Gå til innhold

Abort er mord

AnonymBruker

Er?  

231 stemmer

1. 1. Er?

• Abort er mord!
    • Nei det er ikke mord..

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man velger liv, eller ikke-liv. Men for meg er det Sol gjør rett for både henne og fosteret likevel. Hun følte ingenting. Da er det rett å ta abort. Hva tror du hadde skjedd om hun skulle født et barn hun ikke føler noenting for? Hun kunne jo risikert å hate det og støtt det fra seg eller noe. Hun gjør ingenting annet en deg. Hun gjør faktisk det som er best for både henne og fosteret. Du er opptatt av å aldri ta liv, og beholder alle fostre, du gjør det som er best for deg. Jeg forstår ikke at folk kan være prinsippielt i mot abort på andres vegne. Det dreier seg om prinsipp, og ikke hva som er best for et barn og er like uansvarlig som å bruke abort som siste skanse nødprevensjon.

Anonymkode: 4ae32...fde

Folk er mot abort på barnets vegner. Det blir litt som att noen skulle spurt de som kjempet mot slaveri og drap av slaver f.eks om det samme. "Hvorfor skal du blande deg i hva andre gjør med slavene sine. Kan ikke du bare la være å ha slaver og la andre gjøre som de vil? Det er jo amerikansk lov...". Det samme gjelder forsåvidt de som sier de har tatt abort og ikke har dårlig samvittighet, så da må det jo være greit... Det fins mange mordere der ute som ikke har dårlig samvittighet, men det betyr ikke att det de har gjort er greit.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Timma_89 skrev:

Folk er mot abort på barnets vegner. Det blir litt som att noen skulle spurt de som kjempet mot slaveri og drap av slaver f.eks om det samme. "Hvorfor skal du blande deg i hva andre gjør med slavene sine. Kan ikke du bare la være å ha slaver og la andre gjøre som de vil? Det er jo amerikansk lov...". Det samme gjelder forsåvidt de som sier de har tatt abort og ikke har dårlig samvittighet, så da må det jo være greit... Det fins mange mordere der ute som ikke har dårlig samvittighet, men det betyr ikke att det de har gjort er greit.

🙌🙌🙌

Anonymkode: e9259...2c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4 timer siden, 2shy skrev:

Hadde det vært mord hadde vi blitt dømt til fengsel.

Og det blir man jo i flere land. 

I Norge er det lovlig. Mord er det uansett om man kan dømmes til fengsel eller ikke. 

Anonymkode: f1737...516

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke motstander av abort. Jeg skriver tydlig at det er naivt å tenke at fostere har godt av det eller at man ikke tar liv når man stopper et bankende hjerte. Samtidig skriver jeg at JEG syns ikke det burde bli tatt så lett på. Ikke hva som er lov eller greit for resten av norge. Men man tar liv når man fjerner liv og slik er det bare. 

Så da er du altså ikke motstander av abort, så lenge personen ikke tar lett på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, Jolene skrev:

En uønsket celleklump som blir fjernet kaller jeg det. Dessuten, hvordan kan du vite at det alltid er for bekvemmelighet at noen tar abort? Den var både drøy og stygg.

Du var selv en slik celleklump, og er det fremdeles. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du nesten forklare nærmere. Og gjerne komme med en link.

Anonymkode: 0b9be...905

Det er mange slike saker. 

Menn blir dømt for drap dersom de lurer kvinner til å ta abort. Det sier vel det meste. 

http://www.nydailynews.com/news/crime/man-14-years-prison-tricking-girlfriend-abortion-pill-article-1.1593401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo alltids skrive  det igjen da:
Man kan ikke myrde en celleklump. Du tar ikke livet at noe som helst, du fjerner noe som kan betegnes som en parasitt, en hudflik, på lik linje som en utvekst man har eller en fettklump på det stadiet celleklumpen er når man fjerner den. Synes du det er moralsk forkastelig at folk brenner vekk vorter?

Anonymkode: 868d4...bd8

Du kan umulig unngå å se forskjellen på ett foster og en celleklump.. Det med parasitt er allerede blitt tilbakevist i diskusjonen her ut fra selve definisjonen av ordet parasitt. For øvrig er det en vanlig debatt strategi å bruke ord for å umenneskeliggjøre noen man ønsker å skade. Jødene ble kalt laverestående, rotter og dyr. Svarte slaver ble heller ikke sett på som mennesker. Ordbruk er viktig, men det forandrer ikke det faktum att "celleklumpen" er ett menneske som er levende og i utvikling. Og på samme måte som ett spedbarn har det en lang vei igjen før det er en voksen. Men jeg tror de fleste er enig i att ett spedbarn er like verdifull som en voksen, kanskje mer. Likefullt er ett spedbarn fullstendig avhengig av andre for å klare seg. Kan du vennligst komme med en beskrivelse av hva du mener må til for att fosteret skal være ett liv som det vil være galt å drepe?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, sol87 skrev:

Så da er du altså ikke motstander av abort, så lenge personen ikke tar lett på det? 

Wow.. Vi diskuterer ikke om jeg syns det burde være lov med abort eller ikke. Vi diskuterer om det er drap eller ikke. Så skriver jeg at man burde ikke tro at man brenner bort en hudflik når man fjerner liv. Vet ikke hvor mange andre måter man kan si det på. En abort motstander mener det ALDRI burde bli tatt abort. Det har jeg aldri sagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Arabella skrev:

Dette skulle jeg gjerne ha sett dokumentasjon på. Har disse mennene utført aborter selv på kvinner, mener du? 

Dokumentasjon har jeg sluttet med her på KG, men ja de har fått kvinner til å abortere ved å gi dem piller eller slått dem i magen, ol. og de er blitt dømt for overlagt DRAP på fosteret.

Noen menn er til og med blitt dømt for å putte en angrepille i maten til en kvinne etter at de hadde ubeskyttet sex.

Anonymkode: cd29a...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Wow.. Vi diskuterer ikke om jeg syns det burde være lov med abort eller ikke. Vi diskuterer om det er drap eller ikke. Så skriver jeg at man burde ikke tro at man brenner bort en hudflik når man fjerner liv. Vet ikke hvor mange andre måter man kan si det på. En abort motstander mener det ALDRI burde bli tatt abort. Det har jeg aldri sagt.

Men du skrev at du var for selvbestemt abort? Hvordan kan du være for selvbestemt abort når du mener at det er drap og at det aldri bør skje?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kall det er barnhjertighets drap da, for hva slags fremtid har et barn med foreldre som virkelig ikke ønsker det? Omsorgsvikt og muligens barnevern og fosterhjem.

Anonymkode: c2b72...245

Det fins mange andre som ønsker å gi barnet ett godt hjem om foreldrene fortsatt ikke ønsker det etter fødselen. Men mange foreldre forandrer faktisk mening så snart de ser barnet sitt. Og jeg tror det er nettopp det som gjør att så mange foretrekker abort. Nettopp det att de vet att de vil bli glad i barnet og ikke ønske å gi det fra seg. Det viser jo bare att abort i disse tilfellene er ett egoistisk valg og ikke med tanke på barnets beste.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, sol87 skrev:

Men du skrev at du var for selvbestemt abort? Hvordan kan du være for selvbestemt abort når du mener at det er drap og at det aldri bør skje?

Jeg skrev at for min del hadde jeg aldri gjort det. Der er drap å ta livet av noe det sier seg selv. Men folk kan for all del ta abort om e absolutt ikke vil. Bare ikke tro du fjerner vorter mens du gjør det. Og at foster har det ikke bra med å bli tatt livet av om der er med piller, instrumenter eller sugegreierne.. for det er tullerusk å tro. Om man tenker på barnets beste er det vel godt å leve og heller bli gitt bort til voksne folk som har gjennomgått vurdering for adopsjon og har et godt liv å tilby.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sikkerhetsjenta skrev:

Jeg tar aldri abort. Abortsjon er mord! Jeg tar kun p-piller eller angrepill. Fungerer ikke dette så lever jeg med babyen for jeg har ikke lyst til å drepe småbarn. Anbefaler alle å se på denne videoen.

Hva gjør du hvis du blir gravid etter gjengvoldtekt og i tillegg finner ut at voldtekten gjorde deg HIV-positiv?  Abort er ikke svart-hvitt, det er mange (vanskelige) faktorer man må ta stilling til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er forresten bilde av min : celleklump, parasitt, vorte, hudflik eller hva man vil kalle det rett rundt uke 10. Med hjerte, ører, hender, fingre,føtter, lunger, hjerne og den reagerer på ting og tang. Det er et liv man tar og jeg syns fortsatt ikke der er rett at folk tar så lett på det å tro man fjerner vorter. Men for all del dere må bare få lov å tro det ikke er mord.

Snapchat-2267838150288763088.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Et øyeblikk siden, 2shy skrev:

Hva gjør du hvis du blir gravid etter gjengvoldtekt og i tillegg finner ut at voldtekten gjorde deg HIV-positiv?  Abort er ikke svart-hvitt, det er mange (vanskelige) faktorer man må ta stilling til. 

Tror du at du blir kurert for HIV dersom du tar abort? Hvis ikke så skjønner jeg ikke hva i all verden de to tingene har med hverandre å gjøre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom aborten ikke er på grunnlag av alvorlige skader eller feil på fosteret, så er det av bekvemmelighet. Enkelt og greit.

Nei. En abort er faktisk ikke svart-hvitt. Det kan være mange grunner til å ta en abort.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er forresten bilde av min : celleklump, parasitt, vorte, hudflik eller hva man vil kalle det rett rundt uke 10. Med hjerte, ører, hender, fingre,føtter, lunger, hjerne og den reagerer på ting og tang. Det er et liv man tar og jeg syns fortsatt ikke der er rett at folk tar så lett på det å tro man fjerner vorter. Men for all del dere må bare få lov å tro det ikke er mord.

Snapchat-2267838150288763088.jpg

Trenger ikke tro på noen ting. Jeg er ikke religiøs. For meg er det der bare en celleklump med et potensiale til å bli et selvstendig menneske. Intet mer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at du blir kurert for HIV dersom du tar abort? Hvis ikke så skjønner jeg ikke hva i all verden de to tingene har med hverandre å gjøre.

Herregud. Det er en fare for at viruset overføres til barnet. Igjen..herregud..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2shy skrev:

Det er ikke meg du spør her, men jeg ville beholdt barnet. Det ville jo tross alt likevel vert mitt barn. Alternativt kan man adoptere bort barnet. Om jeg hadde blitt HIV-posetiv ville ikke spilt noen rolle i forhold til om barnet skulle aborteres eller ikke. Men om jeg ville være for syk til å ta meg av barnet ville gjerne adopsjon vert det beste alternativet. Forøvrig fins det forskning som indikerer att kvinner som har tatt abort etter en voldtekt sliter mer psykisk enn de som ikke tok abort. Dette var en russisk forskningsartikkel skrevet på engels som jeg fant på google scholar for en stund siden. Om det vil påvirke synet ditt skal jeg ta meg bryet med å lete etter den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...