Gå til innhold

Hjelp, jeg skal på date for første gang i mitt liv


OnFire

Anbefalte innlegg

Og jeg er 31. Tidligere har jeg bare vært ute med kjæreste, eller ute med knullekompiser.

Jeg tolker det i hvert fall som en date. Skrev til ei jente at hun er søt, åpent på Facebook, og så tok hun kontakt på meldinger. Skrevet med henne i nesten 4 timer, og så spurte hun om jeg vil treffe henne i morgen. Så det er hun som har vist mest initiativ så langt.

Traff henne ifjor, for nesten et år siden, og hun sier at hun husker meg (var et arrangement på et utested), men jeg tenker at hun egentlig er litt out of my league utseendemessig. Kanskje hun ikke husker meg så godt likevel, eller at hun er av en annen oppfatning. Jeg tenker uansett at her er det bare å gripe sjansen, være uredd og i hvert fall ikke rote vekk dette fordi jeg var for pinglete. Føler nesten at jeg har alt å vinne på å treffe henne, og forventer egentlig ikke at hun skal like meg.

Vi skal til noe i museumskategorien, som hun virket VELDIG interessert i. Mitt forslag, så heldig med den. Det er ikke gamle gjenstander, men en annen type sted. Får kanskje anta at vi skal spise også, i hvert fall hvis dette ikke går rett i dass. Jeg er egentlig veldig opptatt av at man skal betale for seg selv, men hun har sagt at hun har dårlig råd lenge før vi begynte å snakke om å treffes. Jeg vil likevel anta at hun har bedre råd enn meg, men det vet hun ingenting om. Er det ille å bare betale for min egen billett? Ser ikke helt for meg at hun vil betale for noe å spise hvis jeg først betaler for inngang til stedet, og jeg vil i hvert fall ikke hinte i den retning. Mat kan fort bli dyrere enn inngang også.

Men nesten viktigst av alt... Jeg har nok en tendens til å være veldig kompis med damer, og da bare dør det ut. Så jeg tenkte at jeg må gi henne en klem når vi treffes og at jeg kanskje burde ta litt lett og naturlig på henne (det blir fort litt klønete, haha) iløpet av tiden vi er sammen. Men hun sier selv at hun er litt nervøs (hun måtte drikke litt, altså ikke mye, pga nervene da jeg traff henne sist) og hun er ikke så glad i folkemengder. Så hun er nok litt mer redd og nervøs enn det jeg var klar over. Jeg oppfattet henne ikke slik sist, og hun virket heller ikke full. Samtidig er hun trygg nok til å foreslå at vi bare skulle sitte på kafé, før jeg foreslo at finne på noe annet. Er det da teit å spørre om jeg får en klem med et smil, eller skal man bare være selvsikker og gå for klemmen?

Noen tips og triks for en nybegynner? Jeg tror hun er rundt 23-24 hvis det betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det viktig at du er selvsikker og viser initativ. Om hun er sjenert så ville jeg absolutt bare gått for den klemmen, ikke spør. Det er en grunn for at hun vil møte deg så litt nærkontakt er nok ønskelig fra hennes side. Lykke til!

Anonymkode: 9fb89...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær avslappet og deg selv. Klem? Serr? Jeg prøver stort sett å kline på første date om jeg liker vedkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en selvsikker klem er the way to go. Jeg er egentlig elendig på klemmer, og det har blitt en case med nærmeste familie, men jeg må nesten bare kaste meg ut i det og gjøre mitt beste uten at det virker anstrengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, OnFire skrev:

Så en selvsikker klem er the way to go. Jeg er egentlig elendig på klemmer, og det har blitt en case med nærmeste familie, men jeg må nesten bare kaste meg ut i det og gjøre mitt beste uten at det virker anstrengt.

Hallo da mann, det er bare en klem. Går fint dette :)

Anonymkode: dbf31...3db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo da mann, det er bare en klem. Går fint dette :)

Anonymkode: dbf31...3db

Som sagt er klemmer en big deal for meg. Er ikke alle som har blitt klemt som små, og heller ikke blitt bombardert av damer som vil ha klem. Det har kommet etter at jeg ble 20.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sylphrena
12 minutter siden, OnFire skrev:

Som sagt er klemmer en big deal for meg. Er ikke alle som har blitt klemt som små, og heller ikke blitt bombardert av damer som vil ha klem. Det har kommet etter at jeg ble 20.

Det går nok helt fint å gå for klemmen når du møter henne :) Som du sa tidligere; bare kast deg ut i det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, jabx skrev:

Gå rett på tungekyss. Viser insj!

Ja, samtidig som jeg klår på den ene puppen med den ene hånda og tar tak i rumpa med den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen fra 13 til 16. Praten gikk overraskende greit og vi fikk snakket om en av hennes største interesser, som er en felles interesse, og vi mener det samme om ting innenfor dette. Fikk tøysa litt med henne også, uten at jeg tror jeg overdrev. Klem var en selvfølge for henne, så det gikk fint. 

Tenkte å sende en melding, men litt usikker på hva jeg skal skrive og når. Jeg er på jobb nå og det vet hun, så det haster ikke. Jeg vil heller ikke virke for ivrig. Forslag? Jeg vil i hvert fall få med at jeg vil treffe igjen, men samtidig ikke prøve å presse fram en ny date nå med en gang. 

Anonymkode: 4ce75...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så søt tråd! :) Du kan vente med å sende melding til i kveld, jeg foreslår du skriver at det var veldig hyggelig, og du ser henne gjerne igjen snart. Og foreslå en konkret dag!

Anonymkode: 37fc4...6fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...