Timma_89 Skrevet 7. april 2016 #201 Del Skrevet 7. april 2016 2 timer siden, Maleficenta skrev: Det er ikke greit som så dan men abortloven er likevel bra å ha da jeg mener det er galt at et overformynderi skal bestemme over andres kropp. Uhell skjer, mange som ikke egner srg som forelder blir gravide, mange er for unge, noen er blitt utsatt for voldtekt som er vanskelig å bevise da ørten saker blir henlagt. Grunnene for abort er mange. Forbyr man abort så er vi tilbake til gamle dager der man vil ty til desperate løsninger og mange vil lide. Hva legger du i att det ikke er greit? Dersom det er snakk om drap av mennesker burde man jo gjøre mer for å hindre att mor skal ønske abort, i stede for å tilrettelegge for att mødre skal drepe sine egne barn. Voldtekter utgjør ett minimalt antall av aborter som blir utført i dag, og forskning tyder i tillegg på att kvinner som har fått utført abort etter å ha blitt gravid som resultat av voldtekt sliter mer psykisk i ettertid en kvinner som valgte å beholde barnet/adoptere barne fra voldtekten bort. Uhell skjer ja, men jeg tror att de fleste som vil klarer å vokse inn i foreldrerollen (det har jeg sett flere eksempler på), og ellers har man alltids adopsjon som ett alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #202 Del Skrevet 7. april 2016 Den 30.03.2016 at 15.31, AnonymBruker skrev: Abort er helt greit og opp til hver enkelt å bestemme selv. Klart folk vil ha friske barn. Jeg og min partner er klar for abort hvis det en gang skulle vise seg å ikke være friskt. Anonymkode: 0f46a...528 Hahaha tenk om ikke du var en friskt barn og din mor tok abort på deg. Da hadde du aldri kunnet skrive her en gang. Shit hvite mennesker er så uvitende!! Anonymkode: f9e07...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 7. april 2016 #203 Del Skrevet 7. april 2016 Skjønner ikke helt det der "Om moren din hadde tatt abort ville ikke du vært her!!!!"-argumentet. Nei, det ville jeg ikke. Og så da? Er ikke akkurat som om jeg ville sittet et annet sted og vært forbanna over det 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 7. april 2016 #204 Del Skrevet 7. april 2016 4 minutter siden, Fnisu skrev: Skjønner ikke helt det der "Om moren din hadde tatt abort ville ikke du vært her!!!!"-argumentet. Nei, det ville jeg ikke. Og så da? Er ikke akkurat som om jeg ville sittet et annet sted og vært forbanna over det Med den logikken er det vell greit om noen dreper deg mens du sover i natt? Er ikke akkurat som om du ville sittet et annet sted og vært forbanna over det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #205 Del Skrevet 7. april 2016 Et øyeblikk siden, herzeleid skrev: Med den logikken er det vell greit om noen dreper deg mens du sover i natt? Er ikke akkurat som om du ville sittet et annet sted og vært forbanna over det? Dårlig dårlig agument, og du vet hvorfor. Anonymkode: b83ca...3b8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 7. april 2016 #206 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig dårlig agument, og du vet hvorfor. Anonymkode: b83ca...3b8 Prøv om du klarer å forklare det for oss. Endret 7. april 2016 av herzeleid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 7. april 2016 #207 Del Skrevet 7. april 2016 2 timer siden, Fnisu skrev: Skjønner ikke helt det der "Om moren din hadde tatt abort ville ikke du vært her!!!!"-argumentet. Nei, det ville jeg ikke. Og så da? Er ikke akkurat som om jeg ville sittet et annet sted og vært forbanna over det Ikke sant! Merkelig påstand å komme med. Hadde jeg blitt abortert, hadde jo ikke jeg visst det Med mindre man ikke ser på verden som parallelle universer som overlapper hverandre, hvor man kan overvåke hva som skjer i de ulike parallelle universene, og dermed bli sint for at man i univers X ble abortert bort, mens man i univers Y eksisterer. Da kunne jeg forstått den type argumentasjon. Eller at det vi ser og oppfatter som en virkelighet egentlig ikke eksisterer, slik at vi bare oppfatter ulike bilder som en hel virkelighet. Da kunne man fått et inntrykk av en virkelighet hvor man selv var blitt abortert vekk, men at man hadde hatt muligheten til å kjenne på de følelsene. Dersom noen opplever verden på den måten, tror jeg det både må oppleves som en forbannelse og ren lykke. For på den ene siden vil du da kunne vite om flere ulike utfall av et valg du tar, men samtidig så vil du oppleve konsekvensene av alle valg også. Du taper med andre ord uansett hvordan type valg du måtte foreta deg. Så en abort blir da til at man opplever en virkelighet hvor aborten ikke skjedde og et barnet ble født, en annen virkelighet er at man tok abort og et barnet ikke ble født. Du vil dermed kunne se og oppleve både det utfallet du valgte, men også kjenne på det utfallet du ikke valgte. Rent personlig er jeg glad jeg ikke kan kjenne på verden på den måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 7. april 2016 #208 Del Skrevet 7. april 2016 8 minutter siden, Jolene skrev: Ikke sant! Merkelig påstand å komme med. Hadde jeg blitt abortert, hadde jo ikke jeg visst det Med mindre man ikke ser på verden som parallelle universer som overlapper hverandre, hvor man kan overvåke hva som skjer i de ulike parallelle universene, og dermed bli sint for at man i univers X ble abortert bort, mens man i univers Y eksisterer. Da kunne jeg forstått den type argumentasjon. Eller at det vi ser og oppfatter som en virkelighet egentlig ikke eksisterer, slik at vi bare oppfatter ulike bilder som en hel virkelighet. Da kunne man fått et inntrykk av en virkelighet hvor man selv var blitt abortert vekk, men at man hadde hatt muligheten til å kjenne på de følelsene. Dersom noen opplever verden på den måten, tror jeg det både må oppleves som en forbannelse og ren lykke. For på den ene siden vil du da kunne vite om flere ulike utfall av et valg du tar, men samtidig så vil du oppleve konsekvensene av alle valg også. Du taper med andre ord uansett hvordan type valg du måtte foreta deg. Så en abort blir da til at man opplever en virkelighet hvor aborten ikke skjedde og et barnet ble født, en annen virkelighet er at man tok abort og et barnet ikke ble født. Du vil dermed kunne se og oppleve både det utfallet du valgte, men også kjenne på det utfallet du ikke valgte. Rent personlig er jeg glad jeg ikke kan kjenne på verden på den måten. Om du dør i natt får du jo ikke vite om det. Er det da noe problem om du dør i natt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #209 Del Skrevet 7. april 2016 vet ikke synes det er enda tristere med barn som blir født men blir mishandlet hjemme så de ikke klarer seg i livet. Anonymkode: 52871...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #210 Del Skrevet 7. april 2016 eller blir fryst ut på skolen eller lign. men jeg syns ALT er trist da. syns naturen i nor-ge er trist og permanent og i det hele tatt. Anonymkode: 52871...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 7. april 2016 #211 Del Skrevet 7. april 2016 12 minutter siden, herzeleid skrev: Om du dør i natt får du jo ikke vite om det. Er det da noe problem om du dør i natt? Nei, i grunn ikke. Synes det virker som den perfekte måten å dø på - dø mens man sover 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 7. april 2016 #212 Del Skrevet 7. april 2016 31 minutter siden, Jolene skrev: Nei, i grunn ikke. Synes det virker som den perfekte måten å dø på - dø mens man sover Det er i allefall et ærlig standpunkt. De fleste av oss vil se på det som problematisk at mennesker dør, selv i søvne, men da har vi kanskje litt forskjellig syn på livet. Jeg håper forøvrig ikke du dør i natt, og at du våkner i morgen og er glad for å leve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 7. april 2016 #213 Del Skrevet 7. april 2016 2 minutter siden, herzeleid skrev: Det er i allefall et ærlig standpunkt. De fleste av oss vil se på det som problematisk at mennesker dør, selv i søvne, men da har vi kanskje litt forskjellig syn på livet. Jeg håper forøvrig ikke du dør i natt, og at du våkner i morgen og er glad for å leve. Takk for det. Døden er hva man gjør den til. Det er det eneste man kan være sikker på i livet, for vi skal alle dø en dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #214 Del Skrevet 7. april 2016 3 timer siden, herzeleid skrev: Med den logikken er det vell greit om noen dreper deg mens du sover i natt? Er ikke akkurat som om du ville sittet et annet sted og vært forbanna over det? Når jeg er død, så vil jeg jo ikke merke det. Så ja, når jeg er død vil det være greit for meg. Jeg vil ikke føle eller tenke noe om det, for jeg eksisterer ikke lenger. Når det er sagt er det forskjell på å drepe noe som ikke har/ knapt har bevissthet og noe som har levd i 20 år. Du tenker ikke at det er det samme å drepe et insekt som et menneske for eks? Uansett syns jeg mord kan være greit i noen tilfeller. Om man vil kategorisere foster som mord, så er det et ok mord i min bok Anonymkode: bbf2b...63d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 7. april 2016 #215 Del Skrevet 7. april 2016 3 timer siden, herzeleid skrev: Med den logikken er det vell greit om noen dreper deg mens du sover i natt? Er ikke akkurat som om du ville sittet et annet sted og vært forbanna over det? 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg er død, så vil jeg jo ikke merke det. Så ja, når jeg er død vil det være greit for meg. Jeg vil ikke føle eller tenke noe om det, for jeg eksisterer ikke lenger. Når det er sagt er det forskjell på å drepe noe som ikke har/ knapt har bevissthet og noe som har levd i 20 år. Du tenker ikke at det er det samme å drepe et insekt som et menneske for eks? Uansett syns jeg mord kan være greit i noen tilfeller. Om man vil kategorisere foster som mord, så er det et ok mord i min bok Anonymkode: bbf2b...63d Svaret på om det er greit om noen dreper deg i natt er med andre ord ja. Igjen, takk for ærlige svar. Jeg håper ikke du blir drept heller, og at også du våkner i morgen og er glad for ikke å ha blitt drept, kanskje til og med at det ikke hadde vært greit om noen gjorde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #216 Del Skrevet 8. april 2016 7 timer siden, herzeleid skrev: Svaret på om det er greit om noen dreper deg i natt er med andre ord ja. Igjen, takk for ærlige svar. Jeg håper ikke du blir drept heller, og at også du våkner i morgen og er glad for ikke å ha blitt drept, kanskje til og med at det ikke hadde vært greit om noen gjorde det. Så da skjønner du forskjellen? Når man er levende og ser noen skal til å drepe en: man blir dritredd og kanskje traumatisert. Mens etter det har skjedd så føler og tenker en ingenting lenger. Så lenge man lever vil man selvsagt fortsette å leve, men etter man er død spiller det ingen rolle. Anonymkode: bbf2b...63d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timma_89 Skrevet 8. april 2016 #217 Del Skrevet 8. april 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da skjønner du forskjellen? Når man er levende og ser noen skal til å drepe en: man blir dritredd og kanskje traumatisert. Mens etter det har skjedd så føler og tenker en ingenting lenger. Så lenge man lever vil man selvsagt fortsette å leve, men etter man er død spiller det ingen rolle. Anonymkode: bbf2b...63d Så du mener det er greit å drepe folk så lenge det skjer så hurtig og uventet att de ikke rekker å registrere att noe har skjedd? Ett spedbarn som får hodet hugd av vil f.eks ikke rekke å lide og er for lite til å skjønne hva som skal skje. Og dersom foreldrene ønsker det selv er det ingen som vil sørge over tapet. Er dette greit? Eventuelt, hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #218 Del Skrevet 8. april 2016 35 minutter siden, Timma_89 skrev: Så du mener det er greit å drepe folk så lenge det skjer så hurtig og uventet att de ikke rekker å registrere att noe har skjedd? Ett spedbarn som får hodet hugd av vil f.eks ikke rekke å lide og er for lite til å skjønne hva som skal skje. Og dersom foreldrene ønsker det selv er det ingen som vil sørge over tapet. Er dette greit? Eventuelt, hvorfor ikke? Herregud argumentene til dere "abort er mord!" folk er jo helt ute å kjøre Anonymkode: 868d4...bd8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #219 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg er for at damer skal velge selv, dømmer ingen. Personlig vil jeg derimot aldri ville klare å gjennomføre en abort. Det er så viktig med prevansjon, kan bli gravid på det og-men man kan jo trippelsikre seg. Anonymkode: dc00e...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #220 Del Skrevet 8. april 2016 2 timer siden, Timma_89 skrev: Så du mener det er greit å drepe folk så lenge det skjer så hurtig og uventet att de ikke rekker å registrere att noe har skjedd? Ett spedbarn som får hodet hugd av vil f.eks ikke rekke å lide og er for lite til å skjønne hva som skal skje. Og dersom foreldrene ønsker det selv er det ingen som vil sørge over tapet. Er dette greit? Eventuelt, hvorfor ikke? Det har jeg ikke skrevet, nei. Det var ikke det vi snakket om. Anonymkode: bbf2b...63d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå