Gå til innhold

Hyyyl! Jeg har ufrivillig fått en stor og stygg leieboer! Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Heheh, er sikkert noen som er litt på vakt etter edderkopper nå ja :fnise: 

Anonymkode: d02cb...f1c

Uff. Jeg skulle aldri postet tråden. Jeg var veldig engstelig med det samme edderkoppen kom frem, og derfor trengte jeg råd.

Jeg håper alle glemmer dette nå. Ingen edderkopper bor hos dere, det er jeg som har leieboeren. Ok?

Anonymkode: 87db2...fc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes de i Norge?

Er de giftige?

Min edderkopp er svart....(Grøss)

Anonymkode: 87db2...fc9

Nei, de dinnes ikke i norge, og de er ganske små, så det er definitivt ikke en sort enke du har i hus. Det er sannsynligvis en helt vanlig husedderkopp (tegenaria domestica), og de er ikke farligere enn mygg - men mye lettere å se.

Anonymkode: a9cf2...171

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de dinnes ikke i norge, og de er ganske små, så det er definitivt ikke en sort enke du har i hus. Det er sannsynligvis en helt vanlig husedderkopp (tegenaria domestica), og de er ikke farligere enn mygg - men mye lettere å se.

Anonymkode: a9cf2...171

Tusen takk for beroligene ord! :hjerte:

Anonymkode: 87db2...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff. Jeg skulle aldri postet tråden. Jeg var veldig engstelig med det samme edderkoppen kom frem, og derfor trengte jeg råd.

Jeg håper alle glemmer dette nå. Ingen edderkopper bor hos dere, det er jeg som har leieboeren. Ok?

Anonymkode: 87db2...fc9

Neida, jeg bare spøker :) Det er en ekkel tanke, men vi skal alle sove søtt i natt :sFun_sleeping:

Anonymkode: d02cb...f1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, jeg bare spøker :) Det er en ekkel tanke, men vi skal alle sove søtt i natt :sFun_sleeping:

Anonymkode: d02cb...f1c

Ok :) Takk for det

Sov godt alle sammen :hjerte:

Anonymkode: 87db2...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Ingen edderkopper bor hos dere

Anonymkode: 87db2...fc9

Hvordan kan du vite det? :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Plaskebrus skrev:

Hvordan kan du vite det? :ohmy:

Det bor 4 stk hos deg!!

Anonymkode: d02cb...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

En liten oppdatering:

Jeg kunne ikke se leieboeren der jeg så han sist (på vinduskarmen inne) da jeg kom ut på kjøkkenet i dag. Jeg tenkte at han kanskje satt inni glippet mellom karm og vindu (der han har brukt å være).

Etter frokost og kaffe, bestemte jeg meg for å se etter han, og jeg hadde bestemt meg for at han skulle få lov til å bo hos meg så lenge han holdt seg i området der han var. Han fanger jo tross alt fluer og er jo nyttig også :)

Jeg bøyde meg bort til der han brukte å sitte å strekke sine lange, vakre, slanke ben.

Men, akk, jeg kunne ikke se han der han har brukt å være. Så, kanskje har han flyttet i løpet av natten.

Jeg savner han.

Mvh TS

Anonymkode: 87db2...fc9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

En liten oppdatering:

Jeg kunne ikke se leieboeren der jeg så han sist (på vinduskarmen inne) da jeg kom ut på kjøkkenet i dag. Jeg tenkte at han kanskje satt inni glippet mellom karm og vindu (der han har brukt å være).

Etter frokost og kaffe, bestemte jeg meg for å se etter han, og jeg hadde bestemt meg for at han skulle få lov til å bo hos meg så lenge han holdt seg i området der han var. Han fanger jo tross alt fluer og er jo nyttig også :)

Jeg bøyde meg bort til der han brukte å sitte å strekke sine lange, vakre, slanke ben.

Men, akk, jeg kunne ikke se han der han har brukt å være. Så, kanskje har han flyttet i løpet av natten.

Jeg savner han.

Mvh TS

Anonymkode: 87db2...fc9

Han kommer nok tilbake igjen skal du se:troest:

Men vær litt obs, store leieboere kan hoppe. Ofte rett opp i ansiktet på deg! Helt ufarlig, men ubehagelig. 

Anonymkode: f6586...b0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

En liten oppdatering:

Jeg kunne ikke se leieboeren der jeg så han sist (på vinduskarmen inne) da jeg kom ut på kjøkkenet i dag. Jeg tenkte at han kanskje satt inni glippet mellom karm og vindu (der han har brukt å være).

Etter frokost og kaffe, bestemte jeg meg for å se etter han, og jeg hadde bestemt meg for at han skulle få lov til å bo hos meg så lenge han holdt seg i området der han var. Han fanger jo tross alt fluer og er jo nyttig også :)

Jeg bøyde meg bort til der han brukte å sitte å strekke sine lange, vakre, slanke ben.

Men, akk, jeg kunne ikke se han der han har brukt å være. Så, kanskje har han flyttet i løpet av natten.

Jeg savner han.

Mvh TS

Anonymkode: 87db2...fc9

Oh my god, kanskje edderkoppen har flyttet til et annet rom. Soverommet ditt? 😳 

Jeg hadde ikke sovnet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Han kommer nok tilbake igjen skal du se:troest:

Men vær litt obs, store leieboere kan hoppe. Ofte rett opp i ansiktet på deg! Helt ufarlig, men ubehagelig. 

Anonymkode: f6586...b0c

Tusen takk for trøstende ord! :hjerte:

Takk for advarselen med dine kloke ord :) som jeg er enig i.

Jeg har aldri opplevd å få en edderkopp i ansiktet, så det skjer vel heller skjeldent.

Jeg ønsker deg og dere andre her en fin dag! :)

Anonymkode: 87db2...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cc skrev:

Oh my god, kanskje edderkoppen har flyttet til et annet rom. Soverommet ditt? 😳 

Jeg hadde ikke sovnet. 

Jeg er lei meg for at flere av dere reagerer på dette med skrekk.

For meg er dette med å ha edderkoppen i hus det minste problem (selv om jeg var noe skremt i natt).

Av alle ting jeg frykter og har angst for, er husedderkopper en liten bagatell. Jeg tror nok at mange forstår meg. Og jeg har forståelse for at ikke alle forstår.

Anonymkode: 87db2...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei meg for at flere av dere reagerer på dette med skrekk.

For meg er dette med å ha edderkoppen i hus det minste problem (selv om jeg var noe skremt i natt).

Av alle ting jeg frykter og har angst for, er husedderkopper en liten bagatell. Jeg tror nok at mange forstår meg. Og jeg har forståelse for at ikke alle forstår.

Anonymkode: 87db2...fc9

Da er du modig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Cc skrev:

Da er du modig!

Takk for at du sier det! :)

Men jeg synes ikke at jeg er modig.

Men for noen som har en stor skrekk for edderkopper, synes jeg at det hadde vært modig av de å la edderkoppen bli boende.

 

Anonymkode: 87db2...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tidligere i dag så jeg bare føttene på han der han strekte på seg fra kjøkkenvindusglippet.

Jeg tenkte at det var en nattsvermer el.l.

Men nå har han kommet inn!!

Hva gjør jeg?

Jeg tror han bor i mellomrommet mellom vindu og karm...

Jeg lukker kjøkkendøren for sikkerhets skyld i natt.

Men jeg har aldri sett den typen edderkopp før...Kan det være en giftig en (jeg bor i Norge)

Anonymkode: 87db2...fc9

Hm den beskrivelsen passer meg. Jeg er ikke giftig, men jeg er ikke helt ufarlig :lur::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Cartman skrev:

 Hm den beskrivelsen passer meg. Jeg er ikke giftig, men jeg er ikke helt ufarlig :lur::hjerte:

 Morgen stund med edderkopp i munn!  :fnise:

Anonymkode: 1c622...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nok en oppdatering:

Lille Petter hadde tydeligvis flyttet inn igjen uten at jeg merket det, og han greide å skremme meg i dag. Han satt på et sted der jeg ikke var forberedt på å se han så jeg kvakk til, og jeg fant deretter noe å transportere han ut på.

Det var helt greit at han var i vindusområdet, men ikke hvor som helst på kjøkkenet og skremme meg slik!

Forresten så tror jeg at lille (store) Petter er en hunn, da Petter var blitt adskillig større siden sist jeg så han (henne)

 

Anonymkode: 87db2...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Raven Emerald skrev:

Tusen takk for de nydelige bildene i linken som du delte! :hjerte:

Anonymkode: 87db2...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for de nydelige bildene i linken som du delte! :hjerte:

Anonymkode: 87db2...fc9

De er så søte med vanndråpene sine...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...