Gå til innhold

Tips for å ikke bli voldtatt!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eneste tipsene som fungerer:

Ikke sett deg i en situasjon hvor du kan bli voldtatt. Ikke stol på andre mennesker. Pass på egen sikkerhet.

Anonymkode: 41e86...555

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fulgt politiets råd. Ikke gå inn i smug eller igjennom parker om natten, og sånt. Unngå noen utesteder der det er åpenbart at det har skjedd før, eller kan skje. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan I alle dager kan sykkelbukse gjøre det vanskeligere å voldta? Tullingen som skal voldta klarer da fint å dra ned sykkelbuksa nok til at begge hullene hennes er fri til å stappe kølla inn i?

Anonymkode: 5f894...3c3

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei slapp nå av! Fordi man ber dere ta forhåndsregler så betyr det at det er deres egen skyld om dere blir voldtatt? Ærlig talt... Så man skal slutte å oppfordre folk til å låse dørene sine når de drar på jobb? Du vet, fordi om man ikke oppfordrer folk til å ikke stjele så betyr det jo at man sier at det er de som blir bestålet sin egen feil at det skjedde. Jeg fatter ikke hvordan dere får denne skrudde logikken til å gå opp.

Anonymkode: 5957a...13a

Nei. Da foreslår jeg at du leser det jeg faktisk skriver. Dessuten, hvorfor i alle dager sidestiller du voldtekt med å låse døra før man går på jobb? Kan man sidestille voldtekt og innbrudd??? Du mener det ikke er en forskjell å bare ha sex med noen ufrivillig, kontra det å ta eiendelene til noen? Er en kvinnes kropp en eiendel som kan tas?

Derimot så mener jeg at det burde være en snakk med BÅDE jentene OG guttene. Nettopp fordi jentene kan få tips om hva de burde gjøre og ikke gjøre, det samme for guttene. At guttene bare skal utelates, sender signaler om at det de gjør ikke er så farlig. Det sender et signal til jenter om at "så lenge du gjør ditt og datt er alt greit. Gjør du ikke det, blir du voldtatt". Det ene kjønnet utelates hele tiden, hvorfor det? Hvorfor ligger kun fokuset på at jenter må sørge for å ikke bli voldtatt, mens guttene ikke får en innføring i hvordan IKKE voldta?!

• Liker 3
Gjest OverMyKnee
Skrevet
5 minutter siden, Jolene skrev:

Nei. Da foreslår jeg at du leser det jeg faktisk skriver. Dessuten, hvorfor i alle dager sidestiller du voldtekt med å låse døra før man går på jobb? Kan man sidestille voldtekt og innbrudd??? Du mener det ikke er en forskjell å bare ha sex med noen ufrivillig, kontra det å ta eiendelene til noen? Er en kvinnes kropp en eiendel som kan tas?

Derimot så mener jeg at det burde være en snakk med BÅDE jentene OG guttene. Nettopp fordi jentene kan få tips om hva de burde gjøre og ikke gjøre, det samme for guttene. At guttene bare skal utelates, sender signaler om at det de gjør ikke er så farlig. Det sender et signal til jenter om at "så lenge du gjør ditt og datt er alt greit. Gjør du ikke det, blir du voldtatt". Det ene kjønnet utelates hele tiden, hvorfor det? Hvorfor ligger kun fokuset på at jenter må sørge for å ikke bli voldtatt, mens guttene ikke får en innføring i hvordan IKKE voldta?!

Norske gutter får innføring i å ikke voldta, ikke drepe, ikke stjele osv... men noen gjør det uansett.

Gutter i noen andre land får innføring i at hvis en kvinne er kledd slik og slik eller går alene, da kan hun fritt voldtas..

Sender du lammene dine ut på beite der det bor ulv og jerv, da må du regne med at noen blir tatt.

Kanskje kommer det en dag da det er trygt for alle kvinner, men den dagen er ikke i dag. I dag bør kvinner ta forhåndsregler om de skal gå alene visse steder.

Skrevet
2 minutter siden, OverMyKnee skrev:

Norske gutter får innføring i å ikke voldta, ikke drepe, ikke stjele osv... men noen gjør det uansett.

Gutter i noen andre land får innføring i at hvis en kvinne er kledd slik og slik eller går alene, da kan hun fritt voldtas..

Sender du lammene dine ut på beite der det bor ulv og jerv, da må du regne med at noen blir tatt.

Kanskje kommer det en dag da det er trygt for alle kvinner, men den dagen er ikke i dag. I dag bør kvinner ta forhåndsregler om de skal gå alene visse steder.

Så da er det kun kvinner/jenters ansvar å ikke bli voldtatt mener du? For fra min skolegang, ble det tatt opp en rekke ganger hvordan vi jentene måtte passe oss for å ikke bli voldtatt. Guttene fikk ikke høre noen ting om å ikke voldta... Ja, dette var felles undervisning. Likevel ble all vekt lagt på at jenter måtte gjøre ditt og datt for å unngå voldtekt.

• Liker 3
Gjest OverMyKnee
Skrevet
1 minutt siden, Jolene skrev:

Så da er det kun kvinner/jenters ansvar å ikke bli voldtatt mener du? For fra min skolegang, ble det tatt opp en rekke ganger hvordan vi jentene måtte passe oss for å ikke bli voldtatt. Guttene fikk ikke høre noen ting om å ikke voldta... Ja, dette var felles undervisning. Likevel ble all vekt lagt på at jenter måtte gjøre ditt og datt for å unngå voldtekt.

Det får du nesten ta opp med læreren din.. 

Er nå alle guttene i den klassen voldtektsmenn?

Poenget mitt er at noen gjør ting selv om de har blitt opplært til at det er galt. Og noen blir opplært til at galt er rett.

Du har blitt opplært til at det kan være lurt å passe seg.. og da bør du gjøre det. 

Samma hvor urettferdig det er.

Skrevet
7 minutter siden, OverMyKnee skrev:

Det får du nesten ta opp med læreren din.. 

Er nå alle guttene i den klassen voldtektsmenn?

Poenget mitt er at noen gjør ting selv om de har blitt opplært til at det er galt. Og noen blir opplært til at galt er rett.

Du har blitt opplært til at det kan være lurt å passe seg.. og da bør du gjøre det. 

Samma hvor urettferdig det er.

Igjen, da må man endre hvordan man formidler slike ting. Å ikke gi en innføring til gutter om å IKKE voldta, er å bagatellisere problemet. Ergo burde det være innføringer for begge kjønn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å gjemme noe rart i trusa. for eksempel en makrell.. Kanskje litt kjedelig å ta med makrellen ut på fest i utgangspunktet, men voldtatt blir du sannsynligvis ikke. Ellers får en trene seg opp til å bæsje på seg med vilje den dagen det skjer.

Anonymkode: 85ca7...543

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne kanskje, og bare kanskje,  tatt disse rådene seriøst om han først hadde innrømt at voldtekt på russetreff er et reelt problem og ikke bare et imageproblem for Kongeparken og deretter rettet pekefingeren mot gutter som synes det er helt greit å ha sex med jenter som ikke vil eller ikke er i stand til å si nei. Men det gjorde han ikke, han valgte å legge hele ansvaret over på jentene, med en teit btw - gutter må passe på å ikke gjøre noe jenter kan reagere på helt på slutten. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Jolene skrev:

Igjen, da må man endre hvordan man formidler slike ting. Å ikke gi en innføring til gutter om å IKKE voldta, er å bagatellisere problemet. Ergo burde det være innføringer for begge kjønn.

Hvor har du det fra at gutter ikke får en innføring i dette? Da jeg gikk på skolen var dette et tema, og jeg ser jo holdningskampanjer titt og ofte rettet mot gutter. 

Men jeg tror heller ikke de virker på enkelte gutter som kanskje har falt utenfor, eller allerede har påbegynt en kriminell løpebane. Det er mot slike folk man får praktiske råd for å unngå, det handler ikke om at man får skyld for voldtekt om det likevel skulle skje. 

Anonymkode: 7ba70...2d8

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra at gutter ikke får en innføring i dette? Da jeg gikk på skolen var dette et tema, og jeg ser jo holdningskampanjer titt og ofte rettet mot gutter. 

Men jeg tror heller ikke de virker på enkelte gutter som kanskje har falt utenfor, eller allerede har påbegynt en kriminell løpebane. Det er mot slike folk man får praktiske råd for å unngå, det handler ikke om at man får skyld for voldtekt om det likevel skulle skje. 

Igjen, da burde kampanjene økes fra yngre alder. Det hjelper ikke å komme med sånt når gutta er 15 år++.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Jolene skrev:

Igjen, da burde kampanjene økes fra yngre alder. Det hjelper ikke å komme med sånt når gutta er 15 år++.

Det skjedde både før og etter 15-års alder av det jeg erfarte, og skolen har vel noe av det samme innholdet i disse dager. Men man kan dessverre ikke gardere seg helt mot at enkelte likevel blir kriminelle. Enkelte voldtektsmenn er også psykisk syke, og dette er dessverre de som ikke ble fanget opp av psykiatrien. 

• Liker 1
Skrevet

Ta et kurs i Krav Maga:)  Da blir nok du den siste tølperen prøver seg på! 

Prøver han seg og voldta deg, så stikk fingrene så hardt du kan inn i ræva hans!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Anciol skrev:

Prøver han seg og voldta deg, så stikk fingrene så hardt du kan inn i ræva hans!

Men det er jo voldtekt... 😕

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Anciol skrev:

Å lære ethvert kampsportsystem krever langvarig dedikasjon, gjerne over mange år før man kan bruke det godt nok i praksis. Man bør ikke ta et kurs og tro man er ekspert. Og krav-mage instruktører lærer deg gjerne å stikke av hvis du kan, det er absolutt siste utvei å gå til kamp. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lær den fremtidige mannegenereasjonen respekt for kvinner, og at nei betyr nei! 

Anonymkode: e865a...e10

Enig, men samtidig så er det en tanke å slutte å fortelle gutter/menn til stadighet at de er poteniselle voldtektstforbrytere.

Anonymkode: 0e2c5...6bc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å lære ethvert kampsportsystem krever langvarig dedikasjon, gjerne over mange år før man kan bruke det godt nok i praksis. Man bør ikke ta et kurs og tro man er ekspert. Og krav-magea instruktører lærer deg gjerne å stikke av hvis du kan, det er absolutt siste utvei å gå til kamp. 

Fixed it.

Men ja, Krav Maga er vel en av de effektive kamssystemene man kan lære seg for effektivt selvforsvar, men man mp holde på en stund for å få ting inn som reflekser og samtidig så er den gylne regelen (som sagt over) å stikke av hvis man kan. Men man blir vel beskyldt for å legge skylden på offeret om man sier at de må ta forhåndsregel med å unngå bråk og stikke av om de kan.

Anonymkode: 5957a...13a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det finnes kvinner som gir etter for mas om sex vil det være menn som voldtar. Det gjør at de tror de kan være innpåslitne og at et nei ikke er et nei. Det er der vi må starte. Det er selvfølgelig guttens feil, men man må jo tenke fornuftig for å få bukt med problemet. Synes også det er utrolig at kvinner går alene på natten. De har selvfølgelig rett til det, men det er fryktelig dumt gjort 

Anonymkode: cfc30...a1e

Skrevet

Jentene må unngå å bli sanseløst beruset og om de vil det må de sørge for å ha noen som passer på dem. Voldtekt er aldri unnskyldt, men mange jenter opplever voldtekt i det de er for fulle til å gjøre ordentlig motstand. Sånn generelt så bør vel mannlig russ ikke heie på at de andre gutta skal lure flest mulig jenter. Alt dette er jo veldig lett for dagens russ. Men krysser likevel fingre for at færrest mulig skal oppleve å bli voldtatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...