AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 Svensk mann siktet for deltakelse i Brussel-terror Svensken ble pågrepet fredag.http://www.dagbladet.no/2016/04/09/nyheter/utenriks/terroangrep_paris/brussel/angrepene_i_brussel/43815297/ Ikke Afrikaner, ikke fra Syria, ikke fra Irak, ikke fra Afghanistan, men fra Sverige. Husk på det, neste gang du hører om terror som blir begått noe sted i verden. Det kan godt hende det er en svenske som sto bak. Anonymkode: c60fc...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Svensk mann siktet for deltakelse i Brussel-terror Svensken ble pågrepet fredag.http://www.dagbladet.no/2016/04/09/nyheter/utenriks/terroangrep_paris/brussel/angrepene_i_brussel/43815297/ Ikke Afrikaner, ikke fra Syria, ikke fra Irak, ikke fra Afghanistan, men fra Sverige. Husk på det, neste gang du hører om terror som blir begått noe sted i verden. Det kan godt hende det er en svenske som sto bak. Anonymkode: c60fc...aa0 Først og fremst så er han ikke svensk bare fordi han har levd av svensk velstand. Men ja, det bringer frem behovet for boikott av sverige og andre nasjoner som driver med et multikulturelt godhetstyrrani som ført til terrorcelle etter terrorcelle. påtide med represalier mot nasjoner som gir terrorister og islamske fantikere tilholdssted. Svenske politikere og svenske skattebetalere har blod på hendene, og norge og danmark burde gå foran med et godt eksempel å starte fullstendig handelsboikott med landet. Kanskje da vil de begynne å skjønne at de faktisk må stå til ansvar for dette helvetesredet de har gjort landet sitt til. Anonymkode: 5bb94...5df 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #3 Skrevet 9. april 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først og fremst så er han ikke svensk bare fordi han har levd av svensk velstand. Men ja, det bringer frem behovet for boikott av sverige og andre nasjoner som driver med et multikulturelt godhetstyrrani som ført til terrorcelle etter terrorcelle. påtide med represalier mot nasjoner som gir terrorister og islamske fantikere tilholdssted. Svenske politikere og svenske skattebetalere har blod på hendene, og norge og danmark burde gå foran med et godt eksempel å starte fullstendig handelsboikott med landet. Kanskje da vil de begynne å skjønne at de faktisk må stå til ansvar for dette helvetesredet de har gjort landet sitt til. Anonymkode: 5bb94...5df Hva må til for å defineres som svensk? Anonymkode: 6da51...f27 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #4 Skrevet 9. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hva må til for å defineres som svensk? Anonymkode: 6da51...f27 Han er ikke etnisk svensk. Svensk statsborger blir han kalt, noe som indikerer at han er av utenlands opprinnelse. Det er ingen medelsvenson det er snakk om her. Anonymkode: 4a09d...6bd 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #5 Skrevet 9. april 2016 Herregud så mye dumme folk det er her inne Anonymkode: 9ac8d...199 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #6 Skrevet 9. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva må til for å defineres som svensk? Anonymkode: 6da51...f27 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er ikke etnisk svensk. Det er ingen medelsvenson det er snakk om her. Anonymkode: 4a09d...6bd Ah, "han er ikke etnisk svensk". Så en må være hvit for å kunne defineres som svensk? https://no.wikipedia.org/wiki/Rasisme Anonymkode: c60fc...aa0 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #7 Skrevet 9. april 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah, "han er ikke etnisk svensk". Så en må være hvit for å kunne defineres som svensk? https://no.wikipedia.org/wiki/Rasisme Anonymkode: c60fc...aa0 Ja det må man. Rasisme eller ikke. Anonymkode: bdc5b...96d 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #8 Skrevet 9. april 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er ikke etnisk svensk. Svensk statsborger blir han kalt, noe som indikerer at han er av utenlands opprinnelse. Det er ingen medelsvenson det er snakk om her. Anonymkode: 4a09d...6bd Svar på spørsmålet, da. Hva må til? Anonymkode: 6da51...f27
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #9 Skrevet 9. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svar på spørsmålet, da. Hva må til? Anonymkode: 6da51...f27 https://sv.wikipedia.org/wiki/Etnicitet Anonymkode: 4a09d...6bd
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #10 Skrevet 9. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://sv.wikipedia.org/wiki/Etnicitet Anonymkode: 4a09d...6bd Man må være svensk i etnografisk forstand, altså? Handler det bare om å se etnisk ut, er det for eksempel innafor å ha en bestemor som er halvt russer? Anonymkode: 6da51...f27
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #11 Skrevet 9. april 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://sv.wikipedia.org/wiki/Etnicitet Anonymkode: 4a09d...6bd "Etniciteten är under ständig förändring och även om konceptet etnicitet alltid har existerat så är de flesta etniska grupper kortlivade. Gränserna mellan etniska grupper omformas ständigt i nya mönster." Anonymkode: c60fc...aa0 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #12 Skrevet 9. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må være svensk i etnografisk forstand, altså? Handler det bare om å se etnisk ut, er det for eksempel innafor å ha en bestemor som er halvt russer? Anonymkode: 6da51...f27 Nå kverulerer du bare. Anonymkode: 4a09d...6bd 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #13 Skrevet 9. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå kverulerer du bare. Anonymkode: 4a09d...6bd Nei, jeg er oppriktig interessert i hva du definerer som en svenske. Bestefaren min er for eksempel finsk. Er jeg norsk? Jeg ser helt norsk ut. Har også en venninne med en marokkansk bestemor, hun ser mer eksotisk ut enn jeg gjør. Er vi like norske? (Eller ikke-norske, alt ettersom) Også har jeg en venninne til som er halvt pakistaner, hva med henne? Og hva skal vi kalle oss hvis vi ikke er norske? Har jo bodd her hele livet, alle sammen, liker å tenke at jeg er norsk, men hva bytter jeg ut det begrepet med fra nå av? "Jeg, som er norsk statsborger..."? Anonymkode: 6da51...f27 1
julia83 Skrevet 9. april 2016 #14 Skrevet 9. april 2016 I følge Expressen heter mannen Mohamed Abrini og er er fra Rossengård i Malmø. 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #15 Skrevet 9. april 2016 Jeg skjønner ikke dette. Siv Jensen advarte i mot Rossengård og det ble avvist som tull av norsk presse. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politisjefen-i-rosengaard-arresterer-siv-jensen/a/547220/ Anonymkode: 4c19d...119 5
Jolene Skrevet 9. april 2016 #16 Skrevet 9. april 2016 "Svensken" kommer fra Syria, altså er han ikke etnisk svensk. Han hadde også muligens tilknytning til IS... Så joda, han var "svensk". KILDE 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #17 Skrevet 9. april 2016 23 minutter siden, julia83 skrev: I følge Expressen heter mannen Mohamed Abrini og er er fra Rossengård i Malmø. Like svensk som knugen, ifølge definisjonene på bosted og statsborgerskap. Anonymkode: 6cf5b...9a4 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #18 Skrevet 9. april 2016 11 minutter siden, Jolene skrev: "Svensken" kommer fra Syria, altså er han ikke etnisk svensk. Han hadde også muligens tilknytning til IS... Så joda, han var "svensk". KILDE Men har noen påstått at han er etnisk svensk? Jeg forstår ikke relevansen? Anonymkode: 6da51...f27 1
Jolene Skrevet 9. april 2016 #19 Skrevet 9. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men har noen påstått at han er etnisk svensk? Jeg forstår ikke relevansen? Anonymkode: 6da51...f27 Dermed blir det feil å kalle han for svensk. Han har svensk statsborgerskap, men er ikke svensk. Han er i så tilfelle syrisk. Det landet du er fra avgjør nasjonaliteten, ikke statsborgerskapet. 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #20 Skrevet 9. april 2016 6 minutter siden, Jolene skrev: Det landet du er fra avgjør nasjonaliteten, ikke statsborgerskapet. Og han er fra Sverige. Det er derfor han har svensk statsborgerskap. Altså er han svensk. Anonymkode: c60fc...aa0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå