Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg synes du overreagerer!

Og jeg har selv en datter som reagerte på ansiktsmalingen i barnehagen, og hvor det var vanskelig og få den vasket vekk. Vi begrenser all ansiktsmaling her hjemme, selv om hun synes det er gøy, fordi huden rett og slett er veldig ømfintlig for alt i fjeset

Men og klikke i vinkel og sende sinna mail til barnehagen synes jeg er og dra den litt langt. Hva med og bare ta en normal prat med de ansatte, og fortelle at ditt barn ikke skal males? 

Anonymkode: 66e53...a76

Veldig enig 👍 

Anonymkode: b1762...69a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi malte barna litt før karnevalet, bare for å gjøre noen barn kjent med det. Avd leder tok først litt krem i ansiktene og så ansiktsmaling. Flere foreldre ble overrasket over hvor lett det gikk av. Så ikke mye til snurrebarten dagen etter, og da hadde ikke barnet blitt skurt i ansiktet.

Har et barn som ikke skal ha maling på kroppen. Men hadde ikke reagert om han hadde fått litt i bhg. Når vi har vært på steder ungen ha fått ansiktsmaling har han fått en liten å kinnet.

Anonymkode: ac88e...1c8

AnonymBruker
Skrevet

Voldsomt så mange som skal dra med barna sine i begravelse her da...... :fnise:

Vannfast sminke for voksne er ikke farligere eller "mer giftig" enn ikke-vannfast sminke. Å argumentere for at det må være farlig siden du måtte skrubbe i en time (håper for guds skyld det var en stygg overdrivelse) er idiotisk.

Hvorfor spurte du ikke om hvilken maling de hadde brukt der og da, og fikk svar på spørsmålet ditt direkte, i stedet for å løpe hjem og skrive på forum om det? Sannsynligvis er dette helt ufarlige greier.

Jeg er sikker på at datteren din hadde det kjempegøy sammen med de andre barna, og at hun ble lei seg når hun så at du ble sint for dette.

Anonymkode: 83670...8b8

• Liker 8
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Raven Emerald, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Teatersminke går av med baberskum. Sånn til info for dere hysteriske kjerringer som ikke tåler at barn er barn.

Anonymkode: 4c7e8...830

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Voldsomt så mange som skal dra med barna sine i begravelse her da...... :fnise:

[...]

Anonymkode: 83670...8b8

Vi begravde nylig en slektning. Jeg hadde syntes det var leit, og kanskje litt respektløst, om guttungen skulle stilt i begravelsen med grønt hår og ufullstendig avvasket ansiktsmaling.

Jeg ser absolutt verdien av rollelek og kostymer i barnehagen, men synes det skal brukes produkter som lett lar seg fjerne. Selv i dagens samfunn finnes det situasjoner der det forventes at barna er noenlunde presentable. Barn må få være barn, men det er ikke alltid det passer seg med rester av gårsdagens moro i håret.

AnonymBruker
Skrevet

Oi oi sint og lang Mail om de ansattes kompetanse?! 

Barnehagemamma fra helvete.... 😅😅😅 ja du overreagerer! Du skal gjennom utallige hendelser i årene fremover hvor ting du IKKE HAR KONTROLL OVER skjer med barnet ditt. Du må nok heller jobbe med eget kontrollbehov enn å bruke tid på å formulere sinte mailer...

Anonymkode: 77e74...d93

• Liker 2
Skrevet
Den Wednesday, March 23, 2016 at 1.00, Hactar skrev:

Vi begravde nylig en slektning. Jeg hadde syntes det var leit, og kanskje litt respektløst, om guttungen skulle stilt i begravelsen med grønt hår og ufullstendig avvasket ansiktsmaling.

Jeg ser absolutt verdien av rollelek og kostymer i barnehagen, men synes det skal brukes produkter som lett lar seg fjerne. Selv i dagens samfunn finnes det situasjoner der det forventes at barna er noenlunde presentable. Barn må få være barn, men det er ikke alltid det passer seg med rester av gårsdagens moro i håret.

Barn må få være bsrn selv i begravelser. Det er garantert ingen som hadde reagert på hårfargerester i håret på et barn. At det skal være respektløst er helt drøyt. 

Og til ts-mamma. Ikke send lange velformulerte mailer, spør helt uformelt ved levering eller henting.

• Liker 4
Skrevet
Den 22.3.2016 at 0.53, AnonymBruker skrev:

Teatersminke går av med baberskum. Sånn til info for dere hysteriske kjerringer som ikke tåler at barn er barn.

Anonymkode: 4c7e8...830

Og kokosfett! Fungerer gull.

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet du at barnet ditt ikke tåler denne malingen (?). Da gir du beskjed om det, og om at de kanskje kan kjøpe inn maling som er bedre. Jeg vet det fins allergivennlig ansiktsmaling som er lett å få av, det koster nok bare litt mer. Problemet er ikke verre enn det. Og du må tåle at de holder på med litt sånt i barnehagen uansett. Hvis du skal ha beskjed om alt mulig de arrangerer der, tar du vekk tid de ansatte kunne brukt på barna. Tenk litt over hva som er viktigst. Skal de ansatte sitte med masse dokumentasjon og "papirarbeid" får de ikke brukt nok tid på barna.

Anonymkode: 7f88a...b8d

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Sol79 skrev:

Barn må få være bsrn selv i begravelser. Det er garantert ingen som hadde reagert på hårfargerester i håret på et barn. At det skal være respektløst er helt drøyt. 

Og til ts-mamma. Ikke send lange velformulerte mailer, spør helt uformelt ved levering eller henting.

Joda, om barnet hadde klippet luggen selv og derfor så ut som en klovn så hadde jeg vært enig. Uhell kan skje. Men jeg ønsker ikke at mitt barn skal være blikkfang med lysegrønt hår i en begravelse, så jeg mener barnehagen bør holde seg til produkter som lett kan vaskes ut. Det senker vel ikke kvaliteten på barnets opplevelse i barnehagen, gjør det? Så hvorfor ikke ta hensyn til at det finnes mindretallsforeldre som meg som synes at barnet bør kunne tilbakeføres til tilnærmet original stand etter at barnehagedagen er slutt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner jeg får litt sympati med barnehageansatte. Det kan ikke være lett å jobbe i det minefeltet som er foreldrenes forventninger og krav til hva barna skal og ikke skal få erfare og oppleve i barnehagen.

Anonymkode: d04e4...f0c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer ikke. Har hatt samme problem. Jeg vil ha meg frabedt at andre kliner maling, spray og "tatoveringer" på mine barn av samme årsak som du nevner. Min yngste datter fikk forøvrig eksem av produktene. Fryktelig unødvendig griseri og aktivitetstilbud i en bhg. Du har din fulle rett til å si i fra. Forøvrig ville det nok tatt brått slutt om bhg fikk beskjed fra foreldrene om at de dermed var ansvarlug for å få vasket ALT bort innen henting.

Anonymkode: ee61a...0de

Gjest Evans
Skrevet

Har du tidligere sagt i fra om at ditt barn ikke skal males, men det allikevel skjer er det to mulige forklaringer: 

1) Du har ikke sagt i fra klart nok

2) De har ikke gode nok rutiner til å huske på hvilket barn som ikke skal være med på hva. 

Jeg syns du skal gjøre det klart, selvsagt på en fin måte, at ditt barn ikke skal males eller få farget håret - akkurat som du informerer om andre viktige ting som at hun ikke skal ha nøtter feks. Så slipper du enda en runde hvor du irritere deg over dette. 

Når det er sagt ser jeg ikke at det skal være så ille med ansiktsmaling så lenge barnet ikke reagerer på det, og så lenge det er frivillig. At det er vanskelig å få av blir vel litt som at ungen kommer hjem full av møkk fordi hen har lekt ute hele dagen. Sikkert kjedelig, men ingen krise etter min mening. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes BHG kunne sendt ut en melding med en påminnelse om dagen og tips til hvordan man fjerner sprayen og malingen.

Anonymkode: 05964...c8a

Skrevet
Den 3/21/2016 at 22.51, AnonymBruker skrev:

Det er åpenbart at ansiktsmaling produktene de bruker ikke er egnet for barn og inneholder stoffer som ikke er bra.

Hvordan vet du det?

Skrevet
Den 3/21/2016 at 22.57, AnonymBruker skrev:

Så du synes det er greit at noen maler ditt barn i ansiktet med produkter som nesten er umulig å få av, og som barnet reagerer på? 

Anonymkode: 00490...6c0

I følge din beskrivelse var det skrubbingen hun reagerte på, ikke selve malingen.

AnonymBruker
Skrevet

Når barnet begynner i barnehagen oppgir jo man allergier og spesielle opplysninger.

barnet hadde nok en super dag i barnehage! Færreste ansiktsmalinger går bort med kun vann. Våtservietter, sminkefjerner eller babyolje hjelper ofte.

ang farge i håret hadde jeg kanskje reagert. Men det er jo ingen krise, barn er barn selv om dere plutselig må i Begrsvelse eller skal i selskap.

jeg reagerte i barnehagen vår da ei som hadde språkpraksis via nav hadde tegnet mange av barna i ansiktet med sprittusj som kattepuser. SPRITTUSJ :o da hadde vi gitt beskjed på morgenen at vi henter tidlig den dagen pga hun skulle til politiet å bestille pass.

måtte selvfølgelig utsette timen i over en uke :P men hadde hun hatt grønt hår hadde det jo ikke gjort noe 

Anonymkode: 8214b...b95

Skrevet

TS, hva slags sminkefjerner brukte du? Såpe? Bare vann?

Skrevet
Den 21.3.2016 at 22.51, AnonymBruker skrev:

Hentet min datter i bhg i dag. Da var hun full av ansiktsmaling i ansiktet, og de hadde sprayet grønn spray i håret hennes. Jeg synes ikke noe om at bhg skal male mitt barn i ansiktet uten at jeg er informert eller uten at jeg vet hva slags produkter som blir brukt. Dette har skjedd noen ganger før, har gitt beskjed om at jeg setter lit Røros på dette før. Nettopp fordi malingen nesten er umulig å få av! I dag har jeg brukt en time på å skrubbe ansiktet til datteren min, og enda er ikke alt borte! Hun ble så rødflammete i huden at jeg til slutt måtte stoppe! I tillegg sitter den grønn fargen de har sprayet håret hennes med helt fast. Hun har blondt hår og sånt tar uker å få vekk! Kjenner jeg blir så oppgitt over denne barnehagen og deres ansatte! Det er åpenbart at ansiktsmaling produktene de bruker ikke er egnet for barn og inneholder stoffer som ikke er bra. Vi har selv ansikstmaling her hjemme, men er svært nøye på det jeg kjøper med tanke på allergiske reaksjoner og hva produktet inneholder. Kunne heller aldri falle meg inn å male andre foreldres barn uten å spørre foreldrene og informere om hva slags produkter jeg bruker. 

Sendte en velformulert og krass Mail til styrer hvor jeg etterlyser med kompetanse blant barnehagens ansatte på dette området. Jeg sammenlignet det med å gi barn nøtter, det hadde de ikke gjort med tanke på allergiske reaksjoner. Synes dette er uansvarlig og lite gjennomtenkt av bhg. Kjenner jeg er ganske forbanna om man kan si det sånn. Andre med lignende opplevelser? 

Anonymkode: 00490...6c0

Synes du overreagerer noe forferdelig!

Det er en barnehage. Det er meningen at de skal ha det gøy og utfolde seg. Hva så om barnet må vaske seg hjemme?

Stakkars dagens barnehageansate. De kan jo ikke gjøre noe rett!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...