Gå til innhold

Kan jeg kjøre bil? Promille. Hjelp


Alja

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Alja skrev:

Jeg begynte å drikke klokken 20 i går. Til sammen drakk jeg 3 0,5 cidere, 5 vodka redbull og en fisher shot. Siste drink ble kjøpt rett før 02.00. 

Veier 55 kilo og jeg spydde (jeg vet, sjarmerende) før jeg la meg klokken 05. 

Jeg har ikke spist siden klokken 21.

Tror dere jeg kan kjøre bil? 

Er du i det minste i tvil, lar du bilen stå.

Anonymkode: 2707f...0cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Og spesielt ikke når man er uerfaren sjåfør.

Anonymkode: c33a3...68e

Om ts er en uerfaren sjåfør, kan vel ikke du si noe om????

Anonymkode: 2707f...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
På 2.4.2016 den 11.40, Alja skrev:

Jeg begynte å drikke klokken 20 i går. Til sammen drakk jeg 3 0,5 cidere, 5 vodka redbull og en fisher shot. Siste drink ble kjøpt rett før 02.00. 

Veier 55 kilo og jeg spydde (jeg vet, sjarmerende) før jeg la meg klokken 05. 

Jeg har ikke spist siden klokken 21.

Tror dere jeg kan kjøre bil? 

Legg alt inn på en promillekalkulator så ser du sånn ca hvor lang tid det tar før du er edru igjen.

Men skal du være sikker så anbefaler jeg deg å bruke en alkoholtest. Etter en skikkelig fest så bruker jeg ofte disse alkoholtestene eller lignende. Gir meg et raskt svar på om jeg har under 0,2 i promille, som er promillegrensa i Norge.

Har du ikke en alkoholtest, og du er usikker, så lar du rett og slett bilen stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Trude88 skrev:

Legg alt inn på en promillekalkulator så ser du sånn ca hvor lang tid det tar før du er edru igjen.

Men skal du være sikker så anbefaler jeg deg å bruke en alkoholtest. Etter en skikkelig fest så bruker jeg ofte disse alkoholtestene eller lignende. Gir meg et raskt svar på om jeg har under 0,2 i promille, som er promillegrensa i Norge.

Har du ikke en alkoholtest, og du er usikker, så lar du rett og slett bilen stå.

Og du er vel bra korka som stoler på disse testerne.....vent til du er helt sikker, og de pengene er spart.

Hva gjør du om du blir stoppa en promillekontroll, du har testa deg selv og funnet ut du har under 0,2 i promille, men politiet sin måler viser 0,5? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at testen jeg viste til er 98% sikker så er det ikke så "korka". Sammen med en promillekalkulator så gir det en veldig god pekepinn på hvordan du ligger an.

Dette er langt sikrere enn å bare tippe på om man er edru eller ikke, slik veldig mange har for vane å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...