Gå til innhold

Bloggerbarna

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En ting lurer jeg på: Har ikke de her bloggerne noen kritiske mennesker i sin omgangskrets/familie? Eller blir bare avfeid med at de er sikkert sjalu på meg??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992
3 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Bra artikkel! Får nesten lyst å publisere hos et par bloggere med spørsmål om kommentar. Eller btw, hvorfor gjør ikke journalister dette??

"Den amerikanske psykoanalytikeren Elizabeth Young-Breuhl kalte dette for «childism». «Childism» er ideen om at barnet er foreldrenes eiendom, som har retten til å kontrollere barna for foreldrenes egeninteresse. Barnets private øyeblikk blir underholdning for voksne. I de situasjoner hvor barnet snur seg mot den de har mest tillit til, søker trøst og forståelse for sin frustrasjon, velger vi å le av dem – på Internett. Da glemmer vi barnets egenverd, med rett til sitt eget privatliv – slik blant annet FNs barnekonvensjon slår fast." - fra artikkelen. 

Det synes jeg du burde gjøre. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, TallulahBGood skrev:

Det synes jeg du burde gjøre. ☺

Enig, om ikke annet for underholdningens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, O.G. skrev:

En ting lurer jeg på: Har ikke de her bloggerne noen kritiske mennesker i sin omgangskrets/familie? Eller blir bare avfeid med at de er sikkert sjalu på meg??? 

Men O.G. da! Du må da huske at alle som kritiserer rosabloggere er feite, sjalu og uten egne liv! :regler:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ultiva skrev:

Men O.G. da! Du må da huske at alle som kritiserer rosabloggere er feite, sjalu og uten egne liv! :regler:

Men selv om man er feit, sjalu og er totalt uten eiga liv så kan man jo uansett ha et poeng. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Varma
1 time siden, Francis skrev:

Fy søren, sterk lesing!  :cry3:Tenk hva den eksponeringen av barn som ikke kan samtykke gjør med deres psykiske helse om noen år? Når alle i Norge vet alt om deg fra unnfangelsen( selve øyeblikket) til foreldrenes drama i livet ( brudd i forhold, vold, rusmisbruk, overgrep , psykiske problemer, økonomiske problemer og sexliv) og det er gjerne ting man ønsker å skjerme ungene imot. Og når man er kritisk til dette så er man et netttroll og hater??   

Endret av Varma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cement
Den 18. mai 2016 at 20.16, Amafalathiel skrev:

http://well.blogs.nytimes.com/2016/03/08/dont-post-about-me-on-social-media-children-say/?smid=fb-nytwell&smtyp=cur&_r=0

But as this study, although small, suggests, it’s increasingly clear that our children will grow into teenagers and adults who want to control their digital identities.

Folk er jo reddere for konsekvensene av å spise for mye karbohydrater enn konsekvensene av hyppig eksponering av barn i sosiale medier, og sånn burde det ikke være.

Selv om man er aldri så stolt over avkommet og aldri så mye lever av å blogge om privatlivet til barn og familie og tjener penger på reklame som passer inn i konseptet, kan barna bli skadelidende. “While most of them will be fine, some might take issue with it.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyanie
Sitat

Skulle gjerne hatt oppskriften på hvordan man blir en perfekt mor? Ser ut som eliten av perfekte mødre og mennesker befinner seg i denne tråden også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Elyanie skrev:

Man kan begynne med å respektere sine barns privatliv ved å la være å utlevere deres følelsesliv og helsetilstand på internett. Det vil være en ypperlig start på å bli en bedre forelder :tommelopp:

Endret av Ultiva
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at det er modent av foreldrene om de fraholder seg å publisere bilder av barna sine i all offentlighet på sosiale medier til de er gamle nok til å ha en bevisst mening om det selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kariannne
22 timer siden, Elyanie skrev:

Ingen er perfekt og det er det ingen her inne som påstår heller. Men det kan være greit å unngå å utsette barna for ting som kan få dumme konsekvenser for de senere i livet. Du gir ikke ungen din brus og godteri daglig, jeg syntes det er bekymringsverdig om en mamma gjorde det. På lik linje syntes jeg det er bekymringsverdig å utlevere små barn på nettet og dele såpass mye sensitiv informasjon om de, uten at de samtykker til at dette er greit. Ingen mamma er feilfri, men man kan velge å unngå å sette barna i visse uheldige situasjoner som kan få konsekvenser senere. Syntes hele denne bloggingen er uheldig. Sosiale medier generelt. Det er sprøtt at det har gått sport i å blogge om barna sine og livet sitt å tjene penger på det. Barn burde få slippe å bli så eksponert på nett som det mange barn i dag blir. Det er greit å poste ett bilde på Facebook eller sende snap til venner og familie av ungene sine, da har du tross alt kontroll på hvem som mottar, men å dele livet til barna sine med potensielt en hel verden for de det gir deg penger, er kynisk og usmakelig. Barn har rett til personvern. Respekter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Blå politibil skrev:

http://www.dagbladet.no/2016/05/27/kultur/media/medietilsynet/barn/personvern/44346113/

Interessant lesing. Det samme har også slått meg når jeg ser hvem som deler mest om og av sine egne barn. Både bloggere og andre på face. 

Ja, det går en skillelinje mellom foreldre med høy og lav/ingen utdanning. Bakgrunnen er evnen til å reflektere over muligheten for misbruk. Psykologen i artikkelen fremhever også barna fra de er 5-6 år gamle bør bli spurt om samtykke. Spørs om bloggere som tjener penger på barna sine greier å sette egne behov til side. Det var dette med refleksjonsnivået da....

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 27.5.2016 at 12.52, CecilieX skrev:

Ja, det går en skillelinje mellom foreldre med høy og lav/ingen utdanning. Bakgrunnen er evnen til å reflektere over muligheten for misbruk. Psykologen i artikkelen fremhever også barna fra de er 5-6 år gamle bør bli spurt om samtykke. Spørs om bloggere som tjener penger på barna sine greier å sette egne behov til side. Det var dette med refleksjonsnivået da....

ja, refleksjonsgrunnlaget til ungene. En fem, seksåring har da ikke grunnlag for å kunne vurdere nettets potensiale. Hvordan skal en så liten unge kunne ta stilling til noe h*n ikke forstår?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 at 12.52, CecilieX skrev:

Enig, og grunnen til at de her uutdannede bloggerforeldrene blir så forbannet på kritikken er jo at de innerst inne vet det er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyanie

Dere vet jo hvem disse grusomme blogger mødrene er, så er jo bare ringe BV å anmelde dem, så har har dere reddet mange liv. Hjelper ikke at dere sitter her og akker og oier dere. Lykke til. :)

Endret av Elyanie
Rettelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Elyanie skrev:

Dere vet jo hvem disse grusomme blogger mødrene er, så er jo bare ringe BV å anmelde dem, så har har dere reddet mange liv. Hjelper ikke at dere sitter her og akker og oier dere. Lykke til. :)

Er ikke så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...