Gå til innhold

Bloggerbarna


pøbelsara

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:
 

3,6 K likes på FB på innlegget til Morten🙏 Det er håp🙏 Det er utrolig viktig at mennesker som han står opp om dette! Misunnelseskortet blir liksom litt malplassert her😉😊

Kjempeflott. Trist bedriften cbe alltid blir glemt. Marna og for den del. Ikke minst villapaprika, men hun har mye mindre blogg.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reagerer på Tine Monsen som legger ut bilde av ny Jaguar og samtidig bruker barnet sitt i reklame for Ecco.

Skulle ikke tro det var penger det sto på!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Haribo skrev:
 

Reagerer på Tine Monsen som legger ut bilde av ny Jaguar og samtidig bruker barnet sitt i reklame for Ecco.

Skulle ikke tro det var penger det sto på!

Ikke vet jeg... men kanskje de to tingene henger litt sammen. Det er jo en kjensgjerning at reklame gir inntekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert over at verden går bakover, at man ikke skjønner hvor mer utsatte barn faktisk er i vår digitale verden. At det per definisjon "ikke er ulovlig" å bruke barn i reklameøymed (ref Anne Brith Davidsen)  betyr ikke at det fortsatt er rett eller riktig. Det er en kjensgjerning at barn har mer kompetanse innenfor  nettvett , en visse bloggere. At voksne som skal ivareta barn ikke velger å skjerme de, fremfor penger og fame er kritikkverdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Rosalie :Nikke: Lovlighet handler om makt. Apartheid var lovlig en gang i tiden, og dét var galt på alle måter. Det var en massiv motstand fra resten av verdenssamfunnet i over 40 år. Likevel fikk ikke alle fargede statsborgerskap (eller som i bloggerbarn-tilfellet: ble anerkjent som individer) før på starten av 90-tallet. 

Bloggerne er som de priviligerte europeiskættede, og de forandrer ikke holdningene sine om de får holde på i fred. 

Endret av mikrobe
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad for at fokuset på "bloggerbarna" blir større og større. Er overrasket over hvor lite reflektert bloggere/influencere som utleverer barna sine er. Spesielt reagerte jeg på Iselin Guttormsen som utleverer datteren sin når hun hadde spurt om sex. Veldig enig med hva hun skriver, at det er viktig å være ærlig og åpen med barna om dette temaet. Men, å skrive om denne private samtalen mellom datter og mor på bloggen sin er ikke greit. Hun skriver også at det er greit at jenta hennes utforsker seg selv, men at det kan godt være på badet eller soverommet sitt. Helt enig i innholdet, men hadde min mor skrevet noe sånt om meg på nett hadde jeg blitt utrolig flau og skuffet. Liker veldig godt Iselin Guttormsen da hun skiller seg ut fra mange bloggere, men akkurat dette synes jeg ikke er innafor.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.tv2.no/underholdning/10181909/

All respekt til Hegseth som tør å stå i shitstormen. Når mammabloggere sidestiller det å være glad i barna sine med kritkk mot eksponering for penger, da er det noe som ikke stemmer. Det må kunne gå ann å tjene penger på en annen måte en gjennom salg av personlige eventer som graviditet, fødsel og barnedåp mm. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig sansen for Marianne Jemtegård, og at hun fikk sponset ting til sitt baby- showet har jeg ikke noen problemer med. Men i dag gjorde hun ingen god figur på GMN. Jeg håper at noe va det Morten Hegseth sa gikk inn, og at hun lot som hun ikke forstod poenget for å ikke tape ansikt helt.

Heia Morten for å stå i dette mot disse bloggermammaene som ikke tenker lenger enn sin egen nese, noen ganger ikke så langt en gang.

Endret av CamillaS
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var Morten knallsterk! Flaut å se nok en blogger rote seg bort i «Men jeg er jo så stolt!», «Hun er endel av livet mitt, derfor er det naturlig å dele henne» bla bla bla. Kall en spade for en spade! Dere bruker ungene i blogg og sosiale medier for å få penger og spons. La de få slippe det. Det er harry, kleint og de fortjener privatliv. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hummingbird2 skrev:
 

Her var Morten knallsterk! Flaut å se nok en blogger rote seg bort i «Men jeg er jo så stolt!», «Hun er endel av livet mitt, derfor er det naturlig å dele henne» bla bla bla. Kall en spade for en spade! Dere bruker ungene i blogg og sosiale medier for å få penger og spons. La de få slippe det. Det er harry, kleint og de fortjener privatliv. 

Amen! De setter egne behov foran barna sine. De kan vri så mye på det som de bare vil, men det er det som er sannheten. Trist og harry. Takk igjen, Morten🙏

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marianne Jemtegård bruker også frasen «jeg deler bare en bitteliten del av hverdagen»....Men den bittelille delen må altså inneholde en baby som har rett på sitt privatliv og egen digitale identitet? Elendige unnskyldninger fra disse bloggerne...

Kjenner jeg også er skeptisk til bloggere som eksperter...Helt greit at de deler egne erfaringer, men de er ikke fagpersoner, og burde ikke være de en søker til når man lurer på noe angående babyen sin...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun argumenterer også med at barnet er en del av henne og hennes hverdag, og at det ville vært unaturlig å skjule barnet og graviditeten. Er vel ingen som forlanger at bloggere skal skjule barn og graviditet, men SKJERME barna. De har ikke blitt spurt om de vil være en del av bloggernes eksponeringsbonanza. Det er helt ok å være åpen om at man har barn, som heter XX, og at man er veldig stolt, men man trenger ikke dele detaljer om barnas personlighet og hverdag. Altså SKJERME barna, ikke skjule de. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å se forskjell. Tror de at Jenny Skavlan og Live Nelvik ikke er stolte av og glade i barna sine?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
18 minutter siden, Poit skrev:
 

Hun argumenterer også med at barnet er en del av henne og hennes hverdag, og at det ville vært unaturlig å skjule barnet og graviditeten. Er vel ingen som forlanger at bloggere skal skjule barn og graviditet, men SKJERME barna. De har ikke blitt spurt om de vil være en del av bloggernes eksponeringsbonanza. Det er helt ok å være åpen om at man har barn, som heter XX, og at man er veldig stolt, men man trenger ikke dele detaljer om barnas personlighet og hverdag. Altså SKJERME barna, ikke skjule de. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å se forskjell. Tror de at Jenny Skavlan og Live Nelvik ikke er stolte av og glade i barna sine?

Akkurat. Enkelte ego-bloggere argumenterer på en slik måte at det høres ut som om de har enerett på å være stolte av og glade i barna sine. De fleste foreldre er det. Men i motsetning til disse bloggerne som har gått rundt i moralsk ammetåke - sågar før graviditet i det hele tatt var på dagsordenen, så har de fleste foreldre heldigvis ikke et behov for å vise Gud og hvermannsen hvor stolte de er og hvor glade de er i avkommet sitt. En hver forelder med gangsyn og vett i behold, kjenner til myrsnipe-faktoren. 

Mange av disse mammabloggerne er ærekjære på sine barns vegne - simpelthen fordi de selv ikke duger til noe. Da er det bare å skryte på seg anerkjennelse by proxy - som et pervertert motstykke til Munchausen by proxy. "Se så perfekt barnet mitt er!" med underteksten "Se så perfekt jeg er da, dere!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marianne Jemtegård sier at hun kun bruker barnet i settinger hun står "110%" inne for og at foreløpig er det ingen i familien som har noe problem med det hun legger ut av bilder. Hun sier samtidig at ting sikkert vil forandre seg når barnet får sin egen stemme og kan bestemme selv.

At mammabloggere ikke forstår at valgene DE tar NÅ svekker disse fremtidige stemmene litt etter litt for hver dag som går, er urovekkende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Money talks er vel en passende beskrivelse på hvordan mange blogger/influencer-foreldre forsvarer det de driver med. 

Jeg er sikker på at flere av de forstår hvorfor de får kritikk og til dels er de nok enige også. Men pengene frister så mye at de lar det gå på bekostning av barnas beste. 

Gjennomført trist. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nesten som å se VillaPaprika sin ligenende fadese i samme program.

Hvilket vitner til at de ikke har gode grunner til denne ekstreme utleveringen av sine barn. Argumentene er så dårlige at hvem som helst ser dårlig ut når de forsøker å forsvare dem.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaut at voksne mennesker ikke skjermer seg selv fra å drite seg fullstendig ut. Når følelser og fakta møtes, er det heldigvis fortsatt slik at de saklige og forskningsbaserte argumentene vinner. 

(Har ikke sett debatten, er mer en generell betraktning.)

Endret av Kollontaj
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...