Gå til innhold

Liker å gjøre alt selv ..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, lunamuna skrev:

Jeg er litt enig med TS, jeg. Jeg har en mann som for øvrig ikke er så glad i å hjelpe til, men med mange småbarn er jeg nødt til å sette ham i gang med noe av og til. Jeg kan nevne sist han tok klesvasken, dvs bretting av rene klær. Det var omtrent et tårn med tøy og håndklær, kanskje 12-15 fulle vaskemaskiner. Så det var ei skikkelig solid bunke. 
Han kom nesten til bunns før han ble avbrutt av noe annet. Helt greit, sånn skjer, men han begynte aldri på å ta resten. Så det måtte jeg gjøre. Og vet dere hva jeg fant på vaskerommet?

En bunke med S sine bukser der, og enda en bukse med S sine bukser på andre siden av brettebordet. Og enda flere bukser fra S brettet sammen med både M og T sine bukser, enda størrelsene er helt ulike. De har heller ikke samme type plagg - T har aldri brukt S sine bukser. Sånn går regla gjennom hele klesvasken. Flere bunker med samme plagg til samme person, og flere av barneklærne har han ikke sett hvem er sine! Som om en 4 åringens klær passer til en baby?! 
Samme gjelder håndklær. Vi har to bad, og jeg har løst det enkelt ved å ha to ulike håndklær på badet; grå oppe og beige nede. Men han blander og mikser som han vil, enda det er så såre enkelt å bare skille det av med to bunker, og vi slipper at vi går tom for håndklær på det ene badet (med mange barn i hus, er det vanskelig å ha full oversikt til enhver tid). 

Jeg brukte lang, unødvendig tid bare på å sortere alle klærne... 

At slikt er irriterende, kan jeg forstå. Men dersom bunkene hadde blitt sortert i riktig størrelse, hadde det da spilt noen rolle om t-skjortene var brettet på langs eller tvers først, for eksempel? Jeg forstod det slik at irritasjonen gikk mer på slike småting, som at gafler og kniver har hver sine faste plasser i bestikkurven i oppvaskmaskinen(gafler i høyre hjørne, og kniver i venstre, f.eks.), at sokkene henges etter tåa og ikke etter skaftet, eller som TS selv nevner; brette sokkene i firkanter vs å brette skaftet på den ene sokken over skaftet på den andre.

 

Men til TS, det er flott at du nå innser selv hvor bagatellmessig det hele blir! Bare det er et viktig steg å ta, å bli bevisst på at "nå må jeg roe ned litt her!".

Anonymkode: ec0d8...68e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At slikt er irriterende, kan jeg forstå. Men dersom bunkene hadde blitt sortert i riktig størrelse, hadde det da spilt noen rolle om t-skjortene var brettet på langs eller tvers først, for eksempel? Jeg forstod det slik at irritasjonen gikk mer på slike småting, som at gafler og kniver har hver sine faste plasser i bestikkurven i oppvaskmaskinen(gafler i høyre hjørne, og kniver i venstre, f.eks.), at sokkene henges etter tåa og ikke etter skaftet, eller som TS selv nevner; brette sokkene i firkanter vs å brette skaftet på den ene sokken over skaftet på den andre.

 

Men til TS, det er flott at du nå innser selv hvor bagatellmessig det hele blir! Bare det er et viktig steg å ta, å bli bevisst på at "nå må jeg roe ned litt her!".

Anonymkode: ec0d8...68e

Neida, jeg er ikke dèr... Derfor jeg er litt enig, ikke helt eller veldig enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...