Gå til innhold

Wtf skjedde her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det ble ingen ordentlig avslutning. Han ghostet meg, og da jeg konfronterte han med det, sa han jo bare det som var åpenbart, nemlig at vi hadde en veldig fin helg. I tillegg at han var forvirret. Med det så avslutter han ikke med meg, og jeg blir gående og håpe at han slutter å være forvirret og kommer tilbake igjen.  

Anonymkode: 1affd...338

Du skal ikke ta han tilbake.

Anonymkode: 21932...18f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å bli ghostet. Man lærer nye uttrykk hver dag ja!

Lol.

Anonymkode: c50b7...5f0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bli ghostet. Man lærer nye uttrykk hver dag ja!

Lol.

Det er ikke noe nytt begrep. 

Anonymkode: 69f8b...3f9

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe nytt begrep. 

Sier du det. Nytt for meg hvertfall.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff.  Du møtes en på Tinder...og første ting du gjøre er å invitere en helt ukjent person hjem til deg.  Og neste gang du treffes har du sex med han.  Ikke rart han har forsvant. 

Anonymkode: 698c2...175

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ghostet meg, og da jeg konfronterte han med det, sa han jo bare det som var åpenbart, nemlig at vi hadde en veldig fin helg. I tillegg at han var forvirret. Med det så avslutter han ikke med meg, og jeg blir gående og håpe at han slutter å være forvirret og kommer tilbake igjen.  

Når det gjelder uttrykket ghosting, så er ikke dette tilfellet egentlig ghosting. Ghosting er når man blir blokkert/ignorert på alle sosiale medier uten forvarsel. Denne mannen svarte deg på sms. Hadde du vært ghostet ville han ikke svart deg.

Anonymkode: 21932...18f

• Liker 1
Skrevet

Han er vel bare redd for å binde seg da. Likte deg nok, dere hadde en intens helg, han ble følelsesmessig engasjert - og redd og stakk av.

Er en teori. Kan høres sånn ut når han svarte deg som han gjorde.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte en mann via Tinder. Første daten var han hjemme hos meg siden jeg nylig har kjøpt leilighet og jeg trengte hjelp til noen greier. Jeg lagde mat til han og det var helt greit og hyggelig, men jeg følte ikke det var noe spesielt og etter å ha spist dro han hjem. Han fortsatte å ta kontakt på sms. Han reiste for å jobbe i utlandet i tre uker, og under den tiden tok kontakten mellom oss seg opp. Han sendte bilder, delte av seg selv og livet og tankene sine, og jeg delte av mitt. Vi skrev til hverandre i timevis hver kveld og jeg følte at vi hadde en genuin, ekte kontakt og at vi virkelig så hverandre som mennesker. Da han kom tilbake til Norge var det første han gjorde å komme til meg. Vi hadde en fantastisk helg sammen, følte jeg. Han sa at han likte meg, at jeg var ekte, og jeg opplevde virkelig at vi koste oss sammen. Og jeg ble fader meg forelsket.

Så drar han hjem - og da: en stor taushet fra hans side. Han har selv skapt mønsteret mellom oss hvor vi skrev i timevis hver dag, men nå hørte jeg ingenting. Det gikk en uke, og jeg tok heller ikke kontakt, for det ante meg hvor dette bar hen. Til slutt fikk jeg nok av stillheten og skrev til han og spurte om noe hadde skjedd siden han plutselig ikke tok kontakt lenger. Han svarte; ja, nei, vet ikke, sorry, jeg aner ikke hva jeg driver med. Men at han ikke ville vært dagene med meg foruten. Jeg ble rasende, skrev noe om at når så kjekke menn som han var single så var det fordi de hadde tilknytningsproblemer. Så blokkerte jeg han fra alt. Etter å beroliget meg med et glass vin skrev jeg en melding og beklaget at jeg kjeftet, men at jeg ble lei meg og ønsket han alt godt. Han skrev tilbake at han skjønte det og at det var han som hadde forvirrende oppførsel. Etter det, ingenting.

Kan noen forklare meg hva som skjedde her? Hva er dette for en mann? Kommer han til å ta kontakt igjen? Og vil han da være like intens og flott i to dager, for så å forsvinne igjen?

Man må skape drama for at kvinnfolk skal fortsatt være interesserte i oss ..eller blir vi sett på som kjedelige og stabile. 

Du hadde raskt funnet deg en ny en hvis han hadde vært veldig #needy og *PÅ hele tiden. ;)

Det er derfor vi må holde på sånn ...

Anonymkode: 7c148...915

Skrevet

Ganske vanlig når voksne mennesker som har vært i lengre forhold, og kanskje særlig kort tid etter at man har blitt singel, kommer ut på markedet igjen. Vet ikke om det er tilfellet her, men det er skummelt å binde seg igjen. Man vil både være fri en stund og savner samtidig å være i forhold. Kanskje har man fortsatt følelser for, og er vant med, den man har vært sammen med tidligere.

Det er ikke umulig at han gjør det for å beskytte deg også (i tillegg til seg selv). Selvsagt ikke den beste måten å gjøre det på, men slik kan det gjerne bli.

Jeg har også opplevd det et par ganger, at etter det har vært intenst i en kort periode, så trenger man å trekke seg vekk for å finne ut om det er dette kan vil. Og det kan gå begge veier. Denne gangen kan det se ut som han kanskje gikk litt hardt ut og fant ut at det ikke er det rett for ham og det må du respektere, selv om det hadde vært bedre om han sa det rett ut til deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg har også opplevd dette før - flere ganger. Jeg trodde bare at han her var annerledes. De andre har gitt meg en følelse av at de har vært flyktige, og jeg har sånn sett klart å unngå å bli forelsket i de og bare gått videre. De har alltid tatt kontakt igjen, men jeg har da avvist de for jeg har visst at de bare ville ha noe for lørdagskvelden. Men hvorfor opplever jeg igjen og igjen at menn føler at jeg ikke er verdt å satse på? Jeg har sex ganske kjapt med dem jeg liker, på andre eller tredje daten og da er det fordi jeg tenker at mannen er noe å satse på og sex er gøy. Jeg føler selv at jeg er kresen og av typ 50 dater kan jeg ha sex med 3. Er jeg ikke noe å satse på for dem fordi at selve Tinderforumet gjør det så lett for folk å få sex at jeg framstår som så "billig" at jeg som person ikke er interessant lenger?

Synes dette forteller endel ts, at du har opplevd dette flere ganger. Da har du tydeligivs ikke tatt lærdom av det. Du bør vente med sex fordi det forteller også noe om hvordan du ser på deg selv. Du spør t.o.m her om du er for lett å få, da vet du det jo innerst inne. Menn vil ha ei dame som de må jobbe litt for å få. Ei som ikke har vært med mange, og ei som er selektiv. Beklager å si det, men du høres ikke selektiv ut. Kanskje du skal jobbe med selvbildet ditt fro det hører ofte sammen. Er man glad i seg selv, forventer man endel av en mann, man gir ikke for mye av seg selv før man vet mer hvor man står. Godt mulig at han g har forpliktelsesangst, men hadde du da tatt det mye roligere, vist at du vil vente med å være intim, brukt ordentlig TID på å¨bli kjent med han utenfor senga, ville han trolig blitt mer følelsesmessig engasjert i deg den dagen dere evt hadde sex. Du inviterte han hjem på første date, for så å ligge med han på neste. Dette er tegn på ei som fort gir seg hen til noen, og sånn merker menn. Menn vil være spesielle for ei dame. Ikke en i rekka. Jeg sier ikke at du tenkte at han var dt, for det skjønner jeg jo at du ikke tenkte, men for meg er dette ALT for fort til sengs med en du knapt kjenner. Du bør ha lært av dine tidligere erfaringer at menn kan gjøre MYE for å få ei dame til sengs....

Anonymkode: c77ba...865

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har flere mulige scenarioer som minner meg om denne oppførselen:
1. For mye snakking virtuelt - For lite kontakt i person: Begge eller en av dere får visse forventninger og forhåpninger. Man får gjerne falske bilder og alt. Så selvfølgelig kommer man ikke til å leve opp til denne fantasien personen har skapt seg og de blir skuffet så de drar sin vei. Umodent men det kan skje.
2. For sterkt på hverandre i begynnelsen: Dette har jeg både sett og opplevd føre til at så fort ting går bra og det ser ut til å gjerne lede til noe mer så rømmer den ene med en gang fordi de blir usikre. Istedet for å snakke ut om det så tar de den enkleste veien ut. Jeg opplevde nesten akkurat det samme som deg... en pingle av en fyr. "Vi har så god kjemi, du er så god, jeg liker deg så godt" for å plutselig neste dag si "Jeg er så usikker, jeg vet ikke helt". Dette var også cirka 3-4 uker hvor han var sterkt på meg og plutselig stakk sin vei etter våres siste helg sammen var helt suveren. (Bare vi hadde ikke sex men var intime, og jeg trodde vi koste oss veldig basert på hans oppførsel og ord)
3. Sex før man blir ordentlig kjent: Selv om gjerne sexen oppleves bra fra den ene kanten så kan det være den andre kanten ikke likte den, synes den var for kjedelig, osv. Det er typisk at man gjør feil ting når man ikke kjenner hverandre. Sex er noe alle liker på forskjellige måter, derfor er det ofte viktig å kjenne personen og kommunisere hva man liker og ikke liker. Det gjør man ikke alltid med noen man ikke har møtt så mange ganger. Kan godt være han ble skuffet over sexen og bestemte seg for at dette var ikke ei for han.

Jeg er helt for at jeg kan ta feil her - er bare ting fra personlig erfaring i dating livet. Disse har vel egentlig allerede blitt sagt i litt forskjellig varianter fra andre personer allerede i denne tråden. Håper det kan gi litt innblikk på hvorfor han var teit. Han ledet deg skikkelig på bare for å stikke? Dårlig oppførsel.Forstår at det stikker.

Endret av Rammfrø
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i det du sier Rammfrø. Er nok mye i dette. 

Untatt punkt tre. Det skal mye til at sex blir dårlig mellom to parter som er tiltrukket av hverandre. Da må i så fall den ene part gjøre noe helt merkelige krumspring for at den andre skal oppleve det som dårlig. Men om partene har drømt om den villeste sexen noen sinne og de møtes og har helt normal bra sex, så kanskje en part blir skuffa fordi forventningene var så høye. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette forteller endel ts, at du har opplevd dette flere ganger. Da har du tydeligivs ikke tatt lærdom av det. Du bør vente med sex fordi det forteller også noe om hvordan du ser på deg selv. Du spør t.o.m her om du er for lett å få, da vet du det jo innerst inne. Menn vil ha ei dame som de må jobbe litt for å få. Ei som ikke har vært med mange, og ei som er selektiv. Beklager å si det, men du høres ikke selektiv ut. Kanskje du skal jobbe med selvbildet ditt fro det hører ofte sammen. Er man glad i seg selv, forventer man endel av en mann, man gir ikke for mye av seg selv før man vet mer hvor man står. Godt mulig at han g har forpliktelsesangst, men hadde du da tatt det mye roligere, vist at du vil vente med å være intim, brukt ordentlig TID på å¨bli kjent med han utenfor senga, ville han trolig blitt mer følelsesmessig engasjert i deg den dagen dere evt hadde sex. Du inviterte han hjem på første date, for så å ligge med han på neste. Dette er tegn på ei som fort gir seg hen til noen, og sånn merker menn. Menn vil være spesielle for ei dame. Ikke en i rekka. Jeg sier ikke at du tenkte at han var dt, for det skjønner jeg jo at du ikke tenkte, men for meg er dette ALT for fort til sengs med en du knapt kjenner. Du bør ha lært av dine tidligere erfaringer at menn kan gjøre MYE for å få ei dame til sengs....

Anonymkode: c77ba...865

Jeg har ikke noe problem med selvbildet mitt, og jeg er også selektiv. Jeg har valgt bort veldig mange. Men jeg ser poenget ditt, og de som jeg hopper til køys med på andre daten vet jo kanskje ikke at de er spesielle for meg. Men det er derfor jeg tror at det er mennene som problemet ligger i, og ikke meg. Jeg har også hoppet til køys med menn på andre daten og vi har blitt både kjærester og samboere. Så jeg tror ikke problemet er min seksualmoral eller manglende sådan. Det virker heller som at jo eldre jeg blir, jo mer sannsynlig er det at mennene jeg møter har en form for redsel for forpliktelse. Fordi de som ikke er redd for å forplikte seg naturlig nok allerede er i forhold. Så sånn sett er det kanskje mer fornuftig dersom jeg holder igjen bare for å vurdere hva slags type han er. Samtidig spørs det om det vil gjøre noen forskjell, hvis han likevel er en person som grunnleggende ikke ønsker et seriøst forhold.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Flair skrev:

Han er vel bare redd for å binde seg da. Likte deg nok, dere hadde en intens helg, han ble følelsesmessig engasjert - og redd og stakk av.

Er en teori. Kan høres sånn ut når han svarte deg som han gjorde.

Ja, jeg kom på nå at da vi kysset stoppet han plutselig opp og sa "Du kødder ikke med meg". Jeg svarte at jeg selvsagt ikke køddet. Jeg skjønte ikke hvorfor han sa det. Men det var jo en advarsel. Og dersom han er redd for å bli følelsesmessig engasjert, redd for å bli såret etc, så virker det logisk at han friket ut.  

AnonymBruker
Skrevet

Her må du bare komme deg videre. Du kan analysere opp og i mente, men du kommer nok ikke til å finne ut av hva som skjedde. Kanskje vet han det ikke selv en gang, og sånne menn er ikke verdt tiden din.

Anonymkode: 7f465...f73

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må du bare komme deg videre. Du kan analysere opp og i mente, men du kommer nok ikke til å finne ut av hva som skjedde. Kanskje vet han det ikke selv en gang, og sånne menn er ikke verdt tiden din.

Anonymkode: 7f465...f73

Ja, du har rett. Hjernen min har hengt seg helt opp på grunn av ham. Men nå må jeg slutte, komme meg ut og bruke tiden min på mennesker som gjør meg glad.

Tusen takk for svar alle sammen.

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe problem med selvbildet mitt, og jeg er også selektiv. Jeg har valgt bort veldig mange. Men jeg ser poenget ditt, og de som jeg hopper til køys med på andre daten vet jo kanskje ikke at de er spesielle for meg. Men det er derfor jeg tror at det er mennene som problemet ligger i, og ikke meg. Jeg har også hoppet til køys med menn på andre daten og vi har blitt både kjærester og samboere. Så jeg tror ikke problemet er min seksualmoral eller manglende sådan. Det virker heller som at jo eldre jeg blir, jo mer sannsynlig er det at mennene jeg møter har en form for redsel for forpliktelse. Fordi de som ikke er redd for å forplikte seg naturlig nok allerede er i forhold. Så sånn sett er det kanskje mer fornuftig dersom jeg holder igjen bare for å vurdere hva slags type han er. Samtidig spørs det om det vil gjøre noen forskjell, hvis han likevel er en person som grunnleggende ikke ønsker et seriøst forhold.

Jeg synes det virker fryktelig tidlig å hoppe til køys etter andre date. Da kjenner du faktisk ikke personen, selv om du føler det. Jeg tror du gjør lurt i å prøve og snu tankegangen om at de du venter med er spesielle. Jeg hadde ikke følt meg spesiell om en jeg datet hoppet til køys med meg på andre date, fordi jeg var en av de som virket seriøse. Hva er egentlig så spesielt med det?

Så må jeg bare spørre om en ting. Du skriver at noen av disse har blitt både kjærester og samboere. Betyr det at du har vært samboere med flere menn? Hvis du har hatt en del samboere så er kanskje det et tegn på at du lar følelsens som kommer når du er betatt av noen overstyre veldig? Nå vet jeg ikke noe om alderen din, men varsellampene mime hadde blinket om en jeg datet hadde hatt flere samboere tidligere. 

Jeg synes det blir for lettvint å bare skylde på mennene hele tiden. Dere er to om det, og selv om han ikke taklet dette på en god måte, så er det ikke bare hans skyld at dette ikke fungerte. Jeg er enig med de som tror det kan komme av for mye kontakt uten å møtes, samt at dere gikk for fort frem. 

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte en mann via Tinder. Første daten var han hjemme hos meg siden jeg nylig har kjøpt leilighet og jeg trengte hjelp til noen greier. Jeg lagde mat til han og det var helt greit og hyggelig, men jeg følte ikke det var noe spesielt og etter å ha spist dro han hjem. Han fortsatte å ta kontakt på sms. Han reiste for å jobbe i utlandet i tre uker, og under den tiden tok kontakten mellom oss seg opp. Han sendte bilder, delte av seg selv og livet og tankene sine, og jeg delte av mitt. Vi skrev til hverandre i timevis hver kveld og jeg følte at vi hadde en genuin, ekte kontakt og at vi virkelig så hverandre som mennesker. Da han kom tilbake til Norge var det første han gjorde å komme til meg. Vi hadde en fantastisk helg sammen, følte jeg. Han sa at han likte meg, at jeg var ekte, og jeg opplevde virkelig at vi koste oss sammen. Og jeg ble fader meg forelsket.

Så drar han hjem - og da: en stor taushet fra hans side. Han har selv skapt mønsteret mellom oss hvor vi skrev i timevis hver dag, men nå hørte jeg ingenting. Det gikk en uke, og jeg tok heller ikke kontakt, for det ante meg hvor dette bar hen. Til slutt fikk jeg nok av stillheten og skrev til han og spurte om noe hadde skjedd siden han plutselig ikke tok kontakt lenger. Han svarte; ja, nei, vet ikke, sorry, jeg aner ikke hva jeg driver med. Men at han ikke ville vært dagene med meg foruten. Jeg ble rasende, skrev noe om at når så kjekke menn som han var single så var det fordi de hadde tilknytningsproblemer. Så blokkerte jeg han fra alt. Etter å beroliget meg med et glass vin skrev jeg en melding og beklaget at jeg kjeftet, men at jeg ble lei meg og ønsket han alt godt. Han skrev tilbake at han skjønte det og at det var han som hadde forvirrende oppførsel. Etter det, ingenting.

Kan noen forklare meg hva som skjedde her? Hva er dette for en mann? Kommer han til å ta kontakt igjen? Og vil han da være like intens og flott i to dager, for så å forsvinne igjen?

Tipper han er opptatt og nå passer det ikke mer, altså at han er gift eller samboer.

Endret av Coolaid
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Coolaid skrev:

Endret av Coolaid
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS,

Hva er det som gjør at du dumper menn etter å ha hatt lange, koselige dater og hatt fine samtaler?

Der har du svaret ditt.

Det går begge veier, nemlig. 

Anonymkode: d73cf...e71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...