pøbelsara Skrevet 8. januar 2023 Forfatter #2641 Del Skrevet 8. januar 2023 Lill skrev (7 minutter siden): Vil dette føre til at enkelte influensere må legge ned bedriften? https://www.dagbladet.no/nyheter/raser-mot-forslag-hodelost/78225066 Å herlighet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 8. januar 2023 #2642 Del Skrevet 8. januar 2023 pøbelsara skrev (2 minutter siden): Å herlighet. Ja, bank, bank - hvem der? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 8. januar 2023 #2643 Del Skrevet 8. januar 2023 Misselue skrev (11 minutter siden): Håper det. Inntrykket mitt av pilotfrue har aldri vært positivt, men hallo? Noen ganger er det best å holde munn. Hun er en an årsakene til at dette diskuteres. Disse hodeløse og ansvarsløse influncerne trenger vi ikke. Når foreldre ikke er i stand til å ivareta barns rett til personvern, må lovverket beskytte disse barna. Hun er definitivt en av verstingene. Jeg tror at livsgrunnlaget til mange av «livsstil» influenserene kommer til å bli borte, da det er for noen veldig lukrativt å bruke mindreårige i reklame. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 8. januar 2023 #2644 Del Skrevet 8. januar 2023 Lill skrev (Akkurat nå): Hun er definitivt en av verstingene. Jeg tror at livsgrunnlaget til mange av «livsstil» influenserene kommer til å bli borte, da det er for noen veldig lukrativt å bruke mindreårige i reklame. Håper at det blir kroken på døra for influencere som pilotfrue. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 8. januar 2023 Forfatter #2645 Del Skrevet 8. januar 2023 Det er helt sjokkerende at man som influenser som daglig eksponerer ungene tydeligvis ikke engang har giddet å lese argumentene for hvorfor også influencerbarna har rett på privatliv - og hva den retten innebærer. Det er ikke nok at ikke ALT barna gjør, publiseres. Jeg vet en hel masse om ungene til pilotfrue og familien Nyhus og Caroline Berg Eriksen. Jeg blir supertrist når unger intetanende utnyttes som innhold i some. Caroline Berg Eriksen mener at hennes some-kanaler blir så upersonlige uten barna. Pilotfrue har skjønt at hun må finne seg en annen jobb hvis hun skal skjerme ungene sine, så hun er i det minste ærlig da. Men ikke akkurat så veldig opptatt av å ta vare på sine egne barns rettigheter. 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 8. januar 2023 #2646 Del Skrevet 8. januar 2023 Håper dette betyr slutten for Nyhus, Sara Emilie, CBE, Pilotfrue m.f. Helt sykt hvor mye penger man kan tjene på å utlevere uskyldige barn. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BaHare Skrevet 8. januar 2023 #2647 Del Skrevet 8. januar 2023 Det er kanskje håp. Overraskende mange fornuftige kommentarer for en gangs skyld under Facebook innlegget til Dagbladet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 8. januar 2023 #2648 Del Skrevet 8. januar 2023 BaHare skrev (1 time siden): Det er kanskje håp. Overraskende mange fornuftige kommentarer for en gangs skyld under Facebook innlegget til Dagbladet. Har inntrykk av at det er veldig mange som mener at denne form for eksponering er forkastelig. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 8. januar 2023 Forfatter #2649 Del Skrevet 8. januar 2023 Lill skrev (5 minutter siden): Har inntrykk av at det er veldig mange som mener at denne form for eksponering er forkastelig. Det er bare her på rampelys (og i en og annen Jodel-tråd) at folk synes at barns rett til privatliv er utidig masing og de kan jo ikke skjule at de har barn heller, liksom. Blant folk ute i den virkelige verden, er det mange som er opptatt av barns rettigheter og det å ta godt vare på barn. heldigvis. 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. januar 2023 #2650 Del Skrevet 8. januar 2023 https://www.aftenposten.no/norge/i/VPQK1J/jakten-paa-familiefaren Hvis man leser artikkelen (ja, man må ha abonnement) vil man aldri, aldri legge ut bilder av ungene sine. Fortelle hvilken skole de går på og vise frem på Strava hvor de går og sykler til skolen. Les hva disse mennene snakker om! 😩 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 9. januar 2023 #2651 Del Skrevet 9. januar 2023 Kollontaj skrev (19 timer siden): https://www.aftenposten.no/norge/i/VPQK1J/jakten-paa-familiefaren Hvis man leser artikkelen (ja, man må ha abonnement) vil man aldri, aldri legge ut bilder av ungene sine. Fortelle hvilken skole de går på og vise frem på Strava hvor de går og sykler til skolen. Les hva disse mennene snakker om! 😩 Nei fy faen, enda en sånn artikkel? 😫 jeg orker ikke. Folk er så naive. Etter VGs store avsløring ser vi jo hvor vanlig dette er 😖. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 9. januar 2023 #2652 Del Skrevet 9. januar 2023 *blueberry* skrev (3 timer siden): Nei fy faen, enda en sånn artikkel? 😫 jeg orker ikke. Folk er så naive. Etter VGs store avsløring ser vi jo hvor vanlig dette er 😖. Men det er ikke nok. Hva må skje for at de skal skjønne alvoret? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 9. januar 2023 #2653 Del Skrevet 9. januar 2023 Misselue skrev (1 minutt siden): Men det er ikke nok. Hva må skje for at de skal skjønne alvoret? Helt tragisk. Nytt lovverk og mye ressurser til å slå ned på alt dette i starten vil kanskje skremme en del. Dessverre tror jeg at om lovforslaget går gjennom så blir det lite ressurser til å følge det opp og influencerne fortsetter som med alle andre lover de bryter. Evt er «de» som ikke skjønner det og samtidig har lest alle disse artiklene og avsløringene rett og slett mer glad i penger enn barna sine. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 9. januar 2023 #2654 Del Skrevet 9. januar 2023 (endret) Slettet. Endret 9. januar 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 9. januar 2023 #2655 Del Skrevet 9. januar 2023 (endret) Dette med uhyrlighetene til pedofile og de som forgriper seg seksuelt på barn (ikke alle er pedofile), er da ingen nyhet. Det har vært utallige saker og dokumentarer om dette i årevis. På the dark room er det drøssevis av kategorier å velge blant, f.eks sadisme. Man kan bestille overgrep på barn live over nettet, og bestille etter preferanse. Barnet får instrukser om å opptre etter kundens bestilling, f.eks å smile og le under overgrepet, gråte eller se livredd ut. Problemet er at mange lukker øynene fordi det er for grotesk å ta innover. Dessuten liker vi å tro at vi lever beskyttet i trygge Norge- noe vi heldigvis i stor grad også gjør, sammenlignet med mange andre land. Når det gjelder sosiale medier, er leirbålet et stort mareritt av falsk trygghet på offentlige kontoer. Man inviteres inn i stua og den private sfære, og man deler fra det samme. Så skapes en illusjon om at man deltar i noe personlig og begrenset, og som er tillitsbasert og trygt, når sannheten er at internett er upersonlig, helt ubegrenset og langt ifra trygt. Et vel så viktig tema, er respekten vi skal ha for barn og unges autonomi, privatliv, personvern og beskyttelse (mot offentligheten, ikke kun overgripere). Med så stort fokus det i dag er på barns rettigheter, det å bli sett, lyttet til/hørt -det diskuteres også om barn skal ha egne partsrettigheter, så ligger flere influensere skremmende langt etter. Menneskerettighetene, EMD, barnekonvensjonen, barneloven, datatilsynet, organisasjoner, politikere m.fl synliggjør barns rettigheter i økende grad og likevel når det ikke inn. Det er rett og slett litt for behagelig å tjene lettvinte penger. Endret 10. januar 2023 av ~ Ada ~ 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 11. januar 2023 #2656 Del Skrevet 11. januar 2023 Jeg skrev dette opprinnelig i tråden om Pilotfrue, men velger å gjenta det her da det gjelder bloggerbarna i høyeste grad: Jeg forstår ikke hvordan de IKKE klarer å se forskjellen på influenserbarn (for så vidt også barn som blir eksponert i some av foreldre/familie) og generelle barn i reklame?? Om et influenserbarn vet jeg fort: hva de heter, hvor de bor, når/hvor de er i barnehage/skole, hvor de er på ferie, hva de spiser/drikker, hvem som er nærmeste familie, hvilket tema de har på bursdagen, hvor gamle de er, hvordan de ser ut +++ (listen er mye lengre...) Om et barn i Cubus-reklame vet jeg: hvordan barnet ser ut. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 11. januar 2023 #2657 Del Skrevet 11. januar 2023 Dette kan jo avstedkomme en interessant debatt: (om utlevering av barn i sosiale medier) https://www.nrk.no/fredriksolvang/ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 11. januar 2023 #2658 Del Skrevet 11. januar 2023 Enig med Halvor https://www.seher.no/kjendis/blind-pa-eget-innhold/78247602 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 11. januar 2023 #2659 Del Skrevet 11. januar 2023 Noen i kommentarfeltet (en influencer jeg aldri har hørt om) drar inn mye snodig blant annet Magnus Carlsen. 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 11. januar 2023 #2660 Del Skrevet 11. januar 2023 11 minutter siden, Kollontaj said: Noen i kommentarfeltet (en influencer jeg aldri har hørt om) drar inn mye snodig blant annet Magnus Carlsen. 🤪 Leste det jeg også. Og ut ifra spørsmålene hun stiller, så er det tydelig at hun ikke har fått med deg hva Venstres forslag går ut på. Gudene forby at man må sette seg inn i noe og til alt overmål lese mer enn bare overskriften. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå