Gå til innhold

Wtf skjedde her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte en mann via Tinder. Første daten var han hjemme hos meg siden jeg nylig har kjøpt leilighet og jeg trengte hjelp til noen greier. Jeg lagde mat til han og det var helt greit og hyggelig, men jeg følte ikke det var noe spesielt og etter å ha spist dro han hjem. Han fortsatte å ta kontakt på sms. Han reiste for å jobbe i utlandet i tre uker, og under den tiden tok kontakten mellom oss seg opp. Han sendte bilder, delte av seg selv og livet og tankene sine, og jeg delte av mitt. Vi skrev til hverandre i timevis hver kveld og jeg følte at vi hadde en genuin, ekte kontakt og at vi virkelig så hverandre som mennesker. Da han kom tilbake til Norge var det første han gjorde å komme til meg. Vi hadde en fantastisk helg sammen, følte jeg. Han sa at han likte meg, at jeg var ekte, og jeg opplevde virkelig at vi koste oss sammen. Og jeg ble fader meg forelsket.

Så drar han hjem - og da: en stor taushet fra hans side. Han har selv skapt mønsteret mellom oss hvor vi skrev i timevis hver dag, men nå hørte jeg ingenting. Det gikk en uke, og jeg tok heller ikke kontakt, for det ante meg hvor dette bar hen. Til slutt fikk jeg nok av stillheten og skrev til han og spurte om noe hadde skjedd siden han plutselig ikke tok kontakt lenger. Han svarte; ja, nei, vet ikke, sorry, jeg aner ikke hva jeg driver med. Men at han ikke ville vært dagene med meg foruten. Jeg ble rasende, skrev noe om at når så kjekke menn som han var single så var det fordi de hadde tilknytningsproblemer. Så blokkerte jeg han fra alt. Etter å beroliget meg med et glass vin skrev jeg en melding og beklaget at jeg kjeftet, men at jeg ble lei meg og ønsket han alt godt. Han skrev tilbake at han skjønte det og at det var han som hadde forvirrende oppførsel. Etter det, ingenting.

Kan noen forklare meg hva som skjedde her? Hva er dette for en mann? Kommer han til å ta kontakt igjen? Og vil han da være like intens og flott i to dager, for så å forsvinne igjen?

Anonymkode: 1affd...338

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han følte ganske enkelt ikke det samme som deg, men gav det en sjanse.

Anonymkode: e543e...104

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Menn vil ikke ha forhold, sånn er det bare. De vil bare tømme seg i flest mulig damer. Vet det er kjipt men.. bare å innse det egentlig. 

Anonymkode: 57511...716

• Liker 5
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Menn vil ikke ha forhold, sånn er det bare. De vil bare tømme seg i flest mulig damer. Vet det er kjipt men.. bare å innse det egentlig. 

Det var pessimistisk sagt.

Ikke bruk mer tid på å tenke på det TS. Gå videre og finn noen andre. Godt mulig han var usikker på følelsene, men prøvde en stund for å finne ut av det. Uansett burde han ha gitt deg en forklaring, men det er igrunn ikke noe poeng å spekulere mer i det:)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen menn og noen kvinner vil ikke ha forhold.

Men vi kan ikke vite om det er grunnen til oppførselen til daten til TS.

Anonymkode: 79377...e09

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal vente på at han, forsvant kontakten, så er han ikke interessert

Anonymkode: cc7ab...250

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begge to gikk for hardt ut. Dere hadde mye meldinger frem og tilbake i ukesvis etter kun EN date uten å fysisk møtes i denne perioden, dette skapte fantasier og forventninger i hodet på begge to som ikke stemte med virkeligheten. Han så at det bildet han  han hadde av deg ikke stemte og valgte å avslutte det. Sånn er det bare, det er bare å komme seg videre.

Anonymkode: 66a5d...6b2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du ble ghostet, pretty much. Noen menn takler ikke forpliktelser, og han følte nok ikke at du var verdt å satse på. Det er trist at det skal være sånn, men jeg har vært gjennom dette mange nok ganger til å vite at du var spennende der og da.

Traff heldigvis en mann senere som så meg for den jeg var og ikke trakk seg :) så ta tiden til hjelp og tenk at det vil en dag komme en mann som er verdt deg.

Anonymkode: b2f7a...93a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begge to gikk for hardt ut. Dere hadde mye meldinger frem og tilbake i ukesvis etter kun EN date uten å fysisk møtes i denne perioden, dette skapte fantasier og forventninger i hodet på begge to som ikke stemte med virkeligheten. Han så at det bildet han  han hadde av deg ikke stemte og valgte å avslutte det. Sånn er det bare, det er bare å komme seg videre.

TS her. Jeg skjønner at jeg bare må la det ligge. Men jeg skjønner ikke at en voksen mann kan bli hos en dame i to dager, gi komplimenter, gi meg følelsen av at dette var genuint ekte - og så bare forsvinner han. Hva er hensikten med å si at han liker meg, snakke om turer sammen etc og neste dag bare forsvinne fra livet mitt? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han fikk det han ville til slutt, sex med deg. For jeg regner med at det skjedde den helgen du besrkiver som fantastisk? Du bør vente med sex til du vet mer hvor du står. Dere hadde kun hatt én date, før du gikk til sengs med han....Selv om dere hadde mye sms kontakt, osv. Hva vet du om han egentlig? Kanskje han skrev med flere samtidig, for alt du vet? Jeg håper selvsagt ikke det, men fordi du ikke vet, er det lurt å bruke TID før man gir seg hen til noen. Synes generelt mange idag bør vente mye lenger enn de gjør, før de gir av sine intime deler. Det skal jo være spesielt. Og kanskje han ikke føler seg så spesiell siden du gikk fort til sengs med han...

Uansett : menn bruker LANG tid på å knytte seg følelsesmessig til ei dame. Den emosjonelle biten er viktigere en den fysiske, og når man tidlig begynner å ha et fysisk forhold, kan den følelsesmessige biten utebli. 

Ta det som en lærdom.

Og jeg hadde aldri unnskyldt meg sånn som du gjorde. Du hadde rett til å reagere!

Anonymkode: c77ba...865

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg skjønner at jeg bare må la det ligge. Men jeg skjønner ikke at en voksen mann kan bli hos en dame i to dager, gi komplimenter, gi meg følelsen av at dette var genuint ekte - og så bare forsvinner han. Hva er hensikten med å si at han liker meg, snakke om turer sammen etc og neste dag bare forsvinne fra livet mitt? 

Det samme skjedde meg nylig også. Han var hos meg flere ganger og vi snakket om ferietur mm sammen. Så dro han til utlandet en ukes tid og ghosta meg etterpå. 

Innimellom har vi hatt kontakt og også møtt hverandre etterpå. Men han forsvinner innimellom. Og jeg må bare gi faen i hele fyren. 

Anonymkode: 69f8b...3f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han fikk det han ville til slutt, sex med deg. For jeg regner med at det skjedde den helgen du besrkiver som fantastisk? Du bør vente med sex til du vet mer hvor du står. Dere hadde kun hatt én date, før du gikk til sengs med han....Selv om dere hadde mye sms kontakt, osv. Hva vet du om han egentlig? Kanskje han skrev med flere samtidig, for alt du vet? Jeg håper selvsagt ikke det, men fordi du ikke vet, er det lurt å bruke TID før man gir seg hen til noen. Synes generelt mange idag bør vente mye lenger enn de gjør, før de gir av sine intime deler. Det skal jo være spesielt. Og kanskje han ikke føler seg så spesiell siden du gikk fort til sengs med han...

Uansett : menn bruker LANG tid på å knytte seg følelsesmessig til ei dame. Den emosjonelle biten er viktigere en den fysiske, og når man tidlig begynner å ha et fysisk forhold, kan den følelsesmessige biten utebli. 

Ta det som en lærdom.

Og jeg hadde aldri unnskyldt meg sånn som du gjorde. Du hadde rett til å reagere!

Anonymkode: c77ba...865

Ja, vi hadde sex og den var kjempebra! Syntes jeg da. Etter så mye skriving hver dag i tre uker så føltes det rett og slett riktig. Men skjønner nå at i og med at han var så på før vi hadde sex, så kunne jeg holdt han interessert lenge uten at han ga opp. Men synes det er slitsomt opplegg å skulle spare meg på ubestemt tid, til han er ferdig med å knytte seg følelsesmessig til meg. Han er en mann på 40 år og jeg i min naivitet trodde at også han følte at hoi, nå har jeg funnet min sjelevenn og da skal man ikke holde noe tilbake.  

Takk for at du sier at jeg ikke burde unnskyldt meg. Jeg har jo ikke gjort noe å be om unnskyldning for.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, velkommen til datinglivet i 2016. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ble ghostet, pretty much. Noen menn takler ikke forpliktelser, og han følte nok ikke at du var verdt å satse på. Det er trist at det skal være sånn, men jeg har vært gjennom dette mange nok ganger til å vite at du var spennende der og da.

Traff heldigvis en mann senere som så meg for den jeg var og ikke trakk seg :) så ta tiden til hjelp og tenk at det vil en dag komme en mann som er verdt deg.

Anonymkode: b2f7a...93a

TS her. Jeg har også opplevd dette før - flere ganger. Jeg trodde bare at han her var annerledes. De andre har gitt meg en følelse av at de har vært flyktige, og jeg har sånn sett klart å unngå å bli forelsket i de og bare gått videre. De har alltid tatt kontakt igjen, men jeg har da avvist de for jeg har visst at de bare ville ha noe for lørdagskvelden. Men hvorfor opplever jeg igjen og igjen at menn føler at jeg ikke er verdt å satse på? Jeg har sex ganske kjapt med dem jeg liker, på andre eller tredje daten og da er det fordi jeg tenker at mannen er noe å satse på og sex er gøy. Jeg føler selv at jeg er kresen og av typ 50 dater kan jeg ha sex med 3. Er jeg ikke noe å satse på for dem fordi at selve Tinderforumet gjør det så lett for folk å få sex at jeg framstår som så "billig" at jeg som person ikke er interessant lenger?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, velkommen til datinglivet i 2016. 

Hehe, "takk" 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi hadde sex og den var kjempebra! Syntes jeg da. Etter så mye skriving hver dag i tre uker så føltes det rett og slett riktig. Men skjønner nå at i og med at han var så på før vi hadde sex, så kunne jeg holdt han interessert lenge uten at han ga opp. Men synes det er slitsomt opplegg å skulle spare meg på ubestemt tid, til han er ferdig med å knytte seg følelsesmessig til meg. Han er en mann på 40 år og jeg i min naivitet trodde at også han følte at hoi, nå har jeg funnet min sjelevenn og da skal man ikke holde noe tilbake.  

Takk for at du sier at jeg ikke burde unnskyldt meg. Jeg har jo ikke gjort noe å be om unnskyldning for.

Menn i 40-åra er nesten verst. Min erfaring. De kan alle triksene. Han jeg traff snakket om alt vi skulle gjøre sammen og at jeg var drømmedama mm. At han ville satse. Men ikke før etter den turen til utlandet (europa - familiegreie). Og så ble det stille. Fra hundre til null, på kort tid. Det er forvirrende. Og det er vanskelig å komme over, fordi man aldri får en real avslutning. Men jeg tror ikke han vil ha en avslutning, da slike gjerne vil holde damer på gress også.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har opplevd det der selv, og man kan si både det ene og det andre er grunnen, men det er en skikkelig kjip ting. Man prater masse, gjør ting sammen, spiser, ser film, blir kjent og plutselig.. Poff.

Sier ikke at det ikke er lov å ombestemme seg/etter hvert kjenne på at det ikke oppstår følelser, men jeg skulle ønske flere menn var ærlige underveis. Tåler ærlighet bedre enn at de bare forsvinner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen menn og noen kvinner vil ikke ha forhold.

Men vi kan ikke vite om det er grunnen til oppførselen til daten til TS.

Anonymkode: 79377...e09

Nei alle menn er sånn. Hvorfor ellers er menn utro hele tiden? Fordi de ikke klarer å være monogame 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn i 40-åra er nesten verst. Min erfaring. De kan alle triksene. Han jeg traff snakket om alt vi skulle gjøre sammen og at jeg var drømmedama mm. At han ville satse. Men ikke før etter den turen til utlandet (europa - familiegreie). Og så ble det stille. Fra hundre til null, på kort tid. Det er forvirrende. Og det er vanskelig å komme over, fordi man aldri får en real avslutning. Men jeg tror ikke han vil ha en avslutning, da slike gjerne vil holde damer på gress også.

Ja, det ble ingen ordentlig avslutning. Han ghostet meg, og da jeg konfronterte han med det, sa han jo bare det som var åpenbart, nemlig at vi hadde en veldig fin helg. I tillegg at han var forvirret. Med det så avslutter han ikke med meg, og jeg blir gående og håpe at han slutter å være forvirret og kommer tilbake igjen.  

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det ble ingen ordentlig avslutning. Han ghostet meg, og da jeg konfronterte han med det, sa han jo bare det som var åpenbart, nemlig at vi hadde en veldig fin helg. I tillegg at han var forvirret. Med det så avslutter han ikke med meg, og jeg blir gående og håpe at han slutter å være forvirret og kommer tilbake igjen.  

Og min sa "vi får se hva vinteren bringer". Ingen avslutning. Bare ikke kontakt mer. 

Det er ufint. Og det er vanskelig å være den som står igjen som et stort spørsmålstegn. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...