Gå til innhold

Bloggerbarna


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Jeg fikk sett sammendraget fra GMN nå. Synes det blir for dumt hvordan hun sitter der og prøver å vri det over til at hun driver med folkeopplysning om graviditet-keisersnitt-amming, og at hun "er jo såå stolt". Jeg forstår at hun sikkert har vært til hjelp for noen angående disse temaene, men det er jo ikke det Morten Hegseth tar opp her! 

I tillegg synes jeg det er rart at hun skjønner at eksponeringen av barnet sannsynligvis vil endres når hun får en egen stemme, men samtidig ikke forstår at hun selv må være som bremser dette på barnets vegne nå.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Prague skrev:
 

Jeg fikk sett sammendraget fra GMN nå. Synes det blir for dumt hvordan hun sitter der og prøver å vri det over til at hun driver med folkeopplysning om graviditet-keisersnitt-amming, og at hun "er jo såå stolt". Jeg forstår at hun sikkert har vært til hjelp for noen angående disse temaene, men det er jo ikke det Morten Hegseth tar opp her! 

I tillegg synes jeg det er rart at hun skjønner at eksponeringen av barnet sannsynligvis vil endres når hun får en egen stemme, men samtidig ikke forstår at hun selv må være som bremser dette på barnets vegne nå.

Hun kunne fint skrevet om disse temaene uten å eksponere datteren.

Og ang det å være så stolt at man "må" vise fram barnet sitt... Håndballspiller Camilla Herrem sa det så flott da hun ble mamma i sommer, og tok valg om å ikke eksponere sønnen: Han er verdens fineste, og selvsagt har jeg lyst å vise ham fram. Men jeg VET at han er søt, og trenger ikke andres bekreftelse på det.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, FruRosa skrev:
 

Hun kunne fint skrevet om disse temaene uten å eksponere datteren.

Og ang det å være så stolt at man "må" vise fram barnet sitt... Håndballspiller Camilla Herrem sa det så flott da hun ble mamma i sommer, og tok valg om å ikke eksponere sønnen: Han er verdens fineste, og selvsagt har jeg lyst å vise ham fram. Men jeg VET at han er søt, og trenger ikke andres bekreftelse på det.

Selvfølgelig kan hun det. De aller, aller fleste greier seg uten denne bekreftelsen på at barnet er; søt, pen, flink, verdens beste. Man vet det jo selv :) 

Jeg håper virkelig at denne debatten er på full fart fram i lyset nå! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
4 minutter siden, Asti skrev:
 

Anbefaler å lese kommentarfeltet (folk kommenterer debatten på GMN) :

https://www.facebook.com/7679924749/posts/10157110989449750/

 

Men forbehold om at jeg ikke har lest alle 1000+ kommentarene, så er det åpenbart enighet blant "folket" om at bruk av mindreårige på blogg er en uting - mildt sagt. Veldig greit å kunne vise til dette neste gang en blogger hevder at "jammen, jammen, det jeg viser og skriver om er jo deeelikat"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er SÅ glad for at det nå ser ut til at folk faktisk ser at barn er egne individer og ikke rekvisitter for sine SoMe-aktive mødre.

 

Hurra for Morten. jeg håper disse ungene får fri snart.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Asti skrev:
 

Anbefaler å lese kommentarfeltet (folk kommenterer debatten på GMN) :

https://www.facebook.com/7679924749/posts/10157110989449750/

 

Leste det før i dag, veldig oppløftende kommentarfelt! Det er tydelig at flere og flere ser galskapen i denne utleveringen...Det at kjente fjes står frem på denne måten er så utrolig viktig👍 Det tegner seg mer og mer et bilde av selvopptatte bloggere som setter seg selv foran barna. Kommentarfeltet viser tydelig at dette ikke er noe de får støtte rundt, bevisstgjøring er så viktig! 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir rett og slett stolt over å være bruker av kvinneguiden når jeg leser denne tråden! 

Heia vern av barnet! 

Håper landets aviser våkner nå, og tar fatt i dette skikkelig. 

Leste på botb at Adina står i fare for å få anmeldelser mot seg, og at en blogger har ansatt en kjent hacker til å avsløre hennes identitet. Det er så hårreisende og ulovlig som det er mulig å bli. Kun fordi botb setter et kritisk søkelys mot bloggernes behov for å eksponere barna sine.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Asti skrev:
 

Live Nelvik sin instastory: https://storiesig.com/stories/livenelvik (lagret, da det forsvinner etter 24 timer - https://imgur.com/a/2iFCSgH). :klappe:

Skulle bare ønske hun hadde tagget verstingene CBE og AB også. Spesielt CBE ser ut til å gå under radaren hos mange, kanskje pga at ungene hennes er litt større. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:
 

Skulle bare ønske hun hadde tagget verstingene CBE og AB også. Spesielt CBE ser ut til å gå under radaren hos mange, kanskje pga at ungene hennes er litt større. 

Det er helt sikkert mange andre også som kunne ha blitt tagget, men de som tar opp problematikken rundt bruk av barn i SoMe fortjener uansett en applaus. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig begynner media å skrive (mer) om bloggerbarna, dvs. konfrontere influencere som bruker barna på sine SoMe-kanaler: https://www.vg.no/rampelys/i/yv2wEE/julianne-pilotfrue-nygaard-om-barnespons-debatten-feigt-at-alle-gjemmer-seg?utm_content=row-1&utm_source=vgfront .

Flaut at mange ikke tør å ta debatten. Det viser mest sannsynlig at de ikke har noen gode svar å komme med. 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er verdt å merke seg følgende:

«VG har vært i kontakt med Anja Johansen, Anna Rasmussen, Anne-Brith Davidsen, Marna Haugen, Margaret Berger, Sandra Lyng og Maria Skappel, som ikke ønsker å kommentere saken. Caroline Berg Eriksen og Anette Haga har ikke besvart VGs henvendelser.»

 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for uenigheter om eksponering om barn, så syntes jeg det er flott at pilotfrue etterspør at de andre bloggerne svarer for seg de også. Jeg håper det øker litt "press" på de andre igjen slik at de slutter med strutsetaktikken hver gang det kommer spørsmål eller hint om kritikk.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...