Gå til innhold

Spørsmål angående sommerjobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått sommerjobb og skrevet under på kontrakt og alt det der. Sjefen var veldig hyggelig og ønsket meg velkommen osv. Problemet er bare at sjefen sa vi skulle snakkes over påske om når jeg skulle begynne, og jeg har ennå ikke fått noe telefon, mail eller melding fra vedkommende. Min mor stresser meg og sier jeg må ta kontakt og spørre, men jeg vil ikke virke masete heller. Det kan jo være de har mye å gjøre for tiden og at det er derfor jeg ikke har fått noe beskjed ennå. Synes dere jeg burde ta kontakt, eller burde jeg vente litt til? 

Anonymkode: 22481...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ta kontakt. Det kan hende sjefen har glemt det fordi han har mye å gjøre, men om han kommer på det om en måneds tid, vil han gjerne tro du er tafatt og uinteressert om du ikke selv har vist interesse ved å sende en mail innen den tid. 

Anonymkode: 3a8c5...a14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overtenker. Sjefen har en egeninteresse av at dere blir enige om når du begynner sånn at vedkommende kan planlegge. Send en mail, så kan vedkommende svare når det passer.

Anonymkode: 68110...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei igjen. Jeg sendte e-post til sjefen med når jeg var klar til å jobbe og om h*n hadde funnet ut av når jeg kunne begynne osv., og vedkommende sa at jeg skulle få et forslag i slutten av forrige uke. Det forslaget fikk jeg jo aldri. Fikk ingen e-post, og nå stresser jeg, for da må jeg jo sende en ny e-post (tenker å gjøre det i neste uke), men jeg er redd for å virke masete igjen :( Hvordan ville dere formulert dere i så fall? Frister mest å skrive "har du glemt meg eller??", men må jo virke saklig, haha.. 

Anonymkode: 22481...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en telefon og etterlyst mailen, han har garantert mange arbeidsoppgaver han skal gjøre og det er dermed lett å glemme ting som ikke haster for han.

Ha en hyggelig tone, etterspør om når han ville du skulle begynne å jobbe :)

Anonymkode: 99b26...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...