Gå til innhold

Kan jeg nekte å ta imot barnebidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er ekstremt barnslig TS, nesten så en kan lure på om du er i stand til å se barnets rettigheter eller behov gjennom alt hatet. Denne mannen er faren, uansett hvor dårlig du liker det. La han sette pengene på konto til barnet, så kan barnet selv avgjøre om det er aktuelt å returnere dem når h*n er gammel nok til å bestemme selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Peter007 skrev:
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan godt svare på disse ekle kommentarene deres. 

Ble misbrukt i mange år som barn og jeg har valgt å ikke gå til sak for å få noen penger. Jeg vil ikke ha noen penger fra den ekle jævelen, har det mye bedre uten. Hva andre gjør får være opp til dem selv. Vi har alle hver vår måte å takle traumer på. 

Forøvrig blir jeg kvalm av hvordan dere skriver til trådstarter. Fy faen. 

Anonymkode: fcd8f...d2e

 

Utrolig synd at dette har skjedd med deg, men grunnen til TS for de svarene hun får, er pga måten hun svarer/skriver på, hun har ikke sagt hva barnefar har gjort! Så med andre ord det behøver ikke bety at hun blitt mishandlet

og itilegg som er det viktigste er at hun kommer med

VELDIG motstridende forklaringer!

Anonymkode: ed512...d86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Man går ikke til sak mot overgripere for å få penger. Å sørge for at overgripere får sin straff er det rette å gjøre, hvis man klarer.

Økonomisk erstatningskrav er frivillig.

Ang. Bidrag så er jo loven klinkende klar. Faktaopplysninger er lite å diskutere.

Hva du mener med kvalmende innlegg vet jeg ikke. Jeg har ikke lest alt. Og jeg vet ikke hva du svarer på.

Hvis du ikke vet hva jeg svarer på så skjønner jeg ikke hvorfor du skriver til meg? 

Man må legge inn et krav om erstatning ja, de kaster det ikke etter deg. 

Anonymkode: fcd8f...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke vet hva jeg svarer på så skjønner jeg ikke hvorfor du skriver til meg? 

Man må legge inn et krav om erstatning ja, de kaster det ikke etter deg. 

Anonymkode: fcd8f...d2e

Du skriver at du ikke gikk til sak "fordi du valgte å ikke få penger". Det er verdt å kommentere.

Du vêr nok ikke selv hva du svarte på med sitatet ditt, heller. Den var jo rettet mot Frida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig synd at dette har skjedd med deg, men grunnen til TS for de svarene hun får, er pga måten hun svarer/skriver på, hun har ikke sagt hva barnefar har gjort! Så med andre ord det behøver ikke bety at hun blitt mishandlet

og itilegg som er det viktigste er at hun kommer med

VELDIG motstridende forklaringer!

Anonymkode: ed512...d86

Om denne tråden er sann eller ikke vet jeg ikke.

Men det går faktisk an å svare på en skikkelig måte uten å latterliggjøre. Dere som svarer her vet faktisk ikke om det sitter en overgrepsutsatt person bak tråden, og med tanke på mørketallene i forhold til overgrep så er det slettes ikke utenkelig.

Jeg vil bare få frem at alle har sine måter å takle traumer på. Og jeg håper selvsagt at denne tråden er falsk, da er det kanskje ett barn mindre som er blitt utsatt for noe grusomt.

Anonymkode: fcd8f...d2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rotemor skrev:

Du skriver at du ikke gikk til sak "fordi du valgte å ikke få penger". Det er verdt å kommentere.

Du vêr nok ikke selv hva du svarte på med sitatet ditt, heller. Den var jo rettet mot Frida.

 

Jeg vet veldig godt hva jeg svarte på. 

I tillegg til straffesak så må man reise et krav om erstatning. Erstatningen tar man ikke i selve straffesaken fikk jeg i min tid vite av advokaten jeg hadde, voldsoffererstatning kunne jeg gå til sak på etter straffesaken. Så det du gnåler om nå kan du bare legge bort, jeg stoler mer på det advokaten min sa til meg.

Anonymkode: fcd8f...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Om denne tråden er sann eller ikke vet jeg ikke.

Men det går faktisk an å svare på en skikkelig måte uten å latterliggjøre. Dere som svarer her vet faktisk ikke om det sitter en overgrepsutsatt person bak tråden, og med tanke på mørketallene i forhold til overgrep så er det slettes ikke utenkelig.

Jeg vil bare få frem at alle har sine måter å takle traumer på. Og jeg håper selvsagt at denne tråden er falsk, da er det kanskje ett barn mindre som er blitt utsatt for noe grusomt.

Anonymkode: fcd8f...d2e

 

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Om denne tråden er sann eller ikke vet jeg ikke.

Men det går faktisk an å svare på en skikkelig måte uten å latterliggjøre. Dere som svarer her vet faktisk ikke om det sitter en overgrepsutsatt person bak tråden, og med tanke på mørketallene i forhold til overgrep så er det slettes ikke utenkelig.

Jeg vil bare få frem at alle har sine måter å takle traumer på. Og jeg håper selvsagt at denne tråden er falsk, da er det kanskje ett barn mindre som er blitt utsatt for noe grusomt.

Anonymkode: fcd8f...d2e

Jeg tror faktisk du må lese tråden og se på hva TS skriver, det er ekstremt motstriende forklaringer-

alle svar har handlet om hva som er best for barnet økonomisk OG følesemessig, og det er fakta og loven vi har kommet med!

Ett par av dere skriver og svarer utifra en følelsesmessig måte og er fargelagt av deres erfaringer.

, og sannheten er at loven slik den er idag kan man ikke betale eller forhindre at man får barnebidrag:

" § 67.Fostringstilskot.

Der ein eller begge foreldra ikkje bur saman med barnet, skal vedkomande betale faste pengetilskot til forsyting og utdanning. Også foreldre som bur saman med barnet, kan påleggjast å yte pengetilskot når dei forsømer fostringsplikta si etter § 66. Ingen kan gje avkall på den retten barnet har etter dette stykke

Anonymkode: ed512...d86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg vet veldig godt hva jeg svarte på. 

I tillegg til straffesak så må man reise et krav om erstatning. Erstatningen tar man ikke i selve straffesaken fikk jeg i min tid vite av advokaten jeg hadde, voldsoffererstatning kunne jeg gå til sak på etter straffesaken. Så det du gnåler om nå kan du bare legge bort, jeg stoler mer på det advokaten min sa til meg.

Anonymkode: fcd8f...d2e

I min nylige straffesak mot voldtektsmann la jeg frem erstatningskravet som en del av rettssaken. Det ble en del av dommen. Dette er vanlig praksis, til opplysning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ha noe med han å gjøre selv om han må overføre penger hver mnd. Det finnes instanser som tvangskrever inn penger til deg hver mnd om det blir behov for det. Jeg hadde tynt han for alt jeg kunne hvis han var en narkoman, egoist, løkhode som ikke brydde seg om andre enn seg selv.

Anonymkode: 84e60...823

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke ha noe med han å gjøre selv om han må overføre penger hver mnd. Det finnes instanser som tvangskrever inn penger til deg hver mnd om det blir behov for det. Jeg hadde tynt han for alt jeg kunne hvis han var en narkoman, egoist, løkhode som ikke brydde seg om andre enn seg selv.

Anonymkode: 84e60...823

Enig.

Anonymkode: 2d99c...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, MapleSirup skrev:

Nei, hun skal ikke i retten pga det. Man kan ikke får enhver sak for retten.

Retten kan godt avvise og behandle saken innen den kommer til rettslokalet. Dette som MapleSirup skriver. Vi vet naturlig nok ikke om det skjer I dette tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Peter007 skrev:

Retten kan godt avvise og behandle saken innen den kommer til rettslokalet. Dette som MapleSirup skriver. Vi vet naturlig nok ikke om det skjer I dette tilfellet. 

TS skriver at hun skal i retten og vil ta opp dette samtidig. Det er nå så sin sak.

Men man får ikke saken opp i retten basert på at man vil nekte bidrag, alene.

Dommeren kan uansett ikke dømme utenfor sine rammer :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil du gjøre det fordi barnefaren i ettertid ikke kan kreve tid med barnet fordi han er en idiot?  vet ikke om det går ihht regler, må huske på at barnet kommer til å kreve å få vite hvem faren er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan godt svare på disse ekle kommentarene deres. 

Ble misbrukt i mange år som barn og jeg har valgt å ikke gå til sak for å få noen penger. Jeg vil ikke ha noen penger fra den ekle jævelen, har det mye bedre uten. Hva andre gjør får være opp til dem selv. Vi har alle hver vår måte å takle traumer på. 

Forøvrig blir jeg kvalm av hvordan dere skriver til trådstarter. Fy faen. 

Anonymkode: fcd8f...d2e

Det er nettopp det jeg har uthevet i innlegget ditt som er kjernen: DU har valgt. Disse pengene som far vil overføre er barnet sitt. Og på samme måte som du tok et valg om ikke å få erstatning så er det barnets rett å få velge om det vil beholde de pengene den dagen barnet får råderett over sin egen økonomi. Mor har selvsagt rett til å bruke pengene i løpet av barnets oppvekst, i og med at hun er barnets formynder til det fyller 18 år, men hun har ikke rett til å frasi seg barnets penger. 

Uansett hvor fæl far kan ha vært så må det være barnets rett å bestemme om det ønsker å bruke pengene, for eksempel til egenkapital til bolig, eller om det ønsker å gi bort alt til en veldedig organisasjon eller lignende. Poenget er at barnet skal velge. Det er barnets penger.

Anonymkode: 4cdb2...e92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. mars 2016 at 0.43, AnonymBruker skrev:

 

Jeg vet veldig godt hva jeg svarte på. 

I tillegg til straffesak så må man reise et krav om erstatning. Erstatningen tar man ikke i selve straffesaken fikk jeg i min tid vite av advokaten jeg hadde, voldsoffererstatning kunne jeg gå til sak på etter straffesaken. Så det du gnåler om nå kan du bare legge bort, jeg stoler mer på det advokaten min sa til meg.

Anonymkode: fcd8f...d2e

Dette er tull. Man legger frem erstatningskravet for retten. Man søker så utbetaling fra voldsofferfondet (husker ikke hva de heter akkurat nå)

De krever så den straffedømte for pengene, Du mister troverdighet som offer med en så spydig tone når du har faktafeil.

Anonymkode: 78b7d...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...