Gå til innhold

Wtf skjedde her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Cambria skrev:

Jeg synes det virker fryktelig tidlig å hoppe til køys etter andre date. Da kjenner du faktisk ikke personen, selv om du føler det. Jeg tror du gjør lurt i å prøve og snu tankegangen om at de du venter med er spesielle. Jeg hadde ikke følt meg spesiell om en jeg datet hoppet til køys med meg på andre date, fordi jeg var en av de som virket seriøse. Hva er egentlig så spesielt med det?

Så må jeg bare spørre om en ting. Du skriver at noen av disse har blitt både kjærester og samboere. Betyr det at du har vært samboere med flere menn? Hvis du har hatt en del samboere så er kanskje det et tegn på at du lar følelsens som kommer når du er betatt av noen overstyre veldig? Nå vet jeg ikke noe om alderen din, men varsellampene mime hadde blinket om en jeg datet hadde hatt flere samboere tidligere. 

Jeg synes det blir for lettvint å bare skylde på mennene hele tiden. Dere er to om det, og selv om han ikke taklet dette på en god måte, så er det ikke bare hans skyld at dette ikke fungerte. Jeg er enig med de som tror det kan komme av for mye kontakt uten å møtes, samt at dere gikk for fort frem. 

Jeg er 36 år og har hatt to samboere. Den første hadde jeg sex med etter tre uker. Den andre dro jeg med meg hjem på første date og sex på andre date. Begge elsket meg og jeg elsket dem. Ser ikke at det tidligere har vært noe system i at menn ikke vil ha meg kun på grunn av at vi har sex tidlig.  

Anonymkode: 1affd...338

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 36 år og har hatt to samboere. Den første hadde jeg sex med etter tre uker. Den andre dro jeg med meg hjem på første date og sex på andre date. Begge elsket meg og jeg elsket dem. Ser ikke at det tidligere har vært noe system i at menn ikke vil ha meg kun på grunn av at vi har sex tidlig.  

Haha, ja det gjør jo situasjonen helt anderledes :fnise: Jeg tenkte mer sånn 4-5 samboere når jeg leste flertall :fnise:

Men når du møter mennesker, spesielt fra tinder og andre datingapper, så skal du ikke se bort fra at det i hovedsak er for at de vil ha et raskt knull. Dette gjelde nok begge kjønnene. Selvfølgelig vil det fungere for noen, men jeg tror at det fører til at du treffer flere som ikke er så seriøse som du i utgangspunktet tror selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe problem med selvbildet mitt, og jeg er også selektiv. Jeg har valgt bort veldig mange. Men jeg ser poenget ditt, og de som jeg hopper til køys med på andre daten vet jo kanskje ikke at de er spesielle for meg. Men det er derfor jeg tror at det er mennene som problemet ligger i, og ikke meg. Jeg har også hoppet til køys med menn på andre daten og vi har blitt både kjærester og samboere. Så jeg tror ikke problemet er min seksualmoral eller manglende sådan. Det virker heller som at jo eldre jeg blir, jo mer sannsynlig er det at mennene jeg møter har en form for redsel for forpliktelse. Fordi de som ikke er redd for å forplikte seg naturlig nok allerede er i forhold. Så sånn sett er det kanskje mer fornuftig dersom jeg holder igjen bare for å vurdere hva slags type han er. Samtidig spørs det om det vil gjøre noen forskjell, hvis han likevel er en person som grunnleggende ikke ønsker et seriøst forhold.

Jeg synes ikke du høres selektiv ut i den forstand at du møter en fyr, ber han hjem på første date for så å ligge med han på neste. Ja, man kan PANG falle for noen, men man kan allikevel holde igjen til man vet mer hvor dette fører hen. Og hva mener du med at du hat valgt bort veldig mange? Jeg har og hatt mange beilere, men jeg vil ikke kalle det  velge dem bort? Det er en naturlig del av livet, å velge noen, ikke alle. Så den formuleringen din skjønner jeg ikke helt. 

Uansett hvor mye du prøver å vri å vende på det, du sier du har opplevd dette flere ganger. Da må du se på DIN oppførsel her, hvilke signaler sender du ut? Jeg skjønner at for mange menn kan du virke lite selektiv og en "lett fangst", når du inviterer en ukjent hjem ( fra en dating nettside ), for så å ha sex neste gang. Du beskriver det som dere var kjærester i laaang tid, men saken er den at du kjente han ikke! Du må lære deg til å knipe igjen FØR du vet mer hvor du står. Det er ALT for tidlig å hoppe til sengs, selv om du tidligere har erfart at det funker, og at det kanskje kan funke med en annen. Jeg sier bare at siden du har opplevd dette flere ganger, må du ta ansvaret selv her. For meg er det å være lett på tråden. Nettopp fordi dating markedet om du vil, har blitt så flyktig, er det viktig å være tro mot seg selv før man gir seg hen, dvs at man vet mer hvor det bærer. Selvsagt har man aldri garantier, men når du møter en mann som sikkert har hatt andre forhold, tar det ofte lenger tid for han enn en yngre med lite bagasje. Han er kanskje ikke over eksen sin, evt fortsatt knyttet til henne evt ei anna dame. Derfor er det det lureste å VENTE med den intime biten. For da vil hvert møte med deg UTEN sex, kunne knytte deg nærmere han emosjonelt. Og da vil fallhøyden være mindre etter sex, fordi dere har et emosjonelt bånd. Uten det emosjonelle båndet ( som ofte tar LANG tid for menn ), er det mye lettere for menn å droppe dama!

Jeg har aldri opplevd det du nevner f.eks, og det er fordi jeg alltid klarer å bli emosjonelt knytttet til en mann først. Jeg venter også veødig lenge med sex, fordi det er noe veldig intimt og spesietl for meg. Og dette merker menn. 

Anonymkode: c77ba...865

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi hadde sex og den var kjempebra! Syntes jeg da. Etter så mye skriving hver dag i tre uker så føltes det rett og slett riktig. Men skjønner nå at i og med at han var så på før vi hadde sex, så kunne jeg holdt han interessert lenge uten at han ga opp. Men synes det er slitsomt opplegg å skulle spare meg på ubestemt tid, til han er ferdig med å knytte seg følelsesmessig til meg. Han er en mann på 40 år og jeg i min naivitet trodde at også han følte at hoi, nå har jeg funnet min sjelevenn og da skal man ikke holde noe tilbake.  

Takk for at du sier at jeg ikke burde unnskyldt meg. Jeg har jo ikke gjort noe å be om unnskyldning for.

Holdt paa med en slik i fjor. Det var skikkelig intenst, med flyreiser, hotellmoter og morsomme aktiviteter, men jeg orket bare ikke periodene med stillhet og uvisshet. Han var skikkelig paa naar han var paa, og like av naar han var av. Naa er vi venner heller, det fungerer bedre.

Anonymkode: 6eb4e...87f

• Liker 1
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Husk at samtaler på meldinger er IKKE en date. 3 uker med skriving er ikke det samme som at dere har vært sammen i tre uker. Krev at dere treffes irl et visst antall ganger før du faller for noen neste gang.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei alle menn er sånn. Hvorfor ellers er menn utro hele tiden? Fordi de ikke klarer å være monogame 

Anonymkode: 57511...716

:sprettoy:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke du høres selektiv ut i den forstand at du møter en fyr, ber han hjem på første date for så å ligge med han på neste. Ja, man kan PANG falle for noen, men man kan allikevel holde igjen til man vet mer hvor dette fører hen. Og hva mener du med at du hat valgt bort veldig mange? Jeg har og hatt mange beilere, men jeg vil ikke kalle det  velge dem bort? Det er en naturlig del av livet, å velge noen, ikke alle. Så den formuleringen din skjønner jeg ikke helt. 

Uansett hvor mye du prøver å vri å vende på det, du sier du har opplevd dette flere ganger. Da må du se på DIN oppførsel her, hvilke signaler sender du ut? Jeg skjønner at for mange menn kan du virke lite selektiv og en "lett fangst", når du inviterer en ukjent hjem ( fra en dating nettside ), for så å ha sex neste gang. Du beskriver det som dere var kjærester i laaang tid, men saken er den at du kjente han ikke! Du må lære deg til å knipe igjen FØR du vet mer hvor du står. Det er ALT for tidlig å hoppe til sengs, selv om du tidligere har erfart at det funker, og at det kanskje kan funke med en annen. Jeg sier bare at siden du har opplevd dette flere ganger, må du ta ansvaret selv her. For meg er det å være lett på tråden. Nettopp fordi dating markedet om du vil, har blitt så flyktig, er det viktig å være tro mot seg selv før man gir seg hen, dvs at man vet mer hvor det bærer. Selvsagt har man aldri garantier, men når du møter en mann som sikkert har hatt andre forhold, tar det ofte lenger tid for han enn en yngre med lite bagasje. Han er kanskje ikke over eksen sin, evt fortsatt knyttet til henne evt ei anna dame. Derfor er det det lureste å VENTE med den intime biten. For da vil hvert møte med deg UTEN sex, kunne knytte deg nærmere han emosjonelt. Og da vil fallhøyden være mindre etter sex, fordi dere har et emosjonelt bånd. Uten det emosjonelle båndet ( som ofte tar LANG tid for menn ), er det mye lettere for menn å droppe dama!

Jeg har aldri opplevd det du nevner f.eks, og det er fordi jeg alltid klarer å bli emosjonelt knytttet til en mann først. Jeg venter også veødig lenge med sex, fordi det er noe veldig intimt og spesietl for meg. Og dette merker menn. 

Greit, skjønner. Eksakt hvor lenge datet du/ hvor mange dater hadde du med han du nå er lykkelig med før dere hadde sex og ble sammen? Så skal jeg rette meg etter det og se om du har rett i at problemet er at jeg har meg med dem for tidlig.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Bossa Nova skrev:

Husk at samtaler på meldinger er IKKE en date. 3 uker med skriving er ikke det samme som at dere har vært sammen i tre uker. Krev at dere treffes irl et visst antall ganger før du faller for noen neste gang.

Ja, jeg skjønner at jeg må gjøre det. Saken er at jeg vet veldig godt når jeg føler at dette er Mannen. Det er derfor jeg ligger med han. Feks. var jeg på tre dater med en annen fyr, det var nok til at jeg innså at han hadde jeg ikke lyst på, og hadde selvsagt ikke sex med han. Så når jeg skjønner av dette forumet at jeg må holde igjen med å ha meg med en fyr jeg virkelig vil ha, så behøver jeg virkelig retningslinjer. Hvor mange dater skal jeg ha med en fyr jeg virkelig vil ha, for at han skal bli emosjonelt knyttet til meg? Jeg følte jo som kjent at han som dumpet meg var emosjonelt knyttet til meg etter tre uker med teksting, og etter at han sa de tingene til meg som han gjorde. Men det var jo som kjent helt klart en feilslutning.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken er at jeg vet veldig godt når jeg føler at dette er Mannen. 

Du blir jo lurt! Bruk hodet litt mer og følelsene litt mindre.

Anonymkode: 3f3df...640

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir jo lurt! Bruk hodet litt mer og følelsene litt mindre.

Anonymkode: 3f3df...640

Jeg er jo ingen kald fisk! Jeg er både et tenkende og et følende menneske. Jeg skjønner at jeg åpenbart er helt malplassert i denne dritt kynisk internett - datingverdenen.

Skrevet

Noen ganger får man ingen avslutning, og da må man skape sin egen avslutning.Hvis denne mannen dukker opp igjen og ønsker en ny sjanse - slik den type menn ofte gjør, må du avvise han.Som en annen skrev her tidligere er menn i 40-årene de aller verste.

Gjest Minesveiper
Skrevet
Den 3/23/2016 at 20.47, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg skjønner at jeg bare må la det ligge. Men jeg skjønner ikke at en voksen mann kan bli hos en dame i to dager, gi komplimenter, gi meg følelsen av at dette var genuint ekte - og så bare forsvinner han. Hva er hensikten med å si at han liker meg, snakke om turer sammen etc og neste dag bare forsvinne fra livet mitt? 

Han fant vel ut at han ikke ville satse på deg da. Folk sine følelser og meninger endres. Trenger ikke å være verre enn det. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 23.3.2016 at 19.47, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg skjønner at jeg bare må la det ligge. Men jeg skjønner ikke at en voksen mann kan bli hos en dame i to dager, gi komplimenter, gi meg følelsen av at dette var genuint ekte - og så bare forsvinner han. Hva er hensikten med å si at han liker meg, snakke om turer sammen etc og neste dag bare forsvinne fra livet mitt? 

Fordi han har forpliktelsesangst.Det er veldig mange som har,noen uten å vite det selv.

Jeg datet en sånn fyr.Han sa han alltid hadde vært redd for forpliktelse.Flere ganger prøvde vi,men han endte alltid med å trekke seg unna etter noen uker med intens dating.Sist gang var han nesten besatt av meg.Ringte meg hver kveld,sa han elsket meg,at lukten av meg var i sengetøyet hans og han savnet meg hver kveld.At neste steg var å introdusere meg for foreldrene hans osv. MEN:Så en dag avlyste han en date og sa han var syk.Hørte ikke noe mer fra han selv om jeg prøvde å kontakte han.Han tok kontakt igjen en stund senere men da jeg spurte hva som var skjedd fikk jeg ikke svar.Han er aktiv på datingsider,legger til nye damer på fb og jeg tror aldri han kommer til å forandre seg.Desverre,

Anonymkode: ddca1...cc3

• Liker 1
Skrevet

Første som slo meg var at daten har kommet til "N" #2 i D.E.N.N.I.S-systemet (neglcet emotionally).

Dessverre er denne videoen fjernet fra youtube, så spesielt interesserte må til break om de ønsker innsikt i  "how to get a womans undying love and devotion for life" :)

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Første som slo meg var at daten har kommet til "N" #2 i D.E.N.N.I.S-systemet (neglcet emotionally).

Dessverre er denne videoen fjernet fra youtube, så spesielt interesserte må til break om de ønsker innsikt i  "how to get a womans undying love and devotion for life" :)

Tviler på at de fleste menn er kapable til å tenke langsiktig og strategisk når det kommer til å kapre damer. 

Anonymkode: 69f8b...3f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: jeg har nå fått et ordentlig og gjennomtenkt svar fra ham! Han innrømmer at han har tilknytningsproblemer, 4 real. Og at han virkelig liker meg. Men han lurer på om det jeg ønsker er en kjæreste, siden han er usikker på om han kan være det. Og jeg bare, øh, ja, jeg skrev i Tinderprofilen min at jeg ønsker et seriøst forhold. Og han tok kontakt på grunnlag av den profilen så det bør ikke komme som en overraskelse! Mannen er jo et vandrende paradoks - han tok kontakt med ei dame som i klartekst i profilen sier at jeg vil ha en mann som vil ha et seriøst forhold. Og damer som er klare på at de vil ha seriøsitet og forpliktelse er jo den type menn sin store skrekk! Altså går han jo inn i en sånn dynamikk med vilje!

Hva tror dere?

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han har forpliktelsesangst.Det er veldig mange som har,noen uten å vite det selv.

Jeg datet en sånn fyr.Han sa han alltid hadde vært redd for forpliktelse.Flere ganger prøvde vi,men han endte alltid med å trekke seg unna etter noen uker med intens dating.Sist gang var han nesten besatt av meg.Ringte meg hver kveld,sa han elsket meg,at lukten av meg var i sengetøyet hans og han savnet meg hver kveld.At neste steg var å introdusere meg for foreldrene hans osv. MEN:Så en dag avlyste han en date og sa han var syk.Hørte ikke noe mer fra han selv om jeg prøvde å kontakte han.Han tok kontakt igjen en stund senere men da jeg spurte hva som var skjedd fikk jeg ikke svar.Han er aktiv på datingsider,legger til nye damer på fb og jeg tror aldri han kommer til å forandre seg.Desverre,

Anonymkode: ddca1...cc3

Ja, for det er sånn de er. Spiller man deres eget spill og trekker seg unna så går de jo helt av skaftet. Jeg tror at man bare må akseptere at det er sånn de er. Og heller rendyrke ved seg selv de egenskapene ved å være menneske som jeg synes er viktig: Å være solid og stødig, tvers igjennom. Å være en som er der, og er til å stole på. Hvem vil vel ha en som flakser rundt uten mål og mening?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Beeblebrox skrev:

O gaaaaad den er 100 % korrekt! 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering: jeg har nå fått et ordentlig og gjennomtenkt svar fra ham! Han innrømmer at han har tilknytningsproblemer, 4 real. Og at han virkelig liker meg. Men han lurer på om det jeg ønsker er en kjæreste, siden han er usikker på om han kan være det. Og jeg bare, øh, ja, jeg skrev i Tinderprofilen min at jeg ønsker et seriøst forhold. Og han tok kontakt på grunnlag av den profilen så det bør ikke komme som en overraskelse! Mannen er jo et vandrende paradoks - han tok kontakt med ei dame som i klartekst i profilen sier at jeg vil ha en mann som vil ha et seriøst forhold. Og damer som er klare på at de vil ha seriøsitet og forpliktelse er jo den type menn sin store skrekk! Altså går han jo inn i en sånn dynamikk med vilje!

Hva tror dere?

Be han skaffe seg en psykolog!

• Liker 2
Skrevet

Min første tanke er at han er gift..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...