Gjest Asti Skrevet 2. november 2018 #1501 Del Skrevet 2. november 2018 (endret) Har sikkert delt den før, men det som er bra tenker jeg kan gjentas . Fra https://voxpublica.no/2018/05/barnas-privatliv-selges-til-hoystbydende/ (anbefaler å lese hele): "Foreldre skal se barnas behov og sette disse behovene foran sine egne behov. Barna har ikke behov for denne voldsomme eksponeringen. De har behov for et privatliv....." BOTB har også skrevet om bloggerbarna. Fra https://bloggomtoppbloggere.com/2017/10/04/bloggebarna/: "...Det finnes jo utallige kjendiser som viser frem sine barn i media uten at det blir hauset opp. Forskjellen her, slik jeg ser det, er at de fleste kjendiser prøver å skåne sine barn mest mulig. Bilder av kjendisbarna er som regel knipset av andre (paparazzier). Bloggerne derimot, de dokumenterer hele oppveksten til sine egne barn selv, gjennom sin egen blogg.". Kom over denne - fra http://syndikatetbloggen.blogspot.com/2016/12/et-bloggerbarn-fyller-ar.html: "Å ha en lekkert stylet oppvekst som deles i stor grad på sosiale medier ivaretar ikke denne retten. Selv om barna fremstilles på en delikat måte, er dette like fullt et overtramp. Dette er barn som er alt for unge til å samtykke til å være med på dette fordi de er alt for unge til å forstå rekkevidden av hva de er med på.". Endret 2. november 2018 av Asti La til tekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 2. november 2018 #1502 Del Skrevet 2. november 2018 (endret) Jeg synes ikke Pilotfrue kan rettferdiggjøre eksponering av barnet sitt bare fordi hun ikke viser ansiktet hans. Hun solgte fødselen på tv og hadde HELE dåpsdagen sponset. Hun sier at hun takker nei til avtaler der hvor ansiktet hans vises, hun skulle takket nei til alt! Vet ikke hva hun har av ærlige penger, men mannen er nå pilot så jeg tenker at de kan kjøpe alt se vil, og ikke bli kjøpt ved å motta og måtte reklamere. Bloggere som eksponerer barn minner meg veldig om uttrykket "å spare seg fant". De har kanskje alle de fine tingene og pengene, men på en stor bekostning av noe annet, sine barns oppvekst. Endret 2. november 2018 av Stjernekikkeren Ble gjort oppmerksom på at ikke deler av dåpen var solgt, men hele dagen. Tragisk. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 2. november 2018 #1503 Del Skrevet 2. november 2018 Sandra Lyng har født. Barnet et ute på nett allerede. Her skal det tjenes penger. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 2. november 2018 #1504 Del Skrevet 2. november 2018 I dag ble jeg skikkelig sinna! Bloggeren Elin Bergius har lagt ut et bilde av sitt barn (uten klær, dekket til med en emoji) hvor hun inngående beskriver toalettvaner og bleiebruk... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 2. november 2018 #1505 Del Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, Stjernekikkeren skrev: Jeg synes ikke Pilotfrue kan rettferdiggjøre eksponering av barnet sitt bare fordi hun ikke viser ansiktet hans. Hun solgte fødselen på tv og hadde deler av dåpen sponset. Hun sier at hun takker nei til avtaler der hvor ansiktet hans vises, hun skulle takket nei til alt! Vet ikke hva hun har av ærlige penger, men mannen er nå pilot så jeg tenker at de kan kjøpe alt se vil, og ikke bli kjøpt ved å motta og måtte reklamere. Bloggere som eksponerer barn minner meg veldig om uttrykket "å spare seg fant". De har kanskje alle de fine tingene og pengene, men på en stor bekostning av noe annet, sine barns oppvekst. Hele dåpen er sponset. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 2. november 2018 #1506 Del Skrevet 2. november 2018 (endret) Jeg fant igjen den bloggen som tok opp emnet bilder av barn på blogg og her spør en blogger en ansatt som jobber i blogg.no om dette "Det synes jeg personlig er en helt grei ordning.Hva man legger i straffbare bilder er jo også et definisjonsspørsmål fra person til person. Noen kan synes det er støtende med ei jente i turndrakt på bommen under turnkonkurranse, mens en annen mener det er støtende å dele et bilde av babyen på stellebordet.Jeg ville aldri rapportert inn et bilde av en jente i turndrakt på bommen under en turnkonkurranse. Det er fordi for meg så er det da situasjonen som det handler om på bildet." Den ansatte i blogg.no svarer dette "Straffbart" er jo allerede definert av norsk lov.Dessverre hjelper det ikke at JEG syns det burde være straffbart å legge ut bilder av edderkopper eller fristende sjokoladekaker. :/" Som jeg tolker den ansatte er det ikke forbudt for bloggere og legge ut bilder av barna sine på bloggen men det oppfordres til og bruke sunn fornufr. Jeg snakker om ikke topp bloggere men vanlige hverdags bloggere og en ikke topp blogger som blogger for og kose seg er ikke influencer på samme måte som dem store topp bloggerne. Dem mamma bloggerne jeg leser ligger langt nede på blogg listen og dem blogger en gang i uka og dem kan også blogge en gang i måneden. Endret 2. november 2018 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 2. november 2018 #1507 Del Skrevet 2. november 2018 59 minutter siden, Xstrella skrev: Sandra Lyng har født. Barnet et ute på nett allerede. Her skal det tjenes penger. Ett enkelt bilde av en nyfødt er ufarlig, det er hva hun gjør videre herfra som er avgjørende. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 2. november 2018 #1508 Del Skrevet 2. november 2018 2 minutter siden, Unika skrev: Ett enkelt bilde av en nyfødt er ufarlig, det er hva hun gjør videre herfra som er avgjørende. Det er jeg enig i men hun har snappet om barnet under store deler av svanger skapet. Uansett gratulerer til Sandra Lyng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 2. november 2018 #1509 Del Skrevet 2. november 2018 9 minutter siden, Carina Maria skrev: Jeg fant igjen den bloggen som tok opp emnet bilder av barn på blogg og her spør en blogger en ansatt som jobber i blogg.no om dette "Det synes jeg personlig er en helt grei ordning.Hva man legger i straffbare bilder er jo også et definisjonsspørsmål fra person til person. Noen kan synes det er støtende med ei jente i turndrakt på bommen under turnkonkurranse, mens en annen mener det er støtende å dele et bilde av babyen på stellebordet.Jeg ville aldri rapportert inn et bilde av en jente i turndrakt på bommen under en turnkonkurranse. Det er fordi for meg så er det da situasjonen som det handler om på bildet." Den ansatte i blogg.no svarer dette "Straffbart" er jo allerede definert av norsk lov.Dessverre hjelper det ikke at JEG syns det burde være straffbart å legge ut bilder av edderkopper eller fristende sjokoladekaker. :/" Som jeg tolker den ansatte er det ikke forbudt for bloggere og legge ut bilder av barna sine på bloggen men det oppfordres til og bruke sunn fornufr. Jeg snakker om ikke topp bloggere men vanlige hverdags bloggere og en ikke topp blogger som blogger for og kose seg er ikke influencer på samme måte som dem store topp bloggerne. Dem mamma bloggerne jeg leser ligger langt nede på blogg listen og dem blogger en gang i uka og dem kan også blogge en gang i måneden. Jeg gjentar: Bare fordi man ikke får betalt for å utlevere barna sine betyr ikke at det er greit. Barn må da få lov til å vokse opp i fred uten at halve Norge skal vite om alt dems gjøren og laden. Blogg.no må forholde seg til lovverket angående materialet som legges ut på dems plattform og det er greit nok. Det er uansett ikke opp til blogg.no å være moralens voktere. Samtidig, bare fordi det ikke er et ordentlig lovverk mot den overvelmende eksponeringen bloggerne har av barna sine betyr ikke at det er "greit". Toppbloggerne er de som viser hva man kan slippe unna med og hvor ekstremt det kan være. Hvorfor skulle Fru Hvermannsen bry seg med å beskytte barna sine på nett når Fru Toppblogger med millioninntekt tjener godt på å ikke gjøre det? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 2. november 2018 #1510 Del Skrevet 2. november 2018 @Emmelise 🙌🏼 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 2. november 2018 #1511 Del Skrevet 2. november 2018 1 time siden, Prinsesse788 skrev: I dag ble jeg skikkelig sinna! Bloggeren Elin Bergius har lagt ut et bilde av sitt barn (uten klær, dekket til med en emoji) hvor hun inngående beskriver toalettvaner og bleiebruk... Helt forferdelig at vedkommende driter i privatlivet til eget barn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 2. november 2018 #1512 Del Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, Prinsesse788 skrev: I dag ble jeg skikkelig sinna! Bloggeren Elin Bergius har lagt ut et bilde av sitt barn (uten klær, dekket til med en emoji) hvor hun inngående beskriver toalettvaner og bleiebruk... 😱 Dette er vel hun svenske fra Paradise Hotel som ble sammen med en deltaker i samme serie? De er samboere og har 2 barn sammen, tror jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 2. november 2018 #1513 Del Skrevet 2. november 2018 1 time siden, Emmelise skrev: Jeg gjentar: Bare fordi man ikke får betalt for å utlevere barna sine betyr ikke at det er greit. Barn må da få lov til å vokse opp i fred uten at halve Norge skal vite om alt dems gjøren og laden. Blogg.no må forholde seg til lovverket angående materialet som legges ut på dems plattform og det er greit nok. Det er uansett ikke opp til blogg.no å være moralens voktere. Samtidig, bare fordi det ikke er et ordentlig lovverk mot den overvelmende eksponeringen bloggerne har av barna sine betyr ikke at det er "greit". Toppbloggerne er de som viser hva man kan slippe unna med og hvor ekstremt det kan være. Hvorfor skulle Fru Hvermannsen bry seg med å beskytte barna sine på nett når Fru Toppblogger med millioninntekt tjener godt på å ikke gjøre det? https://www.adressa.no/familieogoppvekst/Datatilsynet--Det-er-ingen-menneskerett-a-dele-bilder-av-barn-pa-17-mai-11970b.html Artikkelen er fra mai 2018 og artikkkelen er hentet fra data tilsynet sine regler og der står det at det er foreldrenes ansvar for og bestemme om og selv velge om hvor mye barna skal eksponeres med bilder på nett. Jeg som mamma bestemmer om andre som tar bilder av barnet mitt om dem får dele det på facebook og jeg spør alltid om tilatelse til om jeg får legge ut et bilde av barna til mine venner på facebook. Noen ganger får jeg ja og andre ganger ikke og det samme med mitt barn også. Så blogg.no bryter ikke regler når det ikke er forbudt og dele bilder og det tolker reglene på blogg.no at det er foreldrenes ansvar for og bestemme over billed deling av sine egne barn. Jeg ser ikke noe problem om hverdags bloggern Kari deler helt uskyldige bilder av og barna sine av og til og dem blir ikke brukt for og reklamere for et firma. Jeg snakker for meg selv som mamma og jeg vet at andre foreldre meg barn er bevisst hvilke bilder vi deler på facebook av våre barn og dem ferreste av oss bombanderer facebook med bilder av barna våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 2. november 2018 #1514 Del Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, Prinsesse788 skrev: I dag ble jeg skikkelig sinna! Bloggeren Elin Bergius har lagt ut et bilde av sitt barn (uten klær, dekket til med en emoji) hvor hun inngående beskriver toalettvaner og bleiebruk... Det er faktisk helt GRUSOMT gjort! Det frister å skrive en kommentar, men hva skulle det vært.. og det hjelper nok ikke heller. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 2. november 2018 #1515 Del Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, Prinsesse788 skrev: I dag ble jeg skikkelig sinna! Bloggeren Elin Bergius har lagt ut et bilde av sitt barn (uten klær, dekket til med en emoji) hvor hun inngående beskriver toalettvaner og bleiebruk... Da ber hun om at bildet av barnet blir misbrukt og et slikt bilde er gift og at hun tør 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 2. november 2018 #1516 Del Skrevet 2. november 2018 3 minutter siden, Carina Maria skrev: https://www.adressa.no/familieogoppvekst/Datatilsynet--Det-er-ingen-menneskerett-a-dele-bilder-av-barn-pa-17-mai-11970b.html Artikkelen er fra mai 2018 og artikkkelen er hentet fra data tilsynet sine regler og der står det at det er foreldrenes ansvar for og bestemme om og selv velge om hvor mye barna skal eksponeres med bilder på nett. Jeg som mamma bestemmer om andre som tar bilder av barnet mitt om dem får dele det på facebook og jeg spør alltid om tilatelse til om jeg får legge ut et bilde av barna til mine venner på facebook. Noen ganger får jeg ja og andre ganger ikke og det samme med mitt barn også. Så blogg.no bryter ikke regler når det ikke er forbudt og dele bilder og det tolker reglene på blogg.no at det er foreldrenes ansvar for og bestemme over billed deling av sine egne barn. Jeg ser ikke noe problem om hverdags bloggern Kari deler helt uskyldige bilder av og barna sine av og til og dem blir ikke brukt for og reklamere for et firma. Jeg snakker for meg selv som mamma og jeg vet at andre foreldre meg barn er bevisst hvilke bilder vi deler på facebook av våre barn og dem ferreste av oss bombanderer facebook med bilder av barna våre. Jeg sier jo at blogg.no skal forholde seg til lovverket for bruken av dems plattform og at det er ikke opp til dem å være moralens voktere. Jeg forstår heller ikke helt hva blogg.no sine formeninger har med dette å gjøre. De har en bloggplattform tilgjengelig, intet annet. De er ikke ansvarlige for hva folk legger ut, de skal bare passe på at materialet ikke bryter norsk lov. Fru Hvermannsen og Fru Toppblogger er selv ansvarlig for materialet de legger ut. Og det er bekymringsverdig når det materialet er et massivt inngrep i barnets privatliv. Det spiller virkelig ingen rolle om vedkommende har 15 eller 15 000 lesere. Per dags dato er lovverket satt opp til at det er foreldrene selv som skal være barnas beskyttere angående hva slags materiale som skal legges ut om dem. Men hva da når denne beskyttelsen ikke er der? Hva da når foreldrene heller gjør det motsatte av å beskytte sine barn ved å legge ut i detalj om deres samtaler, tanker, hundrevis av bilder og jeg vet ikke hva? Hvem skal beskytte og skåne barna for omverdenen (les. internettet) når foreldrene selv ikke finner ut av det? Fru Hvermannsen og Fru Toppblogger må da gjerne blogge om hvordan det er å være mamma. Det finnes mange måter man kan gjøre det på uten at barna blir et produkt uten privatliv. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 2. november 2018 #1517 Del Skrevet 2. november 2018 Akkurat nå, Emmelise skrev: Per dags dato er lovverket satt opp til at det er foreldrene selv som skal være barnas beskyttere angående hva slags materiale som skal legges ut om dem. Men hva da når denne beskyttelsen ikke er der? Hva da når foreldrene heller gjør det motsatte av å beskytte sine barn ved å legge ut i detalj om deres samtaler, tanker, hundrevis av bilder og jeg vet ikke hva? Hvem skal beskytte og skåne barna for omverdenen (les. internettet) når foreldrene selv ikke finner ut av det? Fru Hvermannsen og Fru Toppblogger må da gjerne blogge om hvordan det er å være mamma. Det finnes mange måter man kan gjøre det på uten at barna blir et produkt uten privatliv. Det betyr at det er vi foreldre som bestemmer hvilke bilder vi synes er ok og dele på sosiale medier og jeg tror oppegående foreldre vet hvor grensen går for sine egne barn i dag. Hvis jeg hadde hatt blogg hadde jeg delt noen bilder nå og da men jeg ville tenkt på hvilke bilder som er ok og dele og som barnet mitt ikke vil føle seg brydd av når barnet mitt blir eldre. Dem bloggerne jeg leser er bevisst på hvilke bilder dem deler av barna sine med oss som leser bloggene dems. Det som bloggeren Elin Bergius la ut er langt fra ok for det er ikke og beskytte barnet sitt og hva om bildet av barnet sitt blir misbrukt. Jeg hadde aldri tilgitt meg selv da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 2. november 2018 #1518 Del Skrevet 2. november 2018 10 minutter siden, Carina Maria skrev: Det betyr at det er vi foreldre som bestemmer hvilke bilder vi synes er ok og dele på sosiale medier og jeg tror oppegående foreldre vet hvor grensen går for sine egne barn i dag. Hvis jeg hadde hatt blogg hadde jeg delt noen bilder nå og da men jeg ville tenkt på hvilke bilder som er ok og dele og som barnet mitt ikke vil føle seg brydd av når barnet mitt blir eldre. Dem bloggerne jeg leser er bevisst på hvilke bilder dem deler av barna sine med oss som leser bloggene dems. Det som bloggeren Elin Bergius la ut er langt fra ok for det er ikke og beskytte barnet sitt og hva om bildet av barnet sitt blir misbrukt. Jeg hadde aldri tilgitt meg selv da. Men ikke bare det.. Hun legger ut om bleieslutt og dovaner som absolutt ingen har noe med. Det er så sensitiv info at jeg ikke forstår hvordan hun har tenkt tanken engang. Jeg hadde ALDRI klart å dele slik info om ungen min. Jeg mener at de som deler sånt rett og slett har en skrue løs. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 2. november 2018 #1519 Del Skrevet 2. november 2018 Det er viktig å huske at eksponering av barn ikke handler om bilder alene 12 minutter siden, Carina Maria skrev: Så blogg.no bryter ikke regler når det ikke er forbudt og dele bilder og det tolker reglene på blogg.no at det er foreldrenes ansvar for og bestemme over billed deling av sine egne barn. Blogg.no bryter ingen bestemmelser i straffeloven - nåværende straffelov. Det er riktig. Men det betyr ikke at barn er uten beskyttelse når det gjelder eksponering på nett. Barn er beskyttet under barnekonversjonen, og etter den har Staten helt klart ansvar for å sørge for at barns rettigheter ivaretas. Så mye av diskusjonen som går nå, leder opp mot om det er nødvendig å faktisk lovregulere eksponering av barn på nett, siden foreldrene stadig overtrer barnekonversjonen. Å gå til det skritt å lovregulere, vil være et av statens virkemidler for å overholde sin plikt om å beskytte barna. Dette er fra kortversjonen av barnekonversjonen: Staten har plikt til å beskytte barn mot alle former for utnytting som på en eller annen måte kan være skadelig for barnet. Staten har ansvaret for at barns rettigheter blir fulgt.https://www.unicef.no/barnekonvensjonenArtikkel 32 er for lang til å sitere på KG, men det går tydelig frem at det er statens ansvar å sørge for at barn bl.a beskyttes mot å bli utnyttet økonomisk på måter som kan være til ulempe/skadelig for dem - og at det er statens ansvar å sørge for straffereaksjoner om det er nødvendighttps://www.reddbarna.no/vaart-arbeid/barns-rettigheter/barnekonvensjonen-i-fulltekst Så at noe ikke er eksplisitt ulovlig og regulert etter dagens lovverk er ikke annet enn en syltynn unnskyldning, og egentlig ikke spesielt relevant for den pågående diskusjonen. Hvor det heller leder fram mot om vi blir nødt til å lovregulere, siden en hel del foreldre ikke ser ut til å være sitt ansvar bevisst. En annen ting som er viktig huske - eksponering av barn handler ikke kun om bilder av barnet. Det er all informasjon om barnet som deles, i tekst og bilder. Også bilder hvor barnet selv ikke er med på, vil kunne være eksponering av barnets liv - som f.eks bilder av barnerom, favorittleker osv. Ting som burde være private, trygge frisoner for barna. Og alle detaljerte historier om sykdom, avføringsvaner, framtidsdrømmer, yndlingstegnefilmer osv osv. Alt dette er deling av og eksponering av barnas privatliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 2. november 2018 #1520 Del Skrevet 2. november 2018 (endret) 6 minutter siden, inox skrev: Det er viktig å huske at eksponering av barn ikke handler om bilder alene Blogg.no bryter ingen bestemmelser i straffeloven - nåværende straffelov. Det er riktig. Men det betyr ikke at barn er uten beskyttelse når det gjelder eksponering på nett. Barn er beskyttet under barnekonversjonen, og etter den har Staten helt klart ansvar for å sørge for at barns rettigheter ivaretas. Så mye av diskusjonen som går nå, leder opp mot om det er nødvendig å faktisk lovregulere eksponering av barn på nett, siden foreldrene stadig overtrer barnekonversjonen. Å gå til det skritt å lovregulere, vil være et av statens virkemidler for å overholde sin plikt om å beskytte barna. Dette er fra kortversjonen av barnekonversjonen: Staten har plikt til å beskytte barn mot alle former for utnytting som på en eller annen måte kan være skadelig for barnet. Staten har ansvaret for at barns rettigheter blir fulgt.https://www.unicef.no/barnekonvensjonenArtikkel 32 er for lang til å sitere på KG, men det går tydelig frem at det er statens ansvar å sørge for at barn bl.a beskyttes mot å bli utnyttet økonomisk på måter som kan være til ulempe/skadelig for dem - og at det er statens ansvar å sørge for straffereaksjoner om det er nødvendighttps://www.reddbarna.no/vaart-arbeid/barns-rettigheter/barnekonvensjonen-i-fulltekst Så at noe ikke er eksplisitt ulovlig og regulert etter dagens lovverk er ikke annet enn en syltynn unnskyldning, og egentlig ikke spesielt relevant for den pågående diskusjonen. Hvor det heller leder fram mot om vi blir nødt til å lovregulere, siden en hel del foreldre ikke ser ut til å være sitt ansvar bevisst. En annen ting som er viktig huske - eksponering av barn handler ikke kun om bilder av barnet. Det er all informasjon om barnet som deles, i tekst og bilder. Også bilder hvor barnet selv ikke er med på, vil kunne være eksponering av barnets liv - som f.eks bilder av barnerom, favorittleker osv. Ting som burde være private, trygge frisoner for barna. Og alle detaljerte historier om sykdom, avføringsvaner, framtidsdrømmer, yndlingstegnefilmer osv osv. Alt dette er deling av og eksponering av barnas privatliv. Jeg trøster meg med at hverdags bloggeren Kari som legger ut noen få bilder av barna sine vet hva hun gjør på samme måte som når jeg legger ut bilder på min lukkede instagram profil og snap chat av mitt barn og dem bloggerne jeg leser legger ut bilder fra julen, 17.mai og bursdager til barna sine. Jeg har til dags dato aldri sett dem fortelle om avførings vanene deres. Det er en privat sak og barnas frisoner skal over holdes. Jeg synes ikke det er ille og ta bilde av barne rommet for det har jeg sett dem bloggerne jeg føler har gjort når dem har innredet barne rommet før fødsel for og vise interiør men ingen av dem bloggerne jeg følger som har barn er ikke sponset og jeg tviler på at noen vet hvem dem der og det er tilfeldige bloggere jeg har funnet som er i samme situasjon som meg. Endret 2. november 2018 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå