Gå til innhold

Ville en voldtektsdømt fått samvær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hørt om et tilfelle hvor ei ble voldtatt, hvor hun ble gravid og pga religion ville hun ikke ta abort.

Voldtektsmannen ble tatt og dømt.  Men spørsmålet er; vil han noensinne kunne kreve samvær med barnet??

Anonymkode: 2f3a1...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi offeret da ville måtte forholde seg til overgriperen sin resten av livet... ?? Derfor mener jeg det er galt!

Anonymkode: 2f3a1...580

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt om et tilfelle hvor ei ble voldtatt, hvor hun ble gravid og pga religion ville hun ikke ta abort.

Voldtektsmannen ble tatt og dømt.  Men spørsmålet er; vil han noensinne kunne kreve samvær med barnet??

Anonymkode: 2f3a1...580

Ren fornuft sier det jo selvsagt nei.

men man vet jo aldri-ta kontakt med advokat?

Anonymkode: 869fa...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Fordi offeret da ville måtte forholde seg til overgriperen sin resten av livet... ?? Derfor mener jeg det er galt!

Anonymkode: 2f3a1...580

Offrene mener du vel...

Anonymkode: 869fa...da4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA skjer det stadig vekk at voldtektsdømte får samvær med barna som blir til gjennom voldtekt. Skulle trudd det var Somalia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Evans

Ja, det tror jeg. Samværet er vel for barnets del, ikke for foreldrenes del. Så lenge han ikke har gjort barnet noe, eller det er noe som tilsier at han skal gjøre barnet noe, tror jeg han vil kunne få samvær. Forhåpentligvis - om det er tilfelle, så går det an å gjennomføre samværet uten at mor må forholde seg til far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Evans skrev:

Ja, det tror jeg. Samværet er vel for barnets del, ikke for foreldrenes del. Så lenge han ikke har gjort barnet noe, eller det er noe som tilsier at han skal gjøre barnet noe, tror jeg han vil kunne få samvær. Forhåpentligvis - om det er tilfelle, så går det an å gjennomføre samværet uten at mor må forholde seg til far. 

Det at han er voldektsdømt viser jo til at han kan skade mennesker.

kan hende det er sant det du sier,men jeg håper virkelig det ikke er sant!

Anonymkode: 869fa...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det at han er voldektsdømt viser jo til at han kan skade mennesker.

kan hende det er sant det du sier,men jeg håper virkelig det ikke er sant!

Anonymkode: 869fa...da4

Joda, men det er vel mange som har vist at de kan skade mennesker som har samvær med barna sine. Jeg vet ikke noe sikkert her altså, men det går sikkert an å finne ut på en eller annen måte. Google og se om du finner noen historier hvor det er tilfelle, eller sende e-post til noen som kan dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Evans skrev:

Joda, men det er vel mange som har vist at de kan skade mennesker som har samvær med barna sine. Jeg vet ikke noe sikkert her altså, men det går sikkert an å finne ut på en eller annen måte. Google og se om du finner noen historier hvor det er tilfelle, eller sende e-post til noen som kan dette :) 

Jeg er ikke ts :)

var min ønske tekning-kommer seff ann på hva som har blitt gjort,men ja jeg håper at Norge har strenge lover om menn og kvinner om ha samvær med ungene, hvis de har skadet andre mennsker. Spesilet når det er seksuelt.

Anonymkode: 869fa...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts :)

var min ønske tekning-kommer seff ann på hva som har blitt gjort,men ja jeg håper at Norge har strenge lover om menn og kvinner om ha samvær med ungene, hvis de har skadet andre mennsker. Spesilet når det er seksuelt.

Anonymkode: 869fa...da4

Sorry :) så ikke på koden. 

Det må vel bli vurdert på en eller annen måte i hver fall - da opp mot barnet tenker jeg.  Kan barnet ta skade av det ved at mor blir utafor eller kan den voldelige foreldrene skade barnet eller lignende. Men som sagt vet jeg ikke noe sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. mars 2016 at 19.01, AnonymBruker skrev:

Har hørt om et tilfelle hvor ei ble voldtatt, hvor hun ble gravid og pga religion ville hun ikke ta abort.

Voldtektsmannen ble tatt og dømt.  Men spørsmålet er; vil han noensinne kunne kreve samvær med barnet??

Anonymkode: 2f3a1...580

Jeg skulle egentlig skrive master om dette, men ombestemte meg. Svaret er ja, ingenting som er i veien for at de senere får samvær. Finnes også flere eksempler på at fedre som har forgrepet seg på barna sine, blitt dømt og sonet, slipper ut og får  samvær. 

Anonymkode: bce14...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv dem som er dømt for overgrep mot sine egne barn får samvær med barna sine... først under tilsyn deretter uten.

Anonymkode: 41c49...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...