Gå til innhold

All kinds of kinds

Tennessee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, den utmattende nygravidtrøttheten ass :rodmer: Det  er bare å gjøre som kroppen vil nå; gå og legg deg..snakkes til våren :hoho: Bestis sa det, de første 3 mnd av flerlinggraviditeten hennes husker hun ikke - fordi hun sov :ler: 

Sov godt fine du :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nordvesta::nordvesta:GRATULERER MED DAGEN :nordvesta::nordvesta:

En klem for at du er du

En klem for at du vil være i livet mitt

En klem for styrken din

En klem for at du tør å vise at du har dager der du føler deg svak

En klem for pågangsmotet og kampviljen du innehar

En klem fordi du har et hjerte av gull

Og en haug med klemmer fordi det er bursdagen din!!! 

Jeg.er.så.glad.i.deg.

:grine::klemmer::hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Diddles skrev:

:nordvesta::nordvesta:GRATULERER MED DAGEN :nordvesta::nordvesta:

En klem for at du er du

En klem for at du vil være i livet mitt

En klem for styrken din

En klem for at du tør å vise at du har dager der du føler deg svak

En klem for pågangsmotet og kampviljen du innehar

En klem fordi du har et hjerte av gull

Og en haug med klemmer fordi det er bursdagen din!!! 

Jeg.er.så.glad.i.deg.

:grine::klemmer::hjerte: 

Åh, @Diddles :grine: 

Tusen takk vennen! Jeg er så glad jeg har deg også! :hjerte: 

:klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var du som sa sees til våren @Diddles, og det tror jeg faktisk ikke er så innmari langt unna sannheten! :daane: Jeg får jo aldri kommet med noen oppdatering her inne med dette energinivået! Nå har det jo vært litt greier som har skjedd siden sist da, men det eneste jeg stort sett tenker på er når jeg kan sove litt igjen... :natti::flau:

Det har som sagt skjedd litt siden sist. Lørdag hadde vi besøk av svigers i bursdagsfeiring på forskudd. Vi hadde på forhånd bestemt oss for at vi skulle fortelle dem hva som foregår, både fordi det er lettere for meg å få litt slack når de vet det, og fordi de jo uansett kom til å få vite det uansett nå som vi har vært gjennom siste forsøk. De visste jo ikke at vi har holdt på med dette prosjektet, så det var en nervepirrende affære. Men kjære fikk da til slutt stotret ut budskapet, og så hadde vi grinefest :grine::skratte: Akkurat som forventet med andre ord. Jeg har jo vært litt stressa over hvordan reaksjonen kom til å bli, men som kjære har sagt hele tiden var det ingenting å frykte. De ble veldig glade og det er godt. Og de hadde nesten ikke sovet natt til søndag, hihi. Men det er godt å ha det ute synes jeg. Skulle det ikke gå veien (noe det selvfølgelig skal,det må jo det!!) så synes jeg ikke belastsningen er noe større nå. Vi har på en måte kommet til veis ende uansett. Vi var ute og spiste middag og hadde fastelavnsboller til dessert hjemme, og det var en passe utlada gjeng som var trøtte den kvelden.

Mandag var jeg hos fastlegen, jeg hadde jo delvis sykemelding i sprøyteperioden og fram til resultatet forelå, og følte veldig for å forlenge den, særlig med tanke på trøtten. Fastlegen så litt på meg, og jeg kjente hun vurderte litt, og også der sto jubelen i taket da fortalte hvordan det haddde gått. Hun satte umiddelbart i gang med å skrive ut blodprøver for å sjekke HCG-stigning, så jeg tok den første på kontoret der, og skal ta en til innen mandag. Blodprøven jeg tok den 21 var jo skyhøy (373), og jeg fikk melding på kvelden med at mandagens nivå var 6000! :daane: Hvor mange er det sier jeg bare... :sjenert: Men godt å vite at det stiger, og at kroppen samarbeider hittil. Mandag var også bursdagen min, så etter en svært ineffektiv arbeidsdag (med kake bakt av prosjektlederen!!) var jeg, kjære og en kompis og så LegoBatman og spiste. Ganske sliten etter en sånn dag ja! Og i går var det mamma og samboeren som kom på besøk, planen var egentlig å ha alle samtidig, men de var borte i helga, så da ble det bursdag i flere dager til ende isteden ;) Fikk fortalt dem også om den positive testen, og mamma ble veldig glad - hun så omtrent sånn ut: :nigo: Samboeren var litt mer sånn: :klo: han har ikke visst hva vi gjorde, og dessuten blir han mer enn middels satt ut av sånne ting, så han snurret bare litt rundt midt på gulvet og så ble det med det. Men det er ikke så uvanlig med ham :ler:

Og formen da? 5+1 i dag! Trøtt, som tidligere nevnt, hele tida. Fastlegen likte forresten det veldig godt, at jeg bare sover, hun sa det var et godt tegn. Større pupper, de ser helt fjerne ut i forhold til det jeg vanligvis har å rutte med, og de er litt vonde, men har vært med på mye verre i pms-land. Litt murringer innimellom, og da hender det jeg blir stressa når det kjennes uvanlig ut, men stort sett tenker jeg meg om to ganger og beroliger meg selv. Heldigvis ikke kvalm ennå, håper å slippe unna så mye som mulig. Mamma var ikke plaget sier hun, så jeg håper det går i arv ;) Og mest av alt bare håper vi på at intet nytt er godt nytt, at kroppen samarbeider akkurat som den skal og at det vokser og gror.... Bestilte time til tidlig UL i går da, må ha det i uke 8 og sende resultat til Riksen. Håper vi kommer dit - og enda lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Hurra, hurra for alle små og store tegn fra kroppen! Trøtthet, murringer og Parton-pupper :nigo:

Og hurra for fine reaksjoner :strix:

Dette skal gå veien! Tre uker til tidlig UL, heia, heia!

Og ser du noen har rester av juledopapir eller annet med rødt mønster, styr laaaang unna! :hoho: Ei av de vi besøkte i vinterferien hadde fortsatt juledopapir, jeg holdt på å daue litt, merkelig hvordan det der sitter, mange år etter graviditet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et stykke igjen til Parton altså @Verdande :ler: Det er noe med det når det ikke er så mye å rutte med i utgangspunktet :erter: 

Tok ny blodprøve i dag, men fikk ikke resultatene før legekontoret stengte for helga. Så må pent vente til mandag før jeg får vite hvordan nivået er nå... :bond: Men jeg tror det er der, fortsatt ekstremt trøtt og sover hver ettermiddag (veldig glad jeg bare jobber 50%, det er innimellom en utfordring i seg selv) og i dag har jeg kjent litt på kvalme innimellom, som jo egentlig er et godt tegn, men som jeg håper ikke blir for ille... Men så lenge det er tegn på at det går framover skal jeg ta det som det kommer! :jepp: Kjære er mer stressa enn meg i forhold til hvordan dette går, kanskje ikke så rart i og med det er jeg som kjenner det på kroppen. Jeg er merkelig rolig, faktisk overrasket at jeg ikke er mer stressa! Håper det er et tegn på at det går bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Verdande:klemmer: 

Ifølge vilkårlig terminkalkulator har jeg i teorien et (eller flere) bankende hjerte(r) i magen i dag. Helt absurd å tenke på, og umulig å skjønne egentlig. Jeg har feiret med en lur, enda jeg ikke akkurat har gjort mye i dag...! :Gjesp::flau: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tennessee skrev:

Ifølge vilkårlig terminkalkulator har jeg i teorien et (eller flere) bankende hjerte(r) i magen i dag. Helt absurd å tenke på, og umulig å skjønne egentlig. Jeg har feiret med en lur, enda jeg ikke akkurat har gjort mye i dag...! :Gjesp::flau: 

Åååååhhhh :rodmer: Tenk på det da, jeg blir helt tussete her jeg sitter :bond: 

Du høres forresten veldig gravid ut :fnise: Hurra for ømme struttepupper, ekstrem trøtthet og et snev av kvalme :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Diddles Tussete er vel oppsummeringen sånn generelt på hvordan du blir påvirket av dette :fnise: Veldig glad i deg! :rodmer: 

@Verdande Joda, det går da framover tror jeg. 6+1 i dag, og fortsatt ingen skrekkscenarier (annet enn drømmen jeg hadde i natt, den var litt i overkant, drømte at jeg måtte ha en operasjon der inne og at jeg var veldig bekymret for hva det kunne bety for babyen. Men legen mente at det var ingen fare og at hvis jeg mistet var det mer min feil enn hans :rolleyes: ). Har blitt akkurat like fjern som er å forvente, i går var jeg plaget med kvalme hele dagen, lettet litt på kvelden. I dag har jeg følt meg ganske bra hele morgenen og fram til ca lunch, så da ble jeg bekymret for at det var et problem - er det mulig :ler: Men den kom da snikende igjen, så nå har jeg bestemt meg for at jeg skal nyte stundene jeg ikke er kvalm istedenfor å stresse, så får vi se hvor lenge jeg klarer det... Det er ikke mye overskuddsenergi å skryte av, timeplanen min for tida består av å jobbe til 12.30, komme meg hjem, sove i et par timer (minst) og så komme gjennom resten av ettermiddagen og kvelden :Gjesp: Men stresser veldig lite med det, gjør unna det jeg må og ellers lar jeg kroppen hvile. Blodprøven jeg tok på fredag fikk jeg svar på søndag kveld (!) og den var på 21000, steget fra 6000 på mandag. Så fastlegen var fornøyd og internett mener nivåene gir høy sannsynlighet for flere enn én... Litt over to uker igjen til tidlig ultralyd, krysser fingrene for at alt er bra både i de to ukene og når dagen kommer...! :sjenert: 

Endret av Tennessee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Graviddrømmer, ass :fnise:

Åh, husker den følelsen! Tiden føles så laaang de første tre månedene! :klem:

Hurra, hurra for stigning! :hoppe: Krysser fingre, tær, pupper og alt som er fortsatt jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Androide skrev:

Gratulerer så masse! Så gøy :nordvesta:

Tusen takk! :hjerte: 

Det er ikke så mye oppdateringer fra meg om dagen altså, det er virkelig ingenting igjen av meg :Gjesp: Jeg håper det ikke varer evig altså, føler meg litt ubrukelig (og kjedelig!!) Men enn så lenge gjør jeg bare som kroppen ber meg om og håper det betyr at den vil samarbeide. Kjenner jeg tenker mye på neste ukes ultralyd, kommer til å være så nervøs!! :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 14.3.2017 den 18.23, Verdande skrev:

Hør på kroppen, det er så viktig! :opplyser:

Sååå spennende! :bond:

Akkurat nå kjennes det ikke ut som jeg har noe valg, kroppen styrer showet! Innimellom tenker jeg at jeg kanskje har innbildt svangerskap, men noe må jo foregå der inne for at jeg skal være så ekstremt utmattet til enhver tid..! :natti: 

På 14.3.2017 den 20.23, Diddles skrev:

Flink jente, sov du :kose: 

Ja, det har jeg blitt skikkelig god på :ler: I går hadde jeg to ettermiddagslurer! Nesten litt flaut :overrasket: Og enda hadde jeg ingen nevneverdige problemer med å sovne på kvelden :rolleyes: Hvis dette er twins, noe jeg vet du er sikker på, så skjønner jeg godt hva du mente med at venninna di sov bort hele første trimester! 

I dag har jeg hatt hjemmekontor, det er bedriftsmøte med påfølgende middag akkurat nå, og det er strengt tatt forventet at vi møter på sånt. Jeg innså mine begrensninger og meldte meg av arrangementet, men det er litt vanskelig å "rettferdiggjøre" det å snike seg avgårde tidlig på en sånn dag. Så jeg spurte prosjektleder i går om jeg kunne jobbe hjemmefra for å unngå hele problemstillingen, hun er informert om situasjonen og forsto meg godt. Fortsatt ikke mye jeg får gjort på ettermiddagen selv om jeg ikke har vært på jobben, har vasket et par maskiner med klær liksom og bakt sitronkladdekake til lørdagens forsinkede bursdagsfeiring, må ha noe jeg kanskje vil spise og ikke bare den overdådige sjokoladegreia jeg har planlagt men ikke orker tanken på å spise lenger :fnise: 

Apropos forsinket bursdagsfeiring, lurer litt på hvordan jeg skal overleve den! Mest lyst til å bare sove (som vanlig), men jeg vet jo at det kommer til å bli hyggelig når det først er i gang. Prøver å forberede hus og bevertning i små porsjoner sånn at det ikke blir stress, så kanskje jeg rekker å hvile på lørdag før inntog av gjester :jepp: Og kjære hjelper jo selvfølgelig også til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Verdande skrev:

Sitronkladdekake :sikle:

To ettermiddagslurer, jeg er imponert! :nigo::ler:

Håper du får en fin feiring! :jepp:

Ja, jeg er spent på kaka altså, har jo hørt så mye godt om den fra blant annet deg! :jepp: Røra var ihvertfall herlig syrlig, så håper jeg liker den i stekt format også, i og med jeg ikke orker tanken på sjokolademonsteret jeg skal lage. En ting er å ikke drikke alkohol liksom, det gjør jeg jo sjelden uansett, men det vil nok være litt undring hvis jeg ikke spiser egen bursdagskake :ler:

To ettermiddagslurer ja, det har bare skjedd en gang hittil, men det er jo galskap i seg selv. Samtidig, dette er en type trøtthet og utmattelse jeg aldri har kjent på maken til før, den er helt særegen! Så da får det bli imponerende mengder ettermiddagslur enn så lenge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...