Gå til innhold

All kinds of kinds

Tennessee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for klemmene @^^Belle^^ og @Verdande

Legg til et sammenbrudd på vei fra bussen og til jobb (en ca 10-12 minutters gåtur) etterfulgt av hulkegråt til kollega som var snill å komme ut med pc'en min der to andre kollegaer som var på vei inn på jobb gikk forbi, og denne dagen har virkelig fått en god start... :grine: 

Nå er jeg på vei hjem. Jeg fant jo ut at når tårene triller på vei til jobb, er det ikke mye sjans for å sitte i et landskap og forholde seg til andre mennesker i dag. Jeg trodde jeg var litt forberedt i og med jeg hadde den snikende mistanken, og regnet med at smellen kom når jeg begynner å blø, men der tok jeg feil. Den lille positive testen gjorde helt tydelig dette til et helt annet opplegg :tristbla: 

Faen! :sinna: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen kan skjønne smellen blir verre når du først har fått forhåpninger om noe annet kjære deg. :troest: Dette er intet mindre enn noe dritt, rett og slett. Føler sånn med deg! :klem::klem::klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Åååh nei :icon_frown:

Om jeg forstod dette riktig så fikk du negativ test igjen? 

Jeg blir så lei meg på dine vegne- jeg skjønner godt at du føler det er poengløst. 

Samtidig vet jo jeg bare at de jeg kjenner som har gjort tilsvarende, det tok lang tid. 

To kollegaer(et ufrivillig barnløst som hadde prøvd i 9 år+et jentepar) holdt på i over ett år begge to. Den ene i to år, faktisk. Jenteparet i Danmark, mens de andre først på Riksen(?) og så bytta de til Volvat. Uansett: himla lang vei. 

Det er jo din kropp, men jeg tror man må legge endel håp i at det kan gå sålenge en ikke har noen medisinske avklaringer som tilsier annet, og en føler at en ikke er klar til å droppe ønskene heller. 

Men som vi jo var enige om: det er veldig mye lettere om en bare kunne få en tidslinje!

Skjer det, skjer det ikke liksom! 

Nei, dette er noe skikkelig dritt. Det er lov å legge seg under dyna og gi opp litt når det står på, og bare ta en periode av gangen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for faen! NEI!! Åh :grine: Jeg vet ikke hva jeg skal si..hva jeg kan si..legger fra meg en gedigen bamseklem til deg :klem: 

Vennen min..... :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @^^Belle^^, @Fjotteri og @Diddles:klemmer: Dere er gode å ha når verden og kroppen er kjip. Jeg har snakket med sykehuset og fikk råd om å ta medisiner fram til svaret på blodprøven foreligger i morgen, selv om sykepleieren også var enig i at dette neppe har gått bra i og med at dagens test var negativ. :grine: Men som hun sa, hvis jeg slutter med medisiner, er der garantert at jeg mister om det er noe å miste. Jeg kan forstå den tankegangen. Et døgn har vel ikke så mye å si fra eller til i den store sammenhengen. Etterhvert er det å plukke opp bitene igjen og håpe at det er nummer 14 som et den riktige. Men ikke enda. Jeg oppga ganske fort ideen om å jobbe hjemmefra (jeg begynte aldri heller altså) og har ringt legen og skaffet meg sykemelding for i dag og i morgen. Så der ser du Diddles, jeg gjør det når det virkelig trengs! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tennessee skrev:

Så der ser du Diddles, jeg gjør det når det virkelig trengs! ;) 

Det er godt at du gjør det som skal til når det virkelig trengs :klemmer: Det blir nok godt å slippe å forholde seg til så mange andre disse dagene her..

Jeg må si at jeg er imponert over hvor bra du tross alt håndterer dette her, meg kunne du nok brukt som vaskefille etter så mange smeller..men du reiser deg og står støtt som fjell gang på gang :pls: Jeg synes du er tøff og sterk - selv om du akkurat nå sikkert føler deg som alt annet enn nettopp det! 

Håper morgendagen farer greit med deg, nå er du jo forberedt på hva slags svar du får - den største smellen kom nok gjerne idag..?

Og..jeg må bare spør..Mente sykepleieren at alt håp var ute eller er det fortsatt en mikroskopisk sjanse for at det kan være noe der?? Siden de ikke vil at du skal stoppe på medisinene før endelig resultat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Diddles skrev:

Det er godt at du gjør det som skal til når det virkelig trengs :klemmer: Det blir nok godt å slippe å forholde seg til så mange andre disse dagene her..

Jeg må si at jeg er imponert over hvor bra du tross alt håndterer dette her, meg kunne du nok brukt som vaskefille etter så mange smeller..men du reiser deg og står støtt som fjell gang på gang :pls: Jeg synes du er tøff og sterk - selv om du akkurat nå sikkert føler deg som alt annet enn nettopp det! 

Håper morgendagen farer greit med deg, nå er du jo forberedt på hva slags svar du får - den største smellen kom nok gjerne idag..?

Og..jeg må bare spør..Mente sykepleieren at alt håp var ute eller er det fortsatt en mikroskopisk sjanse for at det kan være noe der?? Siden de ikke vil at du skal stoppe på medisinene før endelig resultat..

Tja, bra og bra. Jeg skjønner hva du mener, selv om det jo som du sier ikke alltid føles sånn... Ganske mye vaskefille her også altså. Jeg velger å tro at det er litt sånn som dette: 

image.jpeg

Selv om noen ganger (for eksempel i dag) er det mest som dette: 

image.jpeg

Det er nok sånn at det verste kom i dag ja, og det er jo egentlig greit sånn. Om ikke annet er det en ekstra dag å komme seg til hektene på. Vi skulle i utgangspunktet få besøk av svigers i helga med det sedvanlige jobbeprogrammet det medfører, men kjære må jobbe lørdag, så da utsatte vi det et par uker. Kan jo være veldig deilig med tanke på alt de ikke vet også... :sjenert: Søndag har mamma bursdag, så da skal vi dit på middag. Tror det blir greit altså! :jepp: 

Jeg tror ikke egentlig sykepleieren mente at det er særlig sannsynlig at det har gått bra, men de er ekstremt glade i blodprøvene sine der oppe :fnise: Det måtte jo i tilfelle være feil på testen, og selv om det skjer er det neppe særlig ofte. Men jeg gikk nå med på å vente på blodprøven, så kan absolutt alle what if's legges døde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Tennessee skrev:

Tja, bra og bra. Jeg skjønner hva du mener, selv om det jo som du sier ikke alltid føles sånn... Ganske mye vaskefille her også altså. Jeg velger å tro at det er litt sånn som dette: 

...

Selv om noen ganger (for eksempel i dag) er det mest som dette: 

...

Det er nok sånn at det verste kom i dag ja, og det er jo egentlig greit sånn. Om ikke annet er det en ekstra dag å komme seg til hektene på. Vi skulle i utgangspunktet få besøk av svigers i helga med det sedvanlige jobbeprogrammet det medfører, men kjære må jobbe lørdag, så da utsatte vi det et par uker. Kan jo være veldig deilig med tanke på alt de ikke vet også... :sjenert: Søndag har mamma bursdag, så da skal vi dit på middag. Tror det blir greit altså! :jepp: 

Jeg tror ikke egentlig sykepleieren mente at det er særlig sannsynlig at det har gått bra, men de er ekstremt glade i blodprøvene sine der oppe :fnise: Det måtte jo i tilfelle være feil på testen, og selv om det skjer er det neppe særlig ofte. Men jeg gikk nå med på å vente på blodprøven, så kan absolutt alle what if's legges døde. 

Ah, sitater som treffer midt i hjerterota :grine: Jeg vet hvordan det er - når folk rundt deg mener at du håndterer ting så bra og er så sterk - mens du selv kjenner på at liminga er i ferd med å gå opp..Det er nok ikke så lett for deg å se deg selv heller oppi det hele, sånn som jeg oppfatter det så synes jeg du håndterer det med en styrke jeg aldri hadde klart å hoste opp - tror jeg! En vet jo ikke hvordan en takler gitte situasjoner før en står oppi dritt til nesetippen og lurer på hvordan du skal klare å puste uten å inhalere mer av det (ref. kaoset mitt, men det skjønte du sikkert) Og selv om det langt fra er sammenlignbart, så er det på en måte det likevel om du forstår :klo: Kaos i kropp og hode er det - og sorteringsarbeid må til før en klarer å finne fast grunn under beina igjen! 

Høres ut som du skal få litt tid til å bare puste og leve litt i helga, det er bra :hjerte: Tror det er greit å balansere det sosiale litt når en har det tungt og vanskelig - den balansen kan være vanskelig å finne..for mye og for lite osv...en må kjenne på hva som er best for en selv! Men jeg synes helga di høres greit ut sånn sett, og da er du kanskje klar for å face verden igjen på mandag! Som en føniks ut av asken :kyss: 

Lykke til med prøven imorgen, det endelige svaret..da kan en som du jo sier; legge alle "tenk om" til sides :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du vet @Diddles, denne løvetannstilken her har jo fått øve seg på å være resilient, skulle ikke forundre meg om jeg har igjen litt for det nå :ler: Og føniksen, den er så riktig den, veldig glad for at jeg fikk den på plass, at jeg ikke beholdt den opprinnelige ideen om at den først skulle på ved et vellykket resultat av denne prosessen! :daane: 

Uansett, nå er blodprøven tatt. Det hjelper litt med en latinamerikansk bioingeniør som var supersøt og "klaget" over varmen. Det er nemlig klamt og lummert i dag, så jeg påpekte det. Det viste seg at hun også var litt ekstra varm på grunn av overgangsalderen, og at hun savnet kjølerommet de har på avdelingen i en av etasjene over som det var mulig å stikke innom :fnise: Hun fikk ihvertfall meg til å smile, det hjelper jo alltid! 

Jeg kjenner ikke like akutt på det i dag, og en del av meg tenker at jeg derfor kanskje kunne vært på jobb. Samtidig vet jeg jo hvor skjør jeg er og kommer til å være disse første dagene, så jeg skal legge fra meg den dårlige samvittigheten og unne meg denne dagen her. Jeg har sannsynligvis bare godt av det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Verdande skrev:

Jeg har ikke ord, jeg. Ingenting fornuftig å si. Bare en stor klem, godt du fikk sykemelding! :klemmer:

Tusen takk, klemmer er også et budskap!! :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Verdande skrev:

Sender deg gode tanker i dag, håper du gjør noe som pleier deg selv :klemmer:

Jeg perfeksjonerer det å gjøre nesten ingenting, tror jeg er ordentlig utlada etter i går. Har fått laget to hjerter til, nå er det bare fire igjen... :daane: Kan jo ikke gjøre det når kjære er hjemme heller, da blir det ingen overraskelse :sjenert: 

Sykehuset bekreftet det jeg visste fra før, både at blodprøven nå er negativ, og at vi må sette vår lit til de to som er igjen på frys i september. Så nå er det slutt på alle medisiner fram til midten av september. Vi kunne hatt det i august, men sykepleieren var også enig i at Hawaii er et mye bedre alternativ :fnise: Så nå er det bare å prøve å nullstille, og etterhvert fokusere på at selv om det ikke gjør det lettere akkurat nå, har ihvertfall kroppen min bevist at den kan vurdere å bli gravid :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Verdande skrev:

Håper du blir ferdig! Synes ideen er kjempesøt! :rodmer: 

Hawaii frister mer, ja, absolutt! :jepp::klemmer:

Det hadde vært mye enklere hvis det ikke hadde vært for trippelstaver! :daane: De maskene kan du få gratis av meg altså, spesielt med ullgarn!! Jeg hadde egentlig tenkt å lage bare ett, men siden det gikk relativt fort fant jeg ut at det kunne være ekstra hyggelig med et per år ;) Aner ikke hva de skal brukes til da... Juletrepynt? :fnise: 

--------------------------------------------

Etter en utlada dag har kvelden vært brukt ved Karpedammen på Akershus festning der jeg har hørt på Far and Away, fantasy-, spill- og filmmusikk spilt av Forsvarets stabsorkester. Jeg har nok hatt en liten feilkobling, for jeg ble veldig overrasket over å ikke se noen strykere (jeg elsker strykere, særlig de dype!!), men det fungerte overraskende bra med "korps" også. Var der sammen med ex-workhusband og samboeren hans (første gang jeg møtte henne, ikke noe pinlig stillhet der :fnise: ). Tenkte på det underveis at jeg er utrolig glad for å klare å prioritere sånne ting også når hodet har det kjipt. Det er så godt å få noe sånt å smile av, kjenne at livet tross alt er bra. :Nikke: Jeg tok meg selv i å irritere meg over at jeg fortsatt hadde blues i ettermiddag, helt til jeg kom på at det var i GÅR verden raste sammen. Så da snakket jeg litt alvor med meg selv og ga meg lov til å være tung og tom litt til :ler: Dette varer tradisjonelt minst til jeg begynner å blø, kanskje enda lenger denne gangen i og med det var et enda større håp som ble knust. Desto bedre å balansere det med noe som er bra. Og jeg elsker festningen, har alltid gjort det. Den er nesten balsam for sjelen i seg selv! Note to self: gå innom der oftere!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Verdande

Jeg kan ikke hekle i det hele tatt, så det der går rett over hodet på meg :ler:  Julepynt er bra :nigo:

Åh, så gøy! Jeg er en sucker for både korps og orkester, og ikke minst den typen musikk! :strix: Så hyggelig å møte hun du har delt ham med så lenge! :ler:

Du har absolutt lov til å være litt blå en stund, altså, men det er godt å se at du klarer å bevilge deg lyspunkter underveis også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. juni 2016 at 7.18, Verdande skrev:

Jeg kan ikke hekle i det hele tatt, så det der går rett over hodet på meg :ler:  Julepynt er bra :nigo:

Åh, så gøy! Jeg er en sucker for både korps og orkester, og ikke minst den typen musikk! :strix: Så hyggelig å møte hun du har delt ham med så lenge! :ler:

Du har absolutt lov til å være litt blå en stund, altså, men det er godt å se at du klarer å bevilge deg lyspunkter underveis også! :klemmer:

Hvis du en dag får ånden og begynner å hekle, så er altså ikke trippelstaver med ullgarn noe du bør starte med :fnise:

Det var faktisk veldig hyggelig å møte henne, jeg var ganske nervøs på forhånd, det kunne jo blitt litt kleint! Men det gjorde det altså ikke. Det er jo rart å ha hørt så mye om noen uten å ha møttes i virkeligheten, og det gikk sikkert begge veier. Men vi kunne lett ha skravlet om mer vi har jeg en følelse av! :jepp:

Blå er vel fornavnet, ihvertfall i perioder. Jeg veksler veldig mellom at det går ganske fint (hadde en veldig fin dag i går for eksempel), til å gå fullstendig i oppløsning (som var tilfelle her for en times tid siden). Jeg vet at det kommer til å ta tid, jeg vet at det er en prosess å fordøye (vi har jo gjort det x antall ganger før nå) og jeg vet at det kommer til å gå bedre etterhvert, så egentlig er jeg mest klar for å hoppe over alt det jeg må gjennom og lande rett på "gå bedre etterhvert" :rolleyes: Det kan godt hende at det i dag ble trigget av at jeg gjorde unna det å fylle ut refusjonsskjemaet på medisiner sånn at vi får sendt inn for dette forsøket, men plutselig var alt akkurat like rått som torsdag morgen :grine: Og jeg kjenner meg ikke klar for å gå på jobb i morgen, særlig siden jeg må møte de tre som så meg stående knust på utsiden av døra på torsdag. Det går nok greit, og jeg vet at det hjelper å finne tilbake til hverdagen, men akkurat nå kjennes det ikke ut som jeg har lyst til å møte verden... Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å være med kjære på trening i dag, men helgas planer ble litt annerledes enn vi først trodde (kjære måtte for eksempel jobbe), så plutselig virket det veldig uoverkommelig å både fikse i huset, trene og dra til mamma på middag (hun har bursdag i dag) på en gang. Så da fant jeg ut at jeg heller blir hjemme, og skuffet kjære, noe som heller ikke hjalp på min følelse av å ikke strekke til. Bland dette med at jeg nå i to døgn er av medisiner og venter på at de skal begynne å slippe taket, så fikk jeg en voldsom reaksjon på alt sammen. Det er ikke greit :sukk: Men det må jo ut, og en snill og tålmodig kjære gir meg trøst og forståelse. Men som sagt, det hadde vært veldig deilig å hoppe rett til "gå bedre" :sjenert:

Nå altså, en litt forsinket helgevask (men det er jo fortsatt helg) før vi drar ut på middag til mamma. Skal ta med meg jakka med tusen feil for å prøve å få hjelp til å montere den (Ja, alle bitene er faktisk ferdig!! :daane: ) og det blir nok en hyggelig ettermiddag/kveld. Er jeg heldig har mesteparten av hevelsen rundt øynene mine gått ned til den tid også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...