Gå til innhold

Kunne du datet en aseksuell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss si du møtte en herlig fyr med bra utseende, god personlighet, humor osv. Om det kom fram at denne mannen var aseksuell, ville løpet vært helt kjørt da?

Er veldig tabulagt og uvanlig for menn å være aseksuell, så jeg har egentlig ikke turt å si det til noen i virkeligheten. Jeg er ellers helt normal og liker nærhet, kosing, holding osv, det er bare det at sex ikke gir meg noen ting. Jeg kan i teorien ha sex, men det gir meg ingen nytelse, så det vil føles mer som et arbeid (ikke kom og si at jeg må utforske forskjellige posisjoner, endre kostholdet eller slikt. Jeg er født sånn og kan ikke endre det). Jeg har både romantiske og sensuelle følelser, det er bare den seksuelle som mangler.

Kunne du vært i et forhold uten noe særlig sex? En sjelden gang er greit for meg, men siden det ikke gir meg noen ting vil det bli slitsomt å ha det jevnlig. Og vil det føles rart å ha sex med en som ikke får noe nytelse av det eller har ikke det noe å si? Alt det fysiske fungerer normalt, jeg liker liksom synet av en naken dame rent aestetisk og får ereksjon av det, men det mentale mangler. Så sånn sett kan jeg fake det. Burde jeg si ifra tidlig til eventuelle jenter jeg dater? Jeg kunne kanskje også gått med på en løsning at jenta får tilfredsstilt behovene fra en annen mann på siden hvis det blir uutholdelig på lang sikt.

Så, er det håp for meg eller er jeg fucked? (ganske lite bokstavelig ment, hehe)

Anonymkode: c517e...e9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne vært sammen med en aseksuell, og har vært det også.  Det ble slutt av andre årsaker enn sex.

Men holdningen din reagerer jeg på.
En skulle tro at det å gi en person du elsker nytelse og glede ikke burde være kjedelig og slitsomt. Du har ikke glede av sex, men det er ingenting i veien for at du finner glede i å glede en du vil dele livet ditt med.

Anonymkode: a03ae...a3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde passet fint for meg. Alderen din? 😊😊 synd at mange er så opphengt i den der sexen. Tror mange par hadde holdt sammen om ikke de bare fokuserte på hvor mye sex de hadde.

Anonymkode: 4f60c...c1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne vært sammen med en aseksuell, og har vært det også.  Det ble slutt av andre årsaker enn sex.

Men holdningen din reagerer jeg på.
En skulle tro at det å gi en person du elsker nytelse og glede ikke burde være kjedelig og slitsomt. Du har ikke glede av sex, men det er ingenting i veien for at du finner glede i å glede en du vil dele livet ditt med.

Anonymkode: a03ae...a3e

(Ps: jeg snakker ikke om samleie, men om det å gi jenta/gutten seksuell tilfredsstillelse på andre måter)

Anonymkode: a03ae...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å svare på spørsmålet ditt så gjelder det for deg å finne en person med like verdier. Lykke til, det meste er ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne aldri vært med en mann som ikke liker/vil ha sex.
Selv elsker jeg sex og når jeg har kjæreste, vil jeg ha det mye.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kunne gjort det i lengden. Jeg er ikke avhengig av sex, og ingen ons jente. Men i et forhold vil jeg ha sex.

Anonymkode: ed8ca...839

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok ikke det, da jeg er alt for glad i sex med min kjæreste. Jeg har blitt veldig frustrert når jeg har vært sammen med menn uten like stort behov for sex som meg.

Men det finnes garantert jenter der ute, som ville hatt en mann som deg.

Anonymkode: b740c...c98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du kanskje finne en kvinne som selv er aseksuell. Evt at du finner en kvinne som kan finne slikt andre steder? 

Seksualitet er noe av det som skiller et svært godt vennskap fra et forhold, så for et stort flertall vil dette da medføre at du blir uaktuell. Men dette er jo en problemstilling mange andre også opplever. Alle har jo en eller flere preferanser som medfører at et stort flertall automatisk er diskvalifisert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke for min del, jeg elsker å føle meg begjært! Men jeg vet at mange av mine venninner er helt annerledes og at noen til og med hadde syntes det var en lettelse å slippe å ha sex. 

Jenter som har vært utsatt for overgrep og ikke orker tanken på sex hadde du jo vært ideell for, uten at de fra naturens side er født aseksuelle. Ellers finnes det jo aseksuelle jenter også! Var jeg deg ville jeg ha funnet noen på nettet, for da er sjangsen større for at du finner en som dette passer utmerket for, og så kan dere treffes og se om kjemien er der. Dater du vanlige seksuelle kvinner er jo sjangsen for nedtur mye større! 

Håper du finner den perfekte match! Det gjør du nok!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne vært sammen med en aseksuell, og har vært det også.  Det ble slutt av andre årsaker enn sex.

Men holdningen din reagerer jeg på.
En skulle tro at det å gi en person du elsker nytelse og glede ikke burde være kjedelig og slitsomt. Du har ikke glede av sex, men det er ingenting i veien for at du finner glede i å glede en du vil dele livet ditt med.

Anonymkode: a03ae...a3e

TS her. Ville selvfølgelig vært opptatt av å glede partneren. Men å ha samleie ofte ville også føles litt rart for meg ettersom det er meningen at man skal nyte det selv også. Å gi henne oralt kunne jeg nok gjort oftere om nødvendig.

Er 23 år forresten. Noe litt morsomt er at når jeg er ute på byen med venner og snakker med jenter, antar de med en gang at jeg kun er ute etter sex. Skjønner det litt, siden er en vanlig hookup arena, men litt humoristisk når jeg bare har en helt vanlig samtale, haha :P

Anonymkode: c517e...e9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg kunne hatt et forhold til en hyggelig aseksuell person. Sex er ikke alt her i verden. 

Anonymkode: e4fa8...df8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Men det hadde vært hyggelig om han ville slikket meg av og til.

Anonymkode: e0eb2...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trenger å bli ønsket og begjært av noen i dagliglivet. Men jeg er polyamorøs, og kunne godt hatt deg som kjæreste dersom du ikke var den eneste. 

Anonymkode: 0b8d9...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kunne ikke datet noen aseksuelle, eller noen med lav sexlyst. Sex er en av de viktigste tingene i et forhold etter min mening. 

Anonymkode: 92b53...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...