytere, fra den mildeste formen som de som stjeler en tyggis på kiosken til de som dreper og voldtar og mishandler på det groveste. Enten erkjenner man at vi har disse svina rundt oss, eller ikke. Hvis vi erkjenner at de er her, så vet vi også at de fleste av disse er ikke snakkende til. Man fokusere så mye man vil mot overgripere, voldtektsemenn og drapsmenn, men for svært mange av disse vil det ikke nytte. Mye fordi mange av disse er mennesker som ikke er normale. Mange er psykisk syke, til dels alvorlig, og mange mangler empati. Å sette likhetstegn mellom å ta forholdsregler og det å være ansvarlig for å bli voldtatt blir helt galt. Selvsagt skal man ta forholdsregler fordi man vet at det finnes mennesker der ute som vil oss vondt, uansett hvor mye gode holdninger man øser ut med. Sånn er virkeligheten, og hadde det ikke vært det, så hadde jo politi og rettsvesen vært unødvendig. Jeg har to døtre. Skal jeg bare la være å snakke med dem om denne trusselen fordi det uansett ikke er deres feil om de skulle bli voldtatt? Hva hjelper om at det ikke er deres feil om det skjer? Hadde det ikke vært bedre at de lot være å gå i den mørke bakgaten, alene? Hvorfor skal det være galt å beskytte seg på forhånd? Jeg synes det er kjempeflott med tiltak som kan hindre at en ung jente blir voldtatt med de følgende dette får. Hvorfor er det galt å komme med konkrete råd om dette? Jeg sier ikke at man skal gi opp, men man er nødt til å tenke to tanker samtidig. Selvsagt ønsker vi alle at jenter skal ferdes fritt i vårt land uten å være redd for dette, men det er dessverre ikke virkeligheten. Og vi er også nødt til å erkjenne at det har blitt mer utrygt å ferdes etter at så mange mennesker fra andre kulturer har slått seg ned i vårt land. De kommer fra en helt annen verden og oppdragelse, med et kvinnesyn som mildt sagt er hakket verre enn her til lands. Detter også forhold man må ta inn over seg, og la være å stikke hodet i sanden og anklage folk for rasisme og fremmedhat fordi de nevner det. Det hjelper faktisk ingen. Anonymkode: 38c76...9ed Takk for et fornuftig innlegg! Klart ikke jentene har skylda. klart man skal kunne gå utfordrende kledd uten at det skal være en invitasjon til voldtekt... Men man går ikke i mørke smug om natta... det tør i alle fall ikke jeg. Kanskje det skulle vært obligatorisk å se thrillere og skrekkfilmer? Det er kanskje derfor jeg blir litt paranoid, men jeg er alltid skeptisk. Husker en gang jeg jobbet på den sia av byen hvor mange av byens verstinger bodde. Jeg måtte tidlig på jobb, og det var tomt i gatene, men så på lang avstand ser jeg en skummel fyr komme sjanglende på min side av fortauet. Jeg later som jeg skal over veien og går over på den andre siden og går fort og later som ingenting, mens jeg skuer mot den skumle mannen... Jeg jogger heller aldri alene, i så fall må det være i gatene her, men ikke på trimløypa og ute iskauen, selv på lyse dagen kan man jo møte på galninger.... Jeg tar kanskje litt flere forhåndsregler enn andre, men bedre føre var sier jeg. Det hjelper ikke si til en galning at han ikke må voldta... eller drepe.... Det finnes dessverre mange galninger der ute som ikke har fått noen diagnose, som går fritt der ute. Jeg har ikke lyst til å bli neste offer! men vi må ikke få amerikanske tilstander da, der vi må bevæpne oss.... Anonymkode: e865a...e10 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #54 Skrevet 12. april 2016 Jeg har forresten en venninne som har blitt voldtatt 3 ganger! Jeg har gitt henne alle mulige råd om hvordan å unngå, men hun vil ikke høre på meg, for det er jo ikke jenta sin feil, hun må jo kunne gå der hun