Daiquiry Skrevet 1. april 2016 #1 Del Skrevet 1. april 2016 http://m.side3.no/motor/tesla-viser-endelig-frem-%27billigbilen%27-model-3/3423208697.html Gleder meg til jeg får den! 🎉💃🏼🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 1. april 2016 #2 Del Skrevet 1. april 2016 Grattis! Denne blir en fossilbil dødare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #3 Del Skrevet 6. april 2016 Bestilte? Du reserverte en. Mulig du får den om 4 år. Anonymkode: 5a3fa...762 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomann Skrevet 7. april 2016 #4 Del Skrevet 7. april 2016 Gratulerer, men av ren nysgjerrighet: hvorfor? Jeg forstår ikke hypen rundt TM3. Eksteriøret kommer til å endres frem til lansering Interiøret kommer til å endres frem til lansering Ingen vet når de får bilen - 2018 er i beste fall Innen 2018 kan samtlige elbilprodusenter ha kommet med en minst like bra bil (Opels Ampera-E kommer før TM3 og har bedre fra-rekkevidde). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt_Buskerud Skrevet 8. april 2016 #5 Del Skrevet 8. april 2016 (endret) Model 3 blir nok en fin bil når den kommer, så du har nok noe og se frem til. Men jeg er litt enig med de andre over her, at jeg skjønner ikke helt greia rundt Tesla. Etter min mening er det ett merke som er hypet kraftig opp. For det første må man betale en stor sum i depositum for og få lov til og reservere bilen. Bilen kommer ikke før tidligst vinteren 2017. Innen den tid har Golf, Nissan og Opel kommet med en rekkevidde som er like god som den du skal ha. Til en bedre pris. Men for all del, det blir sikkert en flott bil. Og er det denne du virkelig vil ha, så grattis. Du kommer nok til og få mye glede av den. Jeg personlig, jeg har aldri skjønt greia med Tesla "menigheten". Og det er det mange grunner til. Telsa består jo f.eks. KUN av deler levert av andre fabrikanter. De utvikler ingenting selv. Men en ting skal Tesla ha kred. for. De klarer det ingen andre har klart tidligere, nemlig det og få folk til og gå mann av huse for og kjøpe en konsept bil. For det er det de har presentert nå på Model 3 og faktisk gjorde på Model X. De presenterte ett konsept, også har det blitt STORE endringer på hva de faktisk leverer. Endret 8. april 2016 av Gutt_Buskerud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hectine Skrevet 8. april 2016 #6 Del Skrevet 8. april 2016 Lekker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 8. april 2016 #7 Del Skrevet 8. april 2016 Duverden så lav den var foran!? Ser ut som den har krasja på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 8. april 2016 #8 Del Skrevet 8. april 2016 Den ultimate bilen for de ultimate materialistene, hvor det materielle er det viktigste av alt i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #9 Del Skrevet 8. april 2016 Grattis Tesla er en fin bil på mange måter, men for ca 300K så er det nok mange andre biler som ville vært mer aktuelle rent personlig. Ikke for å tråkke noen på tærne, men elbiler er ennå en kuriositet selv om de har blitt en del bedre i løpet av årene. Rekkevidde på 50-60 mil er fortsatt ikke godt nok for mange. Tesla satser jo mye på komfort og kjøreglede, men dette er jo ting man først og fremst har behov for på langturer, i mine øyne noe som er langt lenger enn 50 mil. Anonymkode: dee00...ceb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #10 Del Skrevet 8. april 2016 Den 1.4.2016 at 22.22, Lutetium 71 skrev: Grattis! Denne blir en fossilbil dødare. Øh, tviler på det, om det ikke skjer noe revolusjonerende innen de par neste årene. Man klarer kanskje å øke rekkevidden slik at den varer like lenge som en full tank på en moderne bil (som kan kanskje være 100 mil på en full tank med et forbruk på 0,6-0,7), men man skal slite med å få ladet opp like raskt som man fyller opp en tank. Anonymkode: dee00...ceb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 9. april 2016 #11 Del Skrevet 9. april 2016 Den 8.4.2016 at 17.25, AnonymBruker skrev: Øh, tviler på det, om det ikke skjer noe revolusjonerende innen de par neste årene. Man klarer kanskje å øke rekkevidden slik at den varer like lenge som en full tank på en moderne bil (som kan kanskje være 100 mil på en full tank med et forbruk på 0,6-0,7), men man skal slite med å få ladet opp like raskt som man fyller opp en tank. Anonymkode: dee00...ceb Det er ikke poenget. Poenget er at den har en rekkevidde som er lang nok til at folk kan dekke det aller meste av behovet sitt med en elbil. Det blir ikke lenger noen bil nr 2. De som er på markedet idag (utenom nettopp nåværende Teslaer) dekker ikke dette behovet fullt ut. Men dagens Teslaer er for dyre. Denne vil de aller fleste ha råd til. (Den vil dog møte sterk konkurranse fra Opel Ampera, som ser ut til å komme på markedet tidligere) Tanken fyller man opp i garasjen sin. Skal man på lengre turer fyller man på en supercharger. Jeg skjønner meg ikke på folk som MÅ kjøre 100 mil uten pause. Har de tisseflaske i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #12 Del Skrevet 9. april 2016 Gratis med snyltebilen. Anonymkode: 29656...a2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 9. april 2016 #13 Del Skrevet 9. april 2016 Den 8.4.2016 at 17.22, AnonymBruker skrev: Grattis Tesla er en fin bil på mange måter, men for ca 300K så er det nok mange andre biler som ville vært mer aktuelle rent personlig. Ikke for å tråkke noen på tærne, men elbiler er ennå en kuriositet selv om de har blitt en del bedre i løpet av årene. Rekkevidde på 50-60 mil er fortsatt ikke godt nok for mange. Tesla satser jo mye på komfort og kjøreglede, men dette er jo ting man først og fremst har behov for på langturer, i mine øyne noe som er langt lenger enn 50 mil. Anonymkode: dee00...ceb Jeg kjøpte meg en elbil med rekkevidde på mellom 200 og 300 kilometer (husker ikke), jeg driter egentlig i miljøet og pengeinnsparingen er ikke så fryktelig viktig men jeg hater å fylle diesel. Jeg ender alltid opp med å få svineriet på fingrene og så lurer jeg på hvorfor rattet lukter diesel. Så jeg har funnet løsningen: Privat kjører jeg sjeldent mer enn 100 kilometer per dag (sånn type 28 av 30 dager), så da kjører jeg elbil. På jobb kan jeg få elevene til å fylle diesel så da slipper jeg å gjøre det, og så lærer de å fylle. Selvsagt kan jeg bruke den andre bilen til langturer, men jeg begynner å bli mer og mer tilhenger av å fly dit jeg skal og leie bil. Det frister ikke lengre å kjøre 2000 kilometer på 30 timer når jeg bare kan fly dit og heller jobbe noen timer ekstra. Jeg er helt uenig i at jeg ikke trenger komfort på korte turer. Det jeg har lyst på når jeg bruker 90 minutter per dag i en bil er jo selvsagt komfort. Jobbilen er selvsagt viktigere, siden jeg sitter i den flere timer, men jeg vil være komfortabel både når jeg drar hjem og når jeg drar til jobb. Lite støy er også en enorm fordel, jeg blir sliten av å sitte å høre på en enorm dieselmotor i en tung bil i 45 minutter. Sørpå er det jo mer en nok ladestasjoner til at man fint kan kjøre langtur med Tesla, det er jo bare å stoppe å lade. Da kan man sove, spise eller strekke på bena, noe som er bra for trafikksikkerheten og komforen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå