Gå til innhold

Bloggerbarna


pøbelsara

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Zeitgeist skrev:
 

Jepp. Og når man ser hvordan det argumenteres for eksponering blant bloggerne, så kan man jo saktens begynne å lure hvordan det kan ha seg at disse bloggerne skal være samfunns- og meningspåvirkere. De sier jo selv at de ikke er i stand til å skjønne kritikken som rettes mot dem og deres eksponering. De har en maktposisjon, klamrer seg fast til den med klør og negler, men verken forstår eller er villige til å ta ansvaret som medfølger. 

Argumentene vitner om manglende forståelse for at barna ikke er en forlengelse av deres virke. Barna har ikke samtykket til å bli eksponert i all offentlighet .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:
 

Bare sånn litt info om hvorfor man ikke burde poste ungene sine ukritisk over alt, fra https://www.google.no/amp/s/nationalpost.com/news/canada/photos-shared-on-pedophile-sites-taken-from-parents-social-media-accounts/amp

 

https://www.ba.no/kriminalitet-og-rettsvesen/politi/pedofili-avsloringene/politiet-advarer-foreldre-mot-bilder-i-sosiale-medier/s/5-8-467599

Hmmmmmm........ lytte til politiet, kripos, eksperter... eller lytte til pengesugne, narsissistiske, oppmerksomhetssyke bloggere.. vanskelig dette. 

Holder en knapp på at det finnes enkelte som ikke klarer å ta innover seg at dette forkommer.

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til angående bilder som postes i sosiale medier. I betingelsene man aksepterer står det at man ved å laste opp et bilde sier fra seg alle rettighetene til bildet. Det gjelder også bilder som postes i en lukket gruppe med få familiemedlemmer/venner. Disse bildene, som er ment for få mennesker, kan fritt brukes av Facebook (som også kan gi rettighetene videre til hvem som helst) i hvilken som helst kontekst. ALT man laster opp er i teorien fritt vilt. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Ut ifra svarene til mammabloggeren som var tøff nok til å møte deg til debatt er jeg ikke helt sikker. Og jeg tror kanskje ikke hun heller var helt klar over hva du ønsker å kritisere. Og det er synd!


http://www.fitfocuse.no/kjaere-morten-helseth-vaer-noye-nar-du-kritiserer/

En Desireé Andersen (ukjent for meg) - legger skylda for Marianne Jemtegård sine unnvikende svar på Morten Hegesth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funkygine ser ikke problemet, siden barna er vokst opp med eksponeringen og er vant til det - dessuten er det visst ute av kontekst å gjøre det til et influencer problem... :rolleyes: 
 

Sitat

Jeg tenker at det miljøet barn blir født inn i er det som blir malen for hva som blir normalt for det barnet.


https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/p62RRw/funkygine-svarer-paa-babyspons-kritikken-jeg-sitter-ikke-paa-fasiten?utm_content=row-10&utm_source=vgfront

Ser også ut for å ha tungt å skille mellom den totale eksponeringen av barns privatliv - også alt utenom bilder, som bloggerbarna blir utsatt for, som ikke er tilvarende reklamemodeller osv ikke sammenliknbare eksempler.

Stiller endel spørsmål til debatt - et godt tips hadde vært å lest gjennom denne tråden, det meste er besvart her allerede. 

Endret av inox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, inox skrev:
 


http://www.fitfocuse.no/kjaere-morten-helseth-vaer-noye-nar-du-kritiserer/

En Desireé Andersen (ukjent for meg) - legger skylda for Marianne Jemtegård sine unnvikende svar på Morten Hegesth.

 

1 time siden, inox skrev:
 

Funkygine ser ikke problemet, siden barna er vokst opp med eksponeringen og er vant til det - dessuten er det visst ute av kontekst å gjøre det til et influencer problem... :rolleyes: 
 


https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/p62RRw/funkygine-svarer-paa-babyspons-kritikken-jeg-sitter-ikke-paa-fasiten?utm_content=row-10&utm_source=vgfront

Ser også ut for å ha tungt å skille mellom den totale eksponeringen av barns privatliv - også alt utenom bilder, som bloggerbarna blir utsatt for, som ikke er tilvarende reklamemodeller osv ikke sammenliknbare eksempler.

Stiller endel spørsmål til debatt - et godt tips hadde vært å lest gjennom denne tråden, det meste er besvart her allerede. 

:raven:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, inox skrev:
 

Funkygine ser ikke problemet, siden barna er vokst opp med eksponeringen og er vant til det - dessuten er det visst ute av kontekst å gjøre det til et influencer problem... :rolleyes: 
 


https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/p62RRw/funkygine-svarer-paa-babyspons-kritikken-jeg-sitter-ikke-paa-fasiten?utm_content=row-10&utm_source=vgfront

Ser også ut for å ha tungt å skille mellom den totale eksponeringen av barns privatliv - også alt utenom bilder, som bloggerbarna blir utsatt for, som ikke er tilvarende reklamemodeller osv ikke sammenliknbare eksempler.

Stiller endel spørsmål til debatt - et godt tips hadde vært å lest gjennom denne tråden, det meste er besvart her allerede. 

Jeg sitter med inntrykk av at de som har sosiale medier som levebrød er de som har minst kunnskap om sosiale medier. Er ikke det rart?? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

Jeg sitter med inntrykk av at de som har sosiale medier som levebrød er de som har minst kunnskap om sosiale medier. Er ikke det rart?? 

Helt enig. 

I min omgangskrets er det ingen som deler bilder av barn på sosiale medier. Hittil i år har fire par rundt meg fått barn og det har ikke stått noe annet sted enn i lokalavisen. 

Folk flest er jo opptatt av å skjerme barna mest mulig, nettopp fordi det gir ingen fordeler å eksponere barna på nett. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bacon2015 skrev:
 

Helt enig. 

I min omgangskrets er det ingen som deler bilder av barn på sosiale medier. Hittil i år har fire par rundt meg fått barn og det har ikke stått noe annet sted enn i lokalavisen. 

Folk flest er jo opptatt av å skjerme barna mest mulig, nettopp fordi det gir ingen fordeler å eksponere barna på nett. 

Ja, sitter inntrykk av at de fleste ønsker å skjerme barna sine med tanke på informasjon som er kommet i løpet av de siste årene angående  «mørkemenn/kvinner» som laster ned og deler bilder av barn i egne grupper. 

«Dark room» burde da skremme vannet av hvem som helst. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggerne må snart innse at de henger igjen i utviklingen. Folk liker ikke å se barn bli eksponert for penger, så enkelt er det. De får messe i vei med argumentene sine, men ingen er holdbare. Det finnes ingen gode grunner til å frata unger deres digitale identitet, deres privatliv og deres rolle som barn - ikke et salgsobjekt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 time siden, Bacon2015 skrev:
 

Helt enig. 

I min omgangskrets er det ingen som deler bilder av barn på sosiale medier. Hittil i år har fire par rundt meg fått barn og det har ikke stått noe annet sted enn i lokalavisen. 

Folk flest er jo opptatt av å skjerme barna mest mulig, nettopp fordi det gir ingen fordeler å eksponere barna på nett. 

Det er det i min omgangs krets for dem fleste vennene mine og jeg legger ut ett og annet bilde av barna våre på instagram, snap chat og facebook. To av venninnene mine har blogg og dem legger ut bilder av barna sine på bloggene dems men dem eksponerer ikke barna for dem er små bloggere som nesten ikke har lesere og hun hadde 15 lesere da hun sjekket og hun mente at hun var en lav blogger 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carina Maria skrev:
 

Det er det i min omgangs krets for dem fleste vennene mine og jeg legger ut ett og annet bilde av barna våre på instagram, snap chat og facebook. To av venninnene mine har blogg og dem legger ut bilder av barna sine på bloggene dems men dem eksponerer ikke barna for dem er små bloggere som nesten ikke har lesere og hun hadde 15 lesere da hun sjekket og hun mente at hun var en lav blogger 😄 

Denne tråden handler om bloggerbarn. Hva vanlige folk legger ut på FB og Insta er mindre interessant, men jeg ser en tydelig dreining mot full skjerming, særlig blant de yngre. Å unnskylde barne-eksponering med at bloggen har få lesere, er tullete, det ligger fortsatt åpent for hvem som helst som vil se og for hvem som helst som vil lagre. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria

Jeg dømmer ingen av bloggerne for det er ikke min oppgave og si hva som er best for deres barn. Vil dem bruke barna i reklame for barne klær synes jeg det er søtt. 

Den dagen viss det kommer en klar lov om at det er klart straffbart så vil jeg endre mening men det er hva jeg mener. 

Jeg nevnte blogg.no dem har en regel om at det er bloggernes eget ansvar hva dem deler på bloggene sine og jeg vet flere som har raportert bloggere for forskjellige ting men dem får til svar at blogg.no ikke gjør noe og at det er bloggerns eget ansvar og bestemme hva dem deler på bloggene sine. Jeg tror ikke blogg.no som blogg sted kommer til og endre holdnngen sin og dem kommer til og la bloggerne seile sin egen sjø samme. Så lenge som blogg stedet ikke bryr seg vil ikke bloggerne på blogg.no bry seg om blogg barna som blir brukt i reklamer. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Det er det i min omgangs krets for dem fleste vennene mine og jeg legger ut ett og annet bilde av barna våre på instagram, snap chat og facebook. To av venninnene mine har blogg og dem legger ut bilder av barna sine på bloggene dems men dem eksponerer ikke barna for dem er små bloggere som nesten ikke har lesere og hun hadde 15 lesere da hun sjekket og hun mente at hun var en lav blogger 😄 

En av de 15 leserne kan da vitterlig være en useriøs galning som lagrer bildene på sin egen data og bruker de til det han vil?? Å legge bilder av barn på en åpen og offentlig blogg,  enten den har 15 eller 1500 lesere, er å eksponere barna til ukjente mennesker. Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor noen tar den sjansen.  

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Leselusa skrev:
 

En av de 15 leserne kan da vitterlig være en useriøs galning som lagrer bildene på sin egen data og bruker de til det han vil?? Å legge bilder av barn på en åpen og offentlig blogg,  enten den har 15 eller 1500 lesere, er å eksponere barna til ukjente mennesker. Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor noen tar den sjansen.  

Som jeg skjønner er det ikke dem bloggerne det handler om men topp bloggere som bruker barna sine som reklame for og få inntekt. 

Jeg synes ikke det er og eksponere barna men det og bruke barne for og få inntekt er mer eksponering og der må dem gjøre hva dem vil. 

 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Carina Maria skrev:
 

Når det gjelder blogg barna dere har linket til den ene og den andre nettsiden men det er ikke et klart lov verk at det er straffbart og for reklame bloggere og legge ut bilder av barna sine.Det er ingen som har blitt straffet for og ha lakt ut bilder av barna sine. Da er problem stillingen min hvorfor skal folk sitte på den høye hest og blande seg bort i hva dem topp bloggerne gjør? Om Komikerfrue deler bilder av barna sine på bloggen bryr jeg meg ikke om for jeg mener det er ikke min oppgave og dømme dem bloggerne. Jeg dømmer ingen av bloggerne for det er ikke min oppgave og si hva som er best for deres barn. Vil dem bruke barna i reklame for barne klær synes jeg det er søtt. 

Den dagen viss det kommer en klar lov om at det er klart straffbart så vil jeg endre mening men det er hva jeg mener. 

Jeg nevnte blogg.no dem har en regel om at det er bloggernes eget ansvar hva dem deler på bloggene sine og jeg vet flere som har raportert bloggere for forskjellige ting men dem får til svar at blogg.no ikke gjør noe og at det er bloggerns eget ansvar og bestemme hva dem deler på bloggene sine. Jeg tror ikke blogg.no som blogg sted kommer til og endre holdnngen sin og dem kommer til og la bloggerne seile sin egen sjø samme. Så lenge som blogg stedet ikke bryr seg vil ikke bloggerne på blogg.no bry seg om blogg barna som blir brukt i reklamer. 

Det handler ikke om straffbart eller ikke. Det handler om nettvett. Eller mangelen på det. Bloggerbarna har ikke valgt å bli eksponert. Punktum. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Leselusa skrev:
 

Det handler ikke om straffbart eller ikke. Det handler om nettvett. Eller mangelen på det. Bloggerbarna har ikke valgt å bli eksponert. Punktum. 

Det er foreldre som bestemmer til syvende og sist punktum men det mener jeg for så lenge blogg stedet går god for det så må dem forholde seg til det. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Det er det i min omgangs krets for dem fleste vennene mine og jeg legger ut ett og annet bilde av barna våre på instagram, snap chat og facebook. To av venninnene mine har blogg og dem legger ut bilder av barna sine på bloggene dems men dem eksponerer ikke barna for dem er små bloggere som nesten ikke har lesere og hun hadde 15 lesere da hun sjekket og hun mente at hun var en lav blogger 😄 


Selvfølgelig eksponerer de barna sine? Det handler ikke om antall lesere, men om offentlig vs privat deling. Når vi snakker om eksponering av barn, så er det i hovedsak snakk om offentlig eksponering.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...