vil og gå kledd der hun vil! Men gang på gang, hun har vært ute på byen, lettkledd (liker å kle seg sexy), og gått alene på Grønland og Grünerløkka sene nattetimene. Pirataxi har hun tatt også - alene! og blitt overstadig beruset! jeg sa hun måtte i det minste ha på seg en stor kåpe på vei til utestedet da, men neida... sexy all the way! Og ja - hun lærer aldri. Tre ganger... ikke hennes feil, klart ikke... men jeg hadde nok tatt noen forhåndsregler hadde jeg vært henne. Ikke f... hadde jeg turt å gått alene på byen, jeg hadde hatt på meg en stor kåpe på vei til utestedet, jeg hadde hatt på meg overfallsalarm og pepperspray, jeg hadde ikke tatt piratdrosje, og jeg hadde unngått å gå i mørke bakgater. Nå sliter hun med angst og alt mulig pga disse opplevelsene... Anonymkode: e865a...e10 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #55 Skrevet 12. april 2016 17 timer siden, Herr Heftig skrev: Jeg synes det er leit at folk blir sure når noen kommer med tips mot voldtekt. Det er jo helt kurrant når det kommer til annen type kriminalitet. f.eks. Ikke la bilen stå ulåst. Jeg skal nå gjøre min del og ikke voldta noen, men noe særlig mer enn det får jeg ikke gjort. ja for bilen er et levende menneske med følelser... Anonymkode: f4e6f...b79 1
Jolene Skrevet 12. april 2016 #56 Skrevet 12. april 2016 6 timer siden, StineN skrev: Er så enig med deg. Fokuser bør være på gutta! Men når det er sagt. Så er det lurt å fokusere på begge deler. Mine tips er å skaffe seg pepperspray. Gå med gode sko, som du kan løpe i. Og om du først skal stå i mot, ikke slutt å spark eller slå. Gå etter baller, leggene, nese, mage og øyene. Og spark, slå, klyp og klør til han ikke rører seg lenger. Og så løp så langt du orker. Og ikke fortell noen om du skadet han for mye. Det slår tilbake på deg. Jeg er helt seriøs. Skvis ballene hans i stykker, stikk fingre i øyne til de sprekker, spark og tråkk de i ansiktet til de kveles av sitt eget blod. Voldtektsmenn er ikke mennesker og bør avlives Jeg fronter et fokus på begge kjønn, men hovedvekten på de som voldtar kvinner som regel - menn. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jepp, det samme kan jo sies om terror. Bare å drite i alle advarsler, og dra ti Syria og andre steder med høy terrorfare, og heller fokusere på at disse terroristene må la være å sprenge seg selv og andre i lufta........ Anonymkode: 38c76...9ed Du leser virkelig ikke hva jeg skriver. Jeg har hele tiden fokusert på at jenter også må passe på seg selv. Derimot har jeg vektlagt at det burde rettes et større fokus på de som faktisk voldtar kvinner - menn. Når det hele tiden bagatelliseres, eller møtes med innlegg slik som ditt, er det ikke rart at politiet hele tiden må gå ut med såkalte "jente-tips". Fordi det er ingen som tar på alvor at begge kjønn burde ha holdningskampanjer rettet inn mot seg. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Mender du at fokuset BARE ligger på hva jenter skal gjøre? De siste årene har det jo vært veldig mange kampanjer rettet mot gutter og deres holdninger. Dette er en påstand jeg er sterkt uenig i. Anonymkode: 38c76...9ed I så tilfelle, hvor er politiets "tips" for å ikke voldta jenter? Hvor er alle anbefalingene for å ikke voldta? For hele tiden kommer det såkalte "tips" til kvinner, som er med på å innskrenke våre friheter i samfunnet. Kanskje det er på tide å finne ut hvem det er som voldtar mest, aldergruppe, type voldtekt etc? For så å legge fokuset der? For jeg er lei av å måtte gå med det ene og deg andre for å føle meg trygg, til tross for at jeg som regel følger alle "anbefalinger" fra politiet. Jeg har opplevd nyttårsaftener i utlandet som vi så bilder av fra Tyskland, jeg var ikke engang lettkledd. Dersom man anser en ankellang, tykk sort ullkåpe som lettkledd. Ikke engang da kunne jeg være i fred. Kanskje det er kulturelt? Kanskje vi må se på det kulturelle aspektet? For jeg føler at for hvert år som går, jo flere friheter innskrenkes. Det er ikke en rett utvikling, heller tvert om! 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #57 Skrevet 12. april 2016 24 minutter siden, Jolene skrev: Jeg fronter et fokus på begge kjønn, men hovedvekten på de som voldtar kvinner som regel - menn. Du leser virkelig ikke hva jeg skriver. Jeg har hele tiden fokusert på at jenter også må passe på seg selv. Derimot har jeg vektlagt at det burde rettes et større fokus på de som faktisk voldtar kvinner - menn. Når det hele tiden bagatelliseres, eller møtes med innlegg slik som ditt, er det ikke rart at politiet hele tiden må gå ut med såkalte "jente-tips". Fordi det er ingen som tar på alvor at begge kjønn burde ha holdningskampanjer rettet inn mot seg. I så tilfelle, hvor er politiets "tips" for å ikke voldta jenter? Hvor er alle anbefalingene for å ikke voldta? For hele tiden kommer det såkalte "tips" til kvinner, som er med på å innskrenke våre friheter i samfunnet. Kanskje det er på tide å finne ut hvem det er som voldtar mest, aldergruppe, type voldtekt etc? For så å legge fokuset der? For jeg er lei av å måtte gå med det ene og deg andre for å føle meg trygg, til tross for at jeg som regel følger alle "anbefalinger" fra politiet. Jeg har opplevd nyttårsaftener i utlandet som vi så bilder av fra Tyskland, jeg var ikke engang lettkledd. Dersom man anser en ankellang, tykk sort ullkåpe som lettkledd. Ikke engang da kunne jeg være i fred. Kanskje det er kulturelt? Kanskje vi må se på det kulturelle aspektet? For jeg føler at for hvert år som går, jo flere friheter innskrenkes. Det er ikke en rett utvikling, heller tvert om! NÅ har jo menn voldtatt kvinner siden vi var huleboere - ja siden vi var aper - hvis man tror på den evolosjonen... og sånn er det i naturen, hunndyrene prøver jo å forsvare seg om de ikke vil, men som regel er hanndyret større og sterkere, og hun må gi tapt... Naturen er grusom, og vi må ikke glemme at mannfolk er bare noen dumme gorillaer som ligger lenger ned i utviklingen enn oss intelligente kvinner. Det er huleboerinstinktet! Slå ned og voldta.... Anonymkode: e865a...e10
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #58 Skrevet 12. april 2016 Ikke tenk så mye. Slapp av, du. Anonymkode: 828ca...6cd
AnonymBruker Skrevet 12. april 2016 #59 Skrevet 12. april 2016 Jeg hater tanken på at de er vi kvinner som må passe oss, og dermed få friheten som har vært en selvfølge til nå, kraftig innskrenket. Samtidig nøler jeg ikke med å oppfordre unge jenter om å være forsiktig og å passe på hverandre. Jeg bor i en liten, gjennomsiktig by og selv her har det vært et par voldtektsforsøk mot unge jenter og voksne kvinner. Dessverre blir dette lagt lokk på og hysjet ned. Innbyggerne får iallefall ikke vite hva som skjer med forbryteren siden det aldri/sjelden står noe i avisene om det. De to sakene jeg vet om ble henlagt men gjerningspersonene ble iallefall borte. Antakelig sendt til et sted der uskyldige innbyggere ikke vet hvem de er og hva de har gjort. Anonymkode: 6f53a...935
Raven Emerald Skrevet 12. april 2016 #60 Skrevet 12. april 2016 (endret) Ryddet for upassende innlegg, personangrep, forherligelse og oppfordringer til vold, hatefulle innlegg, og svar til dette. Raven Emerald, mod. Endret 12. april 2016 av Raven Emerald
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå