Gå til innhold

All kinds of kinds

Tennessee

Anbefalte innlegg

Sosialt samvær og burger høres jo helt perfekt ut! :hjerte: Håper du klarer å holde deg våken, og at dere koser dere en hel haug. :klem: 

''Test? Allerede?'' tenkte jeg, men så kom jeg på at det jo faktisk er fredag i dag og ikke lenge til blodprøve. :bond: Krysser alt jeg har og litt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Verdande

Mmmmm, sosialt samvær og burger er min type samling :sikle: Praktisk å være avholds noen ganger :nigo: (Eller begrensende? Nå ble jeg usikker på om du er helt eller delvis avholds :klo: )

Så spennende! Krysser fingre, tær, pupper og alt som er! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Sosialt samvær og burger høres jo helt perfekt ut! :hjerte: Håper du klarer å holde deg våken, og at dere koser dere en hel haug. :klem: 

''Test? Allerede?'' tenkte jeg, men så kom jeg på at det jo faktisk er fredag i dag og ikke lenge til blodprøve. :bond: Krysser alt jeg har og litt til. 

Ja, jeg synes også egentlig at det er "allerede". Det går så mye fortere til test ved IVF enn ved inseminasjon, det er liksom litt tjuvstarting når egget allerede er befruktet når man begynner å telle ventedager :ler: Men det kunne godt vært en stund til altså, jeg gruer meg veldig...

Jeg skal nok holde meg våken, ihvertfall en stund :fnise: Gleder meg til å klemme på min ex-workhusband :hjerte:

11 minutter siden, Verdande skrev:

Mmmmm, sosialt samvær og burger er min type samling :sikle: Praktisk å være avholds noen ganger :nigo: (Eller begrensende? Nå ble jeg usikker på om du er helt eller delvis avholds :klo: )

Så spennende! Krysser fingre, tær, pupper og alt som er! :klem:

Tja, jeg er vel egentlig nesten-helt-avholds... :skratte: Det vil si, jeg smaker, men jeg drikker aldri mengder, har ikke vært full noen gang (dårlig familiehistorikk). Og når jeg smaker så er jeg relativt snobbete på hva jeg synes er verdt det :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

:ler: Skjønner!  Har ei venninne som er likedan :) Husker et par ganger vi var på byen i studietiden, det var hun som ble oppfattet som fullest, enda hun var den eneste som ikke drakk :Knegg:

Jeg er glad i øl, vin og whisky, men begrenser meg. Har vel vært skikkelig full to eller tre ganger bare. Trives ikke med det, og har en genetisk historikk som egentlig gjør det helt greit å ikke få smaken på det i for stor grad. Måtehold er fine greier :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du @Verdande! :jepp:

Lordy, vi har tydeligvis kommet til det tidspunktet det det for lengst er på tide å ta seg en lur :Gjesp: Det hjelper jo heller ikke at jeg ikke har allverdens å gjøre nå mot slutten av arbeidsuka, venter liksom mest på å ta helg, og googler graviditetssymptomer i smug, selv om jeg liksom ikke skal gjøre det for å prøve å ikke drive meg selv enda mer til vanvidd.... :roll: Men nå er det bare 20 minutter til vi skal gå, så da blir det nok litt lettere å ikke sovne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm..hun med teflonhjerne har glemt når du kan teste :sjenert: Var det mandag?! Herregud jeg dauer av spenning, skjønner ikke at du henger sammen idetheletatt :ler: Kos deg med klemming og burger og alt det der - imorgen er det lørdag og du kan sove HELE dagen om du vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Diddles skrev:

Ehm..hun med teflonhjerne har glemt når du kan teste :sjenert: Var det mandag?! Herregud jeg dauer av spenning, skjønner ikke at du henger sammen idetheletatt :ler: Kos deg med klemming og burger og alt det der - imorgen er det lørdag og du kan sove HELE dagen om du vil ;)

Ja, det er mandag blodprøven skal tas, så da er det da jeg tester selv også. Orker ikke en ny telefon som helt "uforberedt" gir meg dårlige nyheter :sjenert: Nå er jeg mer pessimistisk igjen, hodepinen kom snikende i går, og har ikke gitt seg i løpet av natta. Hadde håpet det var at jeg var sliten, men nå mistenker jeg hormonhodepine for fullt. Den har aldri tatt feil for å si det sånn... :sukk: 

Klemming og burger var helt strålende da. En litt med enn lettere bedugget workhusband løftet meg og knuseklemte meg i en evighet da jeg skulle gå (jeg gikk jo relativt tidlig, men langt fra først). Dette ble etterfulgt av et par-tre-fem klemmer til og er litt følelsesladet "Jeg liker deg ass!!" :rodmer: Med den fyren er er det et vanvittig bra utsagn, han er fluffy på innsiden, men innrømmer det svært sjeldent. Så godt å se ham, så trist at jeg ikke gjør det på mandag :tristbla: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Stor klem til deg, jeg våger å fortsette håpet :klemmer: 

Så bra at gårsdagen ble fin! Det er skikkelig trist når gode kollegaer slutter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg også inn med store :klem: til deg og håper for deg om du ikke tør lenger! Skjønner det er vanskelig når du får hodepine som for deg forbindes med negativ test..men det kan fortsatt være hodepine fordi du er sliten! Mulighetene er fortsatt der :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så må jeg si at når jeg leste om bamseklemmer og uttalelser som "jeg liker deg ass" fra work-husband'en din så gråt jeg :grine: Det er så fint og så vondt samtidig! Håper kontakten opprettholdes selv om han nå har slutta, og at det som har vært et jobb-vennskap nå blir et nært og godt vennskap utenom jobb med latter og løsing av verdensproblemer over en kaffekopp :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for håp og klemmer @Verdande og @Diddles :hjerte: Det kommer godt med! 

Det sies vel at definisjonen på galskap er å gjøre det samme igjen og igjen og forvente et annet resultat. Sånn føles det litt nå når det nærmer seg fasiten igjen.... I og med jeg ikke kjenner noe annet utfall, er det jo naturlig at hodet akkurat nå frykter det verste. Det er egentlig disse siste par dagene i grenseland som er vanskeligst for meg. Jeg vet at dersom den fryktede testen igjen er negativ, kommer jeg igjen til å bli lagt i grus. Og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal reise meg igjen, og gjennomføre enda flere runder av det samme kjøret, nok en gang for å prøve å forvente noe annet enn det som har blitt det vanlige resultatet. Jeg kjenner jeg blir uggen av tanken på den idiotiske testen, jeg vil ikke! :sukk: Og jeg gruer meg til å ringe til sykehuset og høre svar på blodprøven, med ekstra sympatiserende sykepleiere som sier at den dessverre er negativ. Og jeg gruer meg til de påfølgende dagene der jeg vet at før eller senere kommer smellen. Noen ganger kommer den med en gang, de siste gangene har det tatt noen dager før hodet har innhentet meg. Og da er det å plukke seg selv opp og reise seg igjen. Jeg vet godt at jeg gjør det, og det blir vel neppe annerledes denne gangen her, men det å vente på at det skjer er helt usannsynlig kjipt. I går kveld så jeg linken som ble delt av opptil flere på Facebook fra NRK Debatt om Sally som har valgt å ikke få egne barn. Hun er samboeren til tatovøren vår, så jeg vet hvem hun er. Og jeg kjente litt på det at det hadde vært veldig mye enklere å fortsatt ha det sånn. Jeg hadde det jo sånn lenge selv, men det er dessverre umulig å snu tilbake når det faktisk dukket opp en drøm. Jeg har full respekt for at det er et valg å ta, og ville ikke funnet på å kritisere det som så mange tydeligvis gjør til de damene som velger å ikke få barn. Innimellom skulle jeg bare ønske at det var der jeg sto selv. Så kunne jeg blitt irritert over folk som ikke passet sine egne saker, men sluppet risikoen for å bryte ut i gråt hvis de vanskelige spørsmålene kommer på et ekstra kjipt tidspunkt. 

Jeg vet også at jeg er usannsynlig pessimistisk akkurat nå, og jeg skal jo føye til at jeg håper jo selvfølgelig i det lengste selv. Det er jo derfor jeg ikke har lyst til å teste, jeg vil klamre meg fast i det lille håpet jeg har :ler: Og det bør jo også legges til at skulle testen finne på å bli positiv, så har jeg jo ingen handlingsalternativer... :bond: Jeg vet så godt hva som skjer og hvordan et negativt resultat fungerer, jeg aner ikke hva som skjer hvis dagen kommer der det motsatte er tilfelle :flau:

Gårsdagen ble bra da, til tross for den fæle hodepinen som ble med meg hele dagen og bare ble verre utover kvelden. Vi ryddet og fikset litt i huset, fikk vært oppe og handlet, hadde planer om å grille, men de skumle skyene gjorde at vi ikke turte å gamble på det, bestemte oss for å lage pizza isteden, fikk en kompis på besøk, været hadde blitt mye bedre, så da fikk vi ihvertfall sittet ute på takterrassen og spist, skravlet, fjaste og så på England - Russland. Og så spiste vi sjokoladekake fra slowcookeren, jeg prøvebakte til kjæres bursdag om et par uker. Den ble veldig god, men tok litt lenger tid enn først antatt. Veldig sen kakespising med andre ord :fnise: Og den holdt seg varm i en evighet, selv etter å ha blitt snudd opp ned på tallerken for servering. Tror nok den trygt kan gjentas, sikkert ekstra god med is og bær til! :sikle:

I dag vet jeg ikke helt hva dagen bringer. Kjære skal trene og skulle nok ønsket å ha meg med, men jeg er litt i tenkeboksen. Jeg har generelt vært utrolig dårlig på å trene etter innsett denne gangen (også, det pleier å bli sånn...), men denne gangen har det vært mest fordi jeg har vært så utslitt! Kroppen er jo helt pudding! Så selv om jeg nok hadde hatt godt av litt trening, er jeg redd for å møte den veggen jeg uansett gjør i løpet av ettermiddagen og ikke orke mer, mens kjære fortsatt har mye igjen av programmet sitt. Det er en oppskrift på ikke-så-hyggelig stemning :ler: Så jeg lurer på om jeg tar en enklere løsning og går meg en tur i finværet, og tar ting i mitt eget tempo. Skulle testen være negativ i morgen kan jeg jo pushe så mye jeg orker, men enn så lenge vil jeg helst lytte til kroppen og la den ta ting litt med ro :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lite jeg håper og ønsker mer akkurat nå enn at du tar feil nå når du frykter det verste :klemmer: Jeg vet ikke helt hva jeg skal si..men for hva det er verdt så har du flyttet inn i tankene mine denne helga, og der blir du nok en stund :hjerte: 

Synes det er fornuftig av deg å lytte til kroppen nå og ikke pushe deg selv avgårde på trening!! Slapp av så godt du kan, og gå deg en tur om du kjenner det gjør deg godt :Nikke: Trene kan vi gjøre resten av livet ;)

Håper søndagen er snill mot deg - og at mandagen kommer med gode nyheter som du ikke vet hvordan du skal takle :ler: Søta!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det uoffisielle svaret er :vetikke: 

For første gang noensinne har jeg sett en strek på testen, men den er så svak at jeg ikke helt tør å tro på den... :sjenert: Redd dette kan ha vært en kjemisk? Er på vei til laben for å ta blodprøve nå, så da kommer det offisielle svaret i ettermiddag :overrasket: Blir lett å konsentrere seg i dag tenker jeg... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hakeslepp::hakeslepp::strix::strix: 

Jeg hadde kjøpt en digital test. Kan du ikke gjøre det? For vååår skyld? :fnise: Men det sies jo at en positiv test er en positiv test. Så? Jeg våger meg på en aldri så liten :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett den, den er positiv :grine::strix:  Strek er strek!!! Løp og kjøp en sånn digital test :pls: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa til @Diddles på melding, det er godt dere tror når jeg tviler! Og selv om jeg skjønner instinktet "kjøp digital test" venter jeg nok på blodprøven altså @^^Belle^^. Med denne testeaversjonen min får det være nok med en :fnise: Dessuten ville det vært litt rart å sitte på do på jobb og ta en graviditetstest :sjenert:

Men Diddles insisterer altså på at den er positiv, så da er det bare å håpe det er sant! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Verdande

Iiiik! Nå fikk jeg gåsehud :bond:

Åh, jeg håper så veldig, veldig for din skyld nå, altså! Når har du svar på blodprøven? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M ble oppdaget på do på jobb. :hoho: Dvs, jeg fikk jo ''mensen'' morgenen jeg skulle ta test. Sur og grinete dro jeg på jobb uten å ta test (fordi jeg ikke måtte på do), og tok test et par timer etter ankomst. Sjokket var stort da den var positiv, og jeg måtte stå i en trappeoppgang å ringe til mannen fordi jeg satt i landskap og det var den mest private plassen jeg fant. :hjerte: 

Når er det du skal ta blodprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøven ble tatt i dag tidlig, svar får hun en eller annen gang etter 14.30...jeg holder på å omkomme av spenning her :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...