AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #21 Skrevet 30. mars 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke nødvendigvis mer rett på selve jorda og vannet, men velferdssystemet, sykehus, barnehager, infrastruktur og offentlige bygninger er et resultat av et spleiselag, og dette tilhører nordmenn. Men folk må gjerne komme å bo her, uten å ta del i dette med mindre de skaffer seg ærlig arbeid og betaler skatt. Vi har også et system med eiendomsrett. Mange oss har gjeld for eiendommen vi har kjøpt. Hvis flyktningene har rett på vår eiendom, så får vi alle et problem. Skal plutselig da all eiendom være gratis? Hva vil i så fall skje med bankene? Eller trenger vi kanskje ikke penger og et økonomisk system? Anonymkode: e6073...70d Siterte deg feil i stad, skulle sitere Sikkerhetsjenta og ikke deg. Du har jo faktisk et litt mer oppegående svar - så takk for det og de ordene jeg skrev til de andre AB'ene var ikke ment til deg. Anonymkode: 53915...def
Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #22 Skrevet 30. mars 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uhm, fordi jeg har betalt for det? Og så til et helt urelatert tema, kan jeg får huset og pengene dine? Du er jævel av dimensjoner om du sier nei. Du har ikke noe mer rett på dette enn det jeg har! Anonymkode: 42736...459 Det finnes andre metoder. Staten tar penger fra deg og gir til immigrantene. La meg deg noen eksempler. 1. Inntektsskatt - Den vanligste skatten 2. Moms/avgifter/toll/bompenger 3. Formueskatt 4. Eiendomsskatt 5. Arveavgift - Fjernet av blå regjering, men AP ønsker å innføre avgift ved død Altså Stortinget kan stjele fra deg som de vil. De bare innfører nye skattelover for å stjele fra deg. Flyteseteavgift, CO2 avgift osv. De kan stjele fra deg slik de vil. Staten lager lover og de kan ta så mye penger som de vil fra borgerne. Endret 30. mars 2016 av Sikkerhetsjenta 1
Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #23 Skrevet 30. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siterte deg feil i stad, skulle sitere Sikkerhetsjenta og ikke deg. Du har jo faktisk et litt mer oppegående svar - så takk for det og de ordene jeg skrev til de andre AB'ene var ikke ment til deg. Anonymkode: 53915...def Mottatt melding
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #24 Skrevet 30. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.philosophytalk.org/community/blog/laura-maguire/2015/04/nations-and-borders Dette er litt mer hva jeg vil innpå, og hva jeg mente. Dere tenker altfor konkret og snevert. Hvorfor har vi grenser? Hvem skapte de og hvorfor er de akkurat der de er? Hvorfor får land som har stjålet territorier beholde disse? Jeg bare stiller spørsmål Anonymkode: 53915...def Dette har jeg faktisk tenkt på før, hvorfor er det landegrenser? Samtidig synes jeg det fungerer greit sånn det er nå. Om en person skulle vært leder for hele verden hadde det jo vært ganske skummelt, i tillegg til at folk har hatt troer og kulturer før man startet å okkupere landområder, og det ville nok vært mange borgerkriger hvis det bare skulle vært ett stort land Anonymkode: 2fc18...529 1
Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #25 Skrevet 30. mars 2016 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette har jeg faktisk tenkt på før, hvorfor er det landegrenser? Samtidig synes jeg det fungerer greit sånn det er nå. Om en person skulle vært leder for hele verden hadde det jo vært ganske skummelt, i tillegg til at folk har hatt troer og kulturer før man startet å okkupere landområder, og det ville nok vært mange borgerkriger hvis det bare skulle vært ett stort land Anonymkode: 2fc18...529 Så du skal forene alle under ummah. Altså et islamsk kalifat uten landegrenser. Hva er vitsen med å ha en inngangsdør inn til huset ditt? Hvorfor har du en inngangsdør i huset ditt? Endret 30. mars 2016 av Sikkerhetsjenta 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #26 Skrevet 30. mars 2016 14 minutter siden, Sikkerhetsjenta skrev: Mottatt melding Tror ikke komplimentene var til deg. Anonymkode: 4c4c6...2a4
Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #27 Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke komplimentene var til deg. Anonymkode: 4c4c6...2a4 Vet det
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #28 Skrevet 30. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette har jeg faktisk tenkt på før, hvorfor er det landegrenser? Samtidig synes jeg det fungerer greit sånn det er nå. Om en person skulle vært leder for hele verden hadde det jo vært ganske skummelt, i tillegg til at folk har hatt troer og kulturer før man startet å okkupere landområder, og det ville nok vært mange borgerkriger hvis det bare skulle vært ett stort land Anonymkode: 2fc18...529 Du forstod poenget mitt - takk Grenser kan være så mye, og samtidig så lite. De i Nord-Korea vil nok mene at grensa der er ganske avgjørende for deres livskvalitet eller hva jeg skal si. De som bor i Tyskland og vil krysse grensa til Frankrike merker vel ikke så mye forskjell, bortsett fra språket og de andre åpenbare forskjellene. I Schengen har jo grensene vært mer et konsept enn noe fysisk og "praktisk". Anonymkode: 53915...def
Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #29 Skrevet 30. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du forstod poenget mitt - takk Grenser kan være så mye, og samtidig så lite. De i Nord-Korea vil nok mene at grensa der er ganske avgjørende for deres livskvalitet eller hva jeg skal si. De som bor i Tyskland og vil krysse grensa til Frankrike merker vel ikke så mye forskjell, bortsett fra språket og de andre åpenbare forskjellene. I Schengen har jo grensene vært mer et konsept enn noe fysisk og "praktisk". Anonymkode: 53915...def Grenser brukes til å beskytte deg fra andre innvaderende nasjoner. På samme måte som din inngangsdør brukes til å beskytte deg mot tyver og kriminalitet. Nord Korea er fattig fordi de lider av handelboikott og ikke grenseoverganger. USA har bestemt at andre nasjoner ikke få lov til å utføre handel med Nord Korea. Tror du at Norge er rik? 90% av maten i Norge kommer fra Asia, Afrika, Amerika og midtøsten. Det vokser ikke vannmeloner i Norge gjør det vel? Bare forestill deg at Asia, midtøsten, Afrika og Amerika boikotter Norge. Tenk hvor fattig mathyllene kommer til å bli i butikken. Handel = Rikdom Jeg kan dessuten garantere deg at Poland elsker sine landegrenser. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #30 Skrevet 30. mars 2016 Vi kan ikke slippe inn alt, da må i i såfall si bye bye til velferdslandet Norge, ingen barnetrygd,overgangsstønad eller andre økonomiske tryggheter som arbeidsledighetstrygd, det er sannheten. Anonymkode: 0a500...cc5 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #31 Skrevet 30. mars 2016 1 time siden, Sikkerhetsjenta skrev: Velferds systemet er et bestikkelse system. Staten holder folket nede ved å gi folket penger slik at folket ikke klager. Velferdssystemet stammer fra Romerriket. Det handler om å få folket til å holde kjeft og ikke blandet seg inn i politikken. Velferd handler om å kjøpe opp folkets lojalitet. Få folket til å bli lojale mot deg som leder. Statsministeren tar fra de rike og bestikker de fattige for å beholde makten sin. Velferd handler ikke om folket. Velferd handler om politisk makt over folket. Politikerene lurer altså folket til å stemme på dem ved å gi dem det samfunnet de ønsker? Ja, huff, det høres jo helt forferdelig ut. Takke meg til et skikkelig diktatur der alle blir undertrykket på ærlig vis. Anonymkode: e35c0...a9c 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #32 Skrevet 30. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om hver en husstand tar til seg en familie, vil jeg tro at problemet løser seg Vi har alle økonomi nok til å mette 4- munner ekstra.. Det er også uforskammet å ville ta betalt av dem! For de fortjener å slippe å gjøre noe, da de har vært igjennom mer enn nok problemer. Anonymkode: 3e2e3...3d7 Helt enig. Du er vel ikke en rasist, du som skal ta betalt av dem? Og jeg antar at du bygger en liten moske i hagen? Dessuten- husk å vise forståelse når de antaster datteren din på 13. For med sinne kommer man ingen vei, det er forståelse og dialog som er nøkkelen. Anonymkode: f8741...8c9 3
Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #33 Skrevet 30. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Politikerene lurer altså folket til å stemme på dem ved å gi dem det samfunnet de ønsker? Ja, huff, det høres jo helt forferdelig ut. Takke meg til et skikkelig diktatur der alle blir undertrykket på ærlig vis. Anonymkode: e35c0...a9c Politikerne gir folket penger slik at de kan få enda mer makt. Arbeiderpartiet er Norges mest populære parti. Fordi arbeiderpartiet gir folket penger. AP tar fra de rike og gir til de fattige. Konsekvensene av denne politikken blir at de rike flytter ut av Norge. Jo mer penger AP gir ut til folket gjennom NAV. Jo mer populær blir de og jo flere stemmer får de. Dessuten så betaler ikke Jonas Gahr Støre formueskatt. AP ønsker kun at alle andre rikinger skal betale skatt, men lederen av AP ønsker ikke å betale formueskatt. Det er hyklere på høyeste NIVÅ av arbeiderpartiet. Det er greit at alle andre skal gi deg penger. Så lenge det ikke angår deg selv. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/skatt/beskyldes-for-skatteplanlegging/a/23331793/ Hva tror du skjer den dagen NAV kollapser? Arbeiderpartiet mister makten. De mister alt av makten de har for det er ikke mer penger å gi ut. Norge kommer til å bli like fattige som Spania og Frankrike. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #34 Skrevet 30. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi kan ikke slippe inn alt, da må i i såfall si bye bye til velferdslandet Norge, ingen barnetrygd,overgangsstønad eller andre økonomiske tryggheter som arbeidsledighetstrygd, det er sannheten. Anonymkode: 0a500...cc5 Folk som TS gir en ekstremt lang f*en i konsekvensene skjønner du vel. De er omtrent villige til å dø for masseinnvandring. Anonymkode: de11c...e4f 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #35 Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Folk som TS gir en ekstremt lang f*en i konsekvensene skjønner du vel. De er omtrent villige til å dø for masseinnvandring. Anonymkode: de11c...e4f Tull. Ingen sksl dø. Vi må. Hjelpe de. Ok. ? Anonymkode: 865c6...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #36 Skrevet 30. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du forstod poenget mitt - takk Grenser kan være så mye, og samtidig så lite. De i Nord-Korea vil nok mene at grensa der er ganske avgjørende for deres livskvalitet eller hva jeg skal si. De som bor i Tyskland og vil krysse grensa til Frankrike merker vel ikke så mye forskjell, bortsett fra språket og de andre åpenbare forskjellene. I Schengen har jo grensene vært mer et konsept enn noe fysisk og "praktisk". Anonymkode: 53915...def Land er som revir i dyrkeriket. Alfahanner kjemper om makten og mens resten av oss er med å bidrar og får hjulene til å gå rundt. Anonymkode: d73cb...369 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #37 Skrevet 30. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull. Ingen sksl dø. Vi må. Hjelpe de. Ok. ? Anonymkode: 865c6...bc3 Jeg trodde endelig "VI MÅ HJELPE" var roet ned blandt folket nå jaja. Anonymkode: de11c...e4f 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #38 Skrevet 30. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde endelig "VI MÅ HJELPE" var roet ned blandt folket nå jaja. Anonymkode: de11c...e4f ? Anonymkode: 865c6...bc3
Gjest Blomsterert Skrevet 30. mars 2016 #39 Skrevet 30. mars 2016 Ts,stå på. Medmenneskelighet trengs det mye av framover! Det blir mindre og mindre av det,så vi som fremdeles har må fortsette å vise at det fremdeles eksisterer: -) Det er heldigvis mange av oss også. Vi får ta kampen: -)
Norbertine Skrevet 31. mars 2016 #40 Skrevet 31. mars 2016 Tråden er ryddet for personangrep, spekulasjoner og avsporinger. Alice i Eventyrland, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå