Gå til innhold

Praksisplass - hvor mye lønn fra Nav?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har har fått innvilget praksisplass vis NAV pga manglende erfaring. Nå skal jeg ringe rundt å høre med arbeidsplassene. Men hvor mye kan jeg regne med å få i måneden av NAV?

Anonymkode: 22513...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det under AAP? Da er det i så fall ca 11 000. Vet ikke hva du egentlig mener med praksisplass og hvilket tiltak du er under, men om du ikke har en støtte nå er det mulig du kan søke https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Oppfolging+og+tiltak+for+a+komme+i+jobb/st%C3%B8nader-ved-tiltak

Anonymkode: 51526...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke lønn når du er i praksis. Trygden din avhenger av tiltak og tidligere lønn, men sånn du beskriver det tipper jeg den anonyme over har rett her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Okapi skrev:

Du får ikke lønn når du er i praksis. Trygden din avhenger av tiltak og tidligere lønn, men sånn du beskriver det tipper jeg den anonyme over har rett her.

Får ingen stønad. Fikk innvilget fordi jeg har stått arbeidsledig lenge nå, over et år. Og har ingen erfaring innen det jeg utdannet som. 

Anonymkode: 22513...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeidsledighetstrygd får du vel?  

Anonymkode: 9693e...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke fyller vilkårene for noe annen stønad (dagpenger, AAP ) og du allikevel skal i praksisplass kan du få Individstønad/Tiltakspenger. Dette har en dagsats på 355,- pr dag du er i tiltak. Altså, dersom du er i tiltak 5 dager  i uken får du 3550,- pr 14 dag, ca 7100,- pr måned.
Om du har barn får du et tillegg på 44,- pr dag.
Er du under 19 år får du lav sats, 257,- pr dag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel det du får i dagpenger. Ting endrer seg ikke når du er i praksis.

Anonymkode: cc0d6...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme gjelder i aap. Om du får praksis mens du er i aap får du det du får i aap. Praksis endrer ikke det du får i aap. 

Anonymkode: cc0d6...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ingen stønad. Fikk innvilget fordi jeg har stått arbeidsledig lenge nå, over et år. Og har ingen erfaring innen det jeg utdannet som. 

Anonymkode: 22513...2f7

Dette var rart. Ingen stønad?

Anonymkode: cc0d6...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk praksisplass mens jeg mottok dagpenger i fjor, og da fikk jeg dagpenger som vanlig og kunne jeg søke om å få tilskudd til reise til og fra praksisplassen.

Anonymkode: 1c09d...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsledighetstrygd får du vel?  

Anonymkode: 9693e...bfa

Nei

Anonymkode: 22513...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Om du ikke fyller vilkårene for noe annen stønad (dagpenger, AAP ) og du allikevel skal i praksisplass kan du få Individstønad/Tiltakspenger. Dette har en dagsats på 355,- pr dag du er i tiltak. Altså, dersom du er i tiltak 5 dager  i uken får du 3550,- pr 14 dag, ca 7100,- pr måned.
Om du har barn får du et tillegg på 44,- pr dag.
Er du under 19 år får du lav sats, 257,- pr dag. 

Tusen takk, det var dette jeg lurte på :)

Anonymkode: 22513...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Angelheart2 skrev:

Om du ikke fyller vilkårene for noe annen stønad (dagpenger, AAP ) og du allikevel skal i praksisplass kan du få Individstønad/Tiltakspenger. Dette har en dagsats på 355,- pr dag du er i tiltak. Altså, dersom du er i tiltak 5 dager  i uken får du 3550,- pr 14 dag, ca 7100,- pr måned.
Om du har barn får du et tillegg på 44,- pr dag.
Er du under 19 år får du lav sats, 257,- pr dag. 

Er det per barn?

Anonymkode: 22513...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 kr dagen. Det vet jeg da jeg jobbet i praksisplass gjennom nav + hadde ikke krav på noen stønader...veldig kjipt, hjalp å pynte CVn da...

Anonymkode: d805c...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Angelheart2 skrev:

Om du ikke fyller vilkårene for noe annen stønad (dagpenger, AAP ) og du allikevel skal i praksisplass kan du få Individstønad/Tiltakspenger. Dette har en dagsats på 355,- pr dag du er i tiltak. Altså, dersom du er i tiltak 5 dager  i uken får du 3550,- pr 14 dag, ca 7100,- pr måned.
Om du har barn får du et tillegg på 44,- pr dag.
Er du under 19 år får du lav sats, 257,- pr dag. 

Hvordan kan en leve på 7100 i mnd?

Anonymkode: d0b66...796

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan en leve på 7100 i mnd?

Anonymkode: d0b66...796

Det går om man vil. Ellers kan man jo søke om bostøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Angelheart2 skrev:

Om du ikke fyller vilkårene for noe annen stønad (dagpenger, AAP ) og du allikevel skal i praksisplass kan du få Individstønad/Tiltakspenger. Dette har en dagsats på 355,- pr dag du er i tiltak. Altså, dersom du er i tiltak 5 dager  i uken får du 3550,- pr 14 dag, ca 7100,- pr måned.
Om du har barn får du et tillegg på 44,- pr dag.
Er du under 19 år får du lav sats, 257,- pr dag. 

Man får 400kr dagen på tiltakspenger. 

Anonymkode: 3bf26...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...