Gå til innhold

Flyktningene har skylda

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere tenker veldig sneversynt. Jeg snakker om det generelle bilde i verden, ikke enkeltepisoder! Frigjør dere fra den navlebeskuende tankegangen deres for et lite sekund, please?

Anonymkode: baba4...946

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som AB over meg sier; er du seriøs? 

Det er ingen som hovedsaklig kun skylder på ISIS for det som skjer galt i vår verden. Jeg er enig med deg at amerikanerne har blandet seg for mye, men jeg mener... hvor lenge skal man skylde på USA, når Midtøsten alene har hatt indre konflikter i over 1400 år, hvorav USA er rimelig "ferskt" som eget land (4. Juli, 1776 - grunnloven ble laget). 

Den største forskjellen mellom vesten og ISIS, er at USA b.la kjemper mot ISIS, ikke uskyldige mennesker. Målene til USA er ikke tilfeldige personer, men ISIS-soldater. Hva vet du om de 30.000 døde, når USA hevder at de har drept over 6000 ISIS-medlemmer? Jeg er dog ikke enig i hva slags strategi de bruker, da vold ikke løser konflikter med vold. For ikke å snakke om alle de tusener av barn, kvinner og menn som har blitt fratatt byene sine, hjemmene sine, og maten sin pga en borgerkrig (I Midtøsten).

Hva med Istanbul? Pakistan? Syria? Alle disse landene opplever terror. Senest på søndag ble over 30 barn drept av Taliban, hvor hovedmålet var kristne menn. Du vet hva slags tro Taliban har? I Istanbul har det vært flere skyteepisoder, hvor gjerningsmennene er muslimer. I Brussel, Paris, London, Madrid - alle europeiske byer, har de siste 20 åra blitt utsatt for terrorangrep utført av "muslimer".

Så jo, Islam er en landeplage, for mange land i verden. Kulturen krasjer fullstendig med vestlig kultur, og mange driter loddrett i hva slags normer og lover vi har.

Anonymkode: d9920...76a

Enig i veldig mye av det du skriver her. Jeg trekker ut mine antagelser fra media/presse, kommentarfelt, avisartikler, debatter osv. Det er EKSTREMT mye fokus på ISIS og terror - men det er jo ikke hele sannheten. Ja, selvsagt gjør de mye dritt - men hva er årsaken til at disse ekstremistiske terrorgruppene har oppblomstret de seneste årene? Vesten, deriblant USA, tar SVÆRT lite av skylden for dette. Noe de kanskje burde? USA gjør som du også nevner mye bra, men jeg synes de får herje for mye og leke verdenspoliti, presidenter som kommer unna sinnsyke handlinger(Bush, Kissinger m.fl) og i tillegg Guantanomo da. Jeg svarer i full fart her, poenget mitt er media er på å nøre opp under en frykt som allerede er til stede og forer oss med dritt om muslimer og ditt og datt hver dag. Det er svært sjeldent kritikk andre veien, men altså mot de "andre". Sikkert klønete forklart dette, men er på vei ut døra så om dette blir forståelig vet jeg ikke ;)

AnonymBruker
Skrevet

..og en annen ting jeg synes er trist med dette er at det blir en enda mer delt verden, som media er med på å skape. Det blir oss, gode, hvite, snille mot de skumle, ukjente, farlige, mørke. Når jeg tenker meg er det vel det jeg synes er det som er mest leit. Og Trump er jo kongen av å kjøre på med å mate denne frykten for alt det er verdt. Jeg blir skremt. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Cartman skrev:

Nydelig sosialist logikk. La oss ikke skylde på flyktninger, Merkel eller islam. La oss heller skylde på den hvite mann.

Utdype gjerne. Jeg snakker det totale bilde, verden utenfor din egen navle. Og jeg snakker generelt og generaliser kanskje også litt, slik som vi er så flinke på vet du - når det gjelder muslimer og flyktningef😉 Du virker ærlig talt litt for snever til å forstå hva jeg egentlig mener her. 

AnonymBruker
Skrevet

Skylden for hva da?

Anonymkode: 296d8...8bf

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skylden for hva da?

Anonymkode: 296d8...8bf

..for at verden går til helvete - for å si det litt flåsete. Legg gjerne til muslimene her også. 

• Liker 1
Skrevet

Det er USA som har skylden for flyktningene da. Fordi USA destabiliserte midtøsten som førte til flyktningskrisen. Til og Trump tør å innrømme dette. Hvorfor kan ikke dere andre innrømme dette også? At USA har skylden for å destabilisere midtøsten og at dette ikke er propaganda, men faktisk sannheten. Trump tør å innrømme dette faktisk. Endelig en mann med baller. 

The war on Iraq is a big fat mistake. The war in Iraq. We spent 2 trillion dollars. Thousands of life. We don't even have it. Iran is taking over Iraq with the second largest oil reserve in the world. Obviously it was a mistake. George Bush made a mistake. We should have never been in Iraq. We have destabilized the middle east. There is no weapons of mass destruction. 

Donald j Trump

Skrevet
Den Monday, March 28, 2016 at 1.14, AnonymBruker skrev:

Det finnes flyktningene, du vet det? Gud finnes ikke. Men flyktninger gjør. Så våkn opp sjæl du. 

Du er tydeligvis hjernevasket av agurknyheter og det flotte mediebildet som alltid viser sannheten?

Hvordan vet du at Gud ikke finnes? Har du bevis?  Nei, tenkte meg det. Hva med å være litt mer ydmyk og mindre arrogant? 

Gjest smilejenta
Skrevet
Den 28. mars 2016 at 1.11, AnonymBruker skrev:

Ja, flyktningene er de svakeste i samfunnet. Eller, "flyktningene".

Følg med i timen, TS. Det er ikke de som flykter fra krig og elendighet folk reagerer på, det er de som kommer til vesten kun pga velferden, de som ikke respekterer lover og normer, og de som absolutt skal klage på at Kiwi ikke ligger innen 5 km fra asylmottaket.

Det er de som henger seg på krisen, som gjør det vanskelig. Ikke selve flyktningene, fra b.la Syria.

Anonymkode: d9920...76a

For du vet hvem som er flyktninger og "flyktninger"..

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, smilejenta skrev:

For du vet hvem som er flyktninger og "flyktninger"..

Når "flyktninger" kommer til Norden, og klager over dårlig mat, at de ikke får nok penger. Eller at de vil ha sigaretter, og de har ikke lyst til å bo på "øde steder"

Da kan de ikke akkurat regnes som reelle flyktninger...

Anonymkode: 68edc...355

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når "flyktninger" kommer til Norden, og klager over dårlig mat, at de ikke får nok penger. Eller at de vil ha sigaretter, og de har ikke lyst til å bo på "øde steder"

Da kan de ikke akkurat regnes som reelle flyktninger...

Anonymkode: 68edc...355

Når du først må flykte for livet ditt, og etterlate deg alt av familie, liv, venner osv, også kommer til et land hvor man holder på å dø av kjedsomhet, eller du som ikke klarer å slutte å røyke på dagen, men ikke får røyket fordi du ikke har råd, så kan man vel klage litt over det? En ting er å få alt på sølvfat en annen ting er liksom det å kunne skape seg et normalt/verdig liv og ikke føle seg som flyktninger resten av livet..

Anonymkode: 6dbe4...17b

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du først må flykte for livet ditt, og etterlate deg alt av familie, liv, venner osv, også kommer til et land hvor man holder på å dø av kjedsomhet, eller du som ikke klarer å slutte å røyke på dagen, men ikke får røyket fordi du ikke har råd, så kan man vel klage litt over det? En ting er å få alt på sølvfat en annen ting er liksom det å kunne skape seg et normalt/verdig liv og ikke føle seg som flyktninger resten av livet..

Anonymkode: 6dbe4...17b

Så godt å se noen med et normalt syn på livet 9g andre mennesker. Mange i dag som mangler total forståelse for andre og å sette seg inn i andres situasjon. 

Skrevet
Den 28.3.2016 at 1.10, Johnny the Mud skrev:

De svakeste i samfunnet svarer sjeldent tilbake`eller de får ikke mye mediadekning. Finner du artikler på hva flyktninger synes om å bli anklagd for å være kvinnehatere, voldtektsmenn, farlige og snyltere? 

Ja, for det er jo ingen som tar flyktningene til forsvar... :ironi:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Cashbah skrev:

Ja, for det er jo ingen som tar flyktningene til forsvar... :ironi:

Heldigvis noen som taler deres sak, da. Ressurssterke stemmer hører man hele tiden. Hvor ofte får narkomane eller flyktninger spalteplass i positiv omtale? Når får de svare på all kritikken?  Hvor mange flyktninger har du diskutert dine synspunkter om de i det siste? 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis noen som taler deres sak, da. Ressurssterke stemmer hører man hele tiden. Hvor ofte får narkomane eller flyktninger spalteplass i positiv omtale? Når får de svare på all kritikken?  Hvor mange flyktninger har du diskutert dine synspunkter om de i det siste? 

Hvorfor diskutere med dem når jeg allerede vet hva synspunktet deres er? Hadde jeg vært flyktning hadde jeg også kjempet alt jeg kunne for å være her, det er ikke det det er snakk om. Flyktninger kan åpne opp kjeften når de vil, de må bare finne en avis rød nok til å bry seg lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...