Gå til innhold

Once and for all: kan en dame date flere samtidig? Menn gjør jo det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig bestemt meg på forhånd at vi damer sef.skal få kunne date flere (hvis man er interessert i det) men ønsker å høre andres erfaringer og ev. meninger om dette.

Jeg er i en situasjon hvor jeg dater en jeg vet jeg kan falle noe helt kraftig for. MEN det er alltid et stort men når ting er nytt og ikke minst når det detter inn melding fra datingside med svar fra en, mens han viser meg bilder fra hjemstedet sitt (lol) Jeg har hørt og selv erfart menn som plutselig får kalde føtter når man tørr å vise litt seriøse følelser etc. Og dét er jo veldig vondt, for det er jo da man sef helst skulle ønske at den andre kunne "go with the flow" også. Ikke nok med dét, men har selv erfart en som jeg fikk følelser for, datet en annen samtidig, er nå sammen med denne damen, men fremdeles tar kontakt med meg. Ergo, min erfaring fra dagens date samfunn er at vi alle er fucked og. Ikke alle kanskje, men jeg er hvertfall en av de, for er en følsom person.

Man kan kanskje si det er feigt å date flere samtidig eller at det er umoralske osv, men jeg vil ikke ende opp som en manhater, fordi hjertet skal bli knust i det vide og det breie. Derfor har jeg nå en annen jeg kanskje skal treffe til helgen, utenom han jeg dater. Men det føles ikke rett inni meg. Men kan være fordi jeg aldri har gjort det før. Jeg har datet "en og en". Dette er første gang. Grunnen til at jeg skriver her inne no, er fordi jeg vet ikke om those is the way to go, men har en følelse av at han jeg dater no, at jeg ikke er den eneste. Men han er verdens snilleste, godeste, diggeste osv. Men jeg føler at menn kan ha godt av å ikke vite helt hvor de har oss heller, om vi treffer andre osv. Men vet ikke helt, jeg er jo singel, og vi har ikke lovet hverandre noe enda, så I dunno. Er litt usikker på om jeg skal treffe han andre også eller ikke. Han er kjempekjekk osv, stor fare for at jeg skulle falle for begge, og da blir jo det kanskje bare enda værre? 

 

Anonymkode: a5206...253

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen menn gjør det og noen damer gjør det. For mange andre er folk som dater flere uaktuelle. Hadde det vært meg og jeg hadde fått høre du hadde datet flere, hadde jeg sagt takk for meg og lykke til.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å date flere samtidig, men det er slitsomt og stress dersom du dater med de samme personene parallellt. Typ, hva hvis date nr. 1 dukker opp når du er ute med date nr. 2. Men parallelldatingen kan gjøres i et svært kort tidsrom, for du vet som oftest ila. 3 dater hvem av dem du evt. ønsker å ta med deg videre. 

Anonymkode: 4e1d5...279

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det føles galt å date flere samtidig syns jeg ikke det er nødvendig i hvert fall. Og i hvert fall ikke hvis det er dating med sex involvert.

Jeg syns det er helt innafor å date flere et par-tre ganger med uformelle møter for kaffe eller noe annet enkelt. Men straks man føler at dette er en jeg kan falle for så ville ikke jeg gått videre med noen andre. Selvom det er en risk å ta at mannen kan trekke seg unna så syns jeg allikevel det blir dumt å date flere. 

Enig med @hog - hadde jeg datet en mann som hadde begynt å bli seriøs og jeg hadde fått vite at han datet flere så hadde ikke han vært aktuell for meg lengre heller. 

Og ja; dersom du dater flere og får følelser for begge så tror jeg at det blir enda verre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet en gang to stykker som begge het Øyvind. Ingen av dem bodde i min by, så det ble mange sms'er frem og tilbake. Kan vel ærlig innrømme at det var sånn passe stress å date to med samme navn. Måtte jo alltid tenke meg om hvem jeg faktisk skrev med.

Sett borti fra sånt: å date flere kan være greit nok det. Har datet gutter som har brukt sååå lang tid på å ta videre initiativ, og av ren kjedsomhet kunne jeg gjerne treffe andre for å kjenne på om jeg likte dem bedre. Men for å si det sånn: Da jeg møtte ektemannen min for aller første gang, var det ikke tvil om at han var den eneste jeg ville date. Falt pladask, og det gjorde han også😊

Anonymkode: ee67c...a0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid bare datet en av gangen fordi det er det som har føltes rett for meg.

Jeg har dermed aldri overlappet, men det har skjedd to ganger at jeg har avsluttet useriøs, korttvarig flørt fordi jeg tilfeldig har møtt en der det har føltes som om det er et seriøst potensiale- og da har jeg sagt fra om dette med en gang per sms på en ærlig og hyggelig måte. Det har blitt tatt pent heldigvis :).

 

 

Endret av Betty Blue
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann, og dater ikke mer enn 1 av gangen. Blir så kynisk av det, så klarer ikke få følelser for noen hvis jeg gjør det på den måten. Syns ikke det er fair mot den jeg dater, i tillegg til at det ødelegger hele målet mitt med daten.

Foretrekker at dem jeg dater tenker likt som meg. Får jeg nyss om at daten dater andre, så er ikke det, for meg, noe godt utgangspunkt å bygge et forhold på.

Du gjør selvsagt som du selv vil, men syns du skal si fra til datene dine at du dater flere samtidig.

Anonymkode: ddbf7...cd6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man dater bare en om gangen. At kvinner dater flere om gangen vil ikke si at vi menn velger å gjøre dette.

Anonymkode: f6561...dda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå på en førstedate med noen selv om du har vært på en date eller to med en annen er innafor. Alt annet er utenfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Supert med alle tilbakemld, fikk meg til å tenke.Tror jeg heller tar en pitteliten alvorsprat med han jeg allerede dater først. Bare for å fiske hva han ærligtalt tenker og at han får høre hvordan jeg tenker om saker og ting.Det er visse ting han har vært åpen om som gjør at jeg med han frivillig legger hjertet mitt på huggestabben (han er i ett åpent forhold med en som bor i ett annet land) blandt annet.. Så uansett, før noe annet vurderes så kanskje jeg heller ta en prat med han.

Ts

Anonymkode: a5206...253

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm. Supert med alle tilbakemld, fikk meg til å tenke.Tror jeg heller tar en pitteliten alvorsprat med han jeg allerede dater først. Bare for å fiske hva han ærligtalt tenker og at han får høre hvordan jeg tenker om saker og ting.Det er visse ting han har vært åpen om som gjør at jeg med han frivillig legger hjertet mitt på huggestabben (han er i ett åpent forhold med en som bor i ett annet land) blandt annet.. Så uansett, før noe annet vurderes så kanskje jeg heller ta en prat med han.

Ts

Anonymkode: a5206...253

Genialt. Gå etter en annen dame's type. Det ender alltid godt, enten før eller siden.

Anonymkode: 07210...d2f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Genialt. Gå etter en annen dame's type. Det ender alltid godt, enten før eller siden.

Anonymkode: 07210...d2f

Må hive meg litt på her. Tror du har funnet en kjernekar.

Anonymkode: ddbf7...cd6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele tråden er basert på en generalisering, og det sier alt. Gjør som du vil TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater en om gangen. Om kvinnen jeg prater med dater andre så er hun ikke noe for meg.

Anonymkode: fa40f...983

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om det er umoralsk skal jeg ikke si noe om, men jeg er ikke komfortabel med det selv, og tror kanskje jeg hadde mistet interessen om jeg visste jeg var i direkte konkurranse med en annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke datet noen samtidig, men heller holdt litt kontakt med andre potensielle kandidater ved å sende meldinger på nettsiden.

Anonymkode: c1d9a...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm. Supert med alle tilbakemld, fikk meg til å tenke.Tror jeg heller tar en pitteliten alvorsprat med han jeg allerede dater først. Bare for å fiske hva han ærligtalt tenker og at han får høre hvordan jeg tenker om saker og ting.Det er visse ting han har vært åpen om som gjør at jeg med han frivillig legger hjertet mitt på huggestabben (han er i ett åpent forhold med en som bor i ett annet land) blandt annet.. Så uansett, før noe annet vurderes så kanskje jeg heller ta en prat med han.

Ts

Anonymkode: a5206...253

En slik en ville ikke jeg satset på i alle fall. Da ville jeg gått videre til neste på listen.

Anonymkode: c1d9a...6b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Om det er helt i begynnelsen og man ikke aner om man har kjæreste- kjemi enda eller om det kan bli noe, kan man gå på kaffedate med flere. Men har man datet en flere ganger synes jeg det blir feil å date andre også .Iallefall om man ikke er åpen for det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...