Gå til innhold

HCG på 170


lollip0p

Anbefalte innlegg

Fikk resultatet av HCG-måling (i blod) tatt 14 dpo (4+0), den var på 170.

Legen sier dette er lavt, men det jeg finner på nettet sier jo at dette er innenfor normalen.

Likevel er det vel lurere å stole mer på legen enn ukjente kilder på nettet... 

Hva er deres erfaringer? Mister jeg? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

170 4+0 er mer enn godkjent.

Anonymkode: 092bc...7d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min HCG var rundt 140 om jeg husker riktig, 14 dager etter innsett (IVF). Det ble en veldig søt liten gutt ut av det :-)

Anonymkode: 8584f...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger!!

Men da skjønner jeg ingenting av at legen sier det er lavt? Jeg har en litt lengre syklus enn "skolebokeksempelet" 28 dager, kanskje han regnet ut i fra en 28 dagers syklus? 

Endret av lollip0p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vet når EL var så spiller det ingen rolle hvor lang syklusen din er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sikkert det, men tenkte at en med 28 dagers syklus har antagelig eggløsning på dag 14. Jeg har antageligvis eggløsning på syklusdag 16/17, og i teorien vil da mitt embryo være noen dager yngre enn et embryo v/28 dagers syklus, når begge er 4+0. Ikke sant? :)

Uansett, jeg er veldig bekymret, og har forberedt meg på det verste nå egentlig. Mistet i desember, vil ikke miste igjen.:-(

Graviditetstestene har blitt sterkere for hver dag, da. Jeg tenker det må da være et godt tegn. Herregud hvor glad jeg er nå for å ha testet nesten hver dag siden!! (bestilte 100 stk ebay-tester før jeg fant ut at jeg var gravid). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, man kan ikke anta EL i det hele tatt, det er så individuelt at det ikke går an. Alt fra 10 til 17 dager er innenfor normalen, 14 er altså bare et snitt. Uansett er 170 knallbra, om du er 12 eller 16 dager dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde HCG på 145 da jeg var 14 DPO. Dette var etter et ivf-forsøk og nøyaktig to uker etter egguttak. Jeg fikk tilbakemelding om det var en veldig fin verdi (og litt over gjennomsnittet om jeg husker riktig) og resten av svangerskapet gikk strålende. Resultatet er nå over 2 år gammel. Skal du tilbake for flere målinger? Det viktigste i starten er jo økningen i HCG. Så om du har/skal måle f.eks. 16 DPO, bør verdien ha doblet seg.

Anonymkode: 62cf4...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på nivået, men det kan ta opptil 96 timer for dobling, helst ved høyere nivåer. Men inntil 72 timer er normalt.

Endret av Silfen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde HCG på 145 da jeg var 14 DPO. Dette var etter et ivf-forsøk og nøyaktig to uker etter egguttak. Jeg fikk tilbakemelding om det var en veldig fin verdi (og litt over gjennomsnittet om jeg husker riktig) og resten av svangerskapet gikk strålende. Resultatet er nå over 2 år gammel. Skal du tilbake for flere målinger? Det viktigste i starten er jo økningen i HCG. Så om du har/skal måle f.eks. 16 DPO, bør verdien ha doblet seg.

Anonymkode: 62cf4...b52

Takk for svar:-) Det lover egentlig godt, skal jeg høre på dere :-) Tok en ny måling i dag. Så da får vi se... Klarer ikke vente, men er samtidig livredd for resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde hcg på 356 da jeg var 5+0, så 120 på 4+0 er jeg veldig bra.

Anonymkode: e2cc2...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hcg på 111, 17 dager etter egguttak og jeg er faktisk gravid med tvillinger. Den doblet seg heller ikke slik som skoleeksempel sier. Var på den tiden innlagt på sykehus og fikk tett oppfølging og de var ikke bekymret for stigning. Laget en egen tråd om hcg noen som vil synse.  Dette er et  eksempel på at hcg verdier i seg selv ikke kan gi deg fasit svar hverken den ene eller andre veien. 

Håper dette var litt trøst. Vet alt om hvor pyton dette er. Lykke til. 

Anonymkode: 44832...2b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt over 25 er helt innafor 14 dpo, så her hadde nok ikke legen helt peiling på hva han snakka om!

Jeg hadde HCG på 58 da jeg var 14 dpo, og det ble til 4 kilo deilig baby :) 

Anonymkode: f8dfa...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...