AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 ..men hvorfor? Hvorfor skylder man ikke på de korrupte rike, ofte hvite mennene som leder og regjererer her i verden? Hvorfor har vi en tendens til å skylde på de svakeste i samfunnet? Flyktningene er jo bare en konsekvens av alle de andre handlingene i verden som er forårsaket av så mye komplekse handlinger og mennesker. Kan noen forklare? Anonymkode: baba4...946 7
Johnny the Mud Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 (endret) De svakeste i samfunnet svarer sjeldent tilbake`eller de får ikke mye mediadekning. Finner du artikler på hva flyktninger synes om å bli anklagd for å være kvinnehatere, voldtektsmenn, farlige og snyltere? Endret 28. mars 2016 av Johnny the Mud 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 Ja, flyktningene er de svakeste i samfunnet. Eller, "flyktningene". Følg med i timen, TS. Det er ikke de som flykter fra krig og elendighet folk reagerer på, det er de som kommer til vesten kun pga velferden, de som ikke respekterer lover og normer, og de som absolutt skal klage på at Kiwi ikke ligger innen 5 km fra asylmottaket. Det er de som henger seg på krisen, som gjør det vanskelig. Ikke selve flyktningene, fra b.la Syria. Anonymkode: d9920...76a 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #4 Skrevet 28. mars 2016 Et øyeblikk siden, Johnny the Mud skrev: De svakeste i samfunnet svarer sjeldent tilbake`eller de får ikke mye mediadekning. Finner du artikler på hva flyktninger synes om å bli anklagd for å være kvinnehater, voldtektsmenn, farlig og snylter? Nei, nettopp. Og hvorfor ikke det? Og hvorfor biter de fleste på dette? Verden er syk. Medieverden er muligens sykere. Anonymkode: baba4...946 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, flyktningene er de svakeste i samfunnet. Eller, "flyktningene". Følg med i timen, TS. Det er ikke de som flykter fra krig og elendighet folk reagerer på, det er de som kommer til vesten kun pga velferden, de som ikke respekterer lover og normer, og de som absolutt skal klage på at Kiwi ikke ligger innen 5 km fra asylmottaket. Det er de som henger seg på krisen, som gjør det vanskelig. Ikke selve flyktningene, fra b.la Syria. Anonymkode: d9920...76a Det finnes flyktningene, du vet det? Gud finnes ikke. Men flyktninger gjør. Så våkn opp sjæl du. Du er tydeligvis hjernevasket av agurknyheter og det flotte mediebildet som alltid viser sannheten? Anonymkode: baba4...946 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #6 Skrevet 28. mars 2016 Hvorfor? Fordi kapitaleliten har funnet en oppskrift som fungerer. Dvs, det er jo en eldgammel teknikk, bare pakket inn i en ny drakt for å passe dagens mediaverden. Konservative/borgerlige krefter har alltid spilt på frykt og det å sette svake grupper opp mot hverandre for å skjule sin egentlige agenda. Oversatt til dagens situasjon betyr det å benytte seg av sterkt fokus på flyktningekrisen for å skjule det som skjer bak kulissene. Regjeringen er flinke til å sette fokus på innvandring, flyktninger og folk som går på NAV mens den bygger ned arbeidsmiljøloven, fremforhandler TISA/TTIP osv. på bakrommet. Og folk går fem på, hver eneste gang, noe mange av de landssvikere av noen høyrevridde på forumet her er et eksempel på. Anonymkode: ac0dc...a34 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #7 Skrevet 28. mars 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Fordi kapitaleliten har funnet en oppskrift som fungerer. Dvs, det er jo en eldgammel teknikk, bare pakket inn i en ny drakt for å passe dagens mediaverden. Konservative/borgerlige krefter har alltid spilt på frykt og det å sette svake grupper opp mot hverandre for å skjule sin egentlige agenda. Oversatt til dagens situasjon betyr det å benytte seg av sterkt fokus på flyktningekrisen for å skjule det som skjer bak kulissene. Regjeringen er flinke til å sette fokus på innvandring, flyktninger og folk som går på NAV mens den bygger ned arbeidsmiljøloven, fremforhandler TISA/TTIP osv. på bakrommet. Og folk går fem på, hver eneste gang, noe mange av de landssvikere av noen høyrevridde på forumet her er et eksempel på. Anonymkode: ac0dc...a34 Tinfoil hat? Er det deg? 📡😋 Ikke frekt ment altså, men jeg tror ikke det ligger noe dypere bak våre vidåpne grenser enn dumskap og naivitet fra en annen verden. Anonymkode: 294f7...b02 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #8 Skrevet 28. mars 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Fordi kapitaleliten har funnet en oppskrift som fungerer. Dvs, det er jo en eldgammel teknikk, bare pakket inn i en ny drakt for å passe dagens mediaverden. Konservative/borgerlige krefter har alltid spilt på frykt og det å sette svake grupper opp mot hverandre for å skjule sin egentlige agenda. Oversatt til dagens situasjon betyr det å benytte seg av sterkt fokus på flyktningekrisen for å skjule det som skjer bak kulissene. Regjeringen er flinke til å sette fokus på innvandring, flyktninger og folk som går på NAV mens den bygger ned arbeidsmiljøloven, fremforhandler TISA/TTIP osv. på bakrommet. Og folk går fem på, hver eneste gang, noe mange av de landssvikere av noen høyrevridde på forumet her er et eksempel på. Anonymkode: ac0dc...a34 Nydelig forklart! Takk 😄Og kunne ikke vært mer enig. Og hva med droneangrep, oljeutvinning, kampen mot terror osv osv? Dette er jo også faktorer som er lysskye (de to første), og den siste faktoren blir jo brukt mot sin hensikt. Hva har egentlig denne kampen mot terror gitt oss? Anonymkode: baba4...946 2
Drizzt Skrevet 29. mars 2016 #9 Skrevet 29. mars 2016 Hva har flyktningene skylda for, TS? Det kom ikke tydelig frem i ditt innlegg. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #10 Skrevet 29. mars 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tinfoil hat? Er det deg? 📡😋 Ikke frekt ment altså, men jeg tror ikke det ligger noe dypere bak våre vidåpne grenser enn dumskap og naivitet fra en annen verden. Anonymkode: 294f7...b02 Ja......? Er det samme som å drite i å ta vare på barna sine. Tror ikke så mange synes det er ok å tillate seg å være naiv på barns bekostning. Anonymkode: 24840...e50 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #11 Skrevet 29. mars 2016 Jeg kjenner meg ikke igjen i at man gir flyktninger noen som helst skyld. Selv skylder jeg på de korrupte mennene som du selv nevner. Men det betyr ikke at jeg ønsker flyktninger hit til landet. Det var jo en fin artikkel på NRK for noen dager siden. Intervju med menneskesmugler som sa at de fleste han smuglet inn var økonomiske migranter med falsk pass. For meg føles det helt feil å bruke mange milliarder på økonomiske migranter, mens fattige syrere sitter igjen nedi landet. Altså, ca 25% av voksne syriske befolkningen er analfabeter, og over halvparten lever i ekstrem fattigdom. Mange syrere som ikke har hatt mulighet til å reise til Europa, av de som kommer tipper jeg det er overklassen vi ser. Anonymkode: d6094...ed3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #12 Skrevet 29. mars 2016 Og, for ikke å glemme ISIS og muslimene. Oi oi oi. De er skumle de! De får ihvertfall skylda for det meste som er dritt i verden i dag. Fakta er jo at terrorangrepene fra ISIS har for eksempel drept 4 amerikanere i fjor, mens amerikanerne med våpen har drerpt over 30.000. Er det samme hysteriet som det er med hai og ulv - de er ansett som de verste drapsmaskinene og at de dreper hver gang de ser mennesker, men fakta er at begge disse rovdyrene dreper færrest mennesker av de fleste rovdyr/dyr og det er insektene vi bør frykte i føllge tall. Så min teori: ISIS og muslimer er ekvialenten til hai og ulv. Og alt er basert på frykt - spesielt fra media. Frykt selger. Og naive/redde folk biter på. TS Anonymkode: baba4...946 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #13 Skrevet 29. mars 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og, for ikke å glemme ISIS og muslimene. Oi oi oi. De er skumle de! De får ihvertfall skylda for det meste som er dritt i verden i dag. Fakta er jo at terrorangrepene fra ISIS har for eksempel drept 4 amerikanere i fjor, mens amerikanerne med våpen har drerpt over 30.000. Er det samme hysteriet som det er med hai og ulv - de er ansett som de verste drapsmaskinene og at de dreper hver gang de ser mennesker, men fakta er at begge disse rovdyrene dreper færrest mennesker av de fleste rovdyr/dyr og det er insektene vi bør frykte i føllge tall. Så min teori: ISIS og muslimer er ekvialenten til hai og ulv. Og alt er basert på frykt - spesielt fra media. Frykt selger. Og naive/redde folk biter på. TS Anonymkode: baba4...946 Er du seriøs? Hvorfor har man da innslag på dansk fjernsyn om Sverige, hvor svensk politi nærmest har mistet kontroll pga ikke-vestlig innvandring? Hvorfor har Sverige over 50 såkalte no-go-soner, hvor politiet ikke engang tør å gå ut av bilen fordi de blir angrepet med stein og brann? Dette er ting som skjer på ordentlig. Frykten er berettiget. Det betyr ikke at alle muslimer er ille, men når man får et visst antall så går det tydeligvis galt. Du burde ta en titt på videoen jeg linker til under. Det er innslaget som ble vist i dansk TV: https://www.youtube.com/watch?v=4_rVMhfsHHk Jeg må si du også generaliserer noe veldig. Jeg tror de aller fleste er enige om at USA virkelig har rotet det til nedi midt-østen, men det er USA. Det er ikke så mye vi kan gjøre for å stoppe det de driver med. Og det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Selv om USA roter det til, betyr ikke det at vi skal ta inn flyktninger/migranter. Av det jeg vet, så er det ingen norske partier som har partifestet å drive krig i midt-østen. Mange er i mot det som skjer der nede, motstanden er også stor i USA. Anonymkode: d6094...ed3 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #14 Skrevet 29. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og, for ikke å glemme ISIS og muslimene. Oi oi oi. De er skumle de! De får ihvertfall skylda for det meste som er dritt i verden i dag. Fakta er jo at terrorangrepene fra ISIS har for eksempel drept 4 amerikanere i fjor, mens amerikanerne med våpen har drerpt over 30.000. Er det samme hysteriet som det er med hai og ulv - de er ansett som de verste drapsmaskinene og at de dreper hver gang de ser mennesker, men fakta er at begge disse rovdyrene dreper færrest mennesker av de fleste rovdyr/dyr og det er insektene vi bør frykte i føllge tall. Så min teori: ISIS og muslimer er ekvialenten til hai og ulv. Og alt er basert på frykt - spesielt fra media. Frykt selger. Og naive/redde folk biter på. TS Anonymkode: baba4...946 Som AB over meg sier; er du seriøs? Det er ingen som hovedsaklig kun skylder på ISIS for det som skjer galt i vår verden. Jeg er enig med deg at amerikanerne har blandet seg for mye, men jeg mener... hvor lenge skal man skylde på USA, når Midtøsten alene har hatt indre konflikter i over 1400 år, hvorav USA er rimelig "ferskt" som eget land (4. Juli, 1776 - grunnloven ble laget). Den største forskjellen mellom vesten og ISIS, er at USA b.la kjemper mot ISIS, ikke uskyldige mennesker. Målene til USA er ikke tilfeldige personer, men ISIS-soldater. Hva vet du om de 30.000 døde, når USA hevder at de har drept over 6000 ISIS-medlemmer? Jeg er dog ikke enig i hva slags strategi de bruker, da vold ikke løser konflikter med vold. For ikke å snakke om alle de tusener av barn, kvinner og menn som har blitt fratatt byene sine, hjemmene sine, og maten sin pga en borgerkrig (I Midtøsten). Hva med Istanbul? Pakistan? Syria? Alle disse landene opplever terror. Senest på søndag ble over 30 barn drept av Taliban, hvor hovedmålet var kristne menn. Du vet hva slags tro Taliban har? I Istanbul har det vært flere skyteepisoder, hvor gjerningsmennene er muslimer. I Brussel, Paris, London, Madrid - alle europeiske byer, har de siste 20 åra blitt utsatt for terrorangrep utført av "muslimer". Så jo, Islam er en landeplage, for mange land i verden. Kulturen krasjer fullstendig med vestlig kultur, og mange driter loddrett i hva slags normer og lover vi har. Anonymkode: d9920...76a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #15 Skrevet 29. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og, for ikke å glemme ISIS og muslimene. Oi oi oi. De er skumle de! Alle de tusenvis av menneskene IS har slaktet i massehenrettelser i områdene de har inntatt fordi de har trodd feil ting ville nok være enige i det. Tror ikke de hadde sagt det på en like sarkastisk måte heller. Anonymkode: 4880e...a55 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #16 Skrevet 29. mars 2016 Er det noen som noensinne har hørt noen muslimer uttale at "vestlige verdier er de aller beste - de må gå langt foran Islam" ?? Anonymkode: 68edc...355 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #17 Skrevet 29. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som noensinne har hørt noen muslimer uttale at "vestlige verdier er de aller beste - de må gå langt foran Islam" ?? Anonymkode: 68edc...355 Så lenge man deler holdninger med de som står deg nær, så skal de mye til før holdninger endres. Jeg tror muslimer hadde omfavnet vesten på en annen måte hvis de som fikk opphold, ble spredt rundt i landet. I asiatiske land legger man større vekt på kollektivisme, det vil si at man i hovedsak tar hensyn til familien og fellesskapet fremfor en selv. I vesten er det nesten motsatt, og vi er veldig opptatt av oss selv og egenutvikling. Muslimer tar mer hensyn til egen familie og dertil også tradisjoner. Mye vanskeligere for en muslim å bryte ut fra sin gamle familiekultur. De gifter seg gjerne med kusina si for å gjøre familien fornøyd. Dette er med på å komplisere integreringen av muslimer. Nå som de i tillegg nærmest bor i parallellsamfunn i egne bydeler, så tror jeg det er lenge til vi ser noen endring. Anonymkode: d6094...ed3
Gjest Cartman Skrevet 29. mars 2016 #18 Skrevet 29. mars 2016 Jeg visste ikke at Angela Merkel var en korrupt hvit MANN. Man lærer stadig noe nytt på KG.
Gjest Cartman Skrevet 29. mars 2016 #19 Skrevet 29. mars 2016 Nydelig sosialist logikk. La oss ikke skylde på flyktninger, Merkel eller islam. La oss heller skylde på den hvite mann.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #20 Skrevet 29. mars 2016 Siste nytt: Imam for moské i Oslo dro på minnemarkering for terrorist i helgen: http://www.side3.no/her-er-oslo-imam-pa-minnemarkering-for-terrorist/3423207404.html Moskéen tar selvsagt avstand fra hans synspunkt. Imamen er jo bare en leder, helt irrelevant hva han måtte mene... Anonymkode: d6094...ed3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå