Gå til innhold

Værsågod, vaksinemotstandere!


MapleSirup

Anbefalte innlegg

Mitt barn fikk autisme tegn etter å ha sovet for lenge, helt fakta og ikke løgn.

Anonymkode: 84ffa...31b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt jeg sier, er at jeg ikke vet. I det store og det hele er det ingen som vet. Autisme er for mange en gåte. Det rører mange, og har merket meg at det er mye intriger, krangling og fordommer knyttet til diagnosen. Er opptatt av å være der for barna, her skriver en som har klart det. Har en høytfungerende takket være tidlig intevensjon og egen innsats ( pluss egne ressurser hos barnet selvsagt ) Har mange ganger tenkt over den vaksinen........ hvem kan bli sint på en lei seg mamma på jakt etter svar? Forstår godt at folk kan reagere, og det helt uten og bli sint.

Anonymkode: 3bfe8...7d8

Det er helt ok å bli sint på en mamma hvis hun sprer informasjon som ikke har rot i virkeligheten og som kan være farlig. Det finnes ingen dokumentasjon på at vaksiner forårsaker autisme. Ingen. Derimot har vi masse dokumentasjon på hva som skjer hvis folk lar være å vaksinere barna sine med trygge, veldokumenterte vaksiner. Hint: barna dør. Så ja, det er lov til å bli sint på folk som "er åpen for alt" og som "bare stiller spørsmål" når det er helt uten grunn (sånn som med barnevaksinasjonsprogrammet vi har her i Norge)

Anonymkode: 9e0e9...05c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet jeg, men det er mye med denne verden som er feil. Penger styrer,det vet alle.

Anonymkode: 3bfe8...7d8

Ja penger styrer mye, men heldigvis er de aller aller fleste mennesker i Norge, og på denne jorda for den saks skyld, interessert i å være med å gjøre sitt for at verden skal være et bra sted. Vi tar utdannelse, vi jobber og bidrar selvfølgelig ikke bare pga penger, men for å føle vi gjør en forskjell og fordi vi ønsker det beste for vår familie, våre bekjente, og for samfunnet rundt oss.

Et sunt demokrati, ytringsfrihet, uavhengig presse, grunnleggende verdier og ikke minst kunnskap/utdanning er med på å forhindre korrupsjon og maktmisbruk i et samfunn. Men ideen om at det alltid er den lille mann som blir utnyttet av den store kjempen blir fort til en trangsynt og lite fruktbar tanke.

Som eksemel kan jeg nevne tilfeller der det har blitt funnet forskningsfeil i medisinske studier eller uønskede bivirkninger etter at en medisin har kommet på markedet. Dette skjer heldigvis ikke ofte, men det blir slått svært hardt ned på. Disse miljøene har veldig strenge etiske og fagelige krav, og er avhengig at dette blir etterfulgt.

Hvis derimot en amerikansk kvakksalver selger alternativ liksom-medisin for millionbeløp som det verken finnes bevis på om virker eller har farlige bivirkninger, føyer dette seg bare inn i mengden av humbug som oppegående mennesker bare ler av, men som dessverre mange bruker ekstremt mye penger på i ren desperasjon. Disse menneskene tror skolemedisin er skummelt og det "alternative" er så naturlig og bra. Dette kan gjøre meg så sint at jeg ikke finner ord..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som nevnt tidligere, bli så sint du bare vil. Ingen som sprer noe som helst. Er åpen for at mennesker kan bli syk av vaksine. Også at mitt barn fikk sine første autistiske trekk ved MMR vaksine. 

Er da nok av eksempler på mennesker som bilr syke av vaksine, jobber jo med barn og det er en del foreldre som velger å vaksinere barna sine. 

Slik er det bare, så får dere bruke tid på å være sinte, dere kan likevel ikke bestemme valg foreldre tar for egne barn. 

Anonymkode: 3bfe8...7d8

Ingen som sprer noe som helst? Du gjorde det jo nettopp i denne tråden, med dine påstander! :klaske: 

Å bli syk av vaksine, som f.eks en relativt vanlig reaksjon som feber, slapphet osv i dagene etter, er ikke det samme som å bli syk som i autisme etter vaksine.

Nei, dessverre kan man ikke bestemme valg andre foreldre tar for egne barn, men har du tenkt over at tankeløse foreldre som velger å la være å vaksinere barna sine faktisk bestemmer over andre barns skjebne? Det finnes tilfeller der ufrivillig uvaksinerte, eller babyer som ennå ikke har rukket å få vaksine, har blitt smittet av frivillig uvaksinerte. Ok å ha på samvittigheten? Barnesykdommer er potensielt veldig farlig for spedbarn eller andre med dårlig immunforsvar.

Anonymkode: d7984...6de

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vaksinen har urettmessig fått skylden siden den blir gitt det tidspunktet da autisme oppdages hos et barn. Barnet ditt hadde mest sannsynlig fått diagnosen uavhengig av vaksinen. 

Anonymkode: 9cf7a...25a

DETTE!!! Helt merkelig at normale, oppegående mennesker ikke klarer å forstå den sammenhengen.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som sprer noe som helst? Du gjorde det jo nettopp i denne tråden, med dine påstander! :klaske: 

Å bli syk av vaksine, som f.eks en relativt vanlig reaksjon som feber, slapphet osv i dagene etter, er ikke det samme som å bli syk som i autisme etter vaksine.

Nei, dessverre kan man ikke bestemme valg andre foreldre tar for egne barn, men har du tenkt over at tankeløse foreldre som velger å la være å vaksinere barna sine faktisk bestemmer over andre barns skjebne? Det finnes tilfeller der ufrivillig uvaksinerte, eller babyer som ennå ikke har rukket å få vaksine, har blitt smittet av frivillig uvaksinerte. Ok å ha på samvittigheten? Barnesykdommer er potensielt veldig farlig for spedbarn eller andre med dårlig immunforsvar.

Anonymkode: d7984...6de

Min sønn ( som nå er STOR ) fikk autistiske trekk ETTER MRR vaksinen han tok. Det er FAKTA, og ikke noe jeg sprer rundt. Slik er det. 

Dere som prøver og latterliggjøre meg her inne, bli sinte og påstå noe om fremmede dere strengt tatt ikke kjenner. Dere skal heller være bekymret for de tusenvis av barna som IKKE får den hjelpen de har krav på, mange av dem vi finner i rus/psykriatri/fengsel og droppet ut fra skole....

Dere får ikke meg til å føle meg mindre verdt uansett hvor mye dere latterliggjør meg, skriver dårlige eksempler eller blir sinte. Jeg går ikke rundt og forteller dette til andre, men jeg ganske oppegående nok til å vurdere utviklingstrekk med barn som IKKE er adekvat. Når det kommer til nevrologi er det mye vi ikke vet.

Anonymkode: 3bfe8...7d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn ( som nå er STOR ) fikk autistiske trekk ETTER MRR vaksinen han tok. Det er FAKTA, og ikke noe jeg sprer rundt. Slik er det. 

Dere som prøver og latterliggjøre meg her inne, bli sinte og påstå noe om fremmede dere strengt tatt ikke kjenner. Dere skal heller være bekymret for de tusenvis av barna som IKKE får den hjelpen de har krav på, mange av dem vi finner i rus/psykriatri/fengsel og droppet ut fra skole....

Dere får ikke meg til å føle meg mindre verdt uansett hvor mye dere latterliggjør meg, skriver dårlige eksempler eller blir sinte. Jeg går ikke rundt og forteller dette til andre, men jeg ganske oppegående nok til å vurdere utviklingstrekk med barn som IKKE er adekvat. Når det kommer til nevrologi er det mye vi ikke vet.

Anonymkode: 3bfe8...7d8

Du kan gjenta det så mye du vil. Det blir ikke sant av den grunn.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Vival skrev:

DETTE!!! Helt merkelig at normale, oppegående mennesker ikke klarer å forstå den sammenhengen.

Tja- Jeg tror nok de gjør det ;) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn ( som nå er STOR ) fikk autistiske trekk ETTER MRR vaksinen han tok. Det er FAKTA, og ikke noe jeg sprer rundt. Slik er det. 

Dere som prøver og latterliggjøre meg her inne, bli sinte og påstå noe om fremmede dere strengt tatt ikke kjenner. Dere skal heller være bekymret for de tusenvis av barna som IKKE får den hjelpen de har krav på, mange av dem vi finner i rus/psykriatri/fengsel og droppet ut fra skole....

Dere får ikke meg til å føle meg mindre verdt uansett hvor mye dere latterliggjør meg, skriver dårlige eksempler eller blir sinte. Jeg går ikke rundt og forteller dette til andre, men jeg ganske oppegående nok til å vurdere utviklingstrekk med barn som IKKE er adekvat. Når det kommer til nevrologi er det mye vi ikke vet.

Anonymkode: 3bfe8...7d8

Du kunne like gjerne sagt at sønnen din fikk autistiske trekk etter sin første busstur, eller etter at han smakte sjokolade for første gang, forstår du ikke det? Du har plukket ut vaksinen for å tidfeste når symptomene oppsto, liksom? For hvis du ikke mener det er en sammenheng, hvorfor kommer du med det i en tråd om vaksinemotstand

Det finnes ingen sammenheng mellom MMR- vaksine og autisme. Grunnen til at spekulasjonene startet, var antagelig at de første tegnene på autisme gjerne oppstår i den alderen man får MMR-vaksine. Du burde for lengst ha fått med seg at den ballen er lagt død for lenge siden, og at forskningen som skulle underbygge påstandene ble avslørt som falskneri. 

Anonymkode: d7984...6de

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn ( som nå er STOR ) fikk autistiske trekk ETTER MRR vaksinen han tok. Det er FAKTA, og ikke noe jeg sprer rundt. Slik er det. 

Dere som prøver og latterliggjøre meg her inne, bli sinte og påstå noe om fremmede dere strengt tatt ikke kjenner. Dere skal heller være bekymret for de tusenvis av barna som IKKE får den hjelpen de har krav på, mange av dem vi finner i rus/psykriatri/fengsel og droppet ut fra skole....

Dere får ikke meg til å føle meg mindre verdt uansett hvor mye dere latterliggjør meg, skriver dårlige eksempler eller blir sinte. Jeg går ikke rundt og forteller dette til andre, men jeg ganske oppegående nok til å vurdere utviklingstrekk med barn som IKKE er adekvat. Når det kommer til nevrologi er det mye vi ikke vet.

Anonymkode: 3bfe8...7d8

Du provoserer noen fordi du ikke ser ut til å forstå at selv om to ting skjer samtidig, så betyr ikke det at den ene tingen skjer på grunn av den andre. Det er bevist at MMR vaksinen og autisme ikke henger sammen på noen måte. Du sier at det er mye vi ikke vet, men hvorfor skal du ignorere de tingene vi faktisk vet? Det var en bruker som la ut flere lenker til deg tidligere. Det er helt ok om du ikke orker eller greier å sette deg inn i alt det som stod der, men da bør du ha litt respekt for at andre orker, og dermed vet mer enn deg.

Anonymkode: 86ebc...45b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mange, i forhold til hvor mange tok vaksinen...og hvor mange ville ha døde av svineinfluensa vis ikke vaksinen var gitt på verdens basis.  MANGE.  

Anonymkode: 1181c...77c

Åhh søte kjære deg du er naiv du :)

Det finnes utallige artikler med beviser på hvordan svineinfluensaen farlighetsgrad ble feil kommunisert. Det var bare som en vanlig influensa. Tror du på at som står i norsk media? da er det ikke rart..

Swine Flu is a HOAX!

Anonymkode: 0c34e...af5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MapleSirup skrev:

Du kan gjenta det så mye du vil. Det blir ikke sant av den grunn.

Det vet strengt tatt ingen av oss, du kan ikke leke gud-slike som deg har adri møtt motgang i livet, tror blindt på alt som blir levert.

Anonymkode: 3bfe8...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åhh søte kjære deg du er naiv du :)

Det finnes utallige artikler med beviser på hvordan svineinfluensaen farlighetsgrad ble feil kommunisert. Det var bare som en vanlig influensa. Tror du på at som står i norsk media? da er det ikke rart..

Swine Flu is a HOAX!

Anonymkode: 0c34e...af5

Det er folk som ble syk av den vaksinen, en del barn som utviklet narkopepsi.

Anonymkode: 3bfe8...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. april 2016 at 19.02, AnonymBruker skrev:

Skal ikke tro alt en leser. Mitt barn fikk autisme tegn etter den vaksinen, helt fakta og ikke løgn.

Anonymkode: 3bfe8...7d8

 

image.jpeg

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet strengt tatt ingen av oss, du kan ikke leke gud-slike som deg har adri møtt motgang i livet, tror blindt på alt som blir levert.

Anonymkode: 3bfe8...7d8

I motsetning til deg så er jeg ikke overtroisk. Jo, vi vet at MMR-vaksin ikke har med autisme å gjøre helt uavhengig av hvordan du tjatrer videre om dette, 

Artikkelen viser til den ENESTE kilden som har påstått dette. Han ble altså betalt og har tilstått i etterkant. Debatten er således avsluttet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til mammaen i tråden: vi forstår at man har behov for legge skylden på noe /noen, det er lettere å leve med enn å vite at man bare var max uheldig. Noen påsto noe for lenge siden og det er blitt sannheten for andre. Vi forstår at vi kan ikke si noe som kan endre tankegangen din, men så lenge du ikke aktivt driver med innformasjon og propaganda mot andre, så er det ikke farlig for våre barn.

Til oss andre: det hjelper ikke å være sint, provosert, irritert  mot denne mammaen. Det er ikke lett å være mor til en autistisk gutt. Hvis det er enklere å håndtere å skylde på noen andre, så må hun få lov til å leve med det. SÅ lenge hun ikke driver aktivt propaganda.   

Jeg jobber med barn selv ( barnesykepleier), og må si at vi enn så lenge har vært heldig i Norge. Jeg ser syke barn hver dag på jobb, men har heldigvis ikke hatt innleggelser relatert til manglende vaksinering. Vaksinasjonsmotstanden er heldigvis ikke så ille her i Norge, ser det ut som. Men kan selvsagt ikke garantere det da jeg har kun erfaring fra en plass. Var også i praksis på en skole / helsestasjon, og vaksinerte babyer og skolebarn, og hadde kun en som nektet vaksinering på skolen, ingen på helsestasjonen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet jeg, men det er mye med denne verden som er feil. Penger styrer,det vet alle.

Anonymkode: 3bfe8...7d8

 

Anonymkode: a2dd5...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt jeg sier, er at jeg ikke vet. I det store og det hele er det ingen som vet. Autisme er for mange en gåte. Det rører mange, og har merket meg at det er mye intriger, krangling og fordommer knyttet til diagnosen. Er opptatt av å være der for barna, her skriver en som har klart det. Har en høytfungerende takket være tidlig intevensjon og egen innsats ( pluss egne ressurser hos barnet selvsagt ) Har mange ganger tenkt over den vaksinen........ hvem kan bli sint på en lei seg mamma på jakt etter svar? Forstår godt at folk kan reagere, og det helt uten og bli sint.

Anonymkode: 3bfe8...7d8

Det stemmer at vi fortsatt vet lite om hva som forårsaker autisme og kan skjønne at mange foreldre er desperate etter svar. Det er menneskelig å prøve å kontrollere det man ikke kan kontrollere og forklarer f.eks. hvorfor oppegående mennesker passer seg for å gå under stiger eller knuse speil. Verden er kaotisk og urettferdig, men det hjelper litt å late som om man kan styre skjebnen.

Men forskjellen på å bruke lykke-truse og å ikke vaksinere barna sine er at sistnevnte er livsfarlig, både for egne, uvaksinerte barn og for alle andre som av diverse grunner ikke kan vaksineres.

Du må bare godta at du ikke aner hvorfor sønnen din ble autist, selv om det er vanskelig. Jeg tror mye vaksinemotstand bunner i at foreldre får automatisk skyldfølelse, selv i tilfeller hvor de ikke har noen grunn til det. Hadde det ikke vært en liten lettelse å vite at det ikke er din skyld?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sukkerspinnn skrev:

Det stemmer at vi fortsatt vet lite om hva som forårsaker autisme og kan skjønne at mange foreldre er desperate etter svar. Det er menneskelig å prøve å kontrollere det man ikke kan kontrollere og forklarer f.eks. hvorfor oppegående mennesker passer seg for å gå under stiger eller knuse speil. Verden er kaotisk og urettferdig, men det hjelper litt å late som om man kan styre skjebnen.

Men forskjellen på å bruke lykke-truse og å ikke vaksinere barna sine er at sistnevnte er livsfarlig, både for egne, uvaksinerte barn og for alle andre som av diverse grunner ikke kan vaksineres.

Du må bare godta at du ikke aner hvorfor sønnen din ble autist, selv om det er vanskelig. Jeg tror mye vaksinemotstand bunner i at foreldre får automatisk skyldfølelse, selv i tilfeller hvor de ikke har noen grunn til det. Hadde det ikke vært en liten lettelse å vite at det ikke er din skyld?

Jeg har en sønn med barneautisme og jeg har aldri vært inne på tanken om å "skylde på vaksine" for at han har autisme. Jeg vet ikke hvorfor han har autisme og vi vet generelt sett lite om hva som forårsaker det, men en ting jeg vet med sikkerhet er at det ikke er min skyld. Man trenger ikke å ha noe eller noen å skylde på. Noen barn blir født med ekstra utfordringer og som foreldre burde man ha fokus på å hjelpe barnet sitt, ikke leite etter hvem som har skylden i det. 

Jeg kan forstå at man tenker mye på hva som kan ha forårsaket det når man er midt i "sorgprosessen" men man bør komme seg forbi det og få aksept for at barnet er annerledes. For før man kommer til det stadiet der man aksepterer så er man i en viss grad i benektelse og da er det vanskelig å hjelpe barnet. 

Jeg har perioder jeg er langt nede, selvom det nå er flere år siden gutten min fikk diagnosen, men jeg har stort fokus på de positive sidene av diagnosen. Alle de fine egenskapene han har og alt det fine vi får oppleve, selvom han er lavt fungerende og såpass vanskelig å ha med å gjøre at jeg ikke klarer det alene. 

Hadde det vært et faktum at det var vaksinen som gav barnet mitt autisme så ville jeg følt det var min skyld. At jeg påførte barnet mitt alle disse vanskene. Og det er verre enn å ikke vite (for meg). Jeg ville uansett vaksinert selvom det var en liten sjanse for autisme. Heller det enn å miste barnet mitt til en av de fæle sykdommene 

Anonymkode: 7636c...536

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...