AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #41 Skrevet 3. april 2016 Hadde jeg vært gutten, hadde jeg driti langt i å bli konfirmert. Og så hadde jeg skyndt meg å bli voksen, flytta ut, og ikke giddet å besøke de kranglete drittforeldrene mine mer. Så kunne de sitte der med sitt jævla 60/40. For det varer kanskje tre-fire år maks før det er helt irrelevant. Anonymkode: 12fb9...2aa 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #42 Skrevet 3. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært gutten, hadde jeg driti langt i å bli konfirmert. Og så hadde jeg skyndt meg å bli voksen, flytta ut, og ikke giddet å besøke de kranglete drittforeldrene mine mer. Så kunne de sitte der med sitt jævla 60/40. For det varer kanskje tre-fire år maks før det er helt irrelevant. Anonymkode: 12fb9...2aa Skjønner at du ikke har vært bort i mennesker som fint klarer å lage krangler av alt på egen hånd. Da tross gjentatte forsøk på å finne minnelige løsninger fra motpart, familievernkontor, BUP og retten.... Man forsøker så langt det lar seg gjøre å skjerme barnet sitt fra en sånn forelder, men når barnet blir voksen ser man sannheten. Min far var en sånn som mor som ts forteller om, når jeg vokste opp skjønte jeg at foreldrene mine kranglet, men ble stort sett skjermet, som tenåring skjønte jeg mer, og som voksen tok jeg avstand fra min far. Så ikke alle tilfeller, ei heller TS sitt, har 2 som krangler. Anonymkode: 9d2af...4af 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #43 Skrevet 3. april 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at du ikke har vært bort i mennesker som fint klarer å lage krangler av alt på egen hånd. Da tross gjentatte forsøk på å finne minnelige løsninger fra motpart, familievernkontor, BUP og retten.... Man forsøker så langt det lar seg gjøre å skjerme barnet sitt fra en sånn forelder, men når barnet blir voksen ser man sannheten. Min far var en sånn som mor som ts forteller om, når jeg vokste opp skjønte jeg at foreldrene mine kranglet, men ble stort sett skjermet, som tenåring skjønte jeg mer, og som voksen tok jeg avstand fra min far. Så ikke alle tilfeller, ei heller TS sitt, har 2 som krangler. Anonymkode: 9d2af...4af Har ikke tatt noe standpunkt til hvem av dem som har skylda jeg. Poenget mitt er at det er irrelevant for sønnen deres. Anonymkode: 12fb9...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #44 Skrevet 3. april 2016 Det er faktisk ganske så "håpløst "å sitte i midten av alt dette. Eg synes ufattelig synd på sønnen som står i midten av alt. Me samtidig har han tatt et valg om at han vil være hos far. Men blir da trua med at det våger du ikkje av mor .. Me har prøvd på alle mulige løsninger for å få dette i havn med mor. Noe som viser seg håpløst. Når en har vært hos familievernkontoret , konfliktrådet ,barnevernet og til slutt i retten. Fordi Mor ikkje får viljen sin og setter i gang alt ho kan av apparater for å prøve å få medhold . Noe ho ikkje fekk. T.o.m med rettsdom så klarer ikkje mor å forholde seg. Eller en egen begjæring på brutt samvær ang konfirmasjon bryr ho seg heller ikkje om . Eller rettere sagt vil ikkje. Eg har selv to barn fra før. Og vi hadde en felles konfirmajona og begge var enige om at vi hadde en fantstisk dag. Men hos oss er det heller ingen konflikt. Så enkelt kan det løses ... Men gudbevare meg vel kor vanskelig det også km gjøres når den ene parten står på sitt . Anonymkode: abae0...3bd 1
Den røde fare Skrevet 3. april 2016 #45 Skrevet 3. april 2016 Gutten er da stor nok til å bestemme selv. Hvis han vil være hos far, så er han hos far. Og hva er det som skjer hvis han gjør som han vil, i forhold til mor? Hva er det som ligger i trusselen mot sønnen? Høres ganske alvorlig ut å true ungen sin på den måten, så det burde tas videre tvert! 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #46 Skrevet 3. april 2016 Gutten har bestemt at han vil være hos far.Mor truer med at hun vil bli skuffet hvis gutten drar til far så skuffa at gutten ikkje trenger å kommer ner igjen til mor. Sykt å si noke slikt til sine barn. Så ja mulig eg er frekk. Men la gutten få ha konfirmasjonen hos far så får han bo her . Og leve et normalt familie liv uten bråket fra mor Anonymkode: abae0...3bd 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #47 Skrevet 3. april 2016 Ho skyver bare gutten lenger og lenger fra seg. Har selv vært til politiavhør etter at en av foreldre var litt hardhendt med ungen sin. Venn av et av mine barn. Ene foreldren har nå ikke lov å ta kontakt med ungen sin, og de ha konfirmant nå. Bor nå bare hos den andre foreldren, men går fortsatt i klasse til min unge. Tragisk at noen skal være slik. Her tenker mor mer på seg selv en på sønnen. Anonymkode: 3d48b...4ca 2
Den røde fare Skrevet 3. april 2016 #48 Skrevet 3. april 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gutten har bestemt at han vil være hos far.Mor truer med at hun vil bli skuffet hvis gutten drar til far så skuffa at gutten ikkje trenger å kommer ner igjen til mor. Sykt å si noke slikt til sine barn. Så ja mulig eg er frekk. Men la gutten få ha konfirmasjonen hos far så får han bo her . Og leve et normalt familie liv uten bråket fra mor Anonymkode: abae0...3bd Det er ikke lett å være han, vil jeg tro! Det er lettere å si hva som burde gjøres, enn å faktisk gjøre det. På en måte skulle dere gitt en lang f... i hva hun sier, men skjønner det blir bråk uansett hva dere gjør. Vært der selv.. Kan gutten ta en prat med helsesøster kanskje? Både for å få hjelp til å takle konflikten og kanskje hun kan snakke med både mor og far? 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #49 Skrevet 3. april 2016 Vi alle var en gang i tiden ca1 år siden vært hos konfliktrådet for å løse opp i floken. Og mor ba pent om unnskyldning og gråt noen elefant tårer. Og var lei seg for oppførselen sin og lovet bot og bedring .skrev under på en avtale der om kommunikasjon og korleis ting skal være for best mulig samarbeid . To dager gikk det , så kom stevning fra hennes advokat om at hun ville ha gutten fast . Ho fekk og spørsmålet om hvorfor hun gikk med på å skrive en avtale. Fikk da til svar at det hadde ho lyst til da, men så ombestemte ho seg . Så eg har brukt nok av min tid til å springe på møter til ulike instanser som mor har satt i gang. Anonymkode: abae0...3bd 1
Den røde fare Skrevet 3. april 2016 #50 Skrevet 3. april 2016 Nå er ikke du pliktig til å møte opp da, kun far. TENK PÅ GUTTEN!! 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #51 Skrevet 3. april 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi alle var en gang i tiden ca1 år siden vært hos konfliktrådet for å løse opp i floken. Og mor ba pent om unnskyldning og gråt noen elefant tårer. Og var lei seg for oppførselen sin og lovet bot og bedring .skrev under på en avtale der om kommunikasjon og korleis ting skal være for best mulig samarbeid . To dager gikk det , så kom stevning fra hennes advokat om at hun ville ha gutten fast . Ho fekk og spørsmålet om hvorfor hun gikk med på å skrive en avtale. Fikk da til svar at det hadde ho lyst til da, men så ombestemte ho seg . Så eg har brukt nok av min tid til å springe på møter til ulike instanser som mor har satt i gang. Anonymkode: abae0...3bd Må si dere virker ikke veldig samarbeidsvillige dere heller. Her virker det som om dere har glemt hva det handler om, konfirmasjonen til gutten. Du hamrer videre på mors urimelighet, og der får du medhold fra de fleste her inne, meg inkludert. Men man føkker ikke opp konfirmasjonen til gutten. Du tar heller ikke til deg noe av hva andre sier til deg, du er helt opphengt i mor, far konflikter og at mor iallfall ikke skal få viljen sin. Jeg sier det enda en gang, det er et ørlite håp her om at du tar det inn. Dette er konfirmasjonen til gutten, Dette er konfirmasjonen til gutten, DETTE HANDLER OM GUTTEN. Hva han sier til far og mor om hvor han vil være, er helt sikkert påvirket av konfliktnivået og hvem han snakker med. Han vil ikke såre noen. Hvis ikke dere voksne klarer å oppføre dere og komme til enighet ( noen må gi seg), så ønsker jeg dere lykke til med å ødelegge en av denne guttens viktigste dager. Anonymkode: 14f9d...602 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #52 Skrevet 3. april 2016 Den 2. april 2016 at 14.35, xinnia skrev: Man må være 2 for at det skal bli krangel- her virker de til å være like stae begge foreldrene, Snodig at far klarer kjapt å få en rettsdom for at sønnen skal feire hos han på konfirmasjonsdagen- men ønsker ikke å ha mer samvær enn 40%,.. Forstår mor, når hun tydeligvis har hovedomsorgen, så bør også hun ha førsteretten på en slik dag. Hvordan vet du at det er fordi han ikke ønsker mer enn40% samvær som er årsaken-ogikke et av et tidligere forsøk på å skape fred - eller at hverdagen ikke gir rom for at gutten har 50/50 ? Anonymkode: 331de...e1f
xinnia Skrevet 4. april 2016 #53 Skrevet 4. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at det er fordi han ikke ønsker mer enn40% samvær som er årsaken-ogikke et av et tidligere forsøk på å skape fred - eller at hverdagen ikke gir rom for at gutten har 50/50 ? Anonymkode: 331de...e1f Etter som jeg forstår av av TS så kan det virke som at far ikke har hatt lyst til å ha 50% nei, siden de har fått fastsatt samvær ved dom.. dersom forholdene ligger til rette for det Kan man ikke lage rom for barnet sitt i hverdagen- bør man eller ikke lage ett slikt helvete for barnet på slike merkedager som konfirmasjon er...Beklager det er bare slemt i mine øyne 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #54 Skrevet 4. april 2016 1 time siden, xinnia skrev: Etter som jeg forstår av av TS så kan det virke som at far ikke har hatt lyst til å ha 50% nei, siden de har fått fastsatt samvær ved dom.. dersom forholdene ligger til rette for det Kan man ikke lage rom for barnet sitt i hverdagen- bør man eller ikke lage ett slikt helvete for barnet på slike merkedager som konfirmasjon er...Beklager det er bare slemt i mine øyne Den som lager et helvete her er jo mor. For saken er grei nok, den: konfirmasjonen faller på fars helg. Gutten ønsket i utgangspunktet at denne ordningen skulle følges (det skulle ikke forundre meg om gutten ønsker å følge kalenderordningen nettopp for å slippe å havne i kryssilden mellom mor og far, og setter til side egne ønsker for denne dagen og andre merkedager), men så koker mor i hop noe vissvass om at hun har mer "rett på" dagen. Det største våset jeg har hørt. Det er mange som påpeker at det må to til for å lage konflikt, noe som er sant i mange tilfeller, men ikke alle. Ethvert familiekontor kan bekrefte at det holder i lange baner dersom en av partene er oppsatt på å lage mest mulig vanskeligheter, trenere, ødelegge og ture fram. TS, dere har tilbydd dere å dele helgen, flytte dager, spleise, alt mulig rart, men mor vil ikke. Jeg synes mor har et ego på størrelse med månen, men i deres sko ville jeg byttet helg likevel og latt henne "vinne" den jævla barnslige kampen sin. Å fortsette krangelen går bare utover gutten, og det er uansett dere som står igjen som de moralske vinnerne, ikke minst på sikt når gutten blir voksen. Jeg hadde for øvrig to konfirmasjoner selv, siden mine foreldre ikke tålte trynet på hverandre og hadde helt forskjellige forventninger til en slik dag, og det var en veldig god løsning for oss. Anonymkode: 9f167...98a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #55 Skrevet 4. april 2016 Ts her. Dette blir mitt siste innlegg i denne saken. Det mest fornuftige her er å la gutten få dra til mor. Det er det vi har kommet fram til og skulle ta kontakt med mor i dag. Men da me kom hjem fra jobb å henta posten så ligger det ny stevning fra mor og hennes advokat. Altså ny rettsak på bakgrunn at hun vil igjen prøve å få gutten på 100%. Vi har dusinvis med Mail og SMS fra mor som viser sabotasje samvær. Så beklageligvis om vi har prøvd å prøver så er ingeting godt nok.så da må det gå rettens vei grunna kjerringa har et ego fra h ... Nå er eg lei og sliten av å prøve å gjøre det rette mtp gutten når mor er totalt blåst. Anonymkode: abae0...3bd 1
Pinkee Skrevet 4. april 2016 #56 Skrevet 4. april 2016 Kan ikke dere gå for å ha gutten boende fast? Hvis det er mor som lager så mye bråk. Det vil jo gjøre hverdagen bedre for gutten tenker jeg. Men, når han er gammel nok til å konfirmeres, så er han og så gammel at hans ønsker om bosted skal vektlegges sterkt. Så, hva ønsker gutten ? 4
Gjest Marillia Skrevet 4. april 2016 #57 Skrevet 4. april 2016 4 minutter siden, Pinkee skrev: Kan ikke dere gå for å ha gutten boende fast? Hvis det er mor som lager så mye bråk. Det vil jo gjøre hverdagen bedre for gutten tenker jeg. Men, når han er gammel nok til å konfirmeres, så er han og så gammel at hans ønsker om bosted skal vektlegges sterkt. Så, hva ønsker gutten ? Signerer denne.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #58 Skrevet 4. april 2016 Ts hadde tenkt å ikkje skrive mer her no, da eg er litt tom i hodet nett no. Forrige rettsak ønsket gutten å bo 50/50. Da ble det dømt 60/40. 2 år seinere så har gutten endra meining totalt å vil bo 100 hos far grunna at mor lager styr alltid. Anonymkode: abae0...3bd 5
Gjest Marillia Skrevet 4. april 2016 #59 Skrevet 4. april 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts hadde tenkt å ikkje skrive mer her no, da eg er litt tom i hodet nett no. Forrige rettsak ønsket gutten å bo 50/50. Da ble det dømt 60/40. 2 år seinere så har gutten endra meining totalt å vil bo 100 hos far grunna at mor lager styr alltid. Anonymkode: abae0...3bd Da håper jeg inderlig at retten tar hensyn til guttens ønsker denne gangen.
Den røde fare Skrevet 4. april 2016 #60 Skrevet 4. april 2016 1 time siden, Marillia skrev: Da håper jeg inderlig at retten tar hensyn til guttens ønsker denne gangen. Det skal vel meget gode grunner til for at retten ikke tar hensyn til guttens ønsker. Egentlig rart de ikke gjorde det sist. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå