AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #1 Skrevet 2. april 2016 Er ganske så frustrert og trenger vel bare å ventilere litt og få noken gode råd. min mann og hans x kone har konfirmasjon nå snart. De har en sønn sammen og konflikt nivået er sky høgt.det foreligger en dom på 60-40. 60 til mor og 40 til far. Her skal det være separate konfirmasjoner. Der var mor enig i helt til hun fant ut at konfirmasjonshelgen var på far sin helg. Da kommer hun med barneloven og påstår at en mor har rett til å bestemme konfirmasjon om kor den skal holdes hen. Far gjekk til dommer og fekk utsett en ny midlertidig dom på at konfirmasjonshelgen ligger på far sin helg og at ho må eventuelt planlegge med far . Ikkje bare overkjøre og bestemme . Ho har fått et brev fra tingretten at hvis barnet ikkje kommer opp til far i henholdsvis til samværsavtalen så må ho møte i retten igjen og ho vil få tvangsbøt på grunn av brutt samvær. eg trudde at dette vil ho respekter . Men Nei. Nå planlegger ho konfirmasjon på samme helgen /dag som far skal ha. Ho har sendt ut innbydelse .En har tilbudt ho å dele på dagen . En har middag og en har kaffi . Men fikk da til svar at ho skulle ha alt. Og brydde seg ikkje om rettsdomm. Eg og min mann har bestilt koldtbord og bedt inn til konfirmasjon og skal gjøre dagen til en flott dag for konfirmasjon for gutten. Prøve å gjøre det beste ut av det til tross for mor sabotere . Synes synd i gutten her som blir manipulert av sin mor. Han har gitt beskjed til sin mor at han skal feire dagen hos far. Da svarte moren at velger du det så kommer du til å angre. Eg kjenne eg blir så frustrert då ein prøve å gjera da beste og me prøver å være samarbeids villig , men det er ikkje så lett lenger da mor ødlegger kvar gong . Og ja eg er ste mor. Men eg prøver så godt eg kan og å gjera da beste ut av denne uholdbare situasjonene. Anonymkode: abae0...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #2 Skrevet 2. april 2016 Har du ikke laget en tråd her inne om dette tidligere også? Anonymkode: de39f...56c 5
Cambria Skrevet 2. april 2016 #3 Skrevet 2. april 2016 Jeg har ingen gode råd, men blir litt fortvilet siden det virker mer som om dere bryr dere om dere selv og ikke barnets beste. Her må noen faktisk bare gi seg, så barnet slipper å tenke på dette før sin store dag. Og om det ikke er mor, så Bør kanskje dere gjøre det? Forstår at det er dritt å måtte det når dere har ordnet alt og bedt inn. Men tror du virkelig denne gutten vil få en fin dag om han må tenke på all kranglingen som skjer grunnet den? Nå vet jeg ikke hvor lenge det er til konfirmasjonen, men det er kanskje mulig å endre bestillinga på koldtbord til helgen etter og endre invitasjonene til helgen etter? 18
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #4 Skrevet 2. april 2016 Huff for en fortvilet situasjon, jeg har selv hatt et konflikthøyt forhold til mine barns far, men vi hadde kun et konfirmasjonsselskap for våre barn. Far vil ikke samarbeide, så jeg arrangerte selskap uten fars hjelp. Far og hele hans familie kom i selskapet og barna våre hadde en flott dag. Hadde egentlig grudd meg veldig for at far skulle forsure dagen, men alle var blide og høflige. Vi har ikke måttet ta samvær via domstol, og har stort sett forholdt oss til avtaler. Vi valgte å høre på hva barna ville, selv om det har stridd i mot hva vi kanskje har selv ønsket. Hva ønsker stesønnen din selv? Jeg synes forslaget om middag feks hos far og kaffe hos mor er et godt forslag, synd mor ikke godtar dette. Har ikke annet råd å gi enn å forholde dere til hva domstolen sier, og at dere tar hensyn til stesønnen. Ta kontakt med advokat igjen og la alt være klart for mor. Anonymkode: 9d2af...4af 1
Zienna Skrevet 2. april 2016 #5 Skrevet 2. april 2016 Stakkars gutt. Kan ikke være greit å bli dratt mellom foreldre i konflikt. Det høres ikke ut til at mor kommer til å gi seg. Drar gutten til dere kan dere risikere at hun ødelegger dagen for gutten ansett. Noen må ta til fornuft her, og det må da bli far. Var jeg far ville jeg bitt i et sure eplet og snakket med sønnen om at konfirmasjonen blir hos mor, at det er best slik. Dere møte opp i kirken. Bruk heller pengene som var tenkt til selskapet hos dere i å gi ham en ekstra fin gave. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #6 Skrevet 2. april 2016 Må du komme da? Kan de ikke få feire dagen i fred? Du er stemor og har ingenting i den dagen å gjøre. Mulig derfor mor saboterer. Det er barnets dag så hold deg unna. Anonymkode: 156fe...3cf 5
ViljaH Skrevet 2. april 2016 #7 Skrevet 2. april 2016 Gå til retten og be om 100% fordi mor ikke setter barnrts beste først? 14
Gjest HappyWaffle Skrevet 2. april 2016 #8 Skrevet 2. april 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må du komme da? Kan de ikke få feire dagen i fred? Du er stemor og har ingenting i den dagen å gjøre. Mulig derfor mor saboterer. Det er barnets dag så hold deg unna. Anonymkode: 156fe...3cf bitter i dag?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #9 Skrevet 2. april 2016 Huff.. Jeg også er bonusmamma til et barn som snart skal konfirmeres. Samboer og eksen klarer ikke samarbeide og snakke ordentlig sammen, derfor har de så og si ikke hatt kontakt på 11 år. har vært byttedag i barnehagen og skolen. Det har fungert helt fint. Bedre at barnet opplever at de har lite kontakt enn at de skal stå og hyle til hverandre. Men gruer meg veldig til knfirmasjon. Vet ikke hva de har tenkt å gjøre, men det er første gang de må samarbeide om noe på lang tid. Familiene kjenner hverandre ikke heller. Det blir rart. Men det beste for barnet er at noen svelger en kamel, og lar det gå bare denne ene dagen. Har med han hva han vil. Kanskje han vil at alle skal være samlet tross konflikt? Fortell åssen det gikk!! Det må jo bare bli kaos når begge inviterer til samme dag? Anonymkode: 747d7...749 1
MapleSirup Skrevet 2. april 2016 #10 Skrevet 2. april 2016 For en fæl situasjon. Den klokeste gir seg, sier nå jeg! 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #11 Skrevet 2. april 2016 Den 4/2/2016 at 11.21, AnonymBruker skrev: Må du komme da? Kan de ikke få feire dagen i fred? Du er stemor og har ingenting i den dagen å gjøre. Mulig derfor mor saboterer. Det er barnets dag så hold deg unna. Anonymkode: 156fe...3cf Hva er dette for en kommentar?? Har samboer til far ingenting å gjøre med å være i konfirmasjon? Dette er det småligste jeg har hørt på lenge, og det gjør meg sint! Denne holdningen hører ikke hjemme noe plass. Jeg har vært samboer med en med barn i ni år. Barna våre er brødrene til sønnen hans. Mener du virkelig at vi ikke har noe å gjøre i konfirmasjonen til guttungen hans? Som har bodd hos oss annenhver uke i ni år? Sånne innlegg burde bare bli fjernet fra disse trådene. For en egoistisk tankegang! Hvis moren har problemer med kona til barnefar, så får hun ha det problemet og ikke la det gå ut over ungene. Selvfølgelig skal hele familien bli inkludert! HUFF!! Anonymkode: 747d7...749 32
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #12 Skrevet 2. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må du komme da? Kan de ikke få feire dagen i fred? Du er stemor og har ingenting i den dagen å gjøre. Mulig derfor mor saboterer. Det er barnets dag så hold deg unna. Anonymkode: 156fe...3cf For en idiotisk kommentar. Høres ut som du er en bitter dame etter at mannen din fikk seg ny kjæreste. Etter hva jeg leser er mor vanskelig her og det kan være mange grunner til det. Synes egentlig at det er veldig dårlig gjort ovenfor barna at foreldre ikke kan samarbeide og at de feks må ha to konfirmasjoner. Viktigste her er at barnet får en fin dag. Hvis mor skal manipulere og holde på sånn ville jeg rett og slett "gitt" dagen til henne. Enten mot at dere har en felles konfirmasjon eller ved at dere får en ekstra helg til å feire med barnet. Har flere gode venner som måtte ha to bursdagsselskaper, konfirmasjoner osv og de er fortsatt sure for at foreldrene ikke klarte å sette dem først og samarbeide. Anonymkode: 91344...754 10
lovedrug Skrevet 2. april 2016 #13 Skrevet 2. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må du komme da? Kan de ikke få feire dagen i fred? Du er stemor og har ingenting i den dagen å gjøre. Mulig derfor mor saboterer. Det er barnets dag så hold deg unna. Anonymkode: 156fe...3cf Kan kanskje tenkes at stebarnet vil ha ts der ? Har du tenkt på det`? 14
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #14 Skrevet 2. april 2016 Skal ungen ha to konfirmasjoner fordi foreldrene er skilt? Er det noen som seg galskapen og pengesløsingen i dette? Er ungen så religiøs? Anonymkode: ad554...f64 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #15 Skrevet 2. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Spoiler Eg er ts. Hvis ønske hadde vært fra konfirmanten at eg (ste mor)skulle holde meg vekke fra dagen hans , så hadde eg gjort det. Men nå ønsker han eg skal være tilstedet da eg er en stor del av familien. et alternativt er å la mor få ha denne dagen med barnet ,da ho slett ikkje vil samarbeidet. Der høres ut som en fornuftig løsning . Men dette bare tenker eg" La oss si ho får dagen for konfirmanten sin del.da blir ho jo 100 ganger mer trasig å samarbeide med .da kan ho jo bare sutre og surve og kjøre på så får ho viljen sin til slutt alltid. Veit ikkje om det er rett det heller ? Og synes det er syns for gutten sin del som ønsker å feire med oss ,som da må feire med sin mor . Hvis han ikkje gjør det blir det et ulevelig bråk fra hennes side . Og du som kommentere pengesløsing fordi det eventuelt skal være 2 konfirmasjonsfester. Synes personlig ikkje det er så ille eg. Ikkje værre enn at unger får 2 sommerferie med ulike reisemål hos mor eller far. Eller skal mor eller far reise på sommer ferie med barnet annakvar år.. ? Anonymkode: abae0...3bd 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #16 Skrevet 2. april 2016 Stakkars barn! Sønnen burde spares for slik! Anonymkode: 17a22...924 5
Mollie Skrevet 2. april 2016 #17 Skrevet 2. april 2016 Hei. For en trist sak. Dette må være en trasig situasjon for alle parter. Men jeg tenker at dere voksne må prøve å sette deres egne behov til side og sette gutten først. Konfirmasjonen blir ingen hyggelig dag for han hvis konfliktnivået skal være så høyt. Det virker jo som dere bare er ute etter å "vinne", hvem som skal få viljen sin. Dette må dere prøve å løse uten å lage et sånnt storstilt drama. Hva med å la mor få arrangere konfirmasjon på dagen med sin familie. Så kan din mann og deres familie ha et konfirmasjonsselskap helgen etter? Noen må greie å jenke seg hvis dere skal finne en løsning. Hva med å vise litt storsinn, og tenke at det kanskje kan være et skritt i riktig retning med tanke på videre samarbeid? 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #18 Skrevet 2. april 2016 Dette er faktisk grunnen til at jeg valgte å ikke konfirmere meg. Orket ikke et potensielt utrivelig selskap, og alt styret før. TS hva tenker guttungen om dette? Ytrer han et ønske om hvor han vil være, eller er det dere voksne som durer på med meninger? Jeg tenker at en av partene må bite i det suret eplet og gi seg. La mor få dagen, og bruk heller de pengene som skulle gått til selskapet til en reise eller flott gave til gutten. Han fortjener under ingen omstendigheter å bli skadelidene fordi foreldrene er noen egosentrerte idioter. Hvis dere ikke finner ut av dette kommer nok ikke gutten til å få en fin dag, og det han vil huske fra konfirmasjonen sin er de voksne som ikke klarte å oppføre seg. Ikke ødelegg dagen for et uskyldig barn! Anonymkode: 6571d...59b 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #19 Skrevet 2. april 2016 Kjerringmødre på sine beste. Herregud, det er et helt mirakel at det ikke er flere barn der ute som hater mødrene eller fedrene sine pga oppførselen etter en skilsmisse. Jeg vil ikke ha gitt meg i det hele tatt som faren og ville ha tatt kontakt med dommeren på nytt for å si at moren nekter faren å ha barna på sin helg og hva de anbefaler. Nei mor skal ikke få lov å kjøre over all fordi hun tenker kun på seg selv. Anonymkode: 92601...f8f 9
xinnia Skrevet 2. april 2016 #20 Skrevet 2. april 2016 Man må være 2 for at det skal bli krangel- her virker de til å være like stae begge foreldrene, Snodig at far klarer kjapt å få en rettsdom for at sønnen skal feire hos han på konfirmasjonsdagen- men ønsker ikke å ha mer samvær enn 40%,.. Forstår mor, når hun tydeligvis har hovedomsorgen, så bør også hun ha førsteretten på en slik dag. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå