Gå til innhold

Liten jentebursdag - hva skal vi finne på? 5 år


Gjest Selfie

Anbefalte innlegg

Gjest Selfie

Jenta vår fyller 5 år, og har invitert tre gode venninner på bursdagsfeiring. Siden det blir såpass smått, så tenkte jeg vi kunne finne på noe hyggelig sammen (i motsetning til i fjor, når de var 15 barn som herjet rundt...hyggelig det også, men da vil man helst bare holde hodet over vannet). Tenkte på å bake noe e.l., men har ikke så god fantasi. Har dere noen ideer eller erfaringer å dele? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var på den alderen syntes jeg brettspill var sykt morsomt, og sånn fiskelek der det var hengt opp et teppe foran en dør, så kastet man et fiskesnøre over og håpet at man fikk noe gøy (godteri). Det var hysterisk artig når vi fikk oppvaskhandsker osv i stedet :) men nå var dette på tidlig 90-tallet, mulig ting har endret seg veeeldig :P 

Anonymkode: 2ee5c...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo lage hver sin lille pizza. Kjevl ut små deiger og så kan de plukke det de vil. Pleier å være populært det. :) 

Samme med muffins, de kan jo for eksempel pynte som de vil. Masse glasur i spreke farger, og pynt. (Rosa er vel alltid en slager.. )

 

Fiskeleken er alltid gøy, brettspill, skattejakt, sette halen på grisen. Ren lek er og morsomt. Gjemsel,

Anonymkode: d3487...ece

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lage cupcakes/muffins på forhånd og la de pynte dem.
  • Lage egne pizza av pitabrød.
  • Bygge tårn/hus av marshmallows og spaghetti.
  • Perle
  • Kle seg ut

17maileker09.jpg

 

Anonymkode: 50e50...d51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, drømmebursdag å arrangere. Kjøpe sånne masker: http://www.vrimmel.no/products/masker-sommerfugl2, ha litt klistremerker og glitterpenner og tusjer.

Dekorere sine egne muffins? Legge på fyll på egne minipizzaer? Twister? Sette  halen på grisen.

Hvis dere kan være uet: Kaste våt svamp på pappa, blink på blikkbokser, Rett og slett hoppe paradis/tau, og siden det er bursdag kan man få en seigmann elle noe som "premie"etter hver tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var på den alderen syntes jeg brettspill var sykt morsomt, og sånn fiskelek der det var hengt opp et teppe foran en dør, så kastet man et fiskesnøre over og håpet at man fikk noe gøy (godteri). Det var hysterisk artig når vi fikk oppvaskhandsker osv i stedet :) men nå var dette på tidlig 90-tallet, mulig ting har endret seg veeeldig :P 

Anonymkode: 2ee5c...fca

Nei fortsatt artig!

Anonymkode: 0084f...beb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyll en Pinata med masse godt -bruker å være populært. Har dere ei discokule eller mulighet for å låne det? Lag ei spilleliste med kul barnemusikk (f.x fra MGP jr, Markus og Martinus etc) og ha discobursdag. Du kan jo evt tilby deg å være sminkør og frisør sånn at de blir stylet litt før de skal danse 😊! 

Anonymkode: e778e...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Pynte egne prinsessekroner! 

- Legg masse puter på gulvet, sett på musikk og la dem hoppe fra pute til pute :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...