Tennessee Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter #341 Del Skrevet 21. oktober 2016 Jeg har sovet! Utrolig hvor lite som skal til for å bedre livet altså! Riktignok var vi ikke tidlig i seng, og nå som jeg har sovet kjenner jeg hvor trøtt jeg faktisk er, men det spiller ingen rolle for jeg har ikke kjent på frustrasjonen over å ikke sove, og da blir humøret brått mye bedre! Jeg skjønner at dette ikke nødvendigvis betyr en quickfix, men alle monner drar! Og tusen takk for tips, jeg skal handle på dem hvis jeg fortsetter å slite! I går var jeg på konsert med Oslo Filharmoniorkester som spilte musikk fra Harry Potters verden. Det var helt utrolig magisk (haha) og varte altfor kort Jeg elsker strykere, og musikken i seg selv er jo en opplevelse. Opptil flere øyeblikk med gåsehud der altså. Jeg kom over reklame for arrangementet i avisen ved en tilfeldighet i forrige uke og da jeg bestilte billetter til meg og ei venninne var det 5 (!) billetter igjen totalt! Flaks! Og nå har jeg lyst til å se alle filmene etter hverandre… Men det blir ikke i helga ihvertfall! Kjæres lag har seriefinale i morgen og jeg skal selvfølgelig heie. Det laget som vinner i morgen vinner hele serien! Forrige kamp ble avlyst, den skulle vært søndag forrige uke. Motstanderen hadde visstnok ikke nok folk. Så nå har det ikke vært kamp siden vi var på bortetur i september, og jeg gleder meg! Tror det blir kaldt da, er meldt 4-5 grader, overskyet og vind! Jeg skal bake sånne og sånne , hadde lyst til å gjøre det i fjor, men kom aldri så langt. I går gikk jeg amok på Cacas, så nå er jeg klar Det blir jo mest for oss hjemme nå i helga, men planen er å sende med kjære en hel haug på mandag når de skal ha filmgjennomgang av kampen. Åh, håper de vinner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. oktober 2016 #342 Del Skrevet 21. oktober 2016 Så utrolig deilig at du fikk sove! Det er ikke så mye som hjelper så godt som litt søvn altså. Medisin for kropp og sjel. Åh, HP-konsert høres helt magisk ut. *knegg* Men seriøst, det hadde jeg likt å være med på altså. Lykke til med baking og fotballkamp! Og ha en strålende helg forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 25. oktober 2016 #343 Del Skrevet 25. oktober 2016 Håper at søvnen har stabilisert seg litt! Det er helt sprøtt hvor gåen man blir av dårlig søvn! Åh, stilig konsert! Sånt er en av få gode grunner jeg kan se til å flytte til mer sentrale strøk Sååå kule cupcakes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter #344 Del Skrevet 31. oktober 2016 Lenge siden sist...! Sovingen ble det heldigvis mer skikk på etterhvert, men kroppen min har hatt en tur ned i kjelleren. Jeg ble jo forkjølet dagen etter negativt resultat (sammenheng anyone... ) og etter å ha blitt verre og verre utover den uka og helga tvang kjære meg til legen tirsdag for nesten en uke siden. En hoste som var helt jævlig og en stemme som ikke fantes gjorde at legen var litt streng og mente at det var på tide å ta det litt med ro... Så hostesaft og sykemelding onsdag til fredag på meg. Det hjalp da, har bare litt rester igjen av hosten nå. Og nå er jeg på vei til jobb, med en følelse av at jeg har vært mer fraværende enn tilstede dette året (ja, det er tull, men oktober har det vært litt mye). Jeg rives mellom fornuft og følelser i forhold til jobben, type hvor mye skal jeg "kompensere" og hvordan skal jeg overleve fram til jul Jeg kjenner også litt på den tomheten som følger negative forsøk, i tillegg til en snikende frykt for at vi kanskje må venne oss til at alle forsøkene vil være forgjeves. Og i nevnte tomhet leter jeg desperat etter mening, etter mål som kan jobbes med og oppfylles, etter et formål som kan bidra med noe godt her i verden. Og selv om jeg kjenner igjen at dette kan være et forsøk på å flykte fra det hverdagslige og finne ro og mening der, er det en kime av sannhet der også. Men jeg aner ikke hva det skal være liksom? Hva har jeg å bidra med som også kan gi meg det jeg tror jeg trenger? Hmm, vanskelig dette. Men først, orke å møte opp på jobb og finne igjen den vante gangen. Antakelig er det ingen som vil kappe hodet av meg for at jeg var syk i forrige uke En fot foran den andre. Skritt, pust, kost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 31. oktober 2016 #345 Del Skrevet 31. oktober 2016 Godt at sovingen har kommet seg, selv om kroppen fikk seg en nedtur! Håper formen er ok nok nå! Det er lov til å kjenne på en tomhet etter de påkjenningene du går igjennom! Liv og helse har sine opp- og nedturer, håper at arbeidsplassen viser forståelse for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 31. oktober 2016 #346 Del Skrevet 31. oktober 2016 Jeg har tenkt litt(mye) på sånne ting: altså, hva disponere tiden til om man ikke kan få egne barn enten i entall eller flertall. For meg var alltid adopsjon og fosterhjem og sånt med i vurderingen - men endel andre jeg kjenner vil absolutt ikke det av ulike grunner. Det er liksom egne eller ingen. Jeg har vurdert litt at dersom jeg ikke kan få flere, så kan det tenkes at jeg melder oss på kurs for fosterhjem(ikke beredskap liksom). Men det blir lenge til isåfall. Jeg har også tenkt på "hva hvis jeg ikke er frisk nok til å jobbe normalt (og ha flere barn)" - og da har jeg tenkt litt på frivillighet innenfor en viss ramme. Men det er fordi jeg er interessert i det uansett, og kanskje ville gjort det selv om alt jeg ønsket meg klaffet osv. Jeg vet bare at jobb ikke betyr så mye for meg at jeg kommer til å bli sånn "jeg lever for jobben" type - og jeg ønsker meg mest hyggelige folk rundt meg på en eller annen måte. Og så har jeg veldig hjerte for barn/ungdom som ikke har privilegiet av å ha et greit hjem. Jeg har veldig lyst til at mitt hjem skal kunne være et godt sted for noen. Selvsagt for egne barn, men også for andre. Og kanskje da via et fosterbarn en gang om det passer med vår kapasitet og plass. Avlastning passer ikke helt for meg liksom. Noen synes jo det er helt deprimerende å tenke sånn, men jeg har aldri vokst opp med at alt i livet kommer rekende på ei fjøl - så jeg har bare alltid siden jeg var barn tenkt på alle mulige sånne ting. Løsningsorientert, altså Det var ikke sikkert det var sånne ting du tenkte på, men jeg har en omsørger inni meg som må ut - og da blir det liksom en av de første tingene jeg personlig har tenkt. For andre kan det jo være noe helt annet og på et helt annet plan. Jeg er bare ikke interessert i noe så dypt og engasjert at jeg kommer på å for eksempel vie fritiden min til type.....dyr/hobby/hvaenn. Jeg er mest interessert i folk Men sånne ting kan man jo i stor grad gjøre i ventetiden også, bare i langt mindre skala. Det handler jo mest om å samle på og lar seg fine øyeblikk(sånn som når dere var på tur eller gjør noe hyggelig alene eller sammen) - ikke nødvendigvis finne en dyp og stor mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 1. november 2016 Forfatter #347 Del Skrevet 1. november 2016 På 31.10.2016 den 15.26, Verdande skrev: Godt at sovingen har kommet seg, selv om kroppen fikk seg en nedtur! Håper formen er ok nok nå! Det er lov til å kjenne på en tomhet etter de påkjenningene du går igjennom! Liv og helse har sine opp- og nedturer, håper at arbeidsplassen viser forståelse for det Takk for alle Formen er ok nok, heldigvis! Jeg glemmer så fort hvor mye kroppen henger etter når jeg har vært gjennom hormonrundene, når jeg kommer på at de naturlig nok ikke er ute av kroppen ennå så blir det lettere å forstå egne reaksjoner og den tidvis tunge mentale tilstanden. Tålmodighet har jeg hørt. Og selvomsorg, det kommer liksom alltid tilbake til det. Jeg liker å tro at jeg blir flinkere med tida, selv med tilbakefall. Og selv om jeg i går kveld gråtende kunne fortelle kjære at jeg føler på at min verdi akkurat nå begrenses av disse negative forsøkene, så vet jeg jo innerst inne at det ikke er tilfelle. Men det kommer liksom snikende innimellom likevel... Jobben har vært enestående så langt, håper det fortsetter. Skal ha en prat med lederen min på torsdag, prøve å få ham til å slippe opp litt på dette med å pushe meg ut i noe nytt akkurat nå. Gi meg et halvt til et år til der jeg er, og der jeg føler at jeg kan mestre selv i reduserte perioder, så har vi ihvertfall fått IVF og hormonbehandling ut av verden uansett resultat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 1. november 2016 Forfatter #348 Del Skrevet 1. november 2016 19 timer siden, Ludodama skrev: Jeg har tenkt litt(mye) på sånne ting: altså, hva disponere tiden til om man ikke kan få egne barn enten i entall eller flertall. For meg var alltid adopsjon og fosterhjem og sånt med i vurderingen - men endel andre jeg kjenner vil absolutt ikke det av ulike grunner. Det er liksom egne eller ingen. Jeg har vurdert litt at dersom jeg ikke kan få flere, så kan det tenkes at jeg melder oss på kurs for fosterhjem(ikke beredskap liksom). Men det blir lenge til isåfall. Jeg har også tenkt på "hva hvis jeg ikke er frisk nok til å jobbe normalt (og ha flere barn)" - og da har jeg tenkt litt på frivillighet innenfor en viss ramme. Men det er fordi jeg er interessert i det uansett, og kanskje ville gjort det selv om alt jeg ønsket meg klaffet osv. Jeg vet bare at jobb ikke betyr så mye for meg at jeg kommer til å bli sånn "jeg lever for jobben" type - og jeg ønsker meg mest hyggelige folk rundt meg på en eller annen måte. Og så har jeg veldig hjerte for barn/ungdom som ikke har privilegiet av å ha et greit hjem. Jeg har veldig lyst til at mitt hjem skal kunne være et godt sted for noen. Selvsagt for egne barn, men også for andre. Og kanskje da via et fosterbarn en gang om det passer med vår kapasitet og plass. Avlastning passer ikke helt for meg liksom. Noen synes jo det er helt deprimerende å tenke sånn, men jeg har aldri vokst opp med at alt i livet kommer rekende på ei fjøl - så jeg har bare alltid siden jeg var barn tenkt på alle mulige sånne ting. Løsningsorientert, altså Det var ikke sikkert det var sånne ting du tenkte på, men jeg har en omsørger inni meg som må ut - og da blir det liksom en av de første tingene jeg personlig har tenkt. For andre kan det jo være noe helt annet og på et helt annet plan. Jeg er bare ikke interessert i noe så dypt og engasjert at jeg kommer på å for eksempel vie fritiden min til type.....dyr/hobby/hvaenn. Jeg er mest interessert i folk Men sånne ting kan man jo i stor grad gjøre i ventetiden også, bare i langt mindre skala. Det handler jo mest om å samle på og lar seg fine øyeblikk(sånn som når dere var på tur eller gjør noe hyggelig alene eller sammen) - ikke nødvendigvis finne en dyp og stor mening. Tusen takk for et fint og reflektert svar! Jeg har blitt mer oppmerksom på hva jeg tenker og ikke tenker selv også, at jeg har mer behov for et "formål" nå enn før. Kanskje det er den slitsomme veien til å bli en familie større enn to, kanskje det er at det snart er sju år siden jeg jobbet som sosionom, kanskje jeg bare er eldre nå. Adopsjon og fosterhjem har vi ikke snakket så mye om, kjære er ikke helt der, uten at jeg vet hvorfor. Men det å gi omsorg er jo helt klart noe jeg liker godt, formen er bare litt uavklart nå. Kjenner jeg er veldig misunnelig på en kollega som skal få valp, kan hende jeg ville hatt godt av en firbent venn på sikt også. Og når den verste bluesen og hengemyra har gitt seg blir det som regel enklere å både se litt klarere og kjenne på hva jeg vil også...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 5. november 2016 Forfatter #349 Del Skrevet 5. november 2016 Jeg lurer på om det kreves en ekstra tur ned i kjelleren foe å bli litt bedre? For i løpet av uka har det faktisk lettet litt, og det er deilig! Nå vet jeg naturlig nok at det svinger fort, men akkurat nå er det litt bedre. Og jeg gjør fine ting: Hører på Harry Potter-lydbok på bussen til og fra jobb Strikker julegaver så det nesten gjør vondt i armene Gleder meg til desember og juleforberedelser Ruler jobben min (om jeg tør si det selv) - hittil har fasen jeg har ansvar for vært mye mer ålreit enn jeg trodde Øver på tilgivelse, forståelse og omsorg - alt sammen rettet mot meg selv Nå er det helg, og i dag skal vi på middag hos mamma og høre hvordan en måned i USA har vært! God helg til de som måtte finne på å stikke innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 5. november 2016 #350 Del Skrevet 5. november 2016 Det er alltid mørkest før soloppgang, er det ikke noe sånt de sier, da? Så bra du fokuserer på å gjøre litt fine ting! God helg, håper den blir fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 13. november 2016 Forfatter #351 Del Skrevet 13. november 2016 Jeg lever altså, det er bare helt sykt travelt på jobb! Denne fasen jeg har ansvar for er morsom og veldig krevende. Så kommer sterkere tilbake i både egen bok og andres etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 15. november 2016 #352 Del Skrevet 15. november 2016 På 13.11.2016 den 15.26, Tennessee skrev: Jeg lever altså, det er bare helt sykt travelt på jobb! Denne fasen jeg har ansvar for er morsom og veldig krevende. Så kommer sterkere tilbake i både egen bok og andres etterhvert! Jeg liker det jeg leser Du er dritgod på dette med å reise deg Jeg.er.så.stolt.av.deg!! Så gøy at du ruler jobben og har det gøy!! Så gleder jeg meg til å høre mer om hvordan du har det sånn etterhvert når du får tid Imellomtiden --> *knusekos* Ai løøøøv ju Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 15. november 2016 #353 Del Skrevet 15. november 2016 Heia, heia! Aktiviteten her inne varierer for oss alle, vi er her når du returnerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 17. november 2016 Forfatter #354 Del Skrevet 17. november 2016 På 15.11.2016 den 19.52, Diddles skrev: Jeg liker det jeg leser Du er dritgod på dette med å reise deg Jeg.er.så.stolt.av.deg!! Så gøy at du ruler jobben og har det gøy!! Så gleder jeg meg til å høre mer om hvordan du har det sånn etterhvert når du får tid Imellomtiden --> *knusekos* Ai løøøøv ju Tusen takk kjære! Jeg velger å tro på deg heller enn å skyve det vekk, og takker ydmykt for komplimenter og kjærlighet Mest av alt er jeg flinkere til å ta hensyn til meg selv tror jeg, og det gjør definitivt en forskjell. Målet mitt dette året var først og fremst å jobbe med aksept, og det synes jeg at jeg får til bedre og bedre, selv om det (selvfølgelig) er en lang og kronglete vei. Men det er ikke mange andre enn meg som kan sette mine behov først, så da er det bare å øve... Som akkurat nå, på vei hjem fra bedrifsmøte, timesvis før alle andre, fordi jeg er skrubbsulten og ikke klarer sushi og asiatisk tapas... Så heller enn å late som ingenting og tvangssosialisere likevel, tok jeg et valg og drar hjem. Det er nok av utfordringer om dagen, og jeg trenger både mat og hvile for å komme gjennom dagene. De flyr, men de krever. Og selv om jeg mestrer den fasen vi er i med jobben nå, er det fortsatt krevende og stressende og jeg har lett for å felle en tåre eller ti sånn på hjemmefronten. Det er tross alt første gang jeg står i dette ansvaret sånn på ordentlig, og jeg vil så gjerne levere! Jeg lærer og leder og sliter, alt på en gang!! ai løv ju tu!! På 15.11.2016 den 20.57, Verdande skrev: Heia, heia! Aktiviteten her inne varierer for oss alle, vi er her når du returnerer Takk, det er godt å høre! Jeg er innom og leser med ujevne mellomrom, men det blir sjelden noe skriving. Etter planen er "min" fase på jobb ferdig fredag neste uke, men det gjenstår å se hvilke uventede innspill som kommer nå på tampen. Kjenner jeg dette prosjektet (eller egentlig denne kunden) rett kan det være hva som helst!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 28. november 2016 Forfatter #355 Del Skrevet 28. november 2016 Mandag morgen, hva skal man egentlig med dem?? Trøtt, og på terskelen av forhåpentlig siste uke av "min" prosjektfase. Skulle egentlig vært ferdig fredag, men har blitt utvidet med en uke (ikke min eller min bedrift sin skyld). Så får vi håpe at vi kommer i mål denne uka uten mer tøys Det er fortsatt en slitsom periode både fysisk og ikke minst mentalt, men jeg er samtidig veldig glad og takknemlig for å observere at jeg faktisk mestrer det sånn objektivt sett Det blir en travel uke på flere måter, onsdag skal jeg på Wallmans som "julebord" med ei venninne, vi innførte vårt eget lille private julebord da vi jobbet sammen og har holdt fast på det, og torsdag skal jeg og kjære ut og spise og så se Fabeldyr "Varmet opp" i (alene)helga med å se Redmayne i Den danske piken, mektig film! Kjente jeg er veldig takknemlig for å aldri ha tvilt på akkurat det! Og forresten! Var på julebord på fredag, og min kjære workhusband dukket opp!! Tusen klemmer, det var så stas!! Det ryktes st han kanskje kommer tilbake til oss, tør ikke håpe helt ennå... Nå, dra på jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 28. november 2016 #356 Del Skrevet 28. november 2016 Åh, kjedelig med utsettelse! Håper dere kommer i mål så du får landet helt snart! Så hyggelig med julebord og kino! Har så lyst til å få sett Fabeldyr! Koselig med workhusband! Håper mandagen behandler deg fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 28. november 2016 #357 Del Skrevet 28. november 2016 Håper prosjektet blir ferdig nå så du kan lande og bare nyte ventetiden frem til jul Dette ER så den beste tida i året, spesielt hvis det i tillegg er kaldt ute sånn som nå ...minus stresset med å få alle gaver i havn, men - under over alle under; jeg er nesten ferdig Mangler de vanskeligste da...mannen sine! Nå ser jeg han la ut et beskjedent ønske på FB her igår Lett har jeg råd til en gitar til typ 50 tusen på permisjonslønn! ...ikke på vanlig lønn heller når jeg tenker meg om *slunkenlommebok* En blir ikke rik på penger av å jobbe redusert og alt det der Åh SÅ stas at work husband dukket opp på julebord da Visste du om det eller var det totalt overraskende?! Så fint om han kommer tilbake til dere da, selv om du overlever og har det fint på jobb uten ham også (løftet blikket, og jammen var det ikke flere sånne gode mennesker å like ) - så blir det nok ekstra fint å ha ham der igjen..om det skjer Ha en fin mandag du vakre menneske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 2. desember 2016 Forfatter #358 Del Skrevet 2. desember 2016 Vi er i mål! Det vil si, jeg skal fortsatt skrive og lage rapport da, men det er virkelig bare peanuts. Så ti på halv fire i dag var disse fem ukene over, dæven for en periode det har vært! Jeg er så utrolig lettet, glad og stolt over det både jeg og teamet har fått til, jeg er utladet og utslitt inn til beinet (hei halvannen times koma på sofaen etter middag ) og jeg er tror jeg står i fare for å gråte en liten skvett bare fordi Det har gått så bra, over all forventning, og det er så utrolig deilig!! Og det beste av alt er at vi har klart det på tid, med god margin i forhold til kvalitet og vi har IKKE jobbet lange kvelder, netter eller helger! Bortsett fra en minikrisesituasjon på onsdag, men som gutta mine ordnet opp i på strak arm, har det ikke vært noe last minute kaos eller armer og bein noe sted! Og med prosjektlederen på ferie i Israel hele denne siste uka er det deilig å kunne ønske henne velkommen tilbake på jobb med et knallresultat! Nå skal jeg bare nyte å være sliten, klare å være stolt av det jeg har gjort og bare avreagere! Og sove! Definitivt sove Samtidig som det har vært en hektisk innpurt har jeg hatt to nydelige kvelder denne uka. Først på Wallmans salonger på onsdag med julebord med ei venninne (vi laget vårt eget julebord da vi jobbet sammen og har holdt på tradisjonen siden, og nå har vi definitivt funnet ut at Wallmans er vår nye tradisjon også ) og i går var jeg og kjære ute og spiste på Kverneriet før vi så Fabeldyr. Vi likte den kjempegodt begge to, og er vel også strengt tatt enige i at vi deler en aldri så liten crush på Eddie Redmayne Det er noe med den mannen altså.... I kveld er kjære på julebord, og jeg gjør minst mulig. Jeg har gjort litt forefallende økonomigreier da, jeg har jo ikke hatt en eneste hjernecelle tilgjengelig for annet enn jobb de siste ukene, så alt jeg skulle ha husket har jeg glemt. Men nå er det på tide å rydde opp igjen på de andre frontene også! En god helg ønskes dere alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 3. desember 2016 #359 Del Skrevet 3. desember 2016 Åh, gratulerer! Vel blåst! Håper du får en skikkelig daffehelg, med mest mulig pysjbuksebruk og kos! Kverneriet Eddie Redmayne God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 22. desember 2016 #360 Del Skrevet 22. desember 2016 Håper du har kommet deg helskinnet gjennom adventstiden, og at julefeiringen blir fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